Znaczenie oceny jakości nie może być zawyżone.
Jeśli opanujesz ocenę jakości, będziesz spać spokojnie, wiedząc, że masz kampanię AdWords, która zapewnia najlepszy możliwy zwrot z inwestycji.
Jednak Optymalizacja słów kluczowych, reklam i stron docelowych pod kątem oceny jakości nie jest łatwa ani prosta. Omówię każdy element, który odgrywa w jakości wynik, i jak można upewnić się, że wynik jest w najlepszym wydaniu.
Sukces Twojej kampanii Google AdWords będzie w dużej mierze zależał od Twojego wyniku jakości.
Pierwszą rzeczą, którą chcesz zrobić, to sprawdzić swój wynik jakości, aby zobaczyć, na czym stoisz. Aby to zrobić, zaloguj się na swoje konto AdWords i kliknij Kampanie. Następnie kliknij kartę Słowa kluczowe, aby wyświetlić słowa kluczowe w danej kampanii i w tej grupie reklam.
Teraz, co będziesz chciał zrobić, to najechać kursorem na to małe pudełko, a to pokaże ci twój wynik jakości. Tak więc, jak widać, wynik jakości jest ustalany na poziomie słów kluczowych. Tak więc każde słowo kluczowe ma indywidualny wynik jakości, który jest niezależny od innych, chociaż wiele osób w społeczności AdWords uważa, że uwzględniany jest wynik jakości dla całego konta, ale nie jest to oficjalne.
Jak widać, ocena jakości jest oceniana w skali od jednego do dziesięciu. Dziesięć jest najlepsze, jeden jest najgorszy, a im niższa jest, ogólnie rzecz biorąc, tym więcej zapłacisz za kliknięcia i im wyższa jest, tym mniej zapłacisz za kliknięcia.
Twój wynik jakości składa się z trzech głównych czynników: współczynnika klikalności, który uzyskujesz w reklamach dla tego słowa kluczowego, trafności reklamy i doświadczenia strony docelowej. Omówię, co to wszystko oznacza i jak można je zoptymalizować.
Najpierw porozmawiajmy o oczekiwanym współczynniku klikalności. Co to jest, to odsetek osób, które klikają reklamę dla tego słowa kluczowego. Dla osób szukających ubezpieczenia zdrowotnego, jeśli 100 osób szuka tego słowa kluczowego, a trzy osoby kliknęły w Twoją reklamę, to 3% kliknięć. Im wyższy wskaźnik klikalności, tym lepszy jest wynik jakości i to jest właściwie najważniejsza część Wyniku Jakości. Jeśli więc chcesz, aby twój wynik jakości był wysoki, potrzebujesz reklam generujących wiele kliknięć dla słów kluczowych, które kierujesz.
Kolejnym czynnikiem wpływającym na wynik jakości jest trafność reklam. Jeśli spojrzysz na trafność reklamy i zobaczysz średnią, poniżej średniej lub Powyżej średniej, oznacza to, według Google, jak trafna jest Twoja reklama dla danego słowa kluczowego. To, co chcesz zrobić, to spojrzeć na to słowo kluczowe, a następnie kliknąć kartę reklamy i sprawdzić, jak te reklamy odnoszą się do tego słowa kluczowego. Tak więc, dla kogoś, kto szuka, powiedzmy, technik SEO White Hat, czy ta reklama naprawdę mówi dokładnie do tego, czego szuka? Oczywiście, że nie, bo jest poniżej średniej, prawda?
Mimo że reklama mówi o White Hat SEO, które jest częścią zapytania wyszukiwania, nie odnosi się konkretnie do technik. Dlatego zostało to ocenione poniżej średniej. Gdybym miał zmienić tę reklamę i faktycznie przemówić do konkretnych technik SEO White Hat, zwiększyłoby to moją trafność reklamy. Chcesz więc upewnić się, że masz reklamę specjalnie dla każdego słowa kluczowego o dużej objętości w kampanii.
Ostatnią częścią oceny jakości jest doświadczenie strony docelowej. Doświadczenie strony docelowej jest dokładnie takie, jak brzmi, czyli doświadczenie, które użytkownik będzie miał po kliknięciu reklamy i wylądowaniu na stronie docelowej. Ogólnie rzecz biorąc, im bardziej ukierunkowana jest Twoja strona docelowa dla tego konkretnego słowa kluczowego, tym lepszy będzie twój wynik doświadczenia na stronie docelowej.
Teraz, gdy omówiliśmy wszystkie trzy czynniki wpływające na wynik jakości, nadszedł czas, aby pokazać, jak poprawić i zoptymalizować każdy z nich.
Aby uzyskać oczekiwany współczynnik klikalności i trafność reklam, najpierw sprawdź, jak wyglądają reklamy w Google, aby dowiedzieć się, dlaczego wskaźnik klikalności i trafność reklam mogą nie być tak dobre.
Najlepszym sposobem na to jest kliknięcie podglądu i diagnozy reklamy. To narzędzie pokazuje podgląd tego, jak reklamy będą wyświetlane w wynikach wyszukiwania Google, co jest ważne, ponieważ w rzeczywistości nie chcesz wyszukiwać słów kluczowych w Google tylko po to, aby spojrzeć na reklamy, ponieważ, jeśli nie klikniesz na nie, to faktycznie pogorszy wskaźnik klikalności, ponieważ jest to rzeczywiste wyszukiwanie, prawda?
Wprowadź słowo kluczowe, które kierujesz. Kliknij na podgląd. Następnie chcesz spojrzeć na swoją reklamę, która jest podświetlona na Zielono. Teraz, jeśli współczynnik klikalności jest niski, może to być spowodowane tym, że twoja kopia reklamy, wiesz, nie jest tak atrakcyjna. Więc to, co chcesz zrobić, to spojrzeć na niektóre inne strony, które reklamują to słowo kluczowe i zobaczyć, jak dobrze sobie radzą. Chociaż nie możesz uzyskać informacji poufnych na temat ich wydajności, prawdopodobnie możesz powiedzieć, że reklamy, które znajdują się w pierwszej trójce, w tym konkretnym obszarze, powyżej fałdy, prawdopodobnie mają dobry wynik jakości, ponieważ, o ile nie płacą ręki i nogi, Google ich tu nie umieści. Więc to, co chcesz zrobić, to spojrzeć na ich kopię reklamy i zobaczyć, jaką część możesz włączyć.
To samo dotyczy trafności reklam. Ktoś, kto szuka technik SEO ze słowem kluczowym White Hat, może widzieć różne reklamy, które kierują swoje zapytanie bardziej szczegółowo, lub, w wynikach organicznych, mogą również mieć naprawdę dobrą trafność. Następnie będziesz chciał spojrzeć na reklamy i wyniki organiczne i zobaczyć, jakiego rodzaju kopii używają, aby generować ich kliknięcia.
Po zapoznaniu się z analizą konkurencji, a także informacjami o tym, jak rzeczywiście pojawia się Twoja reklama, nadszedł czas, aby wrócić do swojego konta i włączyć te informacje do swoich kampanii. To, co chcesz zrobić, to kliknąć kampanie, aby wrócić do menedżera kampanii, kliknąć kartę Reklamy, a następnie włączyć do reklamy dowolną kopię widoczną w wynikach płatnych lub organicznych i sprawdzić, czy zwiększają one współczynnik klikalności.
Możesz to zrobić, testując dwie lub trzy reklamy przeciwko sobie i sprawdzając, która z nich zapewnia najlepszy współczynnik klikalności. Gdy w grupie reklam znajduje się więcej niż jedna reklama, AdWords automatycznie wyświetla obie reklamy losowo, dzięki czemu można sprawdzić, która z nich działa lepiej pod względem współczynnika klikalności i konwersji.
To, co chcesz zrobić, to przetestować wiele reklam przeciwko sobie. Zobacz, który z nich ma najwyższy współczynnik klikalności. Zatrzymaj to. Usuń ten z niskim współczynnikiem klikalności. Następnie utwórz nową reklamę, aby przetestować ją przeciwko zwycięzcy i powtórz ten proces, aż znajdziesz zwycięską reklamę, która zapewnia niezmiennie wysoki współczynnik klikalności.
Gdy już to wszystko skonfigurujesz, nadszedł czas, aby upewnić się, że trafność reklam jest zoptymalizowana. Najlepszym sposobem na to jest tworzenie ściśle skoncentrowanych grup reklam wokół słów kluczowych o dużej objętości.
Wróć do zakładki Ustawienia. Kliknij na słowa kluczowe i wyszukaj słowa kluczowe, które mają poniżej średniego wyniku trafności reklamy. Najedź kursorem na małe pole tutaj, a jeśli widzisz poniżej średniej, to co chcesz zrobić, to kliknąć zielone kółko i zatrzymać to słowo kluczowe w tej grupie reklam. Następnie chcesz skopiować to słowo kluczowe i utworzyć nową grupę reklam wokół tego słowa kluczowego.
Aby to zrobić, kliknij kampanię, w której znajduje się grupa reklam, a następnie kliknij nową grupę reklam. Następnie chcesz utworzyć grupę reklam wokół tego słowa kluczowego, więc w tym przypadku będzie to nazywane technikami SEO w białym kapeluszu. Możesz zoptymalizować tę reklamę wokół tego konkretnego słowa kluczowego. Umieściłbyś coś takiego jak ujawnione techniki SEO w białym kapeluszu. Możesz to również uwzględnić w nagłówku, aby jeszcze bardziej zwiększyć trafność reklamy i wynik jakości dla tego słowa kluczowego. Następnie chcesz dodać to słowo kluczowe i wszelkie bardzo, bardzo ściśle powiązane słowa kluczowe do tego pola. Wpisz domyślną stawkę, a następnie kliknij Zapisz grupę reklam.
Kiedy spojrzycie na wynik jakości dla tego słowa kluczowego, widać, że spadł on z pięciu na dziesięć do sześciu na dziesięć, a trafność reklamy od Poniżej średniej do średniej, ponieważ reklama lepiej pasuje do tego słowa kluczowego.
Na koniec porozmawiamy o tym, jak zoptymalizować działanie strony docelowej. Pierwszym krokiem jest sprawdzenie, dokąd zmierza twój ruch i na jakich stronach docelowych lądują. Aby to zrobić, kliknij kartę Reklamy. Najedź kursorem na jedną z reklam i kliknij niebieski link. To przeniesie cię do strony docelowej, do której zmierza ruch na stronie.
Następnie chcesz sprawdzić, czy zawartość strony pasuje do słowa kluczowego, którego szuka dana osoba. Tak więc, dla kogoś, kto szuka technik SEO White Hat, powinieneś upewnić się, że słowo kluczowe, White Hat SEO techniques, pojawia się w tytule strony i w treści.
Na przykład, jeśli ktoś szukał rakiet tenisowych head, chcesz wysłać je na stronę konkretnie o rakietach tenisowych head, a nie o rakietach tenisowych w ogóle. Im bardziej ukierunkowane są Twoje strony docelowe, tym lepsza będzie ta część Twojego wyniku jakości.
To wszystko, aby zoptymalizować swój wynik jakości. Jak widać, najważniejszą rzeczą jest posiadanie reklam, które uzyskują wysoki współczynnik klikalności i które są odpowiednie dla wyszukiwania danej osoby. Następnie, po kliknięciu reklamy i wylądowaniu na stronie, chcesz upewnić się, że strona docelowa jest bardzo ukierunkowana.