Pięć sposobów na napisanie wspaniałej kopii

Większość pisania mogłaby być lepsza.

Nie tylko trochę lepiej — znacząco lepiej.

Jeśli zaczniesz od solidnego tematu, dobrej znajomości odbiorców i rozsądnego stopnia umiejętności pisania, Zwykle skończysz z całkiem dobrym pisaniem.

Ale nie musisz zadowalać się ” całkiem nieźle.”Trochę uwagi na ostatnie szczegóły może kopnąć “całkiem dobry”do” wspaniały.”

Niezależnie od tego, czy tworzysz posty na blogu, raporty specjalne, listy sprzedażowe, skrypt wideo, autorespondery e-maili, czy cokolwiek innego, możesz podnieść poziom pisania, stosując kilka prostych zasad:

1. Pisz pijany; edytuj trzeźwy

Teraz nie musisz brać tego dosłownie. Nie chodzi mi o to, że powinieneś sypać rumem, gdy twoje palce meandrują z rosnącą ospałością i niedokładnością nad klawiaturą.

Patrzę na zasadę stojącą za tym klejnotem od Papa Hemingwaya. Zasada, która jest absolutnie niezbędna do tworzenia przekonujących kopii, które sprawiają, że ludzie czytają i kupują: musisz brzmieć prawdziwie.

Perswazja to głównie kwestia edukacji i budowania zaufania, a trudno budować zaufanie, gdy piszesz jak korporacyjny dron.

Zbyt wielu copywriterów wpada w zbyt formalny styl, ponieważ uważają, że to sprawia, że wydają się ważne. Zły pomysł. Nikt nie chce czytać sztywnej, formalnej kopii z całą osobowością faksu.

Lepiej włożyć zbyt dużo osobowości i później ją edytować, niż nie włożyć wystarczająco dużo na początek.

Pisząc, upewnij się, że masz trochę pasji do swojego tematu – a potem po prostu tell Twój czytelnik, co chcesz powiedzieć. Nie świadomie napisz. Po prostu powiedz.

Entuzjazm tworzy zaangażowanie czytelników. Większość pisania ma za mało entuzjazmu, nie za dużo. Ale jeśli naprawdę czujesz, że poszedłeś na głęboką wodę, zawsze możesz to stonować w edycji.

Trudno wstawić życie do kopii, której nigdy nie było.

2. Sleep on it

Jeśli nie jest to najważniejsza technika poprawiania kopii, to zdecydowanie jest w pierwszej dwójce po ” naucz się czytać i pisać.”

Mówiąc najprościej: możesz poprawić każdy kawałek pisma, pozwalając mu usiąść na noc.

Wiem, że się spieszysz. Wiem, że jesteś podekscytowany tym, co właśnie napisałeś. Ja też.

Wiem, że jesteś jak dziecko w święta i po prostu mieć to send it off right now aby otrzymać chwałę i chwałę, na którą absolutnie zasługujesz.

Ale nie rób tego.

W zimnym świetle nowego dnia wszystkie pisma wydają się nieco mniej cudowne i nieco bardziej otwarte na poprawę.

Z perspektywą, którą daje noc z dala od pisania, zobaczysz, że to, co uważałeś za bezbłędne arcydzieło, może rzeczywiście zrobić z odrobiną tutaj i ostrym cięciem tam. Zmiany, które wprowadzasz na tym etapie, to 80% tego, czego potrzebujesz, aby zmienić dobrą kopię w wspaniałą kopię.

3. Poproś znajomego, aby przeczytał go na głos

Teraz, gdy spałeś na swojej kopii, jest to idealny czas, aby przeczytać go na głos.

Wiem, że to najbardziej nadużywana rada dla pisarzy. Ale wiesz dlaczego?

Po pierwsze: to działa. Kiedy czytasz swoją pracę na głos, zauważysz problemy z przepływem, który w przeciwnym razie twoje oko pominie. Jeszcze lepiej kogoś znaleźć else czytać na głos, bo nie spodziewają się dziwnych zwrotów, podczas gdy ty, po spędzeniu 10 minut obsesyjnie nad tym wczoraj, jesteś.

Po drugie: nikt tego nie robi. Nawet pisarze, którzy oferują tę radę (tak, ja też) rzadko ją stosują. Kiedy inni początkujący pisarze pytają ich, jak mogą się poprawić, chwytają wargi i intonują mądrze: “czy czytasz swoją pracę na głos? To naprawdę robi różnicę.”

Uh huh. Z pewnością – jeśli to zrobisz. To nie tylko technika dla ludzi nauka pisać. To sprawia, że dowolny lepiej pisać.

Nikt nie jest zbyt dobry, by czytać ich prace na głos.

4. Użyj testu oddechowego

Podczas gdy czytasz na głos swoje najnowsze dzieło (lub jesteś o krok bardziej przebiegły, każąc komuś je przeczytać, oszczędzając w ten sposób wysiłek i zwiększając nagrodę), możesz również obserwować inny problem: zdania takie jak ten, które są po prostu zbyt … cholera … słowne.

Trzymaj się jednego pomysłu na zdanie. I zwięźle wyrażaj swoje pomysły.

Po trafieniu 20 słów w zdaniu każde dodatkowe słowo może stracić do 10% czytelników.

Prosty sposób testowania jest to test oddechowy. (Sean D ‘ Souza pisał o tym dla nagłówków gazet, ale to działa dla wszystkich piszących.)

Jeśli czytelnik musi wstrzymać oddech w środku zdania, jest to zbyt długie. Albo Wytnij tłuszcz, albo rozwal zdanie na dwa lub więcej kawałków.

5. Głos pasywny powinien zostać przepisany

“Passive voice” to wymyślony po to, aby pisarze czuli się źle z powodu braku lepszej technicznej znajomości gramatyki. Nie martw się, łatwo to zauważyć.

Jeśli ktoś coś robi, jest aktywny. Jeśli ktoś coś zrobił, to jest to pasywne.

Zdania bierne są słowne, wiotkie i martwe.

Aktywne zdania są napięte, energiczne i natychmiastowe.

Na przykład:

  • Pasywne: Wspaniała kopia została napisana przez copywritera.
  • Aktywny: Copywriter napisał wspaniałą kopię.

Bierny głos nie zawsze jest czymś złym, a policja Copyblogger nie pojawi się na twojej stronie i nie napisze ci mandatu za korzystanie z niego. Ogranicz to do minimum.

Podsumowując to wszystko …

Niezależnie od tego, czy jesteś doświadczonym profesjonalistą, czy początkującym pisarzem, te pięć zasad zawsze może poprawić twoją kopię. Pisząc autentycznym głosem, poświęcając czas na uzyskanie perspektywy, czytając na głos swoją pracę, testując długie zdania i przepisując aktywny głos, możesz zaangażować czytelnika i zdobyć więcej konwersji.

Total
0
Shares
Related Posts