Przewodnik dla początkujących do identyfikacji marki

Tożsamość marki to wszystkie komponenty, które łączą się, aby stworzyć wizerunek Twojej firmy-Nazwa, kolory, logo i projekt. Problem polega na tym, że nie wiesz, jak połączyć wszystkie te elementy, aby projektować pożądany wizerunek marki w umysłach Twoich klientów. Na szczęście ten przewodnik istnieje. Zagłębiamy się w tożsamość marki, aby dać ci elementy, których potrzebujesz, aby stworzyć swoją.

Czym jest Brand Identity?

Tożsamość marki to nazwa, którą nadajemy wszystkim namacalnym komponentom, które łączą się, aby pomóc firmie stworzyć wizerunek siebie w umysłach konsumentów. Może to obejmować kolory marki, styl projektowania, który marka wykorzystuje w całym opakowaniu produktu, kombinację kolorów używanych w reklamie i logo, a nawet typografię używaną do wyświetlania unikalnych komunikatów. Dzięki starannie opracowanej identyfikacji marki firma może wyróżnić się na tle konkurencji, zwiększyć swój wpływ i ostatecznie generować przychody.

Podstawy identyfikacji marki

Zanim przejdziemy do solidnych narzędzi, które pomogą Ci w procesie budowania tożsamości marki, ważne jest, aby zrozumieć kluczowe elementy, które łączą się, aby ją stworzyć. Podczas gdy elementy tożsamości marki są namacalne, elementy, które sprawiają, że tożsamość marki jest skuteczna, są bardziej abstrakcyjne.

Wybór Elementów Identyfikacji Marki

Nie możesz wiele zrobić z tożsamością marki, jeśli nie wybrałeś przynajmniej podstaw.

  • Jakie jest logo Twojej marki i jak będzie ono używane?
  • Jakie są podstawowe kolory Twojej marki?
  • Jakie są wiadomości Twojej marki? Jak będzie wyświetlany?
  • Jakiej typografii użyjesz w swoich Zasobach marki?
  • Czy masz jakąś grafikę pomocniczą do wykorzystania w niektórych wiadomościach w mediach społecznościowych lub na swojej stronie internetowej?
  • Jakie uczucie próbujesz przekazać swoim brandingiem?

Oto niektóre z podstawowych pytań, na które po udzieleniu odpowiedzi otrzymasz zestaw elementów marki, z którymi możesz pracować, aby stworzyć tożsamość marki.

Jeśli wykonałeś dobrą robotę, wybierając je, lub zleciłeś pracę agencji projektowej, której w pełni ufasz, będziesz miał narzędzia, które pozwolą Ci stworzyć wizerunek marki, pojawiając się w mediach społecznościowych, tworząc kampanie reklamowe, dostarczając towary lub usługi, wysyłając biuletyny. Wiesz o co chodzi.

Spójność

Jeśli jest tylko jedna rzecz, którą można zabrać z tego przewodnika, byłoby to, jak ważna jest konsekwencja w realizacji tożsamości marki. Jednym z głównych powodów, aby mieć tożsamość marki w pierwszej kolejności jest być niezapomnianym i identyfikowalnym. Nie wspominając o tym, że konsekwencja wzbudza również zaufanie do klientów, do których próbujesz dotrzeć.

Bez spójności w każdej części tożsamości marki, klienci coraz trudniej identyfikują się z Twoją marką, ufają ci i ostatecznie kupują od ciebie. Na szczęście konsekwencja nie jest trudna do wdrożenia.

Może to być tak proste, jak podjęcie ostatecznej decyzji o dokładnych elementach, których użyjesz w każdym aspekcie swojej marki, a następnie użycie ich bez odchyleń. Stamtąd musisz wiedzieć, jak będziesz pozycjonować elementy swojej marki.

Wizerunek marki, pozycjonowanie i różnicowanie

Jeśli twoi klienci otrzymaliby ofertę największych konkurentów w twojej niszy, czy byliby w stanie wybrać Cię jako markę, która najbardziej zapadnie w pamięć? Być może słyszeliście powiedzenie: “Jeśli nie stoicie na nic, nabierzecie się na wszystko.”Dotyczy to również tworzenia marki.

Wizerunek marki, który próbujesz stworzyć w umysłach konsumentów, jest osiągany przez aktywa, które składają się na tożsamość marki (oprócz jakości produktu/usługi i obsługi klienta!). Ale ostatecznie jest ona definiowana przez to, jak pozycjonujesz swoją markę i jak się wyróżniasz.

Co oferuje Twoja marka, czego inni nie mają? Co zyskają klienci zwracając uwagę na to, kim jesteś i co oferujesz? Co wyróżnia cię na tle konkurencji w Twojej branży?

Oto niektóre z pytań, które musisz sobie zadać, myśląc o kształtowaniu swojej marki na wszystko, co może być. Samodzielne wybieranie kolorów marki, tworzenie logo i zbieranie dopasowanych obrazów nie wystarczy, jeśli nie jest poinformowany o tym, co Twoja marka stara się osiągnąć w pierwszej kolejności.

W pierwszej kolejności należy określić, w jaki sposób wyróżniasz swoją markę i jak decydujesz się na pozycjonowanie unikalnych elementów swojej marki. Wraz z Komunikatem, misją i wizją, aby dopełnić wszystko, co oznacza Twoja marka. Tylko wtedy będziesz mógł wybrać elementy tożsamości marki, które mają sens.

Po uzyskaniu elementów tożsamości marki, spójności i zróżnicowania możesz zacząć myśleć o tym, jak zarządzać i realizować tożsamość marki, aby ożywić ją i stworzyć wizerunek marki.

4 narzędzia do poprawy tożsamości marki

Po utworzeniu tożsamości marki należy nią zarządzać i prawidłowo ją stosować. Są to cztery z najlepszych narzędzi, które mogą pomóc ci to zrobić z powodzeniem.

Frontify


Możesz myśleć o Frontify jako pomocniku Twojej marki. Po jego wdrożeniu zapewni on łatwy dostęp, organizację i zastosowanie wszystkich zasobów tożsamości marki. Frontify dba o to, aby zawierać wytyczne dotyczące identyfikacji marki, a także przechowuje wszystkie szablony marki, aby uzyskać łatwy dostęp.

Ułatwia to tworzenie ekosystemu ulubionych narzędzi, dzięki czemu można łatwo komunikować się z członkami zespołu, niezależnie od tego, czy są oni wewnętrzni, czy zdalni. Pomyśl zgodnie ze Slack, Figma i Adobe Suite dla projektantów, aby tworzyć i łatwo dystrybuować zasoby tożsamości marki. Jeśli nie jesteś wystarczająco duży, aby zatrudnić projektantów marki, Frontify ułatwia członkom Twojego zespołu zdobywanie zasobów marki i tworzenie wizualizacji.

Marka


Szybkie opracowywanie materiałów marketingowych może być cennym atutem w wysiłkach związanych z identyfikacją marki. We Brand ułatwia ten proces, umożliwiając zespołowi personalizację wizualizacji marketingowych przy zachowaniu spójności.

Dzięki niemu możesz tworzyć ograniczone szablony markowe, z których Twój zespół może korzystać, gdy ich potrzebuje. Jest również wyposażony w łatwy w użyciu edytor online, który jest dostępny dla każdego członka zespołu, nawet jeśli nie ma doświadczenia w projektowaniu. Oferuje wiele szablonów startowych, które twój zespół może wykorzystać do tworzenia materiałów marketingowych lub drukowania za pomocą komputera, tabletu lub telefonu.

Looka

Looka ułatwia proces tworzenia tożsamości marki poprzez zestaw prostych narzędzi projektowych. Jest również wyposażony w ekspres do logo. Tak więc, jeśli nadal jesteś w trakcie tworzenia tego idealnego logo, przyda się to, zwłaszcza jeśli nie masz dostępu do profesjonalnego projektanta.

Jedną z wyróżniających się cech Looka jest zestaw Marki. Po rejestracji masz dostęp do tysięcy szablonów, które pomogą Ci połączyć logo marki, kolory, czcionki i zdjęcia. Jeśli chcesz tworzyć materiały marketingowe, udostępnia szablony i nakładki do tworzenia profesjonalnie wyglądających obrazów, które można wykorzystać do reklam, mediów społecznościowych lub witryny.

Templafy

Spójność odgrywa również dużą rolę w zarządzaniu tożsamością marek korporacyjnych. Temlafy zapewnia spójność, oferując scentralizowane miejsce, w którym pracownicy mogą uzyskać pomoc w dystrybucji treści, zarządzaniu szablonami, zarządzaniu podpisami e-mail i edycji dokumentów.

Narzędzie takie jak Templafy najlepiej sprawdza się w branży prawnej, konsultingowej, ubezpieczeniowej lub bankowej, a także w globalnych markach konsumenckich. Ustawienia korporacyjne mogą łatwo paść ofiarą publikowania rozłączonych treści, które niszczą tożsamość marki. Temlafy pracuje nad połączeniem wszystkich technologii, z którymi możesz pracować, aby ułatwić proces identyfikacji marki.

Potrzebujesz wdrożyć rebranding w całej firmie? Templafy ułatwia zmianę i redystrybucję nowych zasobów marki na całym świecie, dzięki czemu każdy ma dostęp do zaktualizowanych materiałów.

3 sztuczki do realizacji tożsamości marki

Rozmawialiśmy o narzędziach, których możesz użyć do ustalenia tożsamości marki i zarządzania nią. Jednak, aby skutecznie realizować swoją nowo odkrytą tożsamość marki, oto trzy szybkie wskazówki.

Tworzenie przewodnika stylu

Jedną z najlepszych rzeczy, które możesz zrobić dla swojej tożsamości marki, jest stworzenie przewodnika po stylu. Tworzenie przewodnika po stylu wykracza poza gromadzenie zasobów tożsamości marki w jednym miejscu.

Przewodnik po stylach porządkuje odpowiednio twoje zasoby i szczegółowo opisuje, w jaki sposób można ich używać, a jakich nie. Przewodnik po stylu zapewnia, że każdy, kto potrzebuje użyć materiałów identyfikacyjnych marki, robi to poprawnie. To z kolei pomaga zachować spójność marki, przy minimalnych błędach w prezentacji.

Na przykład przewodnik po stylu jest kluczowym atutem, jeśli masz zespół pracujący nad realizacją następnego zestawu płatnych kampanii reklamowych. Projektanci i menedżerowie mediów społecznościowych mogą korzystać z przewodnika stylu, aby upewnić się, że są zgodne z poprawnymi kolorami marki, typografią, odpowiednim użyciem logo i komunikatami.

Tworzenie przewodnika po stylu może być łatwe, gdy już zdecydujesz, jakie są atuty Twojej marki. Może to być tak proste, jak stworzenie wiki zespołu, która jest dostępna dla wszystkich w Twojej organizacji. Możesz również zarządzać swoim przewodnikiem po stylu za pomocą oprogramowania specjalnie zaprojektowanego z wykorzystaniem narzędzi usprawniających proces zarządzania tożsamością marki.

Zidentyfikuj Osoby Docelowe

Częścią tworzenia skutecznej identyfikacji marki jest wyraźna identyfikacja osób docelowych. To znaczy, kim są klienci, do których próbujesz dotrzeć i przyciągnąć swoją tożsamość marki?

Do jakich kolorów odnoszą się one najbardziej? Do jakich stylów logo są przyciągane? Na jakie wiadomości i na jaką typografię odpowiadają?

Dokładna identyfikacja grupy docelowej sprawi, że proces identyfikacji marki będzie o wiele bardziej wydajny, ponieważ dokładnie wiesz, do kogo próbujesz dotrzeć. Będziesz miał też lepszy pomysł, jak dotrzeć do nich poprzez tożsamość, którą tworzysz.

Tworzenie Szablonów Marki

Jedną z najprostszych rzeczy, które możesz zrobić, aby zarządzać tożsamością marki, jest tworzenie szablonów. Szablony ułatwiają powielanie obrazowania marki dla różnych potrzeb. Ułatwiają również utrzymanie spójności bez względu na to, kto jest odpowiedzialny za tworzenie aktywów marki.

Częścią utrzymania spójności marki jest upewnienie się, że pojawiasz się w ten sam sposób na wszystkich platformach— niezależnie od tego, czy są to media społecznościowe, Twoja strona internetowa, czy biuletyn e-mail. Tworzenie szablonów elementów tożsamości marki oszczędza mnóstwo czasu, ponieważ standaryzuje proces korzystania z tożsamości marki do tworzenia wiadomości, które będą dobrze komunikować się z klientami.

Na przykład Templafy ułatwia utrzymanie spójnej tożsamości marki, którą klienci łatwo rozpoznają, zapewniając pracownikom dostęp do odpowiednich logo, czcionek, papieru firmowego lub obrazów w jednym miejscu. Nie musisz jednak korzystać z Templafy, jeśli nie pasuje do Twojej firmy. Istnieje wiele narzędzi do wyboru, które sprawiają, że proces tworzenia łatwych w użyciu szablonów jest łatwym zadaniem.

Co dalej

Jeśli dotarłeś tak daleko, pokonałeś sporo terenu. Teraz wiesz, czym jest tożsamość marki, a czym nie. dowiedziałeś się o specyfice marki, o której powinieneś najpierw pomyśleć, zanim wybierzesz elementy, które składają się na twoją tożsamość marki. Znalazłeś również sposoby na zarządzanie nim i ulepszanie go zarówno za pomocą strategii, jak i oprogramowania.

Jednak w świecie marketingu, brandingu i zarządzania marką zawsze można się jeszcze czegoś nauczyć. Jeśli nadal jesteś w trakcie tworzenia i udoskonalania swojej marki, zapoznaj się z naszym Przewodnikiem od A do Z na temat tworzenia niezapomnianej marki. To idzie nad nakazami i zakazami tworzenia marki, która trzyma się docelowych odbiorców i przynosi wyniki.

Budujesz markę osobistą? Na ten temat też opublikowałem szczegółowy przewodnik. Przechodzi przez tajniki tego, czego potrzeba, aby zbudować osobistą markę i konkretne kroki, które możesz podjąć, aby nawiązać połączenia i skutecznie rozpowszechniać przesłanie marki.

Total
0
Shares
Dodaj komentarz
Related Posts