Jak prawidłowo zarządzać opiniami klientów, aby zwiększyć wiarygodność marki

Ustanowienie wiarygodności jest ważne dla wszystkich firm.

Dziś jest tylko tak wiele marek, które mówią same za siebie. Mam na myśli światowych gigantów, takich jak Apple, Nike i Walmart.

W takich przypadkach konsumenci wiedzą, że firmy te są legalne. Ale reszta z nas potrzebuje wszelkiej pomocy, by umocnić naszą wiarygodność.

Dlatego w przeszłości zidentyfikowałem najważniejsze elementy zwiększające wiarygodność Twojej witryny. Dzisiaj chcę wyjaśnić jeden z tych elementów znacznie bardziej szczegółowo.

Opinie klientów.

Ci z Was, którzy obecnie wyświetlają referencje klientów na swoich stronach internetowych, są na właściwym początku. Ale zawsze jest miejsce na poprawę.

Jeśli nie korzystasz z opinii klientów, to musi się to zmienić.

Jednym z powodów, dla których te referencje są tak cenne dla Twojej firmy, jest to, że stwórz dowód społeczny.

Jak duży wpływ będzie to miało na twoje konwersje? Oto kilka liczb, które należy wziąć pod uwagę:

  • 92% konsumentów powiedz, że czytają referencje i opinie klientów, gdy decydują się na zakup
  • 72% konsumentów bardziej ufa firmom, jeśli przeczytają pozytywne opinie na temat tych firm
  • 88% konsumentów ufa tym referencjom tak samo jak osobistej rekomendacji.

Jednym z najlepszych sposobów, aby dowiedzieć się, jak coś zrobić, jest podążanie za przykładami tych, którzy odnieśli sukces przed tobą. Znalazłem kilka świetnych przykładów istniejących firm robiących to dobrze.

Pokażę Ci kilka różnych porad i wskazówek, które pomogą Ci prawidłowo zarządzać opiniami klientów. Oto, co musisz zrobić, aby odnieść sukces.

Dodaj zdjęcie klienta

Czytanie tekstu bez wizualizacji jest nudne. Ale dodanie zdjęć zwróci większą uwagę na twoje referencje.

Nie wiesz, jakie zdjęcia dodać? Zamiast używać zdjęcia stockowego, Użyj zdjęcia klienta, który napisał opinię.

Zobacz ten przykład z Kwadrat strona z referencjami:

square

Bardzo podoba mi się sposób wyświetlania tej recenzji.

Jest czysty, schludny, atrakcyjny wizualnie i łatwy do odczytania. Obrazy przyciągają wzrok do recenzji.

Dołączenie zdjęcia osoby, która napisała recenzję, czyni ją bardziej osobistą. To pokazuje, że Twoje referencje nie zostały sfabrykowane.

Osoby czytające to mogą przeprowadzić pewne badania i dowiedzieć się, czy recenzent rzeczywiście istnieje.

Jeśli używasz tej strategii do projektowania strony z referencjami, upewnij się, że referencje wyglądają profesjonalnie. Wróć do powyższego przykładu. Obrazy są prawie bezbłędne.

Jeśli nie jesteś świetny w robieniu zdjęć, przejrzyj mój poradnik na jak robić i edytować zdjęcia bez zatrudniania profesjonalisty.

Jeśli zdjęcia wyglądają tak, jakby były zrobione telefonem z klapką z 2003 roku, nie dodadzą wiarygodności twojej stronie internetowej. Ale czyste zdjęcie recenzenta zrobi ogromną różnicę.

Zaprezentuj najlepsze referencje na swojej stronie głównej

Niektórzy z was mogą mieć swoje recenzje w oddzielnej sekcji witryny. Nie ma w tym nic złego.

W rzeczywistości omówię, dlaczego ważne jest, aby wkrótce mieć stronę poświęconą recenzjom i referencjom.

To powiedziawszy, te świadectwa nie powinny być zakopane. Znajdź swoje najlepsze referencje i dodaj je do swojej strony głównej.

Oto przykład z Uber strona internetowa:

uber

Jeśli przewiniesz stronę główną w dół, natkniesz się na te referencje od sterowników firmy.

Kiedy myślimy o Uberze, zwykle kojarzymy go z marką zapewniającą ludziom transport. Jednak Uber musi również zachęcić kierowców do dołączenia do swojej platformy, w przeciwnym razie jego działanie nie zadziała.

Dlatego wykorzystał te referencje, aby odwołać się do potencjalnych kierowców.

Te opinie od obecnych kierowców pomoże zachęcić innych ludzi do jazdy dla sieci Uber. Uber tynkowane te referencje bezpośrednio na swojej stronie głównej.

Jak widać, firma zawierała również profesjonalne zdjęcia osób, które napisały recenzje-temat omówiony powyżej.

Teraz referencje mają znacznie większą wartość niż gdyby były to tylko słowa bez żadnych wizualizacji.

Ci z was, którzy mają już wiele referencji, mają przewagę nad wszystkimi innymi. Przeczytaj je i wybierz dwie lub trzy najlepsze, które chcesz zaprezentować na swojej stronie głównej.

Udostępnij dane uwierzytelniające klienta

Już wiesz, że Zdjęcie klienta jest ważne. Ale co jeszcze może dodać wiarygodności do świadectwa?

Pokaż odwiedzającym Twoją witrynę, kim jest klient i co robi, zakładając, że jest to istotne dla Twoich produktów i usług.

Spójrzmy na przykład z HubSpot:

hubspot

Jeśli nie znasz tej marki, HubSpot oferuje oprogramowanie przeznaczone do sprzedaży i marketingu przychodzącego.

Teraz, spójrz na to świadectwo. To od dyrektora marketingu w AdHawk, kolejna firma w cyfrowej przestrzeni reklamowej.

Pokazanie danych uwierzytelniających klienta jest niezwykle istotne.

Jeśli dyrektor marketingu w firmie reklamowej był zadowolony z usługi, zachęci również innych potencjalnych klientów do dokonania zakupu. To zdecydowanie zwiększa wiarygodność marki.

Pomyśl o sposobach wykorzystania tej samej koncepcji na własnej stronie internetowej.

Na przykład, załóżmy, że jesteś właścicielem firmy sprzedającej suplementy zdrowotne i zdrowotne. Uzyskanie opinii od lekarza lub fizykoterapeuty zwiększyłoby wiarygodność Twojej marki w przeciwieństwie do opinii od prawnika.

Jasne, prawnik może być postrzegany jako ktoś inteligentny i potężny, ale nie ma to znaczenia w tym konkretnym przypadku. Widzisz różnicę?

Dodanie tych poświadczeń do referencji może być łatwe. Pewnie masz już te informacje w aktach. Teraz po prostu zaktualizuj go na swojej stronie.

Utwórz oddzielną stronę docelową specjalnie dla referencji

Jak powiedziałem wcześniej, powinieneś stworzyć dedykowaną stronę docelową dla referencji klientów.

Tak, twoje najlepsze powinny być wyróżnione i zaprezentowane na stronie głównej. Ale nie miałoby sensu zmieścić dziesiątek tych recenzji na pierwszej stronie twojej witryny.

Powinieneś mieć osobną stronę, ponieważ ilość recenzji zwiększy wiarygodność opinii.

Konsumenci są mądrzejsi od Ciebie. Zdają sobie sprawę, że nie umieściłbyś negatywnej recenzji na swojej stronie głównej. Ale jak reszta twoich klientów czuje się do ciebie?

Odwiedzający witrynę będą mogli znaleźć te informacje, Przechodząc do strony z referencjami. Oto jak wygląda ta strona docelowa na Shopify strona internetowa:

shopify

Jedną z moich ulubionych części tej strony jest tytuł. Zamiast nazywać go Strona referencje klientów, marka odnosi się do tych opinii jako historie sukcesu klientów.

Automatycznie te referencje są postrzegane w pozytywnym świetle.

Zwróć uwagę na to, co wskazałem również na dole tej strony. Firma prosi klientów o podzielenie się swoimi sukcesami. Wkrótce powiem więcej o proszeniu o referencje bardziej szczegółowo.

Jest to kolejna zwycięska strategia dla stron z referencjami.

Wyróżnij najlepsze cytaty

Rozmawialiśmy już o podkreślaniu najlepszych recenzji. Strategia ta jest bardzo podobna do tej.

Niektóre referencje mogą być dłuższe niż inne.

Jeśli recenzja jest zbyt długa, odwiedzający witrynę mogą być mniej skłonni do przeczytania całości. Ale nadal chcesz wyświetlać te korzystne recenzje na swojej stronie głównej.

Weź fragment tych recenzji i wyróżnij najlepsze cytaty z dłuższych referencji. Zobacz jak BuildFire wdrożył tę strategię na swojej stronie internetowej:

buildfire

BuildFire to platforma do tworzenia niestandardowych aplikacji mobilnych.

Wziął trzy cytaty z różnych referencji klientów i zaprezentował je na swojej stronie głównej. BuildFire zrobił wiele rzeczy dobrze z tą strategią.

Przede wszystkim korzystała z trzech bardzo różnych firm.

Praxair to marka dostarczająca gazy przemysłowe. Podróżnicy to firma ubezpieczeniowa. Preferowane Materiały to firma asfaltowo-brukarska.

Żadna z tych firm nie jest ze sobą powiązana.

Może to brzmieć sprzecznie z tym, co powiedziałem wcześniej, jeśli chodzi o dostarczanie odpowiednich referencji. Ale każda firma w każdej branży może skorzystać z aplikacji mobilnej.

Ten pomysł jest wyraźnie pokazany tutaj, pokazując wszechstronność aplikacji w wielu branżach. Ponadto te referencje obejmują również referencje recenzenta, które wcześniej omawiałem.

Poproś swoich klientów o przedstawienie opinii

Jak zdobyć referencje klientów?

Nie dostaniesz czegoś bez pytania. Wyjdź tam i po prostu poproś swoich klientów o pozostawienie recenzji.

Zapytaj od razu. Jeśli poczekasz zbyt długo, Twoja marka i doświadczenie, które klient miał z tobą, nie będą świeże w głowie klienta.

Bądź grzeczny. Ułatw klientowi pozostawienie opinii.

Jeśli nie otrzymasz odpowiedzi, możesz się z nimi skontaktować jeszcze raz. To wszystko. Nie denerwuj ich ani nie męcz ich o recenzję.

Oto świetny przykład szablon e-mail które mogą być używane, gdy pytasz o referencje:

email

Jest krótki, słodki i bezpośredni.

Użyj tego szablonu jako referencji, gdy tworzysz e-mail z prośbą o nowe referencje.

Użyj metody oceny gwiazdkowej

Oprócz pisemnych referencji, można również włączyć system oceny gwiazdek.

Zobacz ten przykład z 99designs żeby zobaczyć, o czym mówię:

99designs

Ma to związek z dyskusją o władzy w liczbach. Łatwo powiedzieć, że klienci oceniają cię na 5 z 5 gwiazdek.

Ale ile osób Cię oceniło? Jeśli masz ranking 5 gwiazdek, ale tylko trzy osoby opuściły recenzję, nie jest to istotne.

Wróć do powyższego przykładu. 99designs ma 4.7 gwiazdek z ponad 36,000 opinii.

W dziwny sposób, prawie lepiej, że nie jest to idealna recenzja 5-gwiazdkowa. Gdyby 36,000 ludzi dało Twojemu biznesowi doskonały wynik, byłoby to trochę dziwne. Gdzieś po drodze klienci nie będą mieli najlepszych doświadczeń.

W porządku.

Te mniej niż korzystne referencje sprawią, że pozytywne będą jeszcze bardziej wiarygodne. Pokazuje ludziom, że Twoje referencje są uzasadnione.

Ponadto skala rankingu, taka jak w powyższym przykładzie, zwiększy Twoje szanse na uzyskanie większej liczby referencji. Kliknięcie na gwiazdkę zajmuje tylko sekundę, a nie kilka minut, aby napisać pisemną recenzję.

Dodaj referencje do opisów produktów

W porządku. Powiedziałem już, że powinieneś dołączyć opinie klientów na swojej stronie głównej, a także mieć oddzielną stronę docelową.

Ale nie są to jedyne miejsca na twojej stronie, w których możesz włączyć te recenzje.

Spróbuj dodać referencje do strony opisu produktu. Spójrz na ten przykład z Slack:

slack

Ta strona docelowa jest przeznaczona dla funkcji produktu firmy. Daje przegląd sposobu organizowania rozmów na tej platformie komunikacyjnej.

Zawiera on odpowiednie referencje klientów w prawym dolnym rogu.

Dyrektor wykonawczy ds. technologii w dużej firmie wyjaśnia, w jaki sposób jego firma wykorzystuje Slack do komunikacji z ludźmi na całym świecie.

To poparcie jest idealne dla tej strony opisu produktu.

Dołącz referencje wideo

Oprócz pisemnych referencji, możesz również włączyć referencje wideo na swojej stronie internetowej.

Film ma taki sam wpływ jak zdjęcie recenzenta.

Dodanie twarzy do recenzji pokazuje, że jest to uzasadnione. Ostatecznie zwiększa wiarygodność Twojej marki.

Co więcej, filmy dają więcej emocji niż zdjęcia. Jest to o wiele bardziej autentyczne przedstawienie opinii recenzenta na temat Twojej marki.

Oto spojrzenie na to, jak ChatNow wykorzystuje referencje wideo na swojej stronie internetowej:

chatnow

Jak widać, podkreślili również najlepszy cytat z referencji.

Jeśli używasz tej strategii, upewnij się, że filmy wyglądają profesjonalnie.

Filmy, które są chwiejne ze złymi cięciami i mają słabą jakość, nie będą miały pozytywnego wpływu na wiarygodność Twojej marki.

Ale nie zawsze możesz polegać na swoich klientach, którzy wyślą Ci profesjonalną jakość wideo. Kręć te filmy w domu, jeśli możesz. Musisz tylko znaleźć klientów, którzy chcą być na filmie dla ciebie.

Może warto dać im zachętę do uczestnictwa.

Tylko upewnij się, że zachęta nie jest postrzegana jako łapówka za pozytywną recenzję. Pozwól swoim klientom być szczerym z ich referencjami wideo. Ostatecznie do ciebie należy decyzja, które z nich powinny zostać opublikowane na twojej stronie internetowej.

Zamień referencje w studium przypadku

Czasami liczby mówią głośniej niż słowa.

Tylko mówię “Firma XYZ naprawdę pomogła mojemu biznesowi się rozwijać” to miłe, ale jak oni to zrobili? Możesz być bardziej szczegółowy z studium przypadku.

Spójrz na te referencje od Hootsuite jako przykład:

hootsuite

AccorHotels podwoił swój zasięg. WWF otrzymało 560 000 wzmianek za kampanię.

Są to konkretne liczby, które wyjaśniają, jak działa oprogramowanie.

Ale to tylko najważniejsze elementy studium przypadku. Platforma oferuje bardziej szczegółowe opisy wyników osiągniętych przez klientów za pomocą produktu.

Ta strategia dodaje również osobisty charakter do doświadczenia klienta.

Jeśli Twoi potencjalni klienci przeczytają te studia przypadków, będą wiedzieć, ile wysiłku wkłada Twoja marka w pomoc każdemu klientowi w ich indywidualnych potrzebach.

Polecam stosowanie tej strategii, jeśli Twoja firma jest zorientowana na wyniki z mierzalnymi benchmarkami.

Wniosek

Opinie klientów na twojej stronie dodają wiarygodności Twojej marce-ale tylko wtedy, gdy są prawidłowo zarządzane.

Dodaj zdjęcia klientów, którzy piszą referencje. Dołącz także ich referencje.

Umieść najlepsze referencje na swojej stronie głównej. Ale powinieneś również mieć osobną stronę z resztą recenzji.

Nie możesz zmusić klientów do pisania referencji, chyba że ich o to poprosisz.

Wymieszaj styl, format i rozmieszczenie swoich referencji. Rozważ również system oceny gwiazdek i recenzje filmów wideo. Dodaj referencje do strony z opisami produktów.

Ci, którzy są w stanie zmierzyć wyniki historii sukcesu klientów, napisz studium przypadku, aby przejść z referencją.

Jeśli zastosujesz się do porad, które przedstawiłem w tym przewodniku, będziesz w stanie zwiększyć wiarygodność swojej marki, wykorzystując referencje klientów.

Total
0
Shares
Dodaj komentarz
Related Posts