Bierzesz niebieską pigułkę, historia się kończy, budzisz się w łóżku i wierzysz, w co chcesz wierzyć. Bierzesz czerwoną pigułkę, zostajesz w Krainie Czarów, a ja pokazuję ci, jak głęboko sięga królicza Nora.
Nie, to nie będzie post o tym, jakimi blogerami byliby Morpheus, Trinity i architekt. To byłoby słodkie, ale niezbyt użyteczne.
Ale użyję Neo, Agent Smith, Spoon Boy i Persephone jako symboli innego rodzaju matrycy. Macierz, która pozwala widzieć rzeczy takimi, jakimi są i stać się bardziej efektywnymi.
Mówię o matrycy komunikacyjnej, którą budujesz, pracując w drogiej firmie konsultingowej. To abstrakcja, ale kiedy usiądziesz, aby wypełnić abstrakcje, przekonasz się, że ten “widok na 30 000 stóp” pomaga utrzymać Cię na dobrej drodze. Pokazuje dokładnie, gdzie skupić swoją uwagę, aby uzyskać najlepszą wypłatę z czasu i pracy, którą wkładasz w content marketing.
Zanim zbudujesz własną matrycę, musisz wiedzieć dwie rzeczy: w czym jesteś dobry i co jest ważne dla Twoich klientów. Najlepszym sposobem, aby znaleźć oba zestawy odpowiedzi jest zapytać swoich najlepszych obecnych klientów. Skorzystaj z ankiety online lub po prostu oglądaj komentarze na blogu i forum pochodzące od osób, które są dziś twoimi największymi fanami. (Potrójne punkty bonusowe, jeśli te osoby obecnie kupują coś od ciebie.)
Macierz ma cztery ćwiartki. Wszystko, co robisz ze swoim blogiem i Twoją firmą, przechodzi do jednego z tych sektorów. Aby ułatwić ich zapamiętanie i bezwstydnie wykorzystać odniesienie do popkultury, nadałem każdemu kwadrantowi nazwę z filmów Matrix.
Dobre i ważne / Neo
Przedmioty Neo to rzeczy, które robisz dobrze i które są ważne dla Twoich klientów. (Nie rzeczy, które są dla Ciebie ważne.)
W sektorze Neo znajdziesz większość materiałów do content Marketingu. Spędzaj większość czasu rozmawiając o tym, co robisz dobrze i co jest ważne dla czytelników.
Nie uderzaj jednak w klatkę piersiową i nie chwal się, jak wspaniała jesteś.
Zamiast tego opowiedz historie, które pokazują, w jaki sposób pomogłeś swoim czytelnikom w tym, co dla nich najważniejsze. Weź głęboki nurkowanie, aby odkryć korzyści, które są szczególnie istotne dla twojej społeczności treści. Twórz studia przypadków dla każdego typu klientów, którym służysz, i pokaż szczegółowo, w jaki sposób twój produkt lub usługa przynosi korzyści tym klientom.
Gdybyś się zastanawiał, tak, powtórzysz się. To dobrze; strategiczne powtarzanie pomoże Ci zatopić wiadomość. Około 80% twojego content marketingu powinno dotknąć kwadrantu Neo.
Złe i ważne / Agent Smith
Przedmioty agenta Smitha to rzeczy, których nie robisz zbyt dobrze, a to ma znaczenie dla Twoich klientów.
Co Ty do komunikuje znacznie więcej niż to, co Ty powiedz. Kiedy konfrontujesz się z agentem Smithem, musisz się komunikować, podejmując działania.
Innymi słowy, Rozwiąż problem.
Jeśli masz świetny produkt, ale twój dom realizacji zamówień nie może dostarczyć go do klientów, musisz to naprawić, zanim będziesz mógł iść do przodu. Jeśli Twoje koszulki wyglądają świetnie, ale kolor krwawi w praniu, zrób to tuż przed próbą sprzedaży więcej.
Wiedzieć, kiedy komunikacja jest nie twój problem. Nigdy, przenigdy nie próbuj wyjść z problemu agenta Smitha.
Nie udawaj, że nie masz problemów z agentem Smithem. Każdy ma problemy z agentem Smithem. Być transparentny, zwracać się do nich szczerze, ale najważniejsze, popraw je.
Dobry i nieistotny / Spoon Boy
Łyżka chłopięca to rzeczy, które robisz dobrze, ale to nie ma większego znaczenia dla klientów.
Są rzeczy, w których jesteś naprawdę dobry. Mogą być nawet niezbędne do prawidłowego prowadzenia firmy. Może Twoja strona ładuje się niesamowicie szybko, a Twój koszyk jest najnowocześniejszy. Może twój model biznesowy oferuje wspaniałe marże zysku. Być może twój proces produkcyjny jest najfajniejszą rzeczą od czasu wynalezienia linii montażowej.
Klientów to nie obchodzi. Mogą zauważyć, że jest okropny, ale w większości nie ma go na radarze.
Jeśli w ogóle mówisz o przedmiotach z łyżką, nie uwidaczniaj swojej komunikacji. To dobrze, aby umieścić informacje dla klientów, którzy chcą wiedzieć więcej, ale nie marnować prime nieruchomości. Ludzie, którym zależy, będą kopać, aby go znaleźć, i nikt inny nie musi być rozpraszany przez to.
Złe i nieistotne / Persephone
Kwadrant Persefony obejmuje rzeczy, których nie robisz dobrze, a które nie są tak ważne.
Co zaskakujące, Persefona może okazać się dla ciebie bardzo przydatna. W sektorze Persefon masz trzy opcje: możesz użyć ich jako materiału konfesjonalnego, możesz je naprawić lub możesz przestać je robić.
Persefony tworzą doskonałe “wyznania”, aby budować zaufanie. Nic nie tworzy lepszego porozumienia niż przyznanie się do winy, na której nie dbają twoi klienci. Na przykład, jeśli formatowanie e-booka wygląda tak, jakby zrobił to trzecioklasista, zwróć się do niego z góry. Nabijaj się trochę z siebie i “ostrzegaj” klientów, że nie wygrasz żadnych nagród za wzornictwo. Dostajesz punkty za brak samozadowolenia i odcinasz krytykę na przełęczy.
Jeśli masz na to ochotę i nie jest to zbyt trudne, możesz również poprawić elementy Persefony, aby pokazać, że pracujesz nad sobą. Ponownie, to pokazuje skromność i gotowość do przyznania, że jesteś daleki od doskonałości. Są to bardzo lubiane cechy, a sympatia jest zawsze plusem w content marketingu.
Upewnij się tylko, że Agent Smith został potraktowany jako pierwszy. Nic nie jest bardziej irytujące niż firma, która naprawia błahostki i pozostawia głównych wywoływaczy wściekłości nietknięte. (Witaj, branży telekomunikacyjnej.)
Wreszcie, spójrz na swój kwadrant Persephone raz na jakiś czas, aby zobaczyć, czy istnieją zadania, które należy po prostu przestać robić całkowicie, albo dlatego, że outsourcingu ich lub ponieważ nie muszą być wykonane w ogóle.
Weź czerwoną pigułkę
Ta macierz jest prawie całkowicie bezużyteczna w abstrakcji. Ale jest to szalenie przydatne, gdy faktycznie wypełniasz puste miejsca.
To kiepski czas na zarabianie pieniędzy w krainie fantazji niebieskich pigułek. Musisz nauczyć się postrzegać swój biznes takim, jakim jest naprawdę. Uzyskaj prawdziwe informacje o marketingu, firmie, treściach i klientach.
Określ, w czym jesteś dobry, a czym nie, i co jest ważne, a co nie. dopóki nie poznasz tych czterech rzeczy, nie będziesz w stanie ukształtować swojego content marketingu, aby uzyskać jak największe korzyści-dla siebie oraz Twoich czytelników.
O autorze: Sonia Simone jest Associate Editor Copyblogger i założycielką Remarkable Communication.