Case Study: Jak zbudować ogromną publiczność, opanowując sztukę wywiadu

Srinivas Rao ukończyła szkołę biznesu w 2009 roku, prosto na jeden z najgorszych amerykańskich rynków pracy, z którymi mieliśmy do czynienia od czasów Wielkiego Kryzysu.

Ale zamiast denerwować się brakiem możliwości w Ameryce korporacyjnej, Srini na nowo odkrył się jako Content marketer.

Wywiady Srini na jego podcast, BlogcastFM, są legendarne.

Gościł Chrisa Guillebeau, Danielle LaPorte, Tima Ferrissa i Setha Godina, a jego strona stała się poszukiwanym przystankiem dla autorów podczas udanej premiery książki.

Jego inteligencja i wiedza na jego temat pozwalają mu wydobyć to, co najlepsze z każdego rozmówcy, a on zbudował szalenie lojalną publiczność, która nie może się doczekać jego następnego odcinka.

Zobaczmy, jak to zrobił …

Ankieter zostaje przesłuchany — kilka pytań z Srinivas Rao

Jaka jest Twoja strona i o czym piszesz?

BlogcastFM to program online, w którym przeprowadziłem wywiady z ponad blogerami, autorami i przedsiębiorcami 300.  Podstawowe pytanie, na które odpowiada BlogcastFM, brzmi: “jak Mogę (jako właściciel małego biznesu) wykorzystać media i treści, aby napędzać moją firmę?”

Wprowadziliśmy perspektywy z każdej dziedziny życia i blogosfery. Naszymi gośćmi byli znani blogerzy, odnoszący sukcesy przedsiębiorcy i genialni ludzie, o których być może nigdy nie słyszałeś.

Kim są twoi czytelnicy i jak im służysz? Czy próbowałeś rozwiązać jakiś pilny problem?

Ludzie, którzy słuchają naszego programu to naprawdę zróżnicowana grupa.  Mamy właścicieli firm internetowych, których można się spodziewać. Ale zaskakujące są aktorzy, aktorki, KOMICY, a jeden z naszych słuchaczy jest kierownikiem marketingu w sklepie Whole Foods. Wykorzystuje nasze wywiady do opracowania swoich strategicznych planów marketingowych.

Wszystko zaczęło się od cotygodniowego postu na blogu. Jedną z lekcji w kursie blogowania, w którym byłem, było przeprowadzanie wywiadów w celu zwiększenia ruchu na moim blogu. Wtedy nikogo nie znałem. Prowadziłem ją jako cotygodniowy cykl “wywiady” i rozmawiałem z przyszłymi blogerami. Po około 13 wywiadach jeden z moich rozmówców wysłał mi e-maila, w którym powiedział: “powinieneś spin je jako oddzielną stronę.”W tym czasie nie było zbyt wielu programów opartych na wywiadach w Internecie.  Więc to był naprawdę szczęśliwy wypadek.

Jakie treści są najważniejsze dla Twojej firmy? Blog? Lista e-mailowa? Podcast?

Sednem tego, co robimy, jest nasz podcast. Publikujemy dwa wywiady tygodniowo. Rozpoczęliśmy również piątkowy segment o nazwie Blogcastfm Backstage, w którym dzielimy się własnymi spostrzeżeniami i opiniami. Wysyłamy również newsletter.  Mam osobistego bloga, a także robię trochę blogów dla gości dla innych stron.

Jakie zasoby lub narzędzia uznałeś za najbardziej pomocne na początku?

Najcenniejszą rzeczą, jaką zrobiłem, kiedy zaczynałem, było dołączenie do kursu mistrza bloga Yaro Staraka. Możesz łatwo uzyskać informacje za darmo, przeszukując sieć. Ale myślę, że kiedy płacisz za coś, to powoduje głębsze zaangażowanie. Nie bolało, że musiałem poprosić Ojca o pieniądze, a moje osiągnięcia w tego typu sprawach były słabe.  Więc miałem kilka motywacji, żeby to zrobić.

Jaka była twoja sytuacja przed rozpoczęciem blogowania? Czy zawsze byłeś właścicielem firmy, czy też miałeś bardziej tradycyjną karierę?

Zdecydowanie miałem bardziej tradycyjną karierę. Pracowałem w dziale sprzedaży w kilku startupach i znanych firmach zajmujących się badaniami rynku. Między pierwszym a drugim rokiem mojego programu MBA byłem stażystą w mediach społecznościowych w Intuit ‘ s Turbotax group. Odkryłem wiele blogów i zacząłem zajmować się tworzeniem treści, gdy tam byłem.

Skończyłem szkołę biznesu w kwietniu 2009 roku, co było okropnym okresem na jej ukończenie. Chciałem pracować w mediach społecznościowych, ale zdałem sobie sprawę, że nie mam namacalnych dowodów na moje umiejętności. To zmotywowało mnie do założenia bloga. Ostatecznie zaowocowało to pracą w internetowej firmie turystycznej, prowadząc działania w mediach społecznościowych. Budowałem BlogcastFM z boku. Mój poboczny projekt napędzał moją zdolność do wykonywania mojej codziennej pracy, więc dobrze się spisał.

Jak wykorzystać portale społecznościowe w swojej firmie?

Używam go jako narzędzia do łączenia i odkrywania. Znajduję gości za pomocą mediów społecznościowych. Poznaję naszych słuchaczy. Szukam człowieka stojącego za awatarem. Czasami myślę, że tracimy z oczu fakt, że na drugim końcu ekranu jest osoba.

Jakie były Twoje główne punkty krytyczne lub ” A-ha!”chwile? Jak do tego doszło?

Kiedy zaczynaliśmy program, mieliśmy szalony pomysł, że przeprowadzamy wywiady ze sławnymi ludźmi, oni tweetują nasze wywiady i każdy z nich będzie wirusowy. Problem z tym sposobem myślenia polegał na tym, że myślimy tylko o sobie. Musieliśmy pomyśleć o naszej publiczności.

Fundamentalna zmiana przyszła dla mnie, gdy zapytałem: “jak możemy uczynić to tak wartościowym dla naszych słuchaczy?”

Jeśli czytasz nasze recenzje iTunes, ludzie używają słów takich jak użyteczny, wnikliwy i przydatny do opisania programu. Jestem z tego dumny.

Kolejnym punktem zwrotnym była gruntowna przebudowa projektu wykonana przez mojego partnera biznesowego, Davida Crandalla. Przez długi czas Projekt naszej strony nie pasował do jakości naszych treści.  To przeprojektowanie naprawdę zmieniło postrzeganie naszej marki. Ludzie chcieli wystąpić w programie.

Powiem jeszcze jedno. Nie ma jeden wywiad, który uczyni Twoją karierę. Miałem naprawdę wielkie nazwiska w programie. Ale czasami ludzie, o których nigdy nie słyszałeś, stają się najbardziej niesamowitymi gośćmi, a w końcu przyciągają nowych słuchaczy.  Sprawiają, że nasza publiczność się w nich zakochuje.  Zamiast masowych przypływów uwagi, dostajemy fanatyków, którzy pojawiają się, słuchają jednego wywiadu, a następnie ściągają każdy kolejny odcinek do naszego archiwum.

Jakie były twoje największe błędy lub największe straty czasu/pieniędzy?

Największym błędem jest ten, który każda osoba, z którą rozmawiałem, powiedziała mi, że popełniła, a mianowicie, że na początku nie uczyniliśmy naszej listy e-mailowej priorytetem. Jeden znany autor, z którym kiedyś rozmawiałem, powiedział, że jeśli straci wszystkie aktywa oprócz swojej listy, może wrócić do pracy w ciągu tygodnia.  Teraz budowanie mojej listy (i dbanie o moich subskrybentów e-maili) jest dużym priorytetem.

Napisałem wiele postów gości i nigdy nie używałem dla nich niestandardowych stron docelowych. Straciłem przez to tysiące subskrybentów. Wywiad, który przeprowadziłem z twoim własnym Jonem Morrowem sprawił, że to zmieniłem.

Nigdy nie miałem foresightu, aby zatrudnić spersonalizowanego trenera lub mentora — co jest nieco inne niż samo robienie kursu online.  To było coś, co powinienem był zrobić na początku. Chociaż nie jest to magiczna kula, pozwoli Ci zobaczyć rzeczy, których możesz nie być w stanie dostrzec na własną rękę.  Skróci to również krzywą uczenia się.

Jak myślisz, dlaczego zostałeś niezależnym właścicielem firmy i blogerem, kiedy większość ludzi po prostu trzyma się swojej kariery, nawet jeśli jest to niezadowalające? Co się w tobie zmieniło?

Widzę wiele historii ludzi, którzy opuszczają Kwitnące kariery w świecie korporacji, ponieważ nie są spełnione.  To na pewno nie moja historia. Nigdy nie prosperowałem w korporacyjnym świecie. Nie byłem dobry w byciu pracownikiem. Nienawidziłem siedzieć cały dzień przy biurku i łatwo się nudziłem. Byłem korporacyjnym odmieńcem. W pewnym sensie nie miałem wyboru. Byłem zmuszony skończyć na tej ścieżce, i zdałem sobie sprawę, że to ta, na której powinienem być przez cały czas.

W Oszustwo Ikara Seth Godin mówi, że wielu przedsiębiorców musi wybierać siebie, ponieważ nikt inny tego nie zrobił.  Mógłbym się do tego odnieść, biorąc pod uwagę moje wcześniejsze doświadczenie zawodowe. Rzadko mnie wybierano. Ukończyłem dwie recesje (po studiach licencjackich i magisterskich). Z tego powodu pojęcie “wypróbowanej i prawdziwej” ścieżki nie jest częścią mojego światopoglądu. Myślę, że w rezultacie mam dużą tolerancję na ryzyko.

Muszę też wspomnieć, że jestem zapalonym surferem. Moje życie jest podyktowane cudzym harmonogramem … matki natury, więc to jeszcze bardziej utrudnia ideę normalnej pracy.

Jak dziś wygląda twój biznes?

Od założenia BlogcastFM w 2010 przeprowadziłem setki wywiadów.

Poprzedni goście na BlogcastFM to Ramit Sethi, Chris Guillebeau, Robert Greene, Seth Godin, Chris Brogan, Tim Ferriss, Danielle Laporte, Mike Stelzner, Cameron Herold i setki innych.  Serial ma ponad 200 5-gwiazdkowych recenzji w iTunes i stale rośnie z każdym miesiącem.

Sam opublikowałem wiele książek:

  • Blog do książki: Jak to zrobili
  • Strategia małej armii: Przewodnik dla przekształcania fanów i zwolenników w fanatyków i przyjaciół na całe życie 
  • Marketing relacji dla blogerów

Druga książka osiągnęła ponad 47 5-gwiazdkowe recenzje na Amazon, sprzedał się w ponad 600 egzemplarzy w marcu, a nawet został zatwierdzony przez Chrisa Brogana. To była miła niespodzianka.

Moja inna praca obejmuje produkcję podcastu Vistage i rozwój publiczności w Search Engine Journal.

Co dalej? Jakie są Twoje następne cele?

Pracuję nad kolejną książką. Potencjalny tytuł to Confessions of a corporate Misfit: The Soulprint of an Unconventional Life and Career. Nawet jeśli nie ma umowy o książkę, muszę ją napisać. To coś, co chciałem napisać od dłuższego czasu.

Jeśli chodzi o BlogcastFM, syndykacja i partnerstwa treści są czymś, dla czego kładziemy podwaliny. Planuję również rozpocząć rozbudowę mojej platformy mówionej w przyszłym roku. Jednym z moich długoterminowych celów jest zaangażowanie się w startupy jako doradca w obszarze content marketingu.

Jakie rady udzieliłbyś blogerom i twórcom treści, którzy próbują zbudować publiczność online?

Musisz uczyć się od ludzi, którzy byli przed tobą, ale nie możesz ich po prostu skopiować.  Musisz zrobić to po swojemu. Musisz dostarczyć niezapomnianych wrażeń, które tylko Ty możesz dostarczyć.  Say the thing you can ‘ t nie powiedz. Nikt inny nie zna twojej historii.

Mają różnorodne wkłady. Robert Greene dał mi niesamowitą analogię o bioróżnorodności. Im więcej gatunków w ekosystemie, tym bogatszy jest ekosystem.  Twoja strategia konsumpcji treści powinna być podobna. Jeśli tylko czytasz blogi w mediach społecznościowych, staniesz się robotem.

Świat robi się tak głośny, a wyróżnienie się w Internecie jest trudniejsze niż kiedykolwiek. Zamiast próbować przyciągnąć ogromną ilość uwagi, zdobądź niewielką ilość i zmień tych ludzi w fanatyków. Spłucz, umyj, powtórz, a w końcu będziesz miał małą armię na rękach.

Gdy już przy tym jesteś, zatrzymaj się na BlogcastFM-inteligentni ludzie dzielą się tam swoimi spostrzeżeniami co tydzień.

Total
0
Shares
Related Posts

Powrót Tutorial marketingu?

Trwa interesująca dyskusja, która nastąpiła po odrzuceniu przez Michela Fortina długiego, przewijanego, wypełnionego hype listu sprzedażowego. Jak wyjaśnił…