Zbliżamy się do 7 lat odkąd zacząłem Copyblogger. Ciężko mi to ogarnąć, a jednak … jesteśmy.
Od pierwszego dnia chodziło o treść. Nie tylko słowa, które wypełniają stronę internetową, ale cenne informacje, które przyciągają uwagę, napędzają ruch i budują firmy.
Ale jest jeszcze jedna rzecz, o którą Copyblogger zawsze chodziło, a są to ludzie, którzy tworzą treści. W większości, zwłaszcza dla nas, oznacza to pisarze.
W ciągu ostatnich kilku lat (a zwłaszcza w 2012 roku) dużo słyszałeś o content marketingu. Niektórzy mogą powiedzieć za dużo, ale uwierz mi, to nie minie. Nie wrócimy do prostych rzutów, sprytnych reklam i kopii strony wypełniacza po zaoferowaniu strategicznych treści o niezależnej wartości-perspektywa internetowa nie będzie tego tolerować.
Z drugiej strony, nie było tak dużo świętowania ludzi, którzy tworzą posty na blogu, białe księgi, Skrypty wideo i kopie infografik. To się zmieni, szczególnie tutaj.
2013 będzie oznaczać zmianę zarówno w percepcji i losów internetowych doświadczonych pisarzy. Oto trzy ważne powody, dla których pisarz prowadzi program internetowy:
1. Marketing internetowy napędzany jest treścią
Content marketing nie jest frazą buzz i nie jest modą. Raczej ludzie zaczynają zdawać sobie sprawę, że treść jest podstawowym elementem skutecznego marketingu online. To bardzo dobra wiadomość dla pisarzy.
Od uroku budowania bezpośrednich relacji z potencjalnymi klientami i klientami, przez inteligentniejsze strategie pay-per-click, udostępnianie w mediach społecznościowych, po SEO – zawartość to działa.
Zwiększone zapotrzebowanie na utalentowanych twórców treści oznacza, że odszkodowanie i szacunek dla pisarza wzrośnie … tak długo, jak zrozumiesz i będziesz dbał o swoją wartość na rynku. Nie martw się, będziemy ci przypominać i udzielać mądrych wskazówek, jak wytypować wybrane przez Ciebie roszczenie.
2. Google podnosi pozycję pisarza Online
Google sprawiło, że utalentowani pisarze stali się ważniejsi dzięki aktualizacjom Panda i Penguin. Zamiast słabej treści i “nienaturalnego” budowania linków, teraz witryny potrzebują silnej treści, która przyciąga linki organicznie.
Ale na tym się nie skończyło. Teraz kto tworzy treści i kto czy linkowanie ma znaczenie – dlatego Google chce wiedzieć kim jesteś poprzez Twój profil autorstwa Google+. To, co zostało nazwane rankingiem autora, może być największym algorytmicznym sygnałem dla SEO od samego hiperłącza.
Dni kulawych anonimowych Treści się skończyły. Co więcej, pisarze gwiazd rocka z zademonstrowanymi sukcesami i silnymi obserwacjami społecznymi będą dowodzić najwyższymi pozycjami odszkodowawczymi i kapitałowymi.
Pomyśl o tym.
3. Autor jako Entreproducent
Tak więc reszta świata biznesu może zacząć zdawać sobie sprawę, ile wart są wielcy pisarze. Wielu pisarzy już to sobie uświadomiło i zdało sobie sprawę, że nie potrzebują pracy, a może nawet klientów, aby odnieść sukces w robieniu tego, co kochają.
Boom w marketingu treści online doprowadzi tysiące pisarzy do kontroli własnego losu. Nie tylko jako pracownicy wewnętrzni lub freelancerzy, ale jako właściciele firm konsultingowych i agencji.
Dodaj do tego boom na self-publishing z ebookami i innymi towarami cyfrowymi, a pisarz naprawdę może prowadzić własny program. Niektórzy mogą nawet założyć firmy programistyczne. 😉
Cieszymy się z Ciebie w 2013 roku
Tutaj w Copyblogger w końcu czujemy, że reszta świata nas dogoniła, a co ważniejsze, ty.
Treść sprawia, że Internet działa, ale bez pisarzy i innych twórców treści w ogóle by się nie stało. Nigdy o tym nie zapominaj i nigdy nie lekceważ tego, ile jesteś wart w tym nowym, odważnym świecie opartego na treści, konwergentnego medium.
Mamy wielkie plany co do naszych ulubieńców w przyszłym roku. Oto mały zwiastun, zanim życzymy Wesołych Świąt i Wszystkiego najlepszego dla Ciebie i twoich w 2013 roku.
