5 lekcji mediów społecznościowych, których nauczyłem się pracując z hollywoodzką aktorką

Czy media społecznościowe mogą Cię rozsławić?

Wiesz, że o tym myślałeś. Kto może się oprzeć marzeniu o tym, że post stanie się wirusowy i przyciągnie setki tysięcy odwiedzających? Lub mając dziesiątki tysięcy obserwujących na Twitterze, którzy śledzą każdy twój ruch? Lub sprawdzanie poczty e-mail i posiadanie setek wiadomości od uwielbiających fanów?

Może się zdarzyć. Wiem, bo pomogłem to zrobić mojemu przyjacielowi Brea Grant.

W 2008 roku Brea zadzwoniła, by powiedzieć, że właśnie zaoferowano jej główną rolę w trzecim sezonie mega-popularnego serialu NBC Heroes, i chciała, żebym pomógł jej wykorzystać tę okazję. Wcześniej stworzyłem stronę internetową, aby pomóc jej nawiązać kontakt z reżyserami castingów, ale teraz oboje zdaliśmy sobie sprawę, że będzie potrzebowała strategii, aby nawiązać kontakt z fanami.

Crash course w połączeniu

W ciągu następnych kilku miesięcy, dałem Brea kurs crash w mediach społecznościowych. Nauczyła się korzystać z Twittera i Facebooka, YouTube i Ustream. Uruchomiliśmy również bloga.

Celem każdego narzędzia nie było po prostu powiedzieć wszystkim, co robi lub co myśli o czymś. Miało to pomóc jej połączyć się bezpośrednio z fanami i zbudować z nimi relację.

Zadziałało. Albo, powinienem powiedzieć ona zadziałało. Brea zrobiła wszystko, o co ją prosiłem i więcej, a w rezultacie stworzyła grono fanów, które podążało za nią poza przedwczesnym zgonem jej postaci na bohaterach. Kontakty nawiązane w Internecie doprowadziły również do powstania i umowy z IDW na wydanie jej pierwszego komiksu Pochowamy Cię, na początku 2010 roku.

A ja? Można powiedzieć, że nauczyłem się mnóstwo.

Jak to się odnosi do ciebie

Po sukcesie uruchomienia usługi konsultingowej w Copyblogger, Jon Morrow poprosił mnie o podzielenie się niektórymi lekcjami, które odebrałem ze współpracy z Breą.

Dzięki mojej pracy z własnymi klientami odkryłem, że są to uniwersalne prawdy, które działają dla małych firm, profesjonalnych blogerów, blogerów hobbystycznych i każdego, kto po prostu chce podnieść swój profil online.

Mam nadzieję, że ci się spodobają . . . i pamiętaj, aby przeczytać do końca, aby zobaczyć, jak to odnosi się do ciebie, nie tylko Gwiazdy.

Lekcja # 1: Znajdź główny cel swojego bloga

Oto pytanie, które nigdy nie wydaje się znikać: czym jest blog?

Czy to dziennik publiczny? Magazyn internetowy? Rozszerzony sposób na nawiązywanie kontaktów z przyjaciółmi i rodziną?

Odpowiedź brzmi : . . blog jest tym, czego potrzebują Twoi odbiorcy.

Ludzie odwiedzają Blog Brea, aby doświadczyć osobistego połączenia z Brea. Odwiedzający mogą to otrzymać, rozmawiając z nią na Twitterze, słuchając tej samej muzyki, której słucha, lub po prostu oglądając jej codzienne życie.

Niezależnie od tematu, musisz wyjaśnić, dlaczego ludzie tam są.

Czy to po to, aby przeczytać zabawne szczegóły swojego życia osobistego? Obejrzyj szczegółowe filmy instruktażowe na temat malarstwa akwarelowego? Słyszałeś swoją najnowszą gadkę o celebrytach?

Nie ma znaczenia, co to jest, tylko, że wiesz o tym i bezwzględnie wyeliminować wszystko, co staje na drodze.

Lekcja # 2: porzuć rozpraszanie

Wraz ze wzrostem sławy Brea otrzymaliśmy niezliczone oferty dodawania dzwonków i gwizdków, które “polerują” jej witrynę i obecność w mediach społecznościowych. Wiele z tych narzędzi jest bardzo fajnych i nowatorskich, ale ostatecznie przeszkodziłoby nam w realizacji naszego głównego celu: osobistego połączenia z Brea.

Więc odrzuciliśmy je wszystkie.

Widziałem wielu moich innych klientów zmagających się z tym problemem, choć zwykle na mniejszą skalę. Jeśli na przykład zaczynasz bloga, możesz rozpraszać się polerowaniem i ponownym polerowaniem projektu bloga, poznawaniem sieci reklamowych lub eksperymentowaniem z dziesiątkami najnowszych wtyczek WordPress. Bardziej prawdopodobne niż nie, jednak wszystkie te rzeczy są tylko rozpraszaniem zarówno dla Ciebie, jak i twojej publiczności.

Zanim zrobisz cokolwiek online, zawsze zadaj sobie pytanie: czy jest to zgodne z głównym celem tego, co próbuję osiągnąć?

Jeśli nie, porzuć to. Zbyt wiele bezużytecznych dzwonków i gwizdków nie zwiększy Twojej sławy. Wyglądają, jakbyś miał coś do ukrycia.

Lekcja # 3: Usprawnij swoją sieć społecznościową

Pewnego dnia Brea zadzwonił do mnie i powiedział: “Wiesz, że zamknąłem konto na Facebooku, prawda?”

Nie, Nie wiedziałem, a ona powinna mnie najpierw o to pytać! Ale zgodziłem się, że to dobry ruch.

Dlaczego? Ponieważ Facebook stał się nie do opanowania bestią, a nie zabawnym miejscem do łączenia się z fanami.

Nie mówię, aby porzucić media społecznościowe, jeśli jest to mylące, ponieważ . . . cóż . . . to zawsze jest mylące. Ale jeśli podjąłeś prawdziwą próbę poznania kultury witryny i zaangażowania się w nią, a to po prostu nie robi tego za ciebie, spróbuj czegoś innego.

Może nie ma tam Twojego plemienia, a może po prostu robisz się marudny. Tak czy inaczej, to nie będzie skuteczne. Idź dalej.

Lekcja # 4: skup się na swoich talentach

Brea kocha Twittera. Lubi krótkie aktualizacje, łatwość obsługi i to, jak łatwo jest nawiązać indywidualny dialog z fanami. Uwielbia również blogować, szczególnie dzieląc się muzyką, której słucha i książkami, które czyta.

Co zaskakujące, wolałaby pisać niż wideo blog. Bycie sobą przed kamerą jest zupełnie inne niż granie kogoś innego!

Możesz kochać podcasty, blogowanie wideo lub pisanie postów na blogu. Niezależnie od twojego smaku, będziesz błyszczeć w przestrzeni, gdy wybierzesz tę, która najlepiej pasuje do Twoich naturalnych zdolności.

To nie jest karta wyjścia z więzienia za naukę nowych umiejętności! Nigdy nie dowiesz się, czy rozwijasz się w medium, dopóki nie zaczniesz ćwiczyć i nie poczujesz się z tym komfortowo. Chodzi o to, że nie musisz robić wszystkiego. Spróbuj wszystkiego, a następnie trzymaj się tego, co działa najlepiej.

Lekcja # 5 :Wykorzystaj swoje możliwości

Bądźmy szczerzy. Czy media społecznościowe rozsławiły Brea Granta? A może chodziło o bycie w mega popularnym programie telewizyjnym, takim jak Heroes?

Szczera odpowiedź: jedno i drugie.

Wielu aktorów ląduje w popularnym serialu, nie udaje się na nim wykorzystać, a potem znikają na zawsze. Wielu aspirujących aktorów próbuje również zbudować obserwujących za pomocą mediów społecznościowych i nigdy tego nie robią.

W dużej mierze sukces online (lub w życiu w ogóle) polega na robieniu obu. Musisz ciężko pracować, aż pojawi się odpowiednia okazja, a następnie musisz się upewnić, że wykorzystasz ją do maksimum potencjału.

Media społecznościowe mogą pomóc innym ludziom mówić o tobie, ale najpierw musisz zrobić coś, o czym warto porozmawiać.

Chcesz się dowiedzieć jak?

Zgaduję, że zorientowałeś się, że mam kurs na temat korzystania z mediów społecznościowych, aby generować szum wokół twojej kariery lub firmy. To się nazywa Tworzenie sławy i opiera się na moim doświadczeniu w pomaganiu klientom w tym.

Ale może najpierw darmowe filmy?

Tworząc sławę, mówię o znaczeniu rozdawania wysokiej jakości darmowych treści, aby stworzyć większy związek z publicznością, i to jest dokładnie to, co chciałbym tutaj zrobić.

Spójrz na Moje wideo tworzące fanów z powietrza. Jeśli wygląda to na coś, co Cię interesuje, po prostu zostaw swoje imię i adres e-mail, aby uzyskać więcej niż dwie godziny dodatkowych bezpłatnych treści, w tym wideo z Brea.

Niezależnie od tego, czy jesteś zainteresowany kursem, myślę, że wiele nauczysz się z darmowych filmów. Kliknij tutaj, aby je sprawdzić.

Total
0
Shares
Related Posts