Jeśli od kilku miesięcy mieszkasz w górskiej jaskini w Bhutanie, Pinterest jest stosunkowo nowym serwisem społecznościowym, który pozwala użytkownikom tworzyć kolaże obrazów online, a następnie szybko i łatwo udostępniać te kolaże — zwane “pinboardami” — innym użytkownikom Pinteresta.
To jest zabawne, łatwe i łapie się jak dziki ogień teraz.
Częścią atrakcyjności Pinteresta jest to, że jest piękny. Wejdź do pięknego świata Pinteresta, a wszystkie problemy Twojego codziennego życia wydają się wymykać w strumieniu idealnych małych czarnych sukienek, małych wydr i cherubinowych dzieci, które nigdy nie wydają się brudzić ani nie brudzić ust rodzicom.
Ponieważ Pinterest opiera się na obrazach, rdzeń Pinteresta jest w przeważającej mierze pozytywny. Lubię myśleć o Pintereście jak o Facebooku bez marudzenia.
Tak, Pinterest jest piękny. I tak, jego użytkownicy miłość to. Ale nie daj się zwieść sercom i kwiatom. Za tymi pięknymi obrazami Pinterest szybko staje się potężnym narzędziem marketingowym dla marek i firm … takich jak twoja.
Rzućmy okiem na dlaczego tak jest, a następnie omówimy 56 konkretnych taktyk Pinteresta, które możesz wykorzystać do własnych korzyści marketingowych.
Czym jest Pinterest i dlaczego powinno mnie to obchodzić?
Po założeniu konta na Pintereście możesz tworzyć kolaże online (“tablice”) dla różnych interesujących Cię tematów, a następnie dodawać obrazy i filmy do tablic,” przypinając ” je (odpowiednik kleju na starych tablicach wizyjnych, ale szybszy, gładszy i znacznie chłodniejszy.)
Pinterest ma prawie pięć milionów użytkowników i szybko się rozwija. Prawie 1,5 miliona unikalnych użytkowników odwiedza Pinteresta codziennie, spędzając średnio 15 minut dziennie na stronie.
Myślisz, że te inspirujące tablice wizyjne nie powodują ruchu odsyłającego do stron internetowych i blogów? Pomyśl jeszcze raz. W styczniu 2012 r. Pinterest zwiększył ruch na stronach internetowych niż LinkedIn, Google Plus, Reddit i Youtube — połączone.
Dużo myślałem o tym, jak początkujący, średniozaawansowani i użytkownicy Pinteresta z czarnym paskiem używają go do rozwijania swoich firm i łączenia się z klientami za pomocą tych atrakcyjnych kolaży online.
Oto 56 potężnych sposobów, które wymyśliłem, aby włączyć Pinteresta do Twojej mieszanki content marketingowej …
Marketing na Pintereście dla początkujących pinnerów …
- Upewnij się, że w profilu znajduje się nazwa firmy, aby uzyskać maksymalną ekspozycję. Użyj nazwy firmy jako nazwy użytkownika lub zmień nazwę profilu na nazwę firmy po skonfigurowaniu profilu.
- Dodaj akapit o tym, kim jesteś i czym się interesujesz, do sekcji “informacje” na swoim profilu na Pintereście. Pojawi się tuż pod twoim zdjęciem i będzie jednym ze sposobów, w jaki użytkownicy mogą dowiedzieć się więcej o Tobie.
- Połącz swoje konto z kontami na Facebooku i Twitterze. Nie tylko pomoże Ci zdobyć obserwujących, ale także to połączenie dodaje ikony mediów społecznościowych pod zdjęciem profilowym, które łączą się z profilami na Facebooku i Twitterze.
- Nie zapomnij dodać adresu URL swojej strony w swoim profilu!
- Przypnij wiele rzeczy. Pin treści stale, zamiast w ogromnych seriach, aby zmaksymalizować ekspozycję i zaangażowanie.
- Wymyśl kreatywne i ciekawe nazwy tablic. Są one udostępniane za każdym razem, gdy coś przypinasz, więc spraw, aby były kuszące. Ale bądź kreatywny – musisz zachować krótkie nazwy tablic. Nie ma zbyt wiele miejsca na długie tytuły opisowe.
- Oznacz innych użytkowników Pinteresta w swoich pinach za pomocą “@username” w opisach. Połącz się z innymi profesjonalistami i dostawcami w swojej dziedzinie, korzystając z tej funkcji. Niewielu ludzi robi to jeszcze, więc jest to świetny sposób na zbudowanie obserwujących i wyróżnienie się.
- Komentuj piny innych osób. Podobnie jak w przypadku tagowania, ta funkcja nie została jeszcze uruchomiona, więc używaj jej regularnie, aby naprawdę nawiązać kontakt z innymi użytkownikami. Oczywiście używaj tych samych dobrych manier i zdrowego rozsądku, które komentujesz na blogu lub innej witrynie społecznościowej.
- “Polub” piny innych osób, aby dać kciuk w górę, gdy chcesz rozpoznać świetne treści.
- Pin z wielu różnych źródeł, a nie tylko z jednej lub dwóch witryn. Różnorodność jest ważna na Pintereście.
- Połącz przypinanie własnych unikalnych znalezisk z robieniem wielu “powtórzeń”, które powtarzają czyjś pin swoim obserwatorom (tak jak Retweet na Twitterze). Osoba, której wizerunek repinujesz, otrzymuje powiadomienie e-mailem, a także otrzymuje kredyt na Twoim pinie, co zwiększa liczbę obserwowanych osób.
- Możesz przypinać własne posty na blogu,ale nie przesadzaj. Postępuj zgodnie ze zwykłymi zasadami etykiety innych serwisów społecznościowych i nie bądź prostakiem na imprezie, który mówi tylko o sobie.
- Przypnij filmy! Pinterest ma specjalną sekcję tylko dla przypiętych filmów, a na Pintereście jest znacznie mniej filmów niż obrazów, więc używaj ich, aby się wyróżnić. Każdy film z YouTube jest łatwy do przypięcia.
- Podczas przypinania obrazu Dodaj opis pod nim. Zachowaj ostrożność w odniesieniu do tych opisów-dobry opis pozostanie z obrazem, ponieważ będzie on repinnowany na całym świecie Pinteresta. Jeśli obraz pochodzi z twojej własnej strony, zdecydowanie użyj nazwy firmy w opisie.
- Po przypięciu nowego obrazu za pomocą bardzo poręcznego bookmarkleta przeglądarki Pinterest (samo w sobie świetne narzędzie) użyj wbudowanych monitów w mediach społecznościowych, aby ponownie udostępnić swój pin na Twitterze i Facebooku.
- Użyj opcji osadzania Pinteresta, aby publikować piny jako zawartość w postach na blogu i na stronach witryny. Uwaga: w miarę jak Pinterest się rozwija, może być konieczne poinformowanie użytkowników, że muszą kliknąć obraz Pinteresta, aby dostać się do oryginalnego źródła. Kiedy próbowałem tego w zeszłym tygodniu, czytelnik napisał do mnie i zapytał: “czy jest coś więcej w tej szpilce? A może to tylko ładny obraz?”
- Pobierz aplikację na iPhone ‘ a Pinteresta, dzięki której możesz repinować w podróży, przypinać z aparatu i dodawać lokalizację do pinów, aby inni mogli znaleźć Twoje zdjęcia.
- Zoptymalizuj zawartość swojej witryny pod kątem udostępniania na Pintereście( część pierwsza): używaj obrazów w każdym poście, który piszesz, aby twój post mógł być udostępniony na Pintereście. Kiedy zaczynasz się leniwić, pamiętaj-nie używanie obrazu w swoim poście oznacza, że nikt go nie przypnie. I pamiętaj-im ładniejsze jest zdjęcie, tym bardziej zostanie przypięte. Obrazy, które podobają się członkom Pinteresta, są potężne i pełne emocji, więc miej to na uwadze przy wyborze zdjęć. Ta kombinacja działa również dobrze dla czytelników bloga.
- Zoptymalizuj zawartość swojej witryny pod kątem udostępniania na Pintereście( część druga): rozważ dodawanie znaków wodnych do zdjęć lub dodawanie do nich tekstu. Jeśli używasz własnych obrazów na Pintereście, jednym z najlepszych sposobów, aby wyróżnić swój obraz, jest dodanie jasnego opisu do samego obrazu lub dodanie znaku wodnego z nazwą firmy. Upewnij się, że jest jasne, ale nie blokuje głównego tematu zdjęcia.
- Twórz tablice sezonowe lub świąteczne, które odnoszą się do Twojej marki. Przykład: postanowienia noworoczne, Czwarty lipca itp. Użytkownicy je uwielbiają.
- Dodaj widoczny przycisk Obserwuj mnie na Pintereście do swojej witryny, aby reklamować, że jesteś pinnerem!
Marketing na Pintereście dla średniozaawansowanych pinnerów …
- Wyszukaj nowe obrazy do przypięcia (lub trendy), korzystając z funkcji wyszukiwania Pinteresta. Pasek wyszukiwania znajduje się w lewym górnym rogu każdej strony Pinteresta.
- Używaj słów kluczowych w opisach pinów, aby pinnerzy mogli znaleźć Twoje obrazy i tablice podczas ich własnych wyszukiwań.
- Upewnij się, że masz przypięcie! przycisk dodany do stopki każdego z Twoich postów na blogu, dzięki czemu czytelnicy mogą szybko i łatwo udostępniać Twoje treści na Pintereście.
- Twoja strona na Pintereście ma własny kanał RSS! Znajdź swój kanał na Pintereście, klikając symbol RSS pod zdjęciem profilowym, a następnie użyj go w dowolnym miejscu, w którym możesz użyć kanału (Facebook, LinkedIn, do syndykacji na innych stronach itp.) Zareklamuj swój kanał na Pintereście swoim czytelnikom i poproś ich o dodanie Cię do swoich czytników kanałów RSS.
- Masz stronę WordPress? Umieść swoje ostatnie piny w widżecie na pasku bocznym WordPress za pomocą widżetu Pinterest.
- Możesz dodawać współpracowników do dowolnej tablicy. Użyj tej funkcji, aby zaangażować swoich pracowników i pozwolić im przyczynić się do twojej obecności na Pintereście, dodając do tablic firmowych. Twoi pracownicy to pokochają,a twoje deski będą bogatsze!
- Chcesz się dowiedzieć, kto przypinał twoje rzeczy? Przejdź do: http://pinterest.com/source/yoursitehere. Na przykład, sprawdź stronę źródłową Copybloggera. Często przeglądaj stronę swojej witryny, aby dowiedzieć się, które posty i obrazy podobają się użytkownikom Pinteresta. Wykorzystaj te informacje do kształtowania strategii treści.
- Dodaj ceny do swoich pinów, aby utworzyć własny sklep na Pintereście. Aby dodać cenę do Pina, wpisz w opisie Pina symbol $ lub£, po którym następuje cena przedmiotu. Gdy dodasz ceny do swoich pinów, mogą one być wyświetlane w sekcji “prezenty” Pinteresta.
- Stwórz tablicę, która opowiada historię twojej firmy i przekazuje Twoje podstawowe wartości. Udostępnij tę tablicę ludziom w ramach procesu sprzedaży.
- Rozważ stworzenie tablic z podziękowaniami dla obecnych lub byłych klientów, którzy wysyłają specjalne wiadomości z podziękowaniem. Czy możesz stworzyć świąteczną kartkę z podziękowaniami? Lub taki, który świętuje rozpoczęcie dużego projektu nowego klienta z Twoją firmą?
- Samouczki pinów na tablicach. Potrzebujesz przeprowadzić klienta przez jak korzystać z Twoich produktów lub usług? A może chcesz stworzyć darmowe filmy instruktażowe do wykorzystania jako materiały promocyjne? Przypinaj swoje filmy i prezentacje na specjalnych tablicach z instrukcjami lub samouczkami. Wszystko, czego nauczysz swoich klientów, można przekształcić w samouczek.
- Obserwuj trendy. Kliknij link “popularny” na stronie głównej Pinteresta, aby sprawdzić, co przyciąga pinnerów, a następnie Zintegruj te trendy ze strategią treści.
- Bądź sobą. Na Pintereście chodzi o osobistą ekspresję, więc nie bój się przypinać rzeczy, które odzwierciedlają to, kim naprawdę jesteś.
- Stwórz specjalną tablicę, aby wyróżnić członków zespołu Twojej firmy. Użyj opisu pod każdym zdjęciem, aby napisać biografię każdej osoby.
- Pokaż zdjęcia zza kulis swojej firmy. Ludzie uwielbiają wiedzieć, jak tworzysz rzeczy!
- Zostań kuratorem informacji dla swojej niszy. Zbierz najnowsze i najlepsze zasoby na swoich tablicach. Stań się zaufanym źródłem informacji na Pintereście, a twoja obserwacja będzie rosła skokowo.
- Zintegruj swoje konto na Pintereście z funkcją osi czasu Facebooka, aby publikować treści w obu miejscach jednocześnie.
- Wyróżnij stare treści na swoim blogu, aby ludzie mogli repinować zarchiwizowane posty. Narzędzie LinkWithin doda stopkę do Twoich postów na blogu, która zawiera obrazy i linki pobrane ze starej treści, dając ludziom możliwość przypinania poprzednich artykułów.
- Myślisz o odświeżeniu starych zdjęć lub przejściu przez Archiwa bloga i dodaniu zdjęć do tych postów tylko tekstowych? Teraz jest czas! Pamiętaj-im ładniejsze Zdjęcie, tym więcej pinów dostaniesz.
Pinterest marketing dla pinnerów z czarnym paskiem …
- Dowiedz się, kiedy uzyskujesz najwięcej powtórzeń, polubień, komentarzy i ruchu odsyłającego, regularnie analizując zarówno swój profil na Pintereście, jak i statystyki ruchu w witrynie. Przetestuj przypinanie w różne dni tygodnia i pory dnia, aby zmaksymalizować ruch i zaangażowanie odbiorców.
- Połącz swoich klientów, którzy korzystają z Pinteresta, przedstawiając ich sobie nawzajem. Rozpoznaj swoich najlepszych pinnerów, wysyłając cotygodniowy e-mail “najlepsze z Pinteresta”, który zawiera tablice ze Spotlight i piny z profili Twoich klientów.
- Twórz moderowane tablice dla swoich fanów, aby wyrazić swoje poparcie dla Ciebie. Mogą dodawać filmy, posty na blogu i zdjęcia z Twoich wydarzeń.
- Czy masz wiele różnych idealnych person klientów? Utwórz oddzielną tablicę, aby reprezentować każdą osobę klienta, a następnie korzystaj z tych tablic podczas cyklu sprzedaży i osadzaj je na stronach witryny, aby ludzie mieli jasność co do rodzajów klientów, których próbujesz przyciągnąć.
- Twórz tablice do zajęć i webinariów, których uczysz, i używaj ich jako materiału uzupełniającego dla swoich uczniów. Tablic można używać podczas zajęć lub prezentacji, a także wysyłać uczniów do domu za pomocą tablic na Pintereście, aby mogli je przeglądać po zajęciach. Jeśli prowadzisz zajęcia na żywo lub warsztaty, dołącz zdjęcia z wydarzenia.
- Twórz tablice dla źródeł poleceń, oddziałów i partnerów strategicznych i pozwól im dodawać je do tablic. Współpracuj z partnerami, aby wiedzieli, że są uwzględniani i doceniani.
- Pozwól najlepszym klientom lub studentom gwiazd dołączyć do niektórych tablic i przypinać pomysły i sugestie dotyczące korzystania z produktu lub motywów, które pasują do Twoich produktów i usług.
- Co może być lepszego do pokazania, jak niesamowita jest Twoja firma, niż stworzenie dedykowanej tablicy referencji?
- Korzystaj z tablic Pinteresta, aby opowiadać historie klientów. Zamień nudne pisemne studia przypadków w potężne historie wizualne.
- Sprawdź tablice klientów VIP, aby uzyskać pomysły na specjalne podziękowania lub prezenty świąteczne.
- Twórz szybkie przewodniki lub tablice instrukcji obsługi dla swoich produktów. Lub jeśli jesteś przede wszystkim dostawcą usług, stwórz tablicę” jak najlepiej wykorzystać pracę ze mną ” z pomysłami i sugestiami dotyczącymi maksymalizacji relacji z usługami.
- Twórz tablice na konferencje, w których uczestniczysz. Noś karty z instrukcjami, jak zostać zaproszonym do publikowania na tej tablicy-uczestnicy konferencji pokochają to!
- Twórz piękne, interesujące wizualnie kupony i dodawaj je do swoich tablic.
- Twoi klienci będą zachwyceni, jeśli stworzysz dla nich specjalne tablice zawierające zasoby i pomysły dostosowane do ich indywidualnych sytuacji. To naprawdę sprawi, że Twoja firma będzie błyszczeć odbywa się regularnie i dobrze.
- Oferuj ekskluzywne promocje na Pinteresta. Twórz piny, które dają specjalne promocje na obserwowanie Cię na Pintereście.
- Uruchom konkurs na Pintereście. Zaproś czytelników do przypinania linków i obrazów ze swojej witryny, które inspirują, motywują, poruszają lub bawią. Następnie oceń zwycięzców według kreatywności lub pomysłowości i zaoferuj soczystą nagrodę. Oferta promowania tablic zwycięzców na Pintereście w Twojej witrynie w ramach konkursu.
Pinterest to piękne (i skuteczne) narzędzie content marketingowe
Pinterest nie tylko zbiera pary w mediach społecznościowych, ale stał się sprawdzonym źródłem ruchu na blogach i stronach internetowych, szybko wyprzedzając obecne ulubione, takie jak LinkedIn i YouTube.
Podczas gdy wielu ludzi macha szczękami o imponujących statystykach Pinteresta, niektóre firmy po cichu używają tego wspaniałego nowego narzędzia, aby przypiąć sobie drogę do lepszego zaangażowania klientów i ciekawej wizualnie, osobiście atrakcyjnej marki.
Moja rada? Zastanów się długo i dokładnie nad włączeniem Pinteresta do planu content marketingowego na rok 2012.
I zacznij upiększać swoją strategię w mediach społecznościowych, po jednym pinezce na raz.
W jaki sposób używasz Pinteresta jako narzędzia marketingowego? Daj nam znać w komentarzach …
O autorze: Beth Hayden jest trenerem blogowania i konwersją marketingu na Pintereście. Możesz śledzić jej piny na @bethhayden. Aby dowiedzieć się, jak skutecznie sprzedawać na Pintereście, Pobierz bezpłatny raport “5 głupich błędów, których należy unikać, jeśli chcesz zarabiać na Pintereście.”