Kto by nie chciał zostać tajnym agentem jak Jack Bauer, Ethan Hunt i Perry dziobak? Wszyscy chcemy fajne gadżety, seksowne otoczenie i efektowne koncerty.
Co ważniejsze, chcemy być tajnymi agentami ponieważ zawsze mają informacje wewnętrzne.
Jako marketer treści możesz uzyskać tajną wiedzę na temat swoich konkurentów, wykonując małe szpiegostwo high-tech.
Korzystając z sprytnych technik szpiegowania online i odrobiny pot equity, wszyscy możemy dowiedzieć się, co nasi konkurenci radzą sobie dobrze, co mogą robić lepiej i jak możemy dostosować ich najlepsze techniki, aby ulepszyć nasze własne firmy.
Chodźmy poszukać. …
Dlaczego musisz dowiedzieć się, co robią Twoi konkurenci
Możemy dowiedzieć się, jakie produkty tworzą nasi konkurenci, jakie treści dobrze radzą sobie na ich stronach internetowych i jak plasują się w wyszukiwarkach.
Konkurencyjne badania pozwalają nam zobaczyć, gdzie kwitną-i gdzie zawodzą.
Wykorzystujemy nasze badania, aby pomóc nam w burzy mózgów pomysłów marketingowych, tworzyć lepsze treści i ulepszać nasze strategie online, abyśmy byli lepsi w tym, co robimy.
Dowiedzenie się, co robi nasza konkurencja, jest bardzo motywujące-może to być kopniak w spodnie, który motywuje nas do robienia rzeczy większych i lepszych.
Ponieważ nie ma to jak wiedzieć, co twój konkurent robi dobrze, aby pomóc ci wypromować kolejne arcydzieło treści.
Jak znaleźć konkurencję
Wielu z nas wie, kim są nasi główni konkurenci, ale dobrze jest kopać nieco głębiej niż tylko kilka najlepszych nazwisk.
Szukaj konkurentów w mediach społecznościowych, w wynikach wyszukiwania oraz w mediach tradycyjnych. Zwróć również uwagę na ludzi, którzy robią splash na obwodzie mówienia i autorów piszących nowe książki w Twojej branży.
I zawsze miej oczy szeroko otwarte na nowych i utalentowanych blogerów gości na swoich ulubionych blogach branżowych. To świetne miejsce, aby dostrzec nowych i nadchodzących zawodników.
Rozpocznij badania
Gdy patrzysz na to, co robi Twoja konkurencja w internecie, oto kilka rzeczy, które będziesz sprawdzać:
- Produkty i usługi, które oferuje konkurencja
- Treści, które publikują na swojej stronie internetowej i w serwisach społecznościowych
- Ich strategia social media
- Ich strategia SEO
- Ich poziom sukcesu społecznego
- Ogólne mocne i słabe strony Twojej konkurencji
Analiza treści online konkurencji
Czy Twoi główni konkurenci stosują strategie content marketingowe? Jeśli tak, to jak dobrze sobie radzą? Czy regularnie publikują świetne treści?
Kiedy przeprowadzasz badania, dokładnie zbadaj ich treść-dowiedz się, jakie tematy obejmują, jak dobre jest ich pisanie, jakie treści uzyskują silną odpowiedź od swoich odbiorców i ile akcji społecznościowych otrzymują ich posty.
Spójrz na to, co Twoja konkurencja robi lepiej niż ty-czy są sprytnie newsjacking gorące tematy, aby uzyskać mnóstwo ruchu? Czy wymyślają kreatywne pomysły i nowe spostrzeżenia? Czy ich pisanie jest lepsze od Twojego? Czy ich publiczność jest większa? Jeśli tak, możesz dowiedzieć się, dlaczego jest większy, bardziej lojalny lub bardziej zaangażowany?
Zbierając dane na temat ich treści, możesz nie tylko ocenić, jak dobrze robią (lub nie robią) z marketingiem online, ale także odkryć nowe wspaniałe pomysły. Jeśli znajdziesz temat, który startuje z publicznością twojego konkurenta, możesz potencjalnie dostosować ten temat dla swoich czytelników, umieszczając na nim swój własny unikalny obrót lub kąt.
Nie, absolutnie. nie zalecanie plagiatu lub kradzieży pomysłów. Powtórzę: nie rób tego.
Ale jeśli konkretny temat naprawdę rezonuje z publicznością i przyciąga wiele dyskusji, możesz dowiedzieć się, jak omówić ten temat w swojej witrynie — na swój sposób – i nadal pozostać w granicach Kodeksu Etycznego naszego marketera online.
Badanie wyników wyszukiwania konkurencji
Zawsze powinieneś mieć oko na strony wyników wyszukiwania w najlepszych wyszukiwarkach (Google, Yahoo! i Bing) dla najbardziej poszukiwanych fraz kluczowych w Twojej branży.
Regularnie przeprowadzaj wyszukiwania słów kluczowych, aby zobaczyć, gdzie plasuje się konkurencja. Badania w wyszukiwarkach mogą pomóc Ci znaleźć nowe frazy kluczowe do kierowania we własnych wysiłkach SEO.
Jednym z najlepszych sposobów na to, jak konkurencja układa się w wyszukiwarce, jest sprawdzenie, ile mają linków zwrotnych — i jakość tych linków zwrotnych.
Patrzenie na strony, które łączą się z konkurentami, nie tylko pomaga dostrzec, jak skuteczna jest ta firma w wyszukiwarkach, ale także daje wskazówki na temat ich relacji online i sojuszy.
Kiedy odkryjesz linki zwrotne do swoich konkurentów, możesz spojrzeć na frazy tekstowe, które kierują, co może dać ci wskazówki dotyczące ich strategii SEO i fraz kluczowych, dla których próbują uszeregować.
Istnieje wiele darmowych i płatnych narzędzi, które pomogą Ci zagłębić się w te badania – Open Site Explorer i Majestic SEO to dwa z moich ulubionych.
Szpiegowanie wyników społecznych
Sprawdź, co robi Twoja konkurencja na portalach społecznościowych. Czy mają znaczącą i bogatą treść obecność w głównych serwisach społecznościowych, takich jak Facebook, Twitter, Pinterest i LinkedIn?
Sprawdź szybko ich profile w mediach społecznościowych. Ilu mają fanów lub obserwujących? Czy konsekwentnie publikują świetne treści na swoich profilach? Czy przyciągnęły wokalnych rzeczników marki, którzy konsekwentnie je wypowiadają? Czy kierują ludzi z powrotem na swoją stronę internetową i przekształcają ich w subskrybentów listy mailingowej?
Poszukaj imienia swojego konkurenta na Twitterze i Facebooku, aby zobaczyć, co ludzie o nim mówią — czy komentarze są ogólnie pozytywne, czy też ludzie narzekają? Czy istnieje potrzeba, że publiczność ma, że nie jest właściwie spełnione przez produkty i usługi konkurencji?
Jednym z najszybszych i najłatwiejszych sposobów wyszukiwania tego, co ludzie mówią o swoich konkurentach na Twitterze, jest po prostu przeprowadzenie Wyszukiwania na Twitterze adresu URL jednego z najnowszych postów na blogu. Na przykład ludzie tweetują na temat ostatniego postu Keltona Reida na temat dana Harmona.
Możesz łatwo sprawdzić, jakie treści ludzie udostępniają na Pintereście z określonej witryny, przechodząc do www.pinterest.com/source / [yoursitehere]. Na przykład możesz zobaczyć stronę źródłową Pinteresta Copybloggera tutaj. Możesz się wiele nauczyć, analizując opisy używane przez pinnerów podczas przypinania treści (oraz tablice, do których przypinają treści.)
Innym doskonałym miejscem do szukania opinii na temat konkurencji są witryny z recenzjami, takie jak Yelp, Angie ‘ s List, TripAdvisor lub InsiderPages. Nie zapomnij też o biuletynach, forach, grupach LinkedIn, czatach na Twitterze i grupach na Facebooku — zawsze są to świetne miejsca do szpiegowania społecznościowego online.
Konfigurowanie systemu
Podobnie jak w przypadku większości badań online, studiowanie konkurencji nie jest sprawą jednorazową. Będziesz chciał regularnie monitorować, co robią Twoi konkurenci online.
Najlepszym sposobem, aby upewnić się, że nadążasz za swoimi badaniami, jest opracowanie systemów, które to ułatwiają.
Twórz arkusze kalkulacyjne konkurentów, których śledzisz (i wszystkie krytyczne informacje dla każdego), i dobrze wykorzystuj dostępne sposoby zapisywania wyszukiwań za pomocą kanałów RSS i alertów.
Co miesiąc dodawaj czas do kalendarza, aby ponownie przeglądać konkurencyjne badania i sprawdzać, co (jeśli w ogóle) się zmieniło. Następnie wykorzystaj swój czas planowania, aby zintegrować wszystkie nowe pomysły, które znalazłeś w swoich badaniach.
Getting the inside track
Wszyscy najlepsi tajni agenci prowadzą swoje badania-ponieważ informacje wewnętrzne mogą oznaczać różnicę między sukcesem w ich misjach, a porażką.
Upewnij się więc, że regularnie przeprowadzasz konkurencyjne badania. Kup sobie Fedorę, okulary rentgenowskie i świetny samochód i wszystko gotowe 😉
Jest to trzecia część serii badań treści
Ten post jest trzecią częścią naszej serii o tym, jak prowadzić skuteczne badania jako marketer treści.
Aby uzyskać pełną serię, oglądaj przyszłe posty tutaj na Copyblogger. Jeśli nie jesteś jeszcze subskrybentem, Zarejestruj się, aby otrzymywać nowe posty bezpośrednio na swoją skrzynkę odbiorczą.
Przegapisz początek tej serii badań? Pierwsze dwa można przeczytać poniżej …
Badania nie są łatwe (ale konieczne)
6-Stopniowy Proces Badań Content Marketingowych