Tworzenie treści w długiej formie jest jedną z najlepszych rzeczy, które możesz zrobić dla swojej strategii marketingowej online.
Długa treść, która przechodzi przez znak 3000 słów, zaciera linię między artykułem a przewodnikiem, dzięki czemu jest unikalnym rodzajem treści. Jest szczegółowy, ale nie też długo.
To idealny rodzaj treści, aby naprawdę pomóc czytelnikom.
Nie tylko to, ale długa treść również ustawia cię jako autorytet, przyciąga linki zwrotne i pomaga stworzyć zrównoważony system content marketingu.
Przez całą moją karierę treści o długiej formie zawsze były ważną częścią mojej strategii marketingowej. A większość radykalnie udanych przedsiębiorców, których znam, również korzysta z treści o długiej formie. Zbieg okoliczności? Nie sądzę.
Wiem, o czym myślisz: “ale jak mogę pisać te ogromne artykuły? Nawet nie wiem od czego zacząć.”
Jeśli masz pomysł na artykuł, wystarczy, aby zacząć. Wszystko czego potrzebujesz to pomysł, trochę czasu i dobre umiejętności googlowania.
Przez lata udoskonaliłem proces pisania treści w długiej formie, która działa na każdy temat. To jest tak łatwe do nauczenia się, założę się, że skończysz swój pierwszy artykuł 3,000 + słowo w ciągu kilku dni.
Gotowy? Zaczynajmy.
Napisz o tym, co wiesz
Po pierwsze, chcę rozwiązać problem, który widzę cały czas.
Przeczytam artykuł, który zaznacza wszystkie odpowiednie pola, ale treść jest do bani. I jest bardzo jasne, że autor nie studiował tematu.
Jeśli artykuł zawiera wiele niejasnych stwierdzeń i opiera się w dużej mierze na cudzysłowach, możesz się założyć, że autor tak naprawdę nie zna tematu.
A kiedy piszesz ponad 3000 słów, musisz wiedzieć o czym piszesz.
Mogę powiedzieć 3000 słów o marketingu, bez problemu. Ale gdybym spróbował napisać 3000 słów post o tym, jak podróżować przez Hiszpanię, byłbym całkowicie zagubiony.
Napisanie 3000 słów wymaga dużej wiedzy na ten temat. Jeśli kombinujesz i wymyślasz rzeczy, twój gotowy produkt nie będzie tak dobry.
Ale kiedy piszesz o tym, co wiesz, twoje doświadczenie przenika. Twoi czytelnicy będą mogli powiedzieć, że jesteś ekspertem w tym temacie.
Co najważniejsze, Twój artykuł nie będzie nudny. To będzie pouczające i dogłębne.
Mając to na uwadze, przyjrzyjmy się procesowi pisania treści w długiej formie.
Budowanie konturu
Kiedy większość ludzi myśli o zarysie pisania, myślą o tym:
Źródło: LumenLearning
Chociaż te kontury mogą być świetne do pisania prac akademickich, są zawiłe dla artykułów.
Możesz użyć znacznie prostszej formy konturu. Na przykład twój kontur może być listą wszystkich podtytułów w twoim artykule. Albo może to być lista rzeczy, o których chcesz napisać.
Cokolwiek używasz do konturu, nie poświęcaj na to zbyt wiele czasu. Chcesz jak najszybciej przejść do części redakcyjnej procesu.
Zdobywanie źródeł
Źródła mają kluczowe znaczenie dla sukcesu artykułu. Jeśli nie masz dobrych źródeł, twoi czytelnicy nie ufają Twoim punktom.
Twoje źródła muszą spełniać dwa ważne kryteria: muszą być godne zaufania i istotne.
Spróbuj użyć źródeł znanych ze swojej wiarygodności. Studia przypadków są zawsze bezpiecznymi zakładami.
Oto kilka wspaniałych miejsc, w których można szukać źródeł:
- Publikacje Online
- Strony oparte na badaniach (np. MarketingSherpa, HubSpot)
- Blogi branżowe
Zawsze wybieraj źródła pierwotne zamiast źródeł wtórnych. Podstawowym źródłem są oryginalne badania lub treści.
Oto przykład bufora wykorzystującego źródło pierwotne:
Oczywiście twoje podstawowe źródła nie muszą pochodzić bezpośrednio od ciebie lub Twojej firmy. Na przykład, możesz przytoczyć powyższy post bufora, który będzie liczony jako źródło główne.
Oto jedna z najlepszych porad pisarskich, które mogę ci dać: Najpierw znajdź swoje źródła.
Jeśli poczekasz do późna, aby znaleźć swoje źródła, trudniej będzie organicznie wdrożyć je do swojego pisania. Ale jeśli znajdziesz je na początku, możesz pisać używając swoich źródeł jako podstawy artykułu.
To sprawia, że pisanie płynniej, a argumenty silniejsze. Pozwala to również zaoszczędzić czas na dłuższą metę.
Przyjrzyj się konturowi i określ główne punkty, które chcesz osiągnąć. Znajdź jedno lub dwa źródła dla każdego punktu. Zapewni to wystarczające poparcie twoich argumentów.
Projekt ze szczegółami
Po uzyskaniu źródeł nadszedł czas, aby wybić swój pierwszy szkic. Podczas projektowania należy pamiętać o jednej ważnej rzeczy: szczegółach.
To jeden z powodów, dla których generalnie nie lubię krótkich treści—to nie jest wystarczająco szczegółowe.
Jeśli poprosiłbyś mnie o napisanie 500-słownego artykułu na temat słów kluczowych o długim ogonie, musiałbym poświęcić wiele szczegółów, aby zmieścić się w głównych punktach.
Krótsze treści mogą działać we właściwych okolicznościach, ale jeśli próbujesz budować autorytet i rozwijać czytelnictwo, potrzebujesz dłuższej treści. A to oznacza szczegóły.
Wielu blogerów popełnia błąd żółtodzioba, zakładając, że ich czytelnicy będą wiedzieć, o czym piszą. Ale nie możesz tego założyć. Jeśli to zrobisz, ryzykujesz wyobcowanie niektórych czytelników.
Z reguły, zawsze lepiej zagłębiać się w zbyt wiele szczegółów, niż za mało. Pamiętaj o tym podczas pisania artykułów.
Kiedy zaczniesz pisać, po prostu pozwól mu płynąć. Pisz co Ci przyjdzie do głowy, nawet jeśli uważasz, że jest źle. W tym momencie twoim celem jest uzyskanie słów na stronie. Jeśli są do bani, edytujesz je później.
Podczas opracowywania, staraj się mieć na uwadze następujące dwa punkty.
Break it down
Kiedy piszesz bardzo długi artykuł, musisz upewnić się, że wszystko jest podzielone na części. Wyjaśnij dokładnie każdy aspekt.
Pisząc pierwszy szkic, spróbuj odpowiedzieć na kilka podstawowych pytań:
- Gdybyś był zupełnie nowy w tym temacie, jakie pytania byś miał?
- Podzieliłeś każdy obszar na łatwo przyswajalne części?
- Czy zdefiniowałeś terminy, których niektórzy czytelnicy mogą nie rozumieć?
Jeśli piszesz o zaawansowanym zastosowaniu tematu, Dołącz przewodnik dla początkujących gdzieś na początku swojego artykułu. W ten sposób niewtajemniczeni czytelnicy mogą nauczyć się podstaw przed przejściem do artykułu.
Możesz rozważyć dołączenie spisu treści na początku artykułu. Kolakube ładnie ich używa:
Pamiętaj, że twoim celem jest pomoc czytelnikowi, a spis treści pomaga rozbić artykuł na mniejsze, wielkości kęsa kawałki.
Buduj filary
Ponownie przejrzyj swój zarys i przyjrzyj się swoim głównym punktom. Powinieneś mieć 5-7 punktów, które chcesz zdobyć.
Te punkty 5-7 są twoimi filarami i razem wspierają centralny argument.
Na przykład, spójrz na ten artykuł Kissmetrics:
Tytuł jest głównym punktem, a podtytuły podają filary artykułu.
To jest format, do którego chcesz dążyć. Lubię używać podtytułów jako filarów, ale tak długo, jak masz swoje sekcje pomocnicze, będziesz złoty.
Ostatnie słowo o pierwszym projekcie: Postaraj się, aby był dłuższy niż chcesz, aby twój post był. To dlatego, że podczas procesu edycji, Zwykle wyciąć o wiele więcej, niż myślisz.
Zalecam Przejście około 400-500 słów jako siatkę bezpieczeństwa. Jeśli chcesz, aby twój ostatni post był słowami 3,000, celuj w słowa 3,400-3,500 w pierwszym projekcie.
Edytuj bezlitośnie
Następnie nadszedł czas na edycję.
Kiedy edytujesz własne pismo, musisz być brutalnie szczery wobec siebie. Łatwo jest rozwinąć ślepotę edytorską: jesteś zbyt zaznajomiony z własnym pisaniem i możesz przegapić błędy.
Aby z tym walczyć, Zostaw swój artykuł na dzień lub dwa. Kiedy wrócisz do tego, będziesz mógł być bardziej obiektywny podczas edycji.
Zacznij od przeczytania artykułu, najlepiej na głos. (Tak, to trochę potrwa, ale pozwala zauważyć błędy, których w przeciwnym razie nie zauważysz.)
Przynajmniej daj swojemu artykułowi dokładne przeczytanie przez całą drogę. Czy wszystkie zdania mają sens? Czy wszystkie Zwroty są niejasne? Bądź bezlitosny ze swoim montażem.
Dobrym pomysłem jest również używanie aplikacji do udoskonalania wersji roboczych. Po pierwsze, przełącz go przez sprawdzanie pisowni, ale uważaj, ponieważ sprawdzanie pisowni nie wyłapie wszystkiego.
(Na przykład, jeśli napisałeś “i through the baseball” zamiast “i throwed the baseball”, sprawdzanie pisowni nie wykryje go, nawet jeśli jest niepoprawne.)
Następnie użyj Grammarly. Jest to darmowy program sprawdzający gramatykę, który podświetli wszelkie błędy i pomoże je poprawić.
Na koniec przeprowadź swój artykuł przez aplikację Hemingway. Jest to fantastyczny edytor tekstu, który wskaże długie zdania, złożone słowa i przysłówki.
Ideą Hemingwaya jest sprawienie, aby Twoje pisanie było bardziej zwięzłe i potężniejsze.
Na koniec daj swój artykuł po raz ostatni, a jeśli wygląda dobrze, jest gotowy do opublikowania.
Wniosek
To nie było takie trudne, prawda?
A najlepsze jest to, że gdy będziesz to robić w kółko, będziesz w tym coraz lepszy, i będzie to łatwiejsze i łatwiejsze do zrobienia.
Pisanie długiego artykułu to po prostu formuła, którą możesz zastosować do dowolnego tematu. Znajdź swój temat, zdobądź źródła, zbuduj swoje filary, pisz ze szczegółami i edytuj. Spłucz i powtórz.
Jeśli piszesz o czymś, co dobrze znasz, formuła nie może zawieść. Wszystko czego potrzebujesz to kilka godzin za ekranem i trochę motywacji.
W rzeczywistości powiedziałbym, że pisanie artykułów słownych 3,000 + jest łatwiejsze niż pisanie krótkich (500-700 słów) artykułów. Możesz pokryć wiele terenu W 3000 słów bez martwienia się o bełkot.
Ale wciąż potrzeba dużo praktyki, aby napisać świetne artykuły w długiej formie. (Nadal ćwiczę po 10 + latach blogowania.)
Weź tę formułę i użyj jej, aby stworzyć niesamowitą treść w długiej formie.