Redaktor Copyblogger przyznaje się do spania z czytelnikami i zaleca zrobienie tego samego

Muszę ci coś wyznać.

Przez ostatnie trzy lata po cichu sypiałem z czytelnikami Copybloggera.

Nie raz, ale setki, a może tysiące razy.

Spałem z kobietami. Spałam z mężczyznami.

Młody lub stary, odnoszący sukcesy lub niedoświadczony, chodziłem z nimi do łóżka, często więcej niż jeden dziennie.

I wiesz co?

Nie wstydzę się. W rzeczywistości chcę oficjalnie i publicznie zachęcić Cię do spania z czytelnikami.

Pozwól mi wyjaśnić jedną rzecz.:

Nie mówię o seksie

Przykro mi, że cię rozczarowałem.

Oczywiście, jest to metafora, tworząc iluzję skandalu, aby zwrócić twoją uwagę. Bez smaku, wiem, ale prawda jest taka, że jestem zdesperowany.

Z milionów pisarzy na świecie, tylko garstka naprawdę rozumie lekcję, której Cię nauczę. Nie dlatego, że jest to szczególnie trudne lub subtelne, ale dlatego, że jest nudne, a więc większość pisarzy to ignoruje.

W jakiś sposób potrzebowałem sposobu, żeby było ciekawie, więc użyłem taniej sztuczki, żeby przyciągnąć twoją uwagę. Oto dlaczego:

Jeśli tego nie rozumiesz, nigdy nie będziesz odnoszącym sukcesy pisarzem lub marketerem.

Nie ma znaczenia, jak ciężko pracujesz i ile masz talentu. Zrozum to źle, a wszystko pójdzie na marne.

Więc o co chodzi?

Chodzi o życie i śmierć

Wyobraź sobie dwie kobiety leżące w łóżku.

Nie można spać bo martwi się o swoją nastoletnią córkę. Jest druga w nocy, a ona wciąż nie wróciła do domu. Mama wie, że to pewnie zwykła Nastoletnia buntowniczość, ale nie może powstrzymać przerażających obrazów przechodzących przez jej głowę.

Najpierw widzi ratowników wyciągających zwłoki córki z wypadku samochodowego. Następnie pojawia się wizja jej skulonej w tylnej alejce, szlochającej i złamanej, bo właśnie została zgwałcona. Następnie widzi córkę w pomarańczowym kombinezonie, trzymającą się krat swojej więziennej celi, szukającą pracy Bóg wie co.

Nie ma znaczenia, czy to wszystko bzdury. Ta zmartwiona matka będzie się całymi godzinami rzucać i obracać, mając nadzieję na sen, walcząc ze swoimi lękami, ale przegrywając, bo to ją przeraża.

Druga kobieta też nie może spać ale z innego powodu.

Jutro wraca do pracy po raz pierwszy od dwudziestu dwóch lat. Matka trójki dzieci, jest przyzwyczajona do chodzenia spać każdej nocy o 22: 00, wstawania o 5 rano następnego dnia, aby przygotować obiady i ubrania, a następnie spędzania reszty dnia na szoferowaniu dzieci tu i yon — normalne życie dla przeciętnej gospodyni podmiejskiej.

Potajemnie zawsze chciała pracować, ale jej dzieci były zbyt ważne, więc odepchnęła je, zamykając bezpiecznie w kąciku serca, czekając na dzień, w którym jej małe pisklęta dorosną i opuszczą Gniazdo.

I w końcu nadszedł ten dzień. Jej najstarsza spakowała się i poszła do college ‘ u dwa miesiące temu i zamiast całymi dniami włóczyć się po domu, postanowiła zacząć szukać pracy.

O dziwo, znalazła jednego i zaczyna jutro. Niespokojna, ale i dziwnie podekscytowana, kładzie się w łóżku, myśląc nie o szefach, papierach czy dojazdach do biura, ale o wejściu do restauracji i spokojnym obiedzie all by herself lub kupić ładny garnitur i faktycznie jest czyste przez więcej niż dwa dni, nie poplamione smarkaczami, rzygami lub jammy odciskami palców.

Po raz pierwszy od lat czuje się niezależna, upoważniona, ważna. I choć nie zamieniłaby swojego poprzedniego życia na wszystkie pieniądze świata … lubi czuję to w ten sposób.

Więc rzuca i odwraca się. Wiedząc, że powinna spać, ale nie mogąc powstrzymać swojego umysłu przed ściganiem się z jednej zmiany życia do drugiej. Wszystkie świeże, wszystkie ekscytujące, wszystkie zbyt grzesznie pyszne, by odpłynąć do krainy Lali.

Ciekawe, co?

Pewnie nie zdawałeś sobie z tego sprawy, ale przespałeś się z dwiema kobietami.

Jedna nie mogła spać, bo martwiła się o córkę, a druga nie mogła spać, bo pękała z radości z nowego życia.

Ale spędziłeś z nimi całą noc, słuchając, współczując. Uczenie się ich od środka. A teraz możesz rozmawiać z nimi bardziej intymnie niż ktokolwiek na całym świecie …

Sekret pisania, marketingu, a właściwie życia w ogóle

Chodzi o to, by wiedzieć, co sprawia, że ludzie nie śpią w nocy.

Prawdopodobnie słyszałeś, że musisz profilować swoją perspektywę, zobaczyć historię oczami czytelnika lub postarać się słuchać ludzi. Ale ilu z nas tak naprawdę robi?

Spisujemy kilka faktów demograficznych o naszych perspektywach, albo czytamy kilka listów od naszych czytelników, albo spędzamy kilka minut słuchając współpracownika i myślimy, że je rozumiemy.

Aby naprawdę zrozumieć ludzi, musisz wiedzieć, co sprawia, że nie śpią do drugiej w nocy, rzucają się, obracają i nie mogą spać.

Może to strach, jak gwałt na twojej córce, przejęcie Twojego domu lub Twoja żona odkrywa, że ją zdradzasz. Może to podniecenie ze zdobycia nowej pracy, założenia własnej firmy lub kupna nowego domu.

Istnieje nieskończona liczba powodów, dla których ludzie nie śpią

Ale każdy je ma i jeśli naprawdę chcesz wpływać na czytelników, musisz wiedzieć, jakie są te powody.

Jeśli jesteś pisarzem lub marketerem, musisz również pójść o krok dalej i poznać wspólny powód dzięki temu publiczność nie śpi w nocy.

Jeśli publika jest politykiem, zostanie ponownie wybrana. Jeśli Twoi odbiorcy to rodzice, to ich dzieci. Jeśli Twoi odbiorcy to blogerzy, to ich popularność lub jej brak (zaufaj mi, mam ten jeden ustalony).

Jak odkryć wspólny powód dla odbiorców?

Śpisz z nimi. Nie w rzeczywistość oczywiście, ale metaforycznie.

Spędzasz z nimi tyle czasu, słuchasz ich tak uważnie i analizujesz je tak głęboko, że wiesz, co ich obudzi, a co nie.

A oto kicker:

Kiedy już wiesz, podejmij decyzję, aby porozmawiać o nothing else.

Dlaczego niektóre treści są popularne, a reszta jest ignorowana

Chcesz mieć benchmark do przewidywania popularności Twoich treści?

Proszę bardzo.:

Jeśli chodzi o coś, co utrzyma czytelników do 2 w nocy, ma szansę na popularność. Jeśli nie, to nie ma szans w piekle.

Wszystko zaczyna się od nagłówka.

Kilka dni temu, dałem wam zbiór najbardziej konsekwentnie popularnych struktur dla nagłówków istniejących. Wypełnij puste pola i możesz iść.

Ale to rodzi dość duże pytanie:

Co jest w pustce?

Odpowiedzią jest wszystko, co utrzymuje czytelników do 2 nad ranem.

Rzućmy okiem na nagłówki dwóch moich najpopularniejszych postów, a pokażę Ci, co mam na myśli …

Przykład #1: 20 Znaki Ostrzegawcze, Że Twoja Treść Jest Do Bani

20 Znaki Ostrzegawcze, Że Twoja Treść Jest Do Bani

Kiedy pisałem ten post, Copyblogger nadal używał Tweetmeme, więc jego liczba tweetów została zresetowana. Ale gdybym miał zgadywać, nie zdziwiłbym się, gdyby otrzymał ponad tweety 2,000 i był połączony przez gdzieś między 50 a 100 różnymi blogami.

Dlaczego?

Bo to jest jak jeden z tych snów, które masz w liceum, gdzie zdajesz sobie sprawę, że nosisz tylko bieliznę, a cała klasa odwraca się i śmieje się z ciebie.

Tam, gdzie nastolatki są niepewne swojego ciała, blogerzy są niepewni swojego pisania.

Jasne., oni myślę, że jest dobry, ale co jeśli jest do bani?

Co jeśli to jest powód, dla którego nie dostają żadnych komentarzy ani linków?

Co, jeśli każdy, kto zatrzymuje się na swoim blogu potajemnie myśli, że jest głupcem, ale nikt nie ma serca, aby im powiedzieć?

Nie możesz przestać się zastanawiać, kiedy publikujesz swoje najlepsze rzeczy, ale nikt nie zwraca na to uwagi. Jeśli Twoja praca jest dla ciebie wystarczająco ważna, możesz nawet stracić trochę snu.

Dlatego o tym napisałem. Celowo wbiłem palec w ranę, żeby zwrócić ich uwagę.

Rezonowało to z ludźmi na tak głębokim poziomie emocjonalnym, że nie mogli przestać o tym mówić.

Przykład # 2: Jak rzucić pracę, przenieść się do Raju i zarabiać na zmienianiu świata

Jak rzucić pracę, przenieść się do Raju i zarabiać na zmienianiu świata

Z 5,518 akcji na Facebooku i 2,365 tweets na Twitterze, jest to najbardziej popularny post, jaki kiedykolwiek napisałem, a niektórzy ludzie mówią, że to ich ulubiony post 2011 … z dowolnego bloga.

Dlaczego?

Bo chodzi o sny.

Każdy bloger marzy o rzuceniu pracy i pisaniu na pełny etat. Każdy bloger marzy o przeprowadzce do raju i pracy z laptopa na plaży zamiast boksu. Każdy bloger marzy o jakimś, jakimś sposobie zrobienia własnej małej części, aby zmienić świat.

I zapakowałem wszystkie trzy sny w single nagłówek. To tak, jakby wziąć czystą czekoladę Godiva, najsilniejsze espresso na świecie i najlepszą szkocką znaną człowiekowi, i połączyć je w jeden napój. Jego moc prawie odstrzeliłaby ci łeb.

To samo stało się tutaj. Ludzie byli tak wzruszeni, że rozpłakali się. Jeden z gości napisał, że planuje popełnić samobójstwo, a post zmienił zdanie.

To nie moja nieskazitelna gramatyka go powstrzymała. To nie była moja nieskazitelna pisownia. To nie był nawet, przykro mi to mówić, Mój diabelski wygląd.

I to nie było moje marzenie.

To było jego marzenia

Jego marzenia, widziane przez obiektyw, który sprawiał, że wydawały się osiągalne. Ja tylko zbudowałem ten obiektyw.

W końcu myślę, że to nasza najważniejsza praca. Nie informować, nie przekonywać, nawet nie bawić, ale konstruować soczewki, dzięki którym nasi czytelnicy mogą wyraźniej widzieć własne sny i koszmary.

A żeby to zrobić, musisz się z nimi przespać.

Więc zakładaj Piżamy.

Wejdź do łóżka.

Przytul się z bliska.

Gdy rzucają i odwracają się, słuchaj, co dzieje się w ich umyśle.

A potem pisać o niczym innym.

O autorze: Oprócz pełnienia funkcji redaktora naczelnego Copyblogger, Jon Morrow ma za zadanie pomóc dobrym pisarzom uzyskać ruch, na który zasługują. Jeśli jesteś jednym z nich, sprawdź jego nadchodzący blog o (niespodzianka!) blogowanie.

P. S.

Nie zapomnij dołączyć do nas w tym tygodniu Live Headline Clinic! Jest jutro po południu, a Sonia Simone i ja chcemy się rozebrać i przepisać Twój nagłówek, więc jest tak niesamowity, jak to tylko możliwe. Tutaj znajdziesz wszystkie szczegóły.

Total
0
Shares
Related Posts