Kiedy po raz pierwszy zacząłem Copyblogger w 2006 roku, byłem prawie bojowo przeciwko optymalizacji wyszukiwania na stronie. Wydaje się dziwne, ponieważ byłem udanym studentem SEO od 2000 roku.
To dlatego, że widziałem tych wszystkich ludzi martwiących się słowami kluczowymi, jak to jest 1999, a jednak nie mieli linków. Ich treść była słaba. Ich strony nie były zaufane.
Nie można zoptymalizować czegoś, co jest martwe w wodzie. Moim początkowym celem było skupienie się na treściach, które najpierw przyciągają uwagę i linki. Tylko wtedy masz coś, co możesz poprawić (to jest to, co Optymalizuj czyli naturalnie).
Cztery lata później, wydaje się, że sprawy potoczyły się w przeciwnym kierunku dla niektórych. „Eksperci” mediów społecznościowych utrzymują, że SEO nie ma znaczenia, ponieważ ruch w wyszukiwarce po prostu „się dzieje.”
Tak, ruch wyszukiwania „dzieje się”, jeśli tworzysz unikalne treści i nie uniemożliwiasz ich znalezienia. Ale „właściwy” ruch wyszukiwania nie tylko happen, chyba, że masz szczęście (co po prostu oznacza, że nie wiesz, co robisz).
Ten artykuł ma ci pomóc wiedzieć jak powiedzieć wyszukiwarkom, o czym mówisz, to to, czego szukają ludzie. To wszystko czym naprawdę jest SEO.
A jednak . . .
Czuję się zmuszony do szybkiego omówienia rzeczy, na których najpierw musisz się skupić. Rand Fishkin z SEOmoz daje nam szybką listę rzeczy, które muszą pojawić się przed optymalizacją na stronie, więc powtórzę je tutaj z moim własnym komentarzem:
Dostępność – Jeśli Wyszukiwarki nie widzą treści w kodzie, Twoja strona nie może być indeksowana i klasyfikowana. To dlatego nasz dział StudioPress stworzył Framework Genesis Design dla WordPressa i dlatego obsesyjnie staramy się go ulepszać. Kod ma znaczenie.
Zawartość – Teraz, gdy struktura kodu jest prawidłowa, dochodzimy do tego, czego ludzie naprawdę chcą. Twórz świetne treści, a ludzie, udostępnianie i linki będą podążać. A potem trafiasz w rundę bonusową: Google daje Ci jeszcze więcej dobroci.
Doświadczenie Użytkownika – Im łatwiej Twoja witryna konsumuje i udostępnia swoje treści, tym lepiej skończysz robić to pod kątem SEO. Ludzie nie konsumują ani nie udostępniają treści, które tworzą bariery, czasami nawet jeśli tylko trochę.
Marketing – Parafrazując Rand, głoszenie tego słowa jest często ważniejsze niż bycie dobrym, uczciwym lub wartościowym. Chciałbym powiedzieć, że promowanie Twoich treści jest cnotliwą koniecznością. Cokolwiek ci pasuje, ale powiedz to.
Przejdźmy teraz do pięciu obszarów, na których należy się skupić na swojej stronie internetowej, blogu, informacji prasowej online, cokolwiek . . . wszystkie są takie same w oczach Google.
Pięć istotnych elementów SEO copywritingu
Zanim przejdziemy do tego, pozwólcie, że podzielę się kilkoma względami strategicznymi.
Kiedy buduję stronę autorytetu, nie dbam o optymalizację wszystkiego, co piszę. Używam wielu metafor i odniesień popkulturowych zamiast słów kluczowych, aby ludzie czytali i linkowali, aby zbudować ogólne zaufanie domeny. Następnie, gdy chcę dobrze Oceniać coś, takiego jak copywriting lub SEO copywriting lub strony docelowe, Moja praca jest znacznie łatwiejsza.
Jeśli jesteś blogerem (lub gazetą), wszystko jest inne. Chcesz zoptymalizować wszystko jak najlepiej z góry, a następnie przejść dalej. Różne uderzenia dla różnych ludzi.
No to jedziemy.
1. Tytuł
Niezależnie od tego, czy optymalizujesz z góry, czy później, musisz przynajmniej wiedzieć, jakie słowa kluczowe kierujesz i uwzględnić je w tytule treści. Ogólnie przyjmuje się, że im bliżej przodu tytułu są Twoje słowa kluczowe, tym lepiej. Ale kluczem jest to, że pojawiają się gdzieś w tytule.
Oryginalny tytuł tego postu zawierał frazę kluczową „SEO copywriting”, ale został umieszczony na końcu tytułu. To dlatego, że poszedłem z bardziej atrakcyjnym nagłówkiem przede wszystkim. Ale mogę podać alternatywny tytuł w tagu tytułowym (który jest fragmentem kodu Google faktycznie ściąga tytuł) dzięki funkcji postu w Genesis (dostępnej również z wtyczką all in One SEO dla WordPress).
Tak więc zawsze mogę później wprowadzić bardziej zoptymalizowany pod kątem wyszukiwania tytuł alternatywny, taki jak:
SEO Copywriting: 5 podstawowych elementów
Nacisk na słowa kluczowe w tytule ma sens praktyczny z punktu widzenia Wyszukiwarki. Kiedy ludzie czegoś szukają, będą chcieli zobaczyć, jak język, którego używali, odbija się na nich w wynikach. Nie ma w tym nic tajemniczego.
Posiadanie słów kluczowych w tytule jest również ważne, gdy ludzie łączą się z tobą. Gdy są tam twoje słowa kluczowe, ludzie są bardziej skłonni do łączenia się z Tobą za pomocą słów kluczowych w tekście kotwicy. Jest to ważny czynnik dla Google, aby określić, że dana strona jest w rzeczywistości o określonym temacie.
Należy starać się zachować długość tytułu poniżej 72 znaków dla celów wyszukiwania. Zapewni to, że pełny tytuł będzie widoczny w wynikach wyszukiwania, zwiększając prawdopodobieństwo kliknięcia.
2. Opis Meta
SEO copywriting to nie tylko ranking. Chodzi również o prezentację treści w wyszukiwarce. Opis meta treści będzie na ogół kopią „fragmentu” dla wyniku wyszukiwania pod tytułem, co ma wpływ na to, czy otrzymasz kliknięcie, czy nie.
Dyskusyjne jest, czy słowa kluczowe w Twoim opisie meta wpływają na rangę, ale nie ma znaczenia, czy tak, czy nie. chcesz zakończyć swój opis meta frazą słowa kluczowego i zwięźle podsumować stronę jako zapewnienie wyszukiwarce, że Twoje treści zaspokoją to, czego szukają.
Staraj się zachować meta opis poniżej 165 znaków, aby Pełny opis był widoczny w wyniku wyszukiwania. Ponownie możesz utworzyć opis meta w WordPress bezpośrednio w obszarze delegowania z Thesis lub wszystko w jednym SEO.
3. Zawartość
Unikalne i często aktualizowane treści sprawiają, że wyszukiwarki są szczęśliwe. Ale znasz tę część. Dla celów optymalizacji wyszukiwania (i tylko ogólnej przyjazności dla czytelnika) Twoje treści powinny być ściśle na temat i skoncentrowane na temacie pożądanych fraz kluczowych.
Ogólnie przyjmuje się, że bardzo krótka treść może mieć trudniejsze miejsce w rankingu nad stroną o bardziej merytorycznej treści. Więc będziesz chciał mieć treść o długości co najmniej 300 słów.
Może również pomóc pogrubienie pierwszego wystąpienia frazy kluczowej lub umieszczenie jej na liście wypunktowanej, ale zwykle nie zawieszam się na tym. Jest to również dyskusyjne, czy włączenie słów kluczowych w podtytułach pomaga w rankingu, ale znowu, to nie ma znaczenia – podtytuły są po prostu inteligentnym i naturalnym miejscem do włączenia frazy kluczowej, ponieważ o to chodzi na stronie.
Co prowadzi nas do tego . . .
4. Częstotliwość Słów Kluczowych
Słowo kluczowe częstotliwość to liczba razy docelowe słowa kluczowe pojawiają się na stronie. Słowo kluczowe gęstość jest stosunek tych słów kluczowych do reszty słów na stronie.
Ogólnie przyjmuje się, że częstotliwość słów kluczowych wpływa na ranking (i to ma sens logiczny). Gęstość słów kluczowych, jako pewnego rodzaju” złoty ” stosunek, nie. Ale jedynym sposobem, aby zrozumieć odpowiednią częstotliwość, jest stosunek tych słów kluczowych do reszty treści, więc gęstość jest nadal metryką, której możesz użyć.
Innymi słowy, jedynym sposobem na sprawdzenie, czy powtarzanie słów kluczowych jest super czy spamem, jest zmierzenie tej częstotliwości w stosunku do całkowitej długości treści. Gęstość słów kluczowych większa niż 5,5% może uznać cię za winnego wypychania słów kluczowych, a Twoja strona może zostać ukarana przez Google.
Nie musisz bezmyślnie powtarzać słów kluczowych, aby zoptymalizować. W rzeczywistości, jeśli to zrobisz, prawdopodobnie osiągniesz odwrotny rezultat.
5. Linki Do Stron
Linkowanie jest podstawową podstawą sieci. Wyszukiwarki chcą wiedzieć, że jesteś wystarczająco „połączony” z innymi stronami i treścią, więc łączenie się z innymi stronami ma znaczenie, jeśli chodzi o optymalizację pod kątem wyszukiwarek.
Oto kilka „reguł” dotyczących linkowania opartych na ogólnie przyjętych najlepszych praktykach:
- Link do odpowiednich treści dość wcześnie w treści
- Link do odpowiednich stron około co 120 słów treści
- Link do odpowiednich wnętrze strony Twojej witryny lub innych witryn
- Link z naturalnie istotnym tekstem kotwicy
Ponownie, Są to wytyczne związane z aktualnymi najlepszymi praktykami. Nie daj się zawiesić na zasadach; skup się na intencji tego, czego szukają Wyszukiwarki-wysokiej jakości wyniki wyszukiwania dla ludzie.
Tak, są inne rzeczy . . .
Istnieją również inne elementy, takie jak struktura URL i słowa kluczowe, słowa kluczowe w plikach obrazów alt, tagi i kategorie oraz różne inne drobiazgi (oto lista elementów na stronie i ich zróżnicowane znaczenie). Jeśli jednak skupisz się na pięciu powyższych obszarach, omówisz istotne elementy skutecznej optymalizacji na stronie.
Jest to fragment darmowego 28-stronicowego raportu o nazwie Jak tworzyć treści dobrze pozycjonujące się w wyszukiwarkach. Aby uzyskać całą historię, udaj się na stronę SEO Copywriting Made Simple, aby natychmiast pobrać pełny zaktualizowany plik PDF.
O autorze: Brian Clark jest założycielem Copyblogger i CEO Copyblogger Media. Dowiedz się więcej od Briana na Twitterze.