Sekrety uwodzenia publiczności

Więc był tam, krwawiące ręce przywiązane do niepotrzebnie powolnego urządzenia do zanurzania, unoszące się nad basenem pełnym głodnych rekinów, los jego pięknego towarzysza związany z jego.

Wszystko zależy od jego następnego ruchu. Co robi James Bond, być może najbardziej kultowy bohater akcji wszech czasów?

On tnie się luźne z jego Rolex Submariner, który po prostu dzieje się wyposażony w miniaturową piłą buzz.

Brzmi tandetnie, gdy tak to ujmujesz, prawda?

Ale to nie jest tandetne, gdy oglądasz film … w rzeczywistości jest niesamowicie satysfakcjonujące. Co sprawia, że ta ewidentnie śmieszna fabuła działa? Dlaczego nie wydaje się to głupie, gdy oglądamy to na dużym ekranie?

Ponieważ film ustawia użycie zegarka na początku historii.

Przedstawiamy konfigurację

Tworzenie fantastycznych gadżetów i intrygujących urządzeń jest kamieniem węgielnym gatunku szpiegów, a w szczególności serii James Bond.

Kiedy zegarek buzz-saw zostaje wydany Jamesowi Bondowi przez Q, wydaje się to nieco fantastyczne, ale wciąż zgodne ze światem zamieszkującym Bonda: światem super-złoczyńców, wspaniałych żeńskich szpiegów, zwodniczych wyglądów i fajnych gadżetów, samochodów i broni. Nie mamy więc problemu z zaakceptowaniem istnienia zegarka.

A dzięki tej konfiguracji dokonanej, niesamowita Ucieczka za pomocą zegarka buzz-saw zmienia się z lamerskiego na fantastyczny. W rzeczywistości publiczność czuje poczucie prawdziwej przyjemności, aby zobaczyć, jak Gadżet pojawia się ponownie w kluczowym momencie historii.

Gdyby James Bond miał fajny gadżet i nigdy go nie używał, czulibyśmy się oszukani. Jak słynnie powiedział Anton Czechow: “jeśli powiesz w pierwszym rozdziale, że na ścianie wisi Karabin, w drugim lub trzecim rozdziale musi on absolutnie wybuchnąć.”

Scenarzyści do hitowych filmów używają takich ustawień z dwóch powodów:

  • Scenariusze sprawiają, że niesamowite elementy fabuły (takie jak w filmach o Jamesie Bondzie czy Indianie Jonesie) są o wiele bardziej wiarygodne i satysfakcjonujące.
  • Konfiguracje tworzą otwarte pętle, dzięki którym czytelnicy mogą dowiedzieć się, jak działają w końcu — zjawisko zwane przez psychologów efektem Zeigarnika. Otwarte pętle są znacznie bardziej atrakcyjne niż zamknięte.

Jak używać otwartych pętli w kopii: przykład

Aby zobaczyć, jak otwarta pętla może stworzyć wiarygodność, zachęcić ciekawość i stymulować potrzebę poznania więcej, spójrz na ten przykład.

Ta reklama radiowa została napisana dla sprzedawcy diamentów Woody Justice ‘ a przez samego czarodzieja reklamy, Roya H. Williamsa:

Antwerpia w Belgii nie jest już diamentową stolicą świata.

34 godziny w samolocie. W jedną stronę. 30. Cztery. Godzin. Tyle czasu zajęło mi dotarcie do miejsca, gdzie 80% diamentów światów jest wycinanych. Po 34 godzinach źle wyglądałem. Śmierdziałam. Chciałam iść spać. Ale potem zobaczyłem diamenty.

Niewiarygodne. Powiedzieli mi, że jestem pierwszym sprzedawcą z Ameryki Północnej, który kiedykolwiek był w tym biurze. Tylko najwięksi hurtownicy mogą przejść przez te drzwi. Na szczęście miałem jednego ze sobą, przyjaciela, który wyświadczał mi przysługę.

Teraz zwróćcie uwagę, bo to, co powiem, jest bardzo ważne: od tej chwili Justice Jewelers ma najniższe ceny diamentów w Ameryce, a ja uwzględniam wszystkich sprzedawców diamentów online w tym oświadczeniu.

Teraz oboje wiemy, że ta rozmowa jest tania. Więc przetestuj to. Wejdź do Internetu. Znajdź najlepszą ofertę. Nie tylko Justice Jewelers da ci lepszy diament, ale także lepszą cenę.

Jestem Woody Justice i naprawdę ciężko pracuję, żeby być twoim jubilerem. 34 godziny ciężkiej podróży w jedną stronę. Myślę, że będziesz zadowolony, że to zrobiłem.

Reklama rozpoczyna się od stworzenia otwartej pętli: jeśli Antwerpia nie jest już światową stolicą cięcia diamentów, które Miasto jest nowe?

Ale nie wiemy, które Miasto; jesteśmy tylko nawleczeni wraz z podpowiedzią, że trwa 34-godzinna podróż samolotem, aby się tam dostać. To musi być egzotyczne miejsce, prawda? Ciekawość słuchacza zaczyna swędzieć. Chce wiedzieć, gdzie może być to tajemnicze miejsce.

Potem powiedziano nam, że wpuszczenie do tego wewnętrznego Sanktuarium kupujących diamenty — miejsca niedostępnego dla każdego innego detalisty w Ameryce-to dostęp do cen niższych niż konkurencja. O ile niżej pozostaje pytanie otwarte, a więc w umyśle słuchacza otwiera się kolejna pętla.

W końcu Reklama zamyka się, krążąc z powrotem do 34-godzinnej podróży bez zamykania (tj.” opłacania”) pętli” o ile niżej “lub” które miasto to było”.

“Dokąd poleciałeś, Woody?”albo zobaczyć, jak Świetne są ceny-cóż, to są oczywiste części reklamy, te, które każdy rozpoznaje na pierwszym przesłuchaniu.

Ale dodana wiarygodność osiągnięta dzięki konfiguracji i wypłatom jest naprawdę tym, gdzie ta reklama świeci.

Gdyby Woody po prostu się ujawnił i zażądał niższych cen poprzez dostęp do jakiegoś nie nazwanego, super ekskluzywnego źródła ciętych diamentów, dalibyśmy mu stare ” tak, jasne.”

Ale nie powiedziano nam tego od razu, prawda? Nie. Ponieważ to twierdzenie musi być ustawione.

Mówi się nam więc, jak trudno jest dostać się do tej nowej stolicy świata do cięcia diamentów (Podróż trwa 34 godziny). I ile diamentów tam wycięto. I kto normalnie odbywa tą długą, żmudną podróż (tylko najwięksi hurtownicy diamentów).

Dopiero po tym, jak mentalnie umieścimy się w tym pokoju-po tym, jak przygotujemy dla nas chwilę-otrzymamy roszczenie o niższe ceny.

I w tym momencie, słuchacze może nie do końca przełknąć roszczenia w całości, ale jesteśmy wystarczająco zaintrygowani, aby umieścić go na próbę. Mamy dość wiary, by przynajmniej zbadać roszczenia Woody ‘ ego, wchodząc do sklepu, choćby po to, by zapytać go, dokąd zabrał go ten 34-godzinny lot.

Jak open loops stosuje się do content Marketingu

Do tej pory możesz myśleć, że nagłówki są w rzeczywistości formą copywritingu w otwartej pętli. Wiele nagłówków przyciąga czytelnika, rozpoczynając intrygującą myśl-i pośrednio obiecując zamknięcie pętli w artykule lub samym poście.

Ten post Copyblogger, czego pijany Szwajcar może cię nauczyć o radzeniu sobie z krytyką, jest doskonałym przykładem tej techniki. Zaczyna się od zaskakującego nagłówka i tworzy interesującą historię, a następnie wykorzystuje wypłatę za tę historię, aby podkreślić punkt.

A bardziej poważny artykuł użył nagłówka jako otwartej pętli, aby doprowadzić do uderzającej historii o jednym z naszych pisarzy: dlaczego James Chartrand nosi damskie majtki.

Artykuły i posty używają tej techniki, gdy otwierają się z dramatyczną sceną lub obrazem, cofają się lub rozchodzą do innego punktu, a na koniec okrążają na końcu, aby zamknąć pętlę.

Kiedy otwierasz pętlę, kiedy ustawiasz intrygującą sytuację i zostawiasz czytelnika, który chce wiedzieć więcej, tworzysz pęd, który przenosi czytelnika przez stronę. Ale jak można sobie wyobrazić, nie można po prostu otworzyć pętli — trzeba je zamknąć (aby zapewnić wypłatę), jak również.

Umiejętnie stworzone scenariusze i wypłaty mogą stworzyć emocjonalną moc dzięki wprowadzaniu w błąd narracji i symbolom-dając ci część satysfakcji z oglądania dobrze nakreślonego filmu akcji.

Jak konkretnie zbudować tę emocjonalną moc? Cóż, właściwie, będziesz musiał poczekać na drugą część, aby się dowiedzieć. Przeczytaj kontynuację tego postu w przyszłym tygodniu, aby uzyskać więcej.

Total
0
Shares
Related Posts

SEO dla blogerów

Aaron Wall właśnie wydał świetny darmowy zasób zatytułowany Blogger ‘ s Guide to SEO. Jest pełen przydatnych informacji…