Przewodnik odpowiedzialnego blogera do radzenia sobie z wielkim bratem

“Co powinienem robić lepiej z moim blogiem?”

To piekielne pytanie, prawda? Jako ktoś, kto bloguje, aby wspierać kwitnący biznes, myślę o tym pytaniu każdego dnia.

Istnieje wiele odpowiedzi, z których wiele obejmuje seksowne tematy, takie jak ruch, subskrybenci i zdobycie miliona obserwujących na Twitterze.

Ale kiedy ostatni raz usiadłeś i odpowiedziałeś na powyższe pytanie z:

“Powinienem zwracać większą uwagę na etykę blogowania.”

Nie tak seksownie.

Ale jako blogerzy, musimy zmierzyć się z faktami o świecie, w którym żyjemy. To jak anonimowa platforma, na której możemy robić i mówić, co chcemy. Ale rok 2010 ma wiele wspólnego z rokiem 1984, A Big Brother przybiera formy, o których George Orwell nigdy nie marzył.

Musisz zdawać sobie sprawę z jednego bardzo ważnego faktu, o którym wielu zapomina:

Nie możesz niczego odgradzać.

Kiedy wprowadzasz swoje słowa do blogosfery i świata mediów społecznościowych, kładziesz cyfrowy ślad w betonie. Ten beton to internetowy Słoń i nigdy nie zapomina.

Stare wersje witryny są buforowane. Błędy prywatności Facebooka mają brzydkie konsekwencje w świecie rzeczywistym. Biblioteka Kongresu planuje nawet archiwizację naszych tweetów. Informatyka feels nie możesz być pociągnięty do odpowiedzialności za swoje pochopne słowa, ale możesz.

Oto kilka wskazówek na temat etyki blogowania, które pomogą utrzymać twoją reputację w czystości. Zwłaszcza jeśli zamierzasz uczynić blogowanie częścią swojej firmy, musisz chronić swoje interesy.

Polityka komentarzy

Najważniejsze jest to, że to twój blog i masz ostateczną kontrolę nad tym, co zostanie opublikowane w sekcji komentarzy, a co nie.

Proszę sobie uświadomić, że niezależnie od tego, na jaką politykę się zdecydujesz, nie wszyscy się z tobą zgodzą. Osobiście mam politykę “publikuj wszystkie komentarze”, z wyjątkiem przypadków spamu lub rażących, autopromocyjnych śmieci, które nic nie dodają do rozmowy. Przechowuję również wszystkie komentarze, które zawierają linki od pierwszych komentatorów do moderacji (legalni komentatorzy są następnie na białej liście).

Niektóre blogi pozwalają na bzdury, niektóre Nie. niektóre pozwalają na wulgaryzmy, niektóre nie. każdy bloger musi dowiedzieć się, co zrobić z trollami. To twój blog i twój telefon.

Zawsze mądrze jest wyjaśniać zasady komentarzy. Mój programista pracuje teraz nad kodowaniem mojej strony, więc moja Polityka komentarzy pojawia się w fajnym stylu pod każdym postem.

Jeśli staniesz się znany z usuwania komentarzy tylko dlatego, że czytelnik nie jest faworyzującym tak-człowiekiem, twoja wiarygodność i autorytet ucierpią. Z drugiej strony, pozwalając trollom działać za darmo lub pozwalając spamowi na śmieci komentarzy, nie przyniesie Twojej reputacji żadnych korzyści.

Właściwa akredytacja

Jeśli używasz zdjęć w swoich postach na blogu, użyj legalnych źródeł do zdjęć. (Oczywiście zakładając, że nie używasz własnych zdjęć lub zdjęć.)

Zdjęcia zakupione w domach fotograficznych zwykle nie wymagają kredytu fotograficznego, chociaż kilka tak. Z drugiej strony, obrazy dostajesz na licencji Creative Commons do mają różne wymagania, zwykle na minimum kredyt dla właściciela obrazu.

To powinno być oczywiste, ale i tak to powiem: nie kradnij cudzych obrazów ani słów i nie umieszczaj ich na swoim blogu. Ta treść nie należy do ciebie. To nieetyczne i skąpe.

Kiedy kochasz post na blogu tak bardzo, że chcesz go wysłać do swoich czytelników, jest to nie dobrze skopiować post i wkleić go do własnego bloga lub newslettera (nawet z akredytacją), chyba że uzyskasz zgodę od blogera.

Lepszym sposobem na pokazanie swojej adoracji jest wybranie garstki cytatów (wolę trzymać się nie więcej niż słów 50-100) z postu, a następnie podanie linku do oryginalnego postu, z kredytem dla autora.

Zrozumienie zniesławienia

Ohhhhh-legalese! (Adwokat odwykowy w Brianie Clarku pokocha ten.)

Niektórzy blogerzy robią hobby, wzywając ludzi do tego, co uważają za niewłaściwe praktyki, głupie decyzje lub tym podobne. Inni blogerzy są po prostu złośliwi.

Jeśli zamierzasz iść tą drogą, najpierw ustaw swoje kaczki w rzędzie. Przeczytaj, co stanowi zniesławienie. Jesteś to sobie winien. To, co możesz uznać za “wolność słowa”, Może wpakować cię w kłopoty, ponieważ granica między opinią a złośliwymi intencjami może być bardzo dobra.

Upewnij się, że masz polisę ubezpieczeniową od odpowiedzialności cywilnej (jest to konieczne). Jeśli jesteś członkiem gildii autorów, oferują ubezpieczenie od odpowiedzialności za Media. Możesz również skontaktować się z agentem ubezpieczeniowym, aby uzyskać ogólną polisę biznesową, ale upewnij się, że obejmuje ona również oszczerstwa i oszczerstwa.

Jesteś nie invisible

Niektórzy ludzie wyobrażają sobie, że internet pozwala im nosić płaszcz niewidzialności, który daje pozwolenie na robienie, co do cholery chcą.

To po prostu nieprawda. Jesteś odpowiedzialny za swoje słowa w sieci (i w życiu) bez względu na to, gdzie je zostawisz lub jak anonimowo myślisz, że jesteś.

Nie akceptuję anonimowych komentarzy na moim blogu (w tym komentatorów, którzy podają fałszywe adresy e-mail) i oto dlaczego: pokazuje mi, że nie chcesz być pociągnięty do odpowiedzialności za swoje słowa.

Jeśli prowadzisz bloga, istnieje kilka całkiem fajnych narzędzi, których możesz użyć do weryfikacji tożsamości lub nadania co najmniej pewnego poziomu statusu “prawdziwego świata” komentatorowi, którego możesz trzymać w wątpliwość.

  • Narzędzia weryfikacji adresu e-mail: Czy wiesz, że możesz sprawdzić dowolny adres e-mail, aby sprawdzić, czy jest prawidłowy? Tak. I to za darmo i łatwo. Używam tego regularnie, ale proste wyszukiwanie w Internecie “zweryfikuj adres e-mail” może skierować cię w stronę innych.
  • Weryfikacja adresu IP: Większość systemów komentarzy (Disqus, InstenseDebate i wbudowany system WordPress) wyświetla adres IP każdego komentatora moderatorowi. Używam WhoIs do weryfikacji adresów IP (musiałem to zrobić tylko w zeszłym tygodniu na niefortunną sytuację). Jeśli stale otrzymujesz komentarze spamowe lub nieodpowiednie komentarze od konkretnego komentatora, możesz zablokować cały adres IP swojego bloga. Jeśli potrzebujesz pomocy, po prostu pinguj swój system komentarzy lub odwiedź Kodeks WordPress, aby uzyskać wskazówki dotyczące zwalczania spamu i niechcianych komentarzy. Disqus i IntenseDebate mają wbudowane funkcje czarnej listy.

Najlepsze, co mogę zrobić, to włożyć w ciebie odrobinę zdrowego strachu.

Nie jesteś niezwyciężony, nie jesteś niewidzialny i masz odpowiedzialność zarówno wobec siebie, jak i publiczności.

Chociaż mogłeś szukać bardziej rozrywkowego postu na temat etyki (biorąc pod uwagę moją skłonność do, ahem, kolorowego języka), umieszczanie swoich myśli w Internecie to poważna sprawa.

Jak już mówiłem, nic nie może być nieugięte. To nie jest jak nocna TP-Inga w domu twojego najmniej ulubionego nauczyciela nauki w Gimnazjum. Drive-by nie działają w sieci.

Silne wytyczne etyczne mogą utrzymać Twoją markę oraz utrzymuj swój sklep z blogami w czystości. Jeśli są inne najlepsze praktyki, które przegapiłem, wrzuć je do sekcji komentarzy poniżej. Chociaż nie chcemy iść na całość George Orwell, trzeba pamiętać, że 1984 nadal obowiązuje w 2010 … i dalej (i to nie jest takie złe).

Total
0
Shares
Related Posts