Próbowałeś rozmawiać z papugą?
Wygląda na to, że za każdym razem, gdy ktoś natknie się na papugę, próbuje nawiązać rozmowę, aby sprawdzić, czy ptak odpowie. I to może być całkiem zabawne, kiedy to robią.
Przez chwilę.
Problem z rozmową z papugą polega na tym, że ptak nie ma pojęcia, co tak naprawdę mówi, ani dlaczego to mówi. Papugi nie mają pojęcia o kontekście, a zatem powodują złą rozmowę. Prawda jest taka, że nikt naprawdę. chce rozmawiać z papugą.
Ale wiedziałeś o tym.
Co to ma wspólnego z copywritingiem?
Wielu znanych ekspertów copywritingu zaleca zachowanie pliku ” swipe.”
Plik swipe to po prostu folder, prawdziwy lub elektroniczny, zawierający przykłady dobrej kopii. Możesz zapisać kolekcję zabójczych nagłówków, kilka przykładów potężnych otworów, zabawny zwrot frazy, potężne wezwanie do działania i tak dalej.
Później, gdy utkniesz, możesz przejść do pliku machnięcia, aby uzyskać inspirację.
Brzmi dobrze?
Przesuń pliki are dobrze. Doskonale. Nauka tego, co działa od mistrzów w twojej dziedzinie, jest mądrą rzeczą do zrobienia. Ludzie sukcesu od Isaaca Newtona do Tigera Woodsa zgodziliby się.
Dlaczego więc umieściłem “niebezpieczeństwa” w nagłówku tego postu?
Istnieje prawdziwa różnica między sukcesem modelowania a próbą bezmyślnego kopiowania podejść, które wcześniej działały. “Monkey see, monkey do” ma ograniczoną wartość zarówno dla papug, jak i copywriterów.
Tak, absolutnie czerpać inspirację z pliku swipe. Zdecydowanie powinieneś nauczyć się i zrozumieć, dlaczego coś działało w przeszłości, biorąc pod uwagę kontekst, w którym działało. Ten kontekst określi, ile oryginalnej kopii będzie można przenieść do twojej sytuacji.
Należy jednak pamiętać, że każdy udany nagłówek, kampania e-mailowa i list sprzedażowy miały za sobą ogromną ilość myśli i strategii. Autor zrozumie potrzeby i potrzeby grupy docelowej. Będą pisali zgodnie z tym, w jaki sposób należy podejść do ich perspektyw.
Jeśli motywacje Twoich czytelników nie pasują, nawet najbardziej genialna praca z kopiowaniem i wklejaniem jej nie pokroi. Zrób sobie przysługę i użyj pliku machnięcia, aby lepiej zrozumieć sztukę copywritingu.
Ale pamiętaj … nikt naprawdę. chce rozmawiać z papugą.
Subskrybuj Blog Chrisa Garretta, aby uzyskać więcej blogów, copywritingu i porad marketingowych oraz bezpłatny ebook na temat tworzenia flagowych treści.