Czego znany XVI-wieczny filozof może cię dziś nauczyć o Content Marketingu

Co trzeba zrobić, aby ludzie zwracali uwagę na Twoje treści?

Myślę, że wszyscy przeczytaliśmy świetny kawałek pisma i pomyśleliśmy sobie: “Dlaczego nie jest to bardziej popularne?”

(I hej, może nawet tak myślisz o swojej pracy!)

Oczywiście nie mogę odpowiedzieć na całość tego pytania w jednym poście na blogu, ale powiem ci, że istnieje cecha, którą wydaje się dzielić wiele popularnych dzieł pisarskich: są kontrowersyjne.

Łatwo zrozumieć, dlaczego kontrowersje rodzą się ze sporów między dwoma (lub więcej) grupami myśli. Prowadzi to do debaty, debaty prowadzi do uznania, a coraz więcej osób podróżuje nad sobą, aby podzielić się swoimi przemyśleniami.

Potężne efekty kontrowersji można zobaczyć, gdy przyjrzymy się twórczości Niccolo Machiavellego, znanego politologa, którego opus magnum, Książę, jest do dziś gorąco dyskutowana.

Ale trzeba zapytać: dlaczego tak wybitny myśliciel jest rozpoznawalny tylko dla przeciętnego Joe z jednej książki?

A co z Książę sprawia, że jest tak niezapomniany? W jaki sposób jest w stanie pozostać aktualnym i szeroko dyskutowanym setki lat później? Ważniejsze, jak można ty zastosować te lekcje do własnych treści?

Jak uniknąć zapomnienia

Szczerze mówiąc, Kiedy myślisz o Machiavelli … robi coś innego niż Książę łatwo przychodzi ci do głowy?

Dla większości ludzi odpowiedź brzmi: Nie., mimo że był płodnym politologiem z wieloma opublikowanymi pracami. Jeśli tak jest dla Ciebie, nie czuj się źle, jest prosty powód, dla którego Książę jest tak łatwo rozpoznawalny, a reszta prac Machiavellego nie jest, a to powód kontrowersje.

Podczas gdy nauki z Książę wciąż poruszają debatę nawet do dziś (pewny znak naprawdę kontrowersyjnego tematu), możesz nie wiedzieć, że książka wywołała dość poruszenie, gdy została pierwotnie opublikowana.

Został on całkowicie zakazany przez Kościół katolicki, po oficjalnym dodaniu go do Index Librorum Prohibitorum, a wielu uczonych rozważało założenie książki: jak Machiavelli odważył się kontrastować z naukami Platona i Arystotelesa!

Wygląda na to, że książka nigdy nie powinna znaleźć publiczności z tak ostrą reakcją, prawda? A jednak wpływ dzieła na wiele znaczących postaci w historii jest niezaprzeczalny.

Nie chcę utożsamiać prac Machiavellego z Twoim typowym wpisem na blogu, ale nie mogę nie zauważyć, że wiele aspektów sukcesu książki wydaje się odnosić do zyskania uwagi w Internecie:

  1. Pomysły zawarte w książce nie są unikalne, ale są niesamowicie różne z tego, co było publikowane w tym czasie (debata nad republikanizmem vs. monarchią nie była nowa, ale nigdy wcześniej nie była tak traktowana)
  2. Pasja tematu, czyste skupienie się na tworzeniu czegoś, czego potrzebowali jego odbiorcy (więcej o tym później), użycie pisania jako wyrafinowanego myślenia: wszystko, co słyszałeś wcześniej od innych znaczących autorów.
  3. Pomimo faktu, że jest to utwór o Teorii Politycznej, książka jest daleka od nudnej. Większość czytelników, którzy nie są nawet zainteresowani tematem, fascynuje się myślami Machiavellego.

A oto ciekawostka o Machiavelli, o której pewnie nie wiedziałeś …

Większość współczesnych naukowców rozważa obecnie Książę być dziełem satyry.

(Zauważ, że powiedziałem “większość”, ponieważ debata stała się czymś w rodzaju, tak, kontrowersji.)

Jest bowiem wiele dowodów, że zamierzony cel Książę było informowanie opinii publicznej o podstępnej naturze dyktatorów i szczere spojrzenie na taktykę, której użyliby do kontrolowania ludności.

Wielu uczonych twierdzi, że ci u władzy i tak już by to wiedzieli.

Dlaczego Machiavelli miałby pisać Książę w ten sposób?

Dla mnie są dwie jasne odpowiedzi:

  1. Aby nadal popierać rząd republikański, którego poparł, musiał napisać Książę w tym “ukrytym” stylu, aby nie denerwować tych, którzy są u władzy.
  2. Chciał być remembered.

Machiavelli był zagrożony zapomnieniem, ponieważ wielu z tych, którzy pociągnęli za sznurki, nie chciało pozwolić na coś takiego jak jego Dyskursy na Livy by ujrzeć światło dzienne.

Ty masz jednak inny problem: z korzyścią, że możesz pisać, co chcesz, Twój troska jest zapomniana i pogrzebana w morzu mniej wartościowych treści.

Na szczęście możesz użyć kontrowersji, aby uniknąć tego strasznego losu i przyciągnąć uwagę, której potrzebujesz, aby zbudować kwitnącą publiczność online … i możesz to zrobić bez sprawianie, że ludzie cię nienawidzą.

Oto jak …

Jak wywołać inteligentną wrzawę

Jednym z głównych powodów, dla których Książę jest tak kontrowersyjny (a więc tak niezapomniany), że tworzy podział na dwie różne grupy myśli.

Debata na temat tego, czy “cel uświęca środki” trwa długo po śmierci Machiavellego i będzie nadal dzielić ludzi przez wiele lat (pomimo faktu, że Machiavelli nigdy nie powiedział tego w Książę).

Istnieje kilka powodów, dla których jest to ważne dla wywołania kontrowersji:

  1. Wydział inwestuje ludzi
  2. Podział wyzwala emocje o wysokim pobudzeniu
  3. Podział może być stosowany w sytuacjach o niskim stopniu kontrowersji (w ten sposób unikasz znienawidzenia przez ludzi)

Omówmy to, dobrze?

1. Korzystanie z podziału, aby ludzie zainwestowali

Jaki jest sprawdzony sposób, aby ludzie bardziej zainwestowali w sprawę, argument lub wiarę?

Daj im wroga.

Według fascynujących badań na Kategoryzacja społeczna i zachowania międzygrupowe, najszybszy sposób, aby zmusić ludzi do tworzenia grup, to dać im inną grupę do konkurowania.

Główny badacz Henri Tajfel odkrył, że kiedy ludzie są podzieleni przez nawet najbardziej trywialne wybory, wciąż są gotowi rozdawać real nagrody dla ich “w grupie” i chętnie dyskryminowałyby innych ” outsiderów.’

Jako maniak psychologii behawioralnej, to badanie fascynuje mnie, ponieważ jest sprawdzonym przykładem tego, dlaczego ludzie mogą stać się tak rozgrzani przez argumenty, które wydają się bezcelowe dla osób trzecich. Często to podział na grupy tak samo jak sam argument wywołuje kontrowersje.

Prace Machiavellego w Książę stworzył wyraźny podział, który następnie zbudował dwie grupy myśli, które gwałtownie się ze sobą nie zgadzały, co jest istotnym składnikiem do tworzenia kontrowersji.

2. Używanie podziału do wywoływania emocji o wysokim pobudzeniu

Jak widzieliśmy, podział działa, ponieważ zamienia swobodną dyskusję w gorącą debatę, wrzucając ludzi przeciwko sobie.

Ale to działa najlepsze kiedy jest w stanie wywołać “wysokie emocje podniecenia” od tych, którzy biorą udział w debacie.

Najnowsze badania naukowe z Wharton na Co Sprawia, Że Treści Online Stają Się Wirusowe pokazuje, że treści, które są najbardziej narażone na wirus, to każda praca, która wywołuje strong emocjonalna reakcja czytelnika.

W szczególności emocje Awe, Gniew, Lęk / Strach, Joy, Pożądanie, oraz Niespodzianka były najbardziej skuteczne.

Treści, które inspirują emocje o niskiej energii, takie jak smutek, są mniej prawdopodobne, aby być udostępniane, gdzie treści, które inspirują emocje o wysokiej energii, takie jak podziw, gniew i niepokój, są znacznie bardziej prawdopodobne.

Możesz zobaczyć emocje takie jak ” niepokój “i pomyśleć:” nigdy nie napiszę czegoś takiego! Nie chcę wzbudzać niepokoju czytelników!”

Przesadzasz z realizacją tej strategii.

Jeśli przeczytałeś świetny przewodnik Copybloggera na nagłówkach magnetycznych, rozpoznasz nagłówki, takie jak ” znaki ostrzegawcze 7, Które…”, które wywołują niepokój w czytelniku, ale nadal zapewniają solidną wartość.

Teraz wiesz, że musisz podłożyć flagę w kłótni, wiesz, że Twoje pisanie musi wywołać silne emocje … ale jak możesz powstrzymać ludzi przed nienawidzeniem cię za to?

(Psst … zwróć uwagę, ta następna część jest gdzie większość ludzi utknąć!)

3. Korzystanie z podziału w celu wykorzystania tematów “mało kontrowersyjnych”

Większość firm trzyma się z dala od kontrowersyjnych treści, ponieważ są zbyt przerażeni, że może to źle odbić się na ich marce.

Będzie … jeśli zrobisz to w niewłaściwy sposób.

Zły sposób to wybieranie losowe walczyć lub próbować być “szokującym” w celu wywołania kontrowersji.

Na prawo sposobem jest bycie głosem rozsądku w temacie “niskich” kontrowersji i sadzenie flagi po stronie, którą możesz argumentować najlepiej.

Ale dlaczego chcesz wybrać temat o niskiej kontrowersji? To niszczy cel, prawda?

Właściwie to nie.

Według badań naukowych na Kiedy, dlaczego i jak kontrowersje wywołują rozmowę, jeśli chcesz, aby ludzie rozmawiali w Internecie, najlepiej unikać tematów “wysokich” kontrowersji na swoim blogu biznesowym.

(“Wysokie” kontrowersje oznaczają takie rzeczy jak polityka, religia i tragedie.)

Dlaczego? Według badaczy:

[Dane] pokazuje, że kontrowersje zwiększają prawdopodobieństwo dyskusji na niskim poziomie, ale poza umiarkowanym poziomem kontrowersji, dodatkowe kontrowersje faktycznie zmniejszają prawdopodobieństwo dyskusji.

Innymi słowy, ludzie nie lubią dyskutować na bardzo kontrowersyjne tematy (zwłaszcza poza wiadomościami), ponieważ może to sprawić, że będą źle wyglądać w poruszaniu tego tematu.

Jest kilka innych rzeczy do rozważenia …

  1. Twój biznesowy blog nie jest nowością. Podczas gdy wiadomości są ogólnie kuloodporne pod względem tego, co mogą dyskutować, ty nie jesteś.
  2. Wysoce kontrowersyjne tematy nie pomogą Ci tworzyć treści, które naprawdę się konwertują, więc po co się trudzić? Potrzebujesz sprzedaży i lojalnych czytelników, a nie bezsensownych odsłon stron.
  3. To, że coś jest tabu lub szokujące, nie zawsze oznacza, że będzie to mocno dyskutowane.

W niedawnym podcastie z Derekiem Halpernem i profesorem Jonah Bergerem, Jonah wspomina, jak nawet papier toaletowy może być niezwykły, a Derek oferuje ten przykład jako studium przypadku, w jaki sposób pozornie głupie argumenty mogą stać się wirusowe w Internecie.

Temat: orientacja papieru toaletowego (tak, to jest 6000 słowny artykuł Wikipedii na ten temat) jest gorąco dyskutowany w internecie, pomimo faktu, że nikt nie może się tym obrazić.

Jak dowodzą badania i ten głupi przykład, nie trzeba być wysoce kontrowersyjnym ani ranić uczuć ludzi, aby stworzyć coś, co dzieli ludzi i pobudza debatę.

Od Machiavelli do papieru toaletowego i z powrotem

Machiavelli pokazał nam, że często potrzeba trochę kontrowersji, aby pamiętać, i że najlepszym sposobem na wywołanie takiej debaty jest stworzenie podziału … ale czy naprawdę musimy zaczynać kłótnie na głupie tematy, takie jak papier toaletowy?

Absolutnie nie.

Rozważ poniższe przykłady artykułów, które wystartowały z powodu połączenia podziału i kontrowersji:

  1. Największe zagrożenie dla działań marketingowych Online: Dlaczego warto nigdy pozwól, aby miejsca takie jak Facebook były Twoją główną “bazą” do budowania odbiorców.
  2. Dlaczego Steve Jobs nigdy nie słuchał swoich klientów: znaczenie opinii klientów, nawet wśród zespołów, które budują unikalne produkty.
  3. Gay Sex vs. Straight Sex: dane z OKCupid na temat wzorców i nawyków randkowych homoseksualnych i heteroseksualnych użytkowników.

Wszystkie te tematy były niezwykle ważne w ich plemieniu, a poważne dyskusje uformowały się w komentarzach wszystkich trzech artykułów.

Chodzi o to, że nie prowokujesz bezmyślnych argumentów, aby skutecznie wykorzystać tę strategię, po prostu musisz zakwestionować 3B pewnej grupy (zachowanie, przekonania, przynależność), pozostać aktualnym, a będziesz na drodze do stworzenia czegoś, o czym mówi cała branża.

Co ty na to?

Teraz chcę usłyszeć od ciebie. Jaki jest Twój ulubiony fragment kontrowersyjnych treści, który ostatnio przeczytałeś? Jaki podział stworzył? Daj nam znać w komentarzach.

Aby uzyskać więcej treści opartych na badaniach marketingowych, Pobierz mój bezpłatny przewodnik po 10 sposobów na konwersję większej liczby klientów (z wykorzystaniem psychologii).

Total
0
Shares
Related Posts