Jestem SEO copywriterem od połowy 2007 roku. Kiedy po raz pierwszy wszedłem na pole, nie wiedziałem o tym absolutnie nic poza tym, co oznaczało SEO. Nie wiedziałem, co to jest duplikat treści (lub bardziej poprawnie, nie było); o taktyce czarnego kapelusza; strategiach słów kluczowych; itp.
I nic nie wiedziałem o fundamencie SEO-marketingu internetowego. Ku mojemu wielkiemu zdziwieniu, wielu moich klientów też nie.
Rzeczywistość marketingu internetowego, który jest istotny tutaj jest dwojaki: (i) jest to szybko rozwijające się medium, że bardzo niewielu marketerów online naprawdę zrozumieć; i (ii) trzeba będzie edukować swoich klientów, aby sprzedawać więcej.
Wiesz Więcej Niż Twoi Klienci
Jeśli jesteś stałym czytelnikiem Copyblogger, to prawdopodobnie jesteś dość doświadczony w Internecie. Bardziej niż prawdopodobne, rozumiesz przynajmniej podstawy marketingu online. Na przykład, jeśli zadam następujące pytanie, będziesz w stanie odpowiedzieć:
Chcesz zacząć od kampanii PPC lub chcesz pracować nad budowaniem bardziej organicznego ruchu poprzez kampanię przesyłania artykułów?
Wielu moich klientów nie rozumie tego pytania. Nie dostają takich zwrotów jak” ruch organiczny”,” kampania PPC “i” przesyłanie artykułów.”
Początkowo to mnie zdumiało i zdezorientowało. Widzisz, przywykłem do bycia ” tylko niezależnym pisarzem.”Jestem przyzwyczajony do uzyskiwania wskazówek i opinii od klientów. Kiedy zdałem sobie sprawę, że Wiem więcej niż wielu moich klientów o marketingu internetowym, musiałem zmienić kapelusze – z SEO copywriter na konsultanta marketingu internetowego.
W tym momencie wiedziałem, że mam dwa wyjścia. Mogłem albo uciec od wyzwania, które to przedstawiono i trzymać się podstawowej kopii internetowej, albo wykorzystać okazję do rozszerzenia mojej działalności pisarskiej. Wybrałem to drugie.
I tu zaczęła się praca.
Jak przygotować się do nauczania klientów
Zrobiłem dwie rzeczy, aby przygotować się do pomocy klientom. Zostałem “ekspertem”i przygotowałem tutorial. Ekspert jest w cudzysłowie, ponieważ marketing internetowy jest stale zmieniającą się dziedziną. Zawsze jest coś nowego do nauczenia się; nigdy nie wiesz wszystkiego.
O zostaniu ekspertem To było trochę nerwowe, że kiedy uczysz, nie ma szansy się wycofać, mówiąc ” Nie wiem.”Albo musisz wiedzieć — albo musisz wiedzieć, jak się dowiedzieć-szybko.
Czytam – i nadal robię-wiele o SEO: od architektury witryny, przez badanie słów kluczowych, po skuteczne strategie budowania linków, po popularne mity SEO.
Widzisz, wiedziałem, jak pisać treści SEO. Ale aby uczyć, zdałem sobie sprawę, że muszę zdobyć intymne zrozumienie, jak wszystkie elementy układanki SEO pasują do siebie. Robienie tego nie tylko uczyniło mnie lepszym nauczycielem, ale także lepszym copywriterem SEO.
Wskazówka Dydaktyczna: Dobrze nie wiedzieć; klienci ci to wybaczą. Ale musisz wiedzieć, jak się tego dowiedzieć. Więc skup się na tych umiejętnościach badawczych, jeśli to słaby punkt.
Przygotowanie Poradnika Dla Klienta: Trochę czasu zajęło mi uświadomienie sobie, że potrzebuję samouczka klienta. Dlaczego? Ponieważ nie skupiłem się na fakcie, że wielu moich klientów wie mniej niż ja. Myślę, że podświadomie nie chciałam tego zaakceptować – bo to oznaczało, że musiałabym coś z tym zrobić.
Kiedy jednak zdecydowałem się na napisanie jednego, połączyło się to bezproblemowo. Oto, jak to zrobiłem.
- Pytania klientów: Niekończące się pytania od klientów były pierwszą rzeczą, która uświadomiła mi, że potrzebuję samouczka. Był to więc doskonały punkt wyjścia. Zacząłem od odpowiedzi na pytania klientów.
- Szerokie spojrzenie na Marketing internetowy: Aby uziemić odpowiedzi na te pytania, zacząłem od strefy zero. Dosłownie poszedłem krok po kroku, wyjaśniając, czym jest SEO, w jaki sposób Wyszukiwarki znajdują i pozycjonują witryny, różnicę między ruchem organicznym a płatnym – i wiele więcej.
Zanim się zorientowałem, miałem 21-stronicowy dokument PDF zatytułowany SEO & Marketing internetowy 101: samouczek SEO / Online Marketing dla tych, którzy dopiero zaczynają Marketing internetowy (możesz spojrzeć na to tutaj).
Jak wykształcić zainteresowaną perspektywę zamyka transakcję
Kiedy składałem tutorial, miałem jedną perspektywę na haku. Był menedżerem ds. marketingu internetowego sprzedawcy kart podarunkowych. Nie był pewien, z jaką usługą chce skorzystać, pomimo kilku konsultacji telefonicznych. Praktycznie błagałem go, aby pozwolił mi skończyć pisanie samouczka, aby mógł go przeczytać, zanim się zdecyduje (był to sezon wakacyjny i był niespokojny, aby zacząć).
Kończyłem pracę nad kopią około 19: 00 pewnego wieczoru. Wysłałem temu prospektowi niezabezpieczoną kopię. Powiedział, że chce go przeczytać w pociągu w drodze do domu i nie ma nic przeciwko niedokończonej wersji.
Zanim wrócił do domu, podjął decyzję o tym, którą służbę chce kontynuować. Następnego ranka złożył zamówienie. Powiedział, że samouczek pomógł wyjaśnić wiele pytań, które miał na temat marketingu internetowego. Pozwoliło mu to łatwo wybrać odpowiednią usługę.
Ten Klient wybrał pakiet składania artykułu za $595. Jest to popularna usługa, którą oferuje wielu copywriterów SEO. Po prostu sprzedając dwa z tych pakietów tygodniowo będzie brutto $ 61,880.
Skuteczni copywriterzy SEO oferują o wiele więcej usług, dlatego może to być tak lukratywny zawód.
Dlaczego “Nauczanie Sprzedaje”
Jak nazwa programu szkoleniowego Copyblogger, Nauczanie sprzedaje sugerowane, nauczanie sprawia, że ty – i klient – inwestujesz w ten proces. To jest dawanie i branie, którego nie ma substytutu.
Gdy klienci zrozumieją ten proces, są znacznie bardziej skłonni do inwestowania w niego. A jeśli to ty uczysz, copywriterem SEO, w którego najprawdopodobniej zainwestują, jesteś ty.
Nasze Bezpłatne Warsztaty
19 lutego o godzinie 15: 00, partner Copyblogger Tim Stoddart prowadzi bezpłatne warsztaty na temat SEO zatytułowane, Przetnij zamieszanie SEO i uzyskaj większy ruch w Google. Wystarczy wypełnić poniższy formularz, a my zarezerwujemy miejsce na nadchodzące szkolenie na żywo. Dowiedz się więcej o warsztatach tutaj.