Pandemia SARS-CoV-2 podniosła sposób prowadzenia biznesu na świecie.
Od wytycznych dotyczących dystansowania społecznego, przez ograniczone możliwości magazynowe, po regularne używanie masek na twarz w miejscach publicznych, wprowadzono zmiany w celu zapewnienia bezpieczeństwa ludzi na całym świecie.
Wszystko to jest nowe, mylące i trochę przerażające. Jest to szczególnie prawdziwe, jeśli jesteś właścicielem firmy, której środki do życia są teraz na skraju walki. Musisz zachować swoją firmę działa jednocześnie upewniając się, że ty, twoi pracownicy, i klienci są chronione przed wirusem.
A jeśli myślisz o założeniu firmy teraz, chcesz mieć pewność, że możesz to zrobić bezpiecznie, żonglując setkami nowych zadań, które się z tym wiążą. Uruchomienie i prowadzenie firmy jest wystarczająco trudne w najlepszych czasach – może się wydawać wręcz zniechęcające podczas globalnej pandemii
Dlatego chcemy pomóc.
Niezależnie od tego, czy myślisz o rozpoczęciu nowej działalności, czy już jesteś w trakcie jej prowadzenia, ten przewodnik omawia wszystko, co właściciel małej firmy musi wiedzieć, aby bezpiecznie i skutecznie poruszać się po COVID-19.
Co przejdziemy
Oto kilka linków do sekcji artykułu. Każda sekcja obejmuje inny temat, więc możesz przejść do tematu, o którym chcesz dowiedzieć się więcej.
Według liczb: jak się mają małe firmy?
Jak poruszać się po małej firmie przez COVID-19
Jak przygotować firmę do COVID-19
Zasoby pandemiczne dla małych firm
Pro tip: Dodaj ten przewodnik do zakładek, abyś miał go pod ręką, gdy musisz się do niego odnieść.
Według liczb: jak się mają małe firmy?
Szybka odpowiedź: nie za dobrze.
Ogromny wpływ na małe przedsiębiorstwa, jaki miała globalna pandemia i późniejsze procedury zamknięcia, nie może być przeceniany. Dla zdecydowanej większości z nich wpływ ten był zdecydowanie negatywny, co skutkowało zwolnieniami i zamknięciami sklepów na całym świecie.
W samych Stanach Zjednoczonych 25% do 36% małych firm jest zagrożonych trwałym zamknięciem z powodu COVID-19. Wiele z tych firm w dużym stopniu polega na usługach osobistych, w których trudno jest utrzymać dystans społeczny, takich jak restauracje i siłownie. Inne branże, które wywarły duży wpływ, to turystyka i hotelarstwo.
Oto wykres McKinsey, który ilustruje branże, na które COVID-19 wywarł największy wpływ:
Dochody małych firm spadły o 12,3% w porównaniu z lutym 2020 r., podczas gdy pensje w sektorze prywatnym spadły „tylko” o 6,6%. To prawie dwa razy więcej niż ich prywatni odpowiednicy branżowi.
Ważne jest również, aby zauważyć, że istnieje nieproporcjonalny wpływ na społeczności zmarginalizowane. W rzeczywistości pracownicy o niskich zarobkach, właściciele firm mniejszościowych i ci, którzy nie ukończyli studiów, są znacznie bardziej narażeni na finansowe obciążenie z powodu globalnej pandemii.
Choć wygląda to raczej tragicznie, należy zauważyć, że sprawy stają się coraz lepsze, choć powoli. W czerwcu 2020 r. Biuro spisowe odkryło, że liczba małych firm zgłaszających negatywny wpływ COVID-19 wyniosła 38%—spadek z 51% dwa miesiące wcześniej w kwietniu.
Wnioski o nowe firmy również wzrosły od czasu szczytu światowej pandemii na wiosnę.
W rzeczywistości do końca sierpnia 2020 r.w Stanach Zjednoczonych odnotowano 47% wzrost aplikacji biznesowych w porównaniu do tego samego tygodnia w 2019 r., osiągając historyczny najwyższy punkt.
To powinno być niezwykle pocieszające dla każdego właściciela małej firmy. Kiedy szczepionka będzie łatwo dostępna (a wszystkie dowody wskazują na historycznie szybką produkcję szczepionek), gospodarka zostanie przygotowana do masowego wzrostu.
Pomyśl o gospodarce jak o flocie samolotów. Kiedy pogoda jest zła—wieje silny wiatr, burze szaleją—piloci nie mogą latać. Zamiast pozwolić samolotowi rdzewieć, gdy wszyscy czekają na poprawę pogody, piloci upewnią się, że w zbiornikach jest dużo paliwa, silniki działają płynnie i że elektronika działa.
Kiedy pogoda się uspokoi, będą gotowi do startu.
Jak poruszać się po małej firmie przez COVID-19
Jeśli jesteś właścicielem małej firmy, niewątpliwie doświadczyłeś wpływu pandemii na Ciebie, Twoich klientów i Twoje wyniki finansowe.
Trzeba było też wprowadzić zmiany-niektóre duże, a niektóre małe. Wszystkie te zmiany mogą być mylące i przerażające.
Aby pomóc uczynić go nieco mniej skomplikowanym, oto kilka wskazówek, o których należy pamiętać, aby pomóc prowadzić firmę przez tę złą pogodę.
Wskazówka # 1: skup się na tym, co możesz kontrolować (i zapomnij o całej reszcie)
Jest to jedna z najważniejszych rzeczy, które możesz zrobić mentalnie. Dotyczy to nie tylko pandemii, ale także reszty waszego życia.
Łatwo dać się złapać w ciągłym ognistym sprayu złych wiadomości, doomscrolling, aż nasze oczy zmęczą się. Jest tak wiele rzeczy, które czujesz, że musisz się martwić, że może to być przytłaczające.
Zamiast tego powinieneś skupić się na rzeczach, które możesz bezpośrednio kontrolować. To może obejmować takie rzeczy jak:
- Procedury sanitarne i higieniczne dla Twojego sklepu
- Przejście na pracę zdalną
- Zwiększenie strategii marketingu cyfrowego
- Uzyskiwanie kredytów, kiedy można
- Zatrudnianie pickup krawężnik
- Prowadzenie dostaw do domu dla klientów
To, czego nie obejmuje, to takie rzeczy jak:
- Obsesja na punkcie procedur zamknięcia
- Obsesja na punkcie zmniejszonych limitów pojemności klientów w Twoim sklepie
- Obsesja na punkcie mandatów maski
- Obsesja na punkcie wzrostu liczby przypadków COVID-19
Właściwie, obsesja na punkcie wszystkiego jest zła. Podczas gdy takie rzeczy jak procedury blokowania i rosnące sprawy będą miały wpływ na Twoją firmę, powinieneś wziąć pod uwagę te wiadomości, a następnie skupić się na tym, jak możesz na nie odpowiedzieć.
Oczywiście, łatwiej powiedzieć niż zrobić. To jednak twoje źródło utrzymania. A jeśli masz pracowników, to jest to również ich źródło utrzymania.
Przyjmując ten sposób myślenia, nie tylko będziesz w stanie pomóc swojej firmie dostosować się do zmieniającego się czasu, ale przekonasz się, że zajmie ci to znacznie więcej niż jakakolwiek ilość doomscrollingu.
Wskazówka # 2: poruszaj się szybko-ale ostrożnie
Wczesny ptaszek dostaje robaka. Ten sprawdzony aforyzm odnosi się do tej zmieniającej życie globalnej pandemii.
Ważne jest, aby rozpoznać obszary, w których trzeba się dostosować, a następnie zrobić to szybko. Na przykład wiele firm—od sklepów spożywczych i sklepów odzieżowych po kawiarnie i browary—zaczęło oferować odbiór z krawężnika, gdy wiosną 2020 r.wdrożono procedury blokowania.
W rzeczywistości curbside i delivery odnotowały wzrost o 145,6% wiosną w porównaniu z tym samym okresem w 2019 roku.
Firmy te uznały nieuniknione zmiany z powodu COVID-19, dostosowały się i teraz zarabiają dzięki temu.
Nie, wiele z nich prawdopodobnie nie robi jak much pieniądze, jakie były wcześniej. Ale niektórzy z nich nawet widzą, że ich „nowa rzeczywistość” jest lepsza niż to, co robili.
W rzeczywistości wiele firm uważa, że praca zdalna jest lepiej dostosowana do ich działalności niż wchodzenie do biura. Inne firmy odnajdują wielki sukces z odbioru krawężnika i dostaw. Istnieją nawet dowody na to, że zwyczaje konsumentów są na zawsze zmieniane przez te wydarzenia.
Podczas gdy należy podjąć niezbędne kroki, aby dostosować swoją firmę do zmieniającego się klimatu, należy również zadbać o to, aby właściwe rodzaje adaptacji.
Nie chcesz robić czegoś takiego jak kupowanie najnowocześniejszych systemów sanitarnych i filtracji powietrza tylko po to, aby Twoja Firma i tak została zamknięta z powodu środków blokowania.
Wskazówka # 3: dokonaj wyborów dotykowych
Zwalnianie lub zwalnianie pracowników nigdy nie jest łatwe i nigdy nie powinno być łatwe. Są to ludzie, którzy utrzymują twój biznes w działaniu-polegają na Tobie, aby zapewnić sobie utrzymanie, a w wielu przypadkach mogą być twoimi bardzo dobrymi przyjaciółmi.
Jednak jeśli chodzi o nadzwyczajne okoliczności, takie jak globalna pandemia, czasami trzeba podjąć niezwykle trudną decyzję, aby pozwolić im odejść lub zwolnić ich, aby utrzymać swoją firmę na powierzchni.
To może oznaczać różne rzeczy dla różnych firm. Na przykład, możesz odkryć, że jesteś w stanie utrzymać niektórych pracowników na po patrząc na swoje numery. Niektórzy z was będą musieli podjąć trudną decyzję o zwolnieniu wielu ludzi.
Ważne jest to, że rozpoznajesz, co musisz zrobić i postępujesz zgodnie z tym. Nie ma sensu tego przeciągać i mieć nadzieję, że coś się zmieni. Najprawdopodobniej ta zmiana nie nastąpi, dopóki nie pojawi się szczepionka. Skup się na tym, co możesz teraz kontrolować, a resztę zignoruj.
Trudne decyzje mogą również obejmować podsumowanie firmy jako całości i podjęcie decyzji, czy kontynuować. To może wydawać się nie do pomyślenia. W końcu wkładasz swoje serce i duszę w swój biznes.
Ale, po raz kolejny, ważne jest, aby być szczerym ze sobą i nie ciągnąć go dalej. Brak rzetelnego podsumowania sytuacji może później spowodować jeszcze większe problemy finansowe.
Wskazówka # 4: egzekwować standardy higieny (i być surowym o tym)
Ten nie podlega negocjacjom. Bez względu na to, gdzie jesteś i jaką działalność prowadzisz, musisz egzekwować standardy higieny-i muszą one być ściśle egzekwowane.
Ta pandemia zabiła setki tysięcy ludzi w samych Stanach Zjednoczonych. Nie chcesz, aby twój biznes był powodem, dla którego ktoś umiera lub jest niedołężny. Na pewno nie chcesz, aby Twoja firma zaczęła robić nagłówki, ponieważ zaowocowało to wydarzeniem super-spreader.
Dlatego konieczne jest stworzenie polityki COVID-19 dla Twojej firmy.
Będzie to specyficzne dla Ciebie i Twojej firmy i będzie zależeć od tego, jakie usługi świadczysz. W końcu restauracje muszą mieć inne zasady niż biuro księgowe. Będziesz także musiał wziąć pod uwagę regionalne ograniczenia, które będzie miała Twoja firma.
Oto przydatny wykres, który daje przybliżony obraz tego, jakie zawody są najbardziej zagrożone COVID-19.
Pamiętaj: to tylko szorstki pomysł. Oznacza to, że to, co ostatecznie musisz zrobić, będzie dostosowane do Twojej firmy.
Naszą największą radą byłoby zabłądzić po stronie nadpreparowania, a nie alternatywy. Może to oznaczać spowolnienie procesów pracy, aby upewnić się, że wszystko i wszyscy są zdezynfekowani – ale warto, jeśli oznacza to zapewnienie bezpieczeństwa Tobie i Twojej społeczności.
W tym celu przygotowaliśmy coś, co pomoże…
Jak przygotować firmę do COVID-19
Centrum Kontroli Chorób przygotowało zestaw wytycznych, aby zapobiec i ograniczyć przenoszenie COVID-19 wśród pracowników. Jest dość długi, więc podsumowaliśmy najważniejsze punkty poniżej.
Jednak zdecydowanie zalecamy przeczytanie całej strony samemu, aby uzyskać głębokie zrozumienie tego, czego potrzebujesz, aby zapewnić bezpieczeństwo swojej firmy.
Dbanie o bezpieczeństwo pracowników
Twoi pracownicy są podstawą twojej firmy. Bez nich twój biznes nie potoczyłby się tak, jak powinien.
Są to również ludzie, którzy zasługują na bezpieczeństwo i zdrowie nawet poza Twoją firmą.
Dlatego tak ważne jest, aby egzekwować surowe standardy, aby zmniejszyć ryzyko transmisji między nimi. CDC zaleca siedem rzeczy, które pomogą zapewnić pracownikom bezpieczeństwo:
- Powiedz chorym pracownikom, żeby zostali w domu. Ten jest bezmyślny. Jeśli twój pracownik ma gorączkę, kaszel lub inne objawy choroby, powiedz mu, aby został w domu. Zaleca się na ogół do kwarantanny przez 2 tygodnie po ostatnim wykazały objawy.
- Przeprowadzaj codzienne kontrole zdrowia. Może to nastąpić osobiście lub zdalnie. Te kontrole zdrowia powinny obejmować kontrole objawów i / lub temperatury, zanim jakikolwiek pracownik pojawi się w Twoim fizycznym miejscu pracy.
- Określ, w jaki sposób pracownicy mogą być narażeni na COVID – 19 w pracy. Rozważ wszystkie miejsca pracy, w których pracownik może zarazić się chorobą. Na przykład sklep spożywczy może zidentyfikować miejsca takie jak kasa fiskalna lub linia obsługi klienta jako obszary wysokiego ryzyka.
- Egzekwuj Zasady maski na twarz. To kolejny bezmyślny pomysł. Twoi pracownicy powinni nosić maski na twarz dla własnego bezpieczeństwa i ochrony wszystkich innych osób w Twoim miejscu pracy (w tym klientów).
- Rozdzielić chorych pracowników. Nigdy nie wiadomo, kiedy pojawią się objawy. Jak tylko to zrobią, chcesz działać szybko. Jeśli pracownik zaczyna wykazywać objawy podczas pracy, kwarantanna je od innych pracowników i klientów. Mają też sposób, by bezpiecznie wrócić do domu. Może to być przez innego pracownika lub pracownika służby zdrowia.
- Podejmij działanie, jeśli dowiesz się, że pracownik ma COVID-19. Chociaż w większości przypadków nie będziesz musiał zamykać swojej firmy (na przykład, jeśli minął ponad tydzień od pobytu chorego pracownika w zakładzie), zaleca się odczekanie 24 godzin przed czyszczeniem i odkażeniem miejsca pracy. Czyścić wszelkie obszary często narażone na kontakt z ludźmi, a także miejsca, w których pracował chory pracownik.
- Wdrożyć politykę sanitarną dla swoich pracowników. Upewnij się, że Twoi pracownicy są świadomi najlepszych sposobów ochrony przed zachorowaniem. Obejmuje to mycie rąk, noszenie masek i ograniczanie podróży.
Dbanie o zrównoważony rozwój Twojej firmy
Jako właściciel firmy będziesz chciał zrównoważyć znaczenie dbania o bezpieczeństwo wszystkich,jednocześnie utrzymując sprawną i skuteczną działalność. CDC zidentyfikowało wiele obszarów, które pomogą Ci to zrobić:
- Wybierz koordynatora COVID-19. Ta osoba jest odpowiedzialna za wdrażanie i tworzenie wszelkich zasad COVID-19 specyficznych dla Twojej firmy. Jest to stanowisko, które możesz przekazać jednemu ze swoich pracowników lub przejąć na siebie.
- Mieć elastyczną i wspierającą politykę zwolnień chorobowych. Upewnij się, że zapewniasz chorym pracownikom tyle wsparcia, ile możesz im dać. Może to obejmować takie zasady, jak płatne zwolnienia lekarskie, zezwalające im na pozostanie w domu w celu opieki nad chorą rodziną lub zezwalające innym pracownikom na przekazywanie sobie zwolnień lekarskich.
- Chroń pracowników wysokiego ryzyka. W tym czasie należy wspierać pracowników z obniżoną odpornością i starszych pracowników. Może to obejmować minimalizację kontaktu z klientami lub umożliwienie im pracy zdalnej.
- Jasno i często informować o nowej polityce COVID-19. Jeśli Twoi pracownicy mówią w innym języku, upewnij się, że twoje zasady są dla nich przetłumaczone. Poinformuj również nowych klientów/pracowników o swoich zasadach bezpieczeństwa.
- Zachowaj niezbędne rzeczy, a resztę Wytnij. Aby zachować bezpieczne praktyki, rozważ sprowadzenie pracowników do szkieletowej załogi ludzi, którzy absolutnie muszą być tam, aby Twoja firma mogła nadal działać. Może to oznaczać podejmowanie trudnych decyzji, takich jak skrócenie godzin, zwolnienie lub zwolnienie niektórych pracowników.
- Plan na nieobecność w pracy. Niezależnie od tego, czy chodzi o chorych pracowników, czy o to, że Twoi pracownicy nie chcą przychodzić, musisz być przygotowany na wypadek wzrostu absencji w Twoim miejscu pracy. Obejmuje to wdrażanie zasad pracy zdalnej lub szkolenie pracowników w zakresie obsługi dodatkowych obowiązków.
- Wdrożenie polityki dystansowania społecznego. Są to Zasady dystansowania społecznego zarówno dla pracowników, jak i klientów. Ograniczyć fizyczne interakcje między ludźmi (np. uściski dłoni). Ponadto ograniczaj obszary, w których ludzie mają tendencję do gromadzenia się (np. pomieszczenia socjalne lub stoły jadalne).
Dbanie o bezpieczeństwo w miejscu pracy
CDC zapewnia również wytyczne dotyczące zapewnienia, że fizyczne miejsce pracy twojej małej firmy jest zoptymalizowane pod kątem bezpieczeństwa przed COVID-19. Poniżej znajduje się kilka wskazówek, które bardzo sugerują wdrożenie:
- Popraw wentylację w miejscu pracy. Odnosi się to do ilości świeżego powietrza, które jest rozprowadzane w całym miejscu pracy. Im więcej jest świeżego powietrza, tym lepiej chronisz się przed COVID-19, ponieważ rozprzestrzenia się głównie przez krople powietrza. Niektóre sugestie, aby to zrobić, obejmują zwiększenie wentylacji powietrza zewnętrznego przez otwarte okna i poprawę filtracji powietrza za pomocą filtra MERV-13 W Centralnym Systemie powietrza.
- Upewnij się, że system wodociągowy jest bezpieczny po wyłączeniu. Po długotrwałym wyłączeniu system wodociągowy budynku jest bardziej podatny na zagrożenia, takie jak pleśń i choroby legionistów. Dowiedz się, jak utrzymać system wodociągowy w ryzach tutaj.
- Zapewnienie dostępu do sprzętu do mycia i dezynfekcji. Upewnij się, że Twoja firma ma duży dostęp do mydła i wody, a także środków do dezynfekcji rąk na bazie alkoholu.
- Często sprzątaj swoje miejsce pracy. Upewnij się, że często dezynfekujesz swoje miejsca pracy i zapewniasz łatwy dostęp do środków czyszczących, takich jak chusteczki dezynfekujące. CDC oferuje pełny przewodnik na temat tworzenia i utrzymywania regularnego planu czyszczenia.
- Dezynfekuj swoje miejsce pracy, gdy ktoś jest podejrzewany lub potwierdzony o obecność COVID-19. Dotyczy to zarówno pracowników, jak i klientów.
- Ogranicz podróże między pracownikami. Wytnij wszelkie nieistotne podróże dla swoich pracowników. Jeśli pracownicy podróżują za granicę, upewnij się, że sprawdzają informacje o stanie zdrowia podróżnych CDC, aby uzyskać wskazówki dotyczące kraju, do którego podróżują
- Ogranicz ryzyko podczas planowania spotkań. Korzystaj z dobrych narzędzi do wideokonferencji, a nie z osobistych spotkań z pracownikami. Jeśli Twoja firma regularnie planuje duże spotkania (np. konferencje), będziesz chciał je odpowiednio anulować lub przełożyć. Możesz również dostosować je tak, aby były w większości lub wszystkie wirtualne.
Zasoby pandemiczne dla małych firm
Poniżej znajduje się lista zasobów z CDC, które powinieneś mieć pod ręką. Pomogą Ci odpowiedzieć na wszelkie pytania dotyczące prowadzenia małej firmy podczas pandemii.
- CDC Przewodnik dla firm i pracodawców reagujących na COVID-19
- FAQ: podejrzenia lub potwierdzone przypadki COVID-19 w miejscu pracy
- FAQ: ograniczenie rozprzestrzeniania się COVID-19 w miejscach pracy
- FAQ: zdrowe operacje biznesowe
- FAQ: Czyszczenie i dezynfekcja w miejscu pracy
- FAQ: infrastruktura krytyczna
- Co musisz wiedzieć o COVID-19
- Co zrobić, jeśli jesteś chory na COVID-19
- Co pracownicy i pracodawcy mogą zrobić, aby poradzić sobie ze zmęczeniem w miejscu pracy podczas COVID-19
- Jak przetestować COVID-19
Wniosek
Zarządzanie swoją małą firmą w środku globalnej pandemii to nie małe zadanie. Wymaga połączenia odporności, skupienia i dyscypliny, aby upewnić się, że Twoi pracownicy i klienci przestrzegają surowych standardów, aby zapewnić nam bezpieczeństwo.
Nie będziemy cię okłamywać: będzie ciężko. Prawdopodobnie zobaczysz, że Twoje zyski się zaostrzą. Być może będziesz musiał podjąć trudne decyzje, aby zwolnić pracowników.
Ale pamiętaj, aby skupić się na rzeczach, które możesz kontrolować i ignorować całą resztę. Oznacza to tworzenie i egzekwowanie polityki sanitarnej i higienicznej przy jednoczesnym zachowaniu dystansu społecznego. Wspieraj również swoich pracowników finansowo i psychicznie, kiedy tylko możesz.
To dlatego, że najważniejszą rzeczą na koniec dnia jest zdrowie i dobre samopoczucie każdego. Dzięki odpowiednim zasobom i systemom wszyscy będziemy w stanie wspólnie sprostać temu wyzwaniu-i miejmy nadzieję, że będzie ono silniejsze.