Blogerzy biznesowi i prywatni mogą wydawać się na dwóch końcach spektrum. Z jednej strony: logika, strategia i zyski. Z drugiej strony: empatia, pasja i serce. Nigdy nie spotkają się twain, prawda?
Jest jednak jeden punkt, w którym się łączą. Niezależnie od tego, czy chcesz zbudować grupę odbiorców dla swoich treści, musisz zainspirować jedną kluczową odpowiedź.
Więcej niż podziw, pieniądze lub uwaga, musisz zdobyć publiczność zaufanie.
Udowodnij, że jesteś człowiekiem
To dziwny świat, kiedy musimy udowodnić, że jesteśmy ludźmi, prawda? Ale Internet jest gigantyczną plątaniną nieufności, pogarszaną przez użycie wirusów, botów, pająków i innych nie-ludzkich rzeczy, które pełzają po sieci, sprawiając kłopoty.
Małe firmy i jednoosobowe firmy spędzały dużo czasu i pieniędzy próbując wyglądać na duże. Duży meaned godny zaufania. W końcu duża firma miała więcej do stracenia niż jakiś mały facet, który właśnie odłożył żwirek. Duże firmy były stabilne i oczekiwaliśmy, że będą się zachowywać.
Już nie. W erze Enronu, Worldcomu i Halliburtona, musiałbyś zwariować, żeby zaufać big za big ‘ a.
Jak powiedział człowiek, mały jest nowy duży. Niech ludzie wiedzą, że jesteś człowiekiem. Umieść swoje zdjęcie gdzieś na swojej stronie—mamy głębokie i ważne okablowanie w naszym mózgu, które pozwala nam tworzyć relacje z twarzami.
Opowiadaj historie z własnego doświadczenia. (I nie rób z siebie bohatera.) Mów o błędach, które popełniłeś, i o tym, jak uczyniły cię silniejszym i mądrzejszym, nawet gdy twoja duma została trochę posiniaczona. Rozbierz się jak śmiesz.
Ludzie ufają ludziom. Nie musisz boleśnie spowiedzieć, jeśli nie jest to twój styl, ale pozwól swojej indywidualnej ludzkiej osobowości zabłysnąć w treści, którą tworzysz.
Postaw się
Od dawna dręczy mnie przekleństwo uprzejmości. Pewnie byłbym świetnym przedszkolakiem. Myślę, że byłoby wspaniale, gdyby cały świat trzymał się za ręce, śpiewał piosenki i uczył się dzielić. Prawie zawsze widzę punkt widzenia drugiej osoby, nawet jeśli stanowczo się z tym nie zgadzam.
To okropna cecha u blogera.
Nie, Nie chcesz być zgorzkniałym kretynem czy ograniczonym bigotem. Ale nic nie jest bardziej nudne niż letnie Pisanie, które odmawia zajęcia stanowiska.
Nie możemy ufać osobie, która nie chce się ujawnić.
Kiedy chcesz pisać, “z drugiej strony”, wstrzymaj się. Niech twoi komentatorzy dzwonią z drugiej strony, lub inny pisarz na swoim blogu. Nie próbuj trzymać wszystkich stron rozmowy przez siebie.
Mój tata, wybitnie nierozsądna osoba, jest mistrzem sztuki rant. Kilka lat temu, w dniu, w którym posunął się tak daleko, jak człowiek może się posunąć, zatrzymał się i powiedział: “tak to widzę. Możesz to zobaczyć inaczej.”
Uwielbiam tę frazę i staram się jej używać często. Jestem prawie pewien, że te dziesięć słów może rozwiązać większość cierpienia, które nas dręczą: wojna, głód,Wieloryb na Twitterze. Pozwalają ci zająć stanowisko – nawet oburzające stanowisko, nie twierdząc, że jesteś jedynym właścicielem prawdy.
Bądź odważny. Zajmijcie pozycję. Następnie powitaj różne opinie szczodrym, pewnym siebie duchem. Nie tylko Twoja praca stanie się bardziej interesująca, ale będziesz oznaczać siebie jako osobę godną zaufania o silnych opiniach, która ceni debatę, nie będąc przez nią zagrożoną.
Dbaj o swoich ludzi
To powinno być oczywiste, ale czasami tak nie jest. musi traktuj zaufanie odbiorców jako swój najcenniejszy zasób. Budowanie zaufania zajmuje dużo czasu, a natychmiastowe niszczenie. Bez względu na to, jak kusząca jest wypłata, nigdy nie sięgaj po krótkoterminowe zyski kosztem długoterminowego zaufania.
Najbardziej oczywistym przykładem jest nigdy nie promowanie programów partnerskich lub produktów, które nie zostały dokładnie sprawdzone lub które nie sądzą, że oferują wyjątkową wartość dla społeczności treści.
Promowanie doskonałej jakości zwiększy responsywność odbiorców, gdy następnym razem będziesz miał coś do zaoferowania. Promowanie śmieci zniszczy twój związek, a wraz z nim Twoje zyski.
W ten sam sposób i trochę trudniej dla wielu z nas, nie Linkuj do treści, które nie są świetne. Blogosfera to miejsce społeczne i wszyscy chcemy linkować do treści naszych kumpli, ponieważ ich lubimy. Ale opłaca się być bezwzględnym. Twoja lojalność musi być najpierw wobec publiczności.
Jeśli linkujesz tylko do wspaniałych rzeczy, twoi czytelnicy dowiedzą się, że mogą Ci całkowicie zaufać. Będą szukać Twojego wyjątkowego spojrzenia na to, co warto dziś przeczytać. Jasne, czasami twoje wyobrażenie o cudowności i ich nie będzie takie samo. Tak długo, jak konsekwentnie wskazujesz im treści, które uważasz za wyjątkowe, będą nadal klikać.
Pod koniec dnia zdobywanie zaufania polega na przedkładaniu potrzeb odbiorców nad własne. Mów osobistym głosem, który pokazuje twoje człowieczeństwo. Niech twoje czyny mówią tak głośno, jak dobrze dobrane słowa. I traktuj relacje z szacunkiem.
Zdobądź ich zaufanie na dłuższą metę, a twoi odbiorcy będą cię śledzić w dowolnym miejscu.
O autorze: Sonia Simone jest Associate Editor Copyblogger i założycielką Remarkable Communication.