Psychologia Search Engine Optimization: 10 rzeczy, które musisz wiedzieć

mind

Myślisz, że znasz SEO? Chodzi o słowa kluczowe, treść i optymalizację, prawo?

Niezupełnie.

Pomimo tego, co możesz think wiesz, search engine optimization ma znacznie mniej wspólnego z treścią, kodowaniem lub architekturą witryny niż z psychologią.

Powód dlaczego ludzie przede wszystkim szukają rzeczy. Jest to szczególnie prawdziwe, jeśli chodzi o skuteczne SEO.

Wiem, wiem. Wielokrotnie powtarzano ci, aby używać określonych gęstości słów kluczowych i w inny sposób dostosować sposób, w jaki słowa są rozmieszczone na ekranie.

Co robi psychologia masz z tym coś wspólnego?

Jak wiedzą dziś najskuteczniejsi SEO, rozumiejąc psychologię stojącą za dlaczego ludzie zachowują się tak, jak robią, odgrywa kluczową rolę w tworzeniu skutecznej strategii marketingowej online.

Dotyczy to SEO tak samo jak każdego innego kanału marketingu cyfrowego.

Nie mówię ci, żebyś skończył psychologię. Wszystkie potrzebne odpowiedzi są dostępne dzięki skutecznym badaniom rynku i starannie opracowanej strategii SEO.

W międzyczasie, oto szybki podkład na temat zrozumienia związku między skutecznym SEO i psychologii stojącej za tymi, którzy szukają informacji w Internecie.

1. Poznaj swoich klientów

Nie wiedząc, co sprawia, że klienci kleszcz, każda technika marketingowa, którą zatrudniasz z pewnością zawiedzie.

Jako właściciel firmy musisz zrozumieć ludzi, którzy potrzebują lub którzy skorzystają z Twoich produktów i usług.

Jeśli jeszcze tego nie zrobiłeś, opracuj szczegółowe dane osobowe dla różnych typów osób, które mogą korzystać z Twoich produktów lub usług.

image02

Uzyskaj kulkę toczenia, rozmawiając szeroko z istniejącymi klientami. Co przyciągnęło ich do Twojej firmy? Jakie są ich punkty bólu?

Ale nie zatrzymuj się na tym. Angażować się w badania rynku w celu identyfikacji innych rodzajów ludzi, którzy mogą być realne perspektywy.

Zaczniesz widzieć wzorce i podobieństwa w pochodzeniu i motywacjach ludzi. Sortuj różne typy klientów na różne osoby.

image04

Dzięki w pełni rozwiniętym personom możesz namalować żywy obraz tego, jak wygląda twój idealny klient. To zrozumienie pozwoli Ci dostosować treść i optymalizację do prowadzenia ich do konwersji.

2. Zidentyfikuj intencje klienta

W dawnych czasach SEO obracało się wokół identyfikacji słów używanych przez ludzi do kwerend wyszukiwarek i posypywania treści wynikowymi słowami kluczowymi.

Wszystko nie poszło o wiele głębiej, więc wyniki wyszukiwania były w najlepszym razie niezgrabne.

Dzisiejsze algorytmy wyszukiwarek są niezwykle wyrafinowane. Obecnie mogą ocenić intencje użytkowników z niewiarygodną dokładnością. Rozumiejąc intencję idealnego klienta, możesz zrobić duże postępy podczas angażowania się w SEO.

Większość klientów przechodzi jedną z czterech faz: świadomość, badania, decyzja lub zakup. Ich zapytania będą odzwierciedlać tę intencję.

image00

Jak poznać intencje swoich klientów? Odpowiedzi leżą w osobach, które rozwinąłeś (mam nadzieję, że tak).

Wszyscy kochają opcje. Każda osoba może mieć inne intencje, dlatego ważne jest, aby tworzyć określone typy treści dla konkretnych osób.

Na przykład, jedna z twoich postaci może być głównie zaniepokojona otrzymaniem dużej oferty. Priorytetem innych może być jak najszybsze zdobycie tego, czego potrzebują.

Gdy zorientujesz się, czego szukają Twoi klienci, daj im to z angażującą, pouczającą treścią, zoptymalizowaną, aby przyciągnąć ich uwagę.

3. Adres konkretnych punktów bólu

Dostarczanie klientom potrzebnych informacji zwiększa szanse na ich konwersję. Ważne jest, aby zrozumieć problemy, które próbują rozwiązać, oraz sposoby, w jakie produkty i usługi mogą im pomóc.

SEO nie polega już na wkuwaniu treści za pomocą jak największej liczby słów kluczowych. Aby być skutecznym, Twoje treści muszą być przydatne dla prawdziwych ludzi.

Przydatne treści zwięźle i skutecznie rozwiązują problemy klientów, a te problemy mogą się różnić w zależności od typu klienta.

W trakcie badania rynku i poprzez komunikację z istniejącymi klientami, dowiesz się wiele o problemach, z którymi borykają się Twoi idealni klienci.

Wykorzystanie tych informacji do informowania o treści i strategii SEO pozwoli Ci wyprzedzić grę.

Na przykład załóżmy, że prowadzisz witrynę z suplementami fitness.

Twoje badania ujawniają, że głównym problemem niektórych klientów jest szybka utrata wagi. Inna duża grupa bardziej zajmuje się budowaniem mięśni.

Nie trzeba dodawać, że tworzenie treści wyłącznie dla jednego lub drugiego nie zaprowadzi cię zbyt daleko.

Dlatego psychologia SEO wymaga opracowania różnych rodzajów treści, aby rozwiązać różne punkty bólu.

4. Użyj zapytań z wyszukiwarek

Wiele psychologii SEO znajduje odzwierciedlenie w sposobie, w jaki ludzie zapytują Wyszukiwarki.

Zanim algorytmy osiągnęły obecny poziom zaawansowania, najlepszym sposobem na to było użycie kilku krótkich, zwięzłych terminów wyszukiwania, dlatego słowa kluczowe były kiedyś tak kluczowe.

Teraz, gdy algorytmy biorą pod uwagę semantyczne i tematyczne znaczenie i intencje użytkowników, sposób, w jaki użytkownicy zapytują Wyszukiwarki, ewoluował. Ludzie są bardziej rozmowni z ich zapytań-zadają rzeczywiste pytania przez większość czasu.

Zamiast szukać “Buty Na sprzedaż San Jose”, na przykład, ktoś szuka Google Dzisiaj jest bardziej prawdopodobne, aby wpisać ” Gdzie mogę znaleźć buty na sprzedaż w San Jose?”

Coraz częściej mogą zadać to pytanie na głos, pytając o Siri lub inną aplikację mobilną.

Opracowując strategię SEO, zastanów się, w jaki sposób ludzie będą prosić Google o znalezienie oferowanych przez Ciebie produktów i usług.

Przygotuj swoje treści w kierunku odpowiedzi na te pytania. Kiedy ma to sens, Dołącz słowa kluczowe o długim ogonie i frazy kluczowe, które odzwierciedlają sposób, w jaki ludzie pytają Wyszukiwarki. Używanie słów kluczowych longtail w strategii wyszukiwania jest jedynym sposobem na uzyskanie bardziej organicznego ruchu.

Słowa kluczowe Longtail są zdecydowanie najczęściej używaną metodą wyszukiwania.

image01

Ostatecznie jednak, jeśli Twoje treści są naprawdę przydatne, Pouczające i odpowiednie dla użytkowników, w naturalny sposób będą stanowić i odpowiadać na właściwe pytania.

5. Wzbogać się o multimedia dzięki zdjęciom i filmom

Ważną rzeczą do zapamiętania w psychologii użytkowników jest to, że ludzie są bardzo wzrokowi.

Aby naprawdę połączyć się i rezonować z odbiorcami, Twoja strategia SEO powinna zawierać obrazy i filmy, gdy tylko ma to sens.

Według badań ludzie przetwarzają informacje przedstawione na obrazach około 60 000 razy szybciej niż tekst. Aby szybko połączyć się z klientami, co jest niezwykle ważne w Internecie, opłaca się dołączać odpowiednie obrazy i filmy.

Nie tylko filmy lub obrazy zrobią, jednak.

Na przykład ładowanie postów za pomocą ogólnych clipartów i zdjęć stockowych nie będzie działać tak skutecznie, jak Dołączanie obrazów i filmów rzeczywistych klientów lub pracowników.

Obrazy i filmy sprawiają, że Twoje SEO jest bardziej skuteczne, a Twoje treści bardziej przyjazne i przystępne. Dzięki dzisiejszej technologii są również łatwe w produkcji.

6. Doświadczenie użytkownika

W świecie SEO wiele uwagi poświęca się architekturze witryny i sposobowi, w jaki wpływa ona na wrażenia użytkownika. Oba mają wiele nakładania się:

image03

Z punktu widzenia SEO, używanie odpowiednich tagów tytułu i tym podobnych oraz organizowanie treści, aby płynęły logicznie, bardzo pomaga.

Projektując układ witryny zgodnie z psychologią Twoich person, zwiększysz szanse na przekształcenie ich w rzeczywistych klientów.

W końcu musisz upewnić się, że wchodzą w interakcję z Twoją witryną, a nie tylko lądują na niej i odskakują.

Celem jest zapewnienie, że odpowiednia treść trafi przed właściwą osobę w w samą porę.

Zrozumienie motywacji i tła klientów znacznie ułatwi odpowiednie ułożenie treści.

Dobrze zoptymalizowane strony docelowe ułatwiają korzystanie z witryny. Dobra strona docelowa powinna być skierowana do konkretnych osób, które możesz następnie kierować zgodnie z ich punktami bólu i pragnieniami.

7. Współdzielenie

Nie chcesz, aby ludzie tylko czytali i trawili treści, które udostępniasz.

Chcesz, żeby też się tym podzielili. Kiedy ktoś udostępnia Twoje treści, zasadniczo ręczy za Twoją markę. Sam akt dzielenia się nią dowodzi, że są aktywnie zaangażowani.

Pytanie brzmi jednak: co skłania ludzi do udostępniania treści w pierwszej kolejności?

Na Nowy JorkCzasy Customer Insight Group przeprowadziła ankietę dotyczącą tej właśnie rzeczy, a ich wyniki są niezwykle wnikliwe:

  • 84 procent udostępnia treści, które wspierają sprawę, na której im zależy
  • 78 procent udostępniaj treści, aby pozostać w kontakcie ze znajomymi
  • 69 procent udostępnia treści, aby poczuć się bardziej zaangażowanym w świat
  • 68 procent udostępniać treści, aby zdefiniować siebie
  • 49 procent udostępnia treści jako formę rozrywki

Z tego możemy wywnioskować, że najlepsze treści pomagają klientom zdefiniować siebie i ich relacje ze światem.

Zapewnia również wartość, którą ludzie chcą dzielić się z innymi.

Treści udostępniane są pouczające, interesujące i pomocne. Odzwierciedla również ideały klientów.

Pamiętaj o powyższych wynikach ankiety podczas pracy nad SEO i tworzeniem treści, aby zwiększyć szanse na to, że Twoje treści będą szeroko rozpowszechniane.

8. Kontynuuj rozmowę

Skuteczna strategia SEO uwzględnia również jak oraz dlaczego nawrócenia się zdarzają.

Konwersja nie zawsze oznacza sprzedaż. Może to oznaczać, że zdecydujesz się na newsletter e-mail lub weźmiesz udział w szybkiej ankiecie.

Co zmusza kogoś do przejścia z pasywnego odwiedzającego stronę do rzeczywistego klienta? Ogromna ilość informacji jest dostępna online na temat tego, jak i dlaczego ludzie konwertują.

Naucz się psychologii konwersji, aby zwiększyć ogólną skuteczność działań SEO i optymalizacji konwersji.

Jeśli chodzi o zrozumienie psychologii konwersji, jasne zrozumienie lejka sprzedaży jest absolutną koniecznością.

Powinieneś mieć zawartość pasującą do każdego etapu lejka, a także do każdego typu postaci.

Tak, oznacza to, że potrzebujesz dużo treści. I tak, Ta treść musi być najwyższej jakości.

Możesz mieć swoją pracę wyciętą dla ciebie, ale dobrą wiadomością jest to, że to się opłaci w pikach w dół drogi.

9. Wskazówki

Choć nie lubimy się do tego przyznawać, ludzie są zwolennikami.

Patrzą na siebie, aby zdecydować, jak się zachować. Jest to tak samo prawdziwe w Internecie, jak osobiście.

Aby zmotywować odwiedzających do robienia tego, co chcesz, musisz ich poprowadzić. Oczekiwanie od nich podjęcia inicjatywy jest nierealne.

Nie mówię, że powinieneś “szczekać rozkazy” na nich poprzez swoje treści; raczej powinieneś subtelnie nimi kierować.

Wezwania do działania są doskonałym przykładem prowadzenia odwiedzających przez Twoją witrynę. To zdecydowanie najbardziej dramatyczny przykład.

Poza tym pomaga rozważyć ścieżkę idealnego klienta, który może przejść do konwersji.

Na przykład ktoś, kto świeżo przybywa na Twoją witrynę, może przeprowadzać bardzo wstępne badania. Treść, która zapewnia jasny, ale skuteczny przegląd, działa tutaj dobrze.

Na końcu treści powinny znaleźć się dodatkowe zasoby, które pomogą im przejść do następnego etapu. Na każdym kroku używaj słów akcji, aby prowadzić użytkowników.

Nigdy nie zakładaj, że będą wiedzieć, gdzie się udać, i nie bój się natknąć się jako trochę apodyktyczny.

10. Wartość a koszt

Ludzie zajmują się głównie dwiema rzeczami, rozważając rozwiązanie. Zadają sobie pytanie:

(1) Co będę z tego miał?

(2) Ile to będzie kosztować?

To naprawdę ludzka psychologia 101 i okazuje się być bardzo przydatna do tworzenia strategii SEO.

Aby osiągnąć wartość rzeczy, Twoje treści muszą zapewnić coś, czego naprawdę potrzebują Twoi odbiorcy. Zazwyczaj oznacza to dostarczanie odpowiedzi, informacji i wskazówek, więc puszyste, bezsensowne treści są absolutnie bezużyteczne.

Jeśli chodzi o koszty, cóż, większość treści na twojej stronie będzie bezpłatna.

Jednak koszt to więcej niż pieniądze. Jakie rodzaje obręczy będą musieli przejść twoi klienci, aby uzyskać potrzebne informacje?

Najlepiej byłoby, gdyby treść była łatwo dostępna. Ponieważ możesz również gromadzić kluczowe dane o klientach, zmuszając ich do zgłaszania się od czasu do czasu, zrób barierę wejścia tak niską, jak to możliwe, prosząc tylko o niewielką ilość informacji.

Jeśli poprosisz ich o wypełnienie długiego formularza, jest mało prawdopodobne, aby wielu się spełniło.

Wniosek

Zanim opracujesz nową strategię SEO, musisz jak najwięcej wejść w głowy swoich klientów.

Co ważniejsze, pamiętaj, że treści, które tworzysz, nie powinny być dostosowane do algorytmów wyszukiwarek; powinny być skierowane do rzeczywistych klientów płacących za ludzi, którzy chcą tego, co masz do zaoferowania.

Żadna z powyższych porad nie przyniesie Ci nigdzie, dopóki nie zainwestujesz znacznej ilości czasu i wysiłku w zrozumienie, co sprawia, że twój idealny klient kliknij.

Zrób to teraz, a następnie opracuj swoją strategię w oparciu o to, czego się nauczysz.

Total
0
Shares
Dodaj komentarz
Related Posts