Nazywam mojego psa Tika psem” learning experience”.
W młodości uczyniła Marleya z Marley and Me sława wygląda jak wzór posłusznej psiej cnoty.
Tika miała trudną przeszłość, a kiedy ją adoptowałem, miała prawie każdy problem z zachowaniem w książkach do tresury psów. Mój mąż nie mógł jej tknąć przez pierwsze pół roku.
Chcesz sprawdzić zdrowie swojego małżeństwa? Znajdź złego psa.
Tika ekstrawagancko oblała dwie klasy posłuszeństwa i po konsultacji z weterynarzami i behawiorystami rozpoczęłam masową kampanię modyfikacji zachowań.
Dobra wiadomość jest taka, że zadziałało i wyewoluowała w cudownego psa.
Zła wiadomość jest taka, że nie możesz odpuścić podstaw. Tika ma 14 lat, a jeśli trochę odpuścimy, jej złe zachowanie wróci.
Copywriting jest taki sam. You can ‘ t slack off. Jeśli twój ostatni list sprzedażowy, kampania e-mailowa lub strona docelowa wypadły płasko, być może zapomniałeś o niektórych podstawach.
1. Zwróć ich uwagę
Tika zrezygnowała z zajęć posłuszeństwa, bo nie mogła się skupić na niczym dłużej niż na nanosekundach.
Po badaniach klinicznych dowiedzieliśmy się, że ma ADHD u psów (zwane hiperkinezą u psów).
Zwrócenie uwagi psa z problemem chemii mózgu jest wyzwaniem. Smakołyki nie zadziałały, bo Tika nigdy na nic nie spojrzała. Pochwały i radosne głosy wysłały jej spaz-o-metr przez dach.
Większość osób czytających twoją kopię jest przynajmniej tak samo rozkojarzona jak pies z ADHD.
Potrzebują powodu do zwracania uwagi, ponieważ są bombardowani wiadomościami tysiące razy dziennie. Dlaczego mieliby czytać twoje?
Czytałeś to wcześniej, ale powiem to jeszcze raz:twój nagłówek musi zatrzymać ludzi w ich śladach, wzbudzając ciekawość lub mówiąc coś tak hipnotyzującego, że ludzie czują się zmuszeni do czytania.
Jeśli twój nagłówek nie przyciągnie uwagi czytelnika, to koniec.
2. Złóż obietnicę
Uczenie Tiki komendy ” sit ” było kluczowe, ponieważ bezruch pomaga jej się skupić.
Po tym, jak dotarłem tak daleko, musiałem dać jej powód, żeby dalej siedziała, w przeciwnym razie podskoczyłaby z powrotem. Kluczem jest użycie słowa ” release word.”
W naszym domu psy muszą siedzieć, dopóki nie powiem ” ok.”Coś dobrego dzieje się po tym, jak powiem magiczne słowo.
Tika może coś zjeść, pochwalić się werbalnie, albo pogłaskać. Cokolwiek to jest, ona wie będzie dobrze.
W podobny sposób, po tym, jak nagłówek przyciągnie uwagę czytelnika, musisz zacząć od silnej obietnicy, która sprawi, że czytelnik zwizualizuje, jak będzie wyglądać doświadczenie wszystkich radości, jakie przyniesie Twój produkt lub usługa.
W rzeczywistości sama treść musi być nagrodą dla czytelnika — czymś pysznym, co sprawi, że następnym razem zwróci na nią jeszcze większą uwagę.
Kopia, która często działa, wzmacnia przekonania, które już mają Twoi czytelnicy i opisuje pewien rodzaj transformacji, której chcą. Czytelnik może jeszcze nie wiedzieć dokładnie, jak wszystko będzie działać, ale wie, że to będzie coś wielkiego.
3. Prowadź ich tam, gdzie chcesz.
Tika miała około 5 miesięcy, kiedy ją adoptowałem. Innymi słowy, była psią nastolatką.
Okres dojrzewania u psów może być tak nieprzyjemny, jak u ludzi. Część problemów z zachowaniem Tiki obracała się wokół faktu, że nikt nie ustalał granic ani nie mówił jej, co powinna robić.
W przypadku braku przywództwa następuje doggie Chaos. 5-miesięczny pies pozostawiony samemu sobie nie jest dobrą rzeczą.
Dzięki temu, że tika “siedzi” , zanim zdoła cokolwiek zrobić, zacząłem umacniać się jako życzliwy przywódca.
Twoja kopia musi również poprowadzić czytelników w dół ścieżki, którą chcesz, aby podążali.
Jeśli meandrujesz lub wahasz się na ścieżce, czytelnicy po prostu przestaną czytać i odejdą. Każde zdanie musi naturalnie płynąć do następnego w kierunku wniosku, który chcesz, aby czytelnik zrobił.
Twoja kopia powinna zawierać przekonujący dowód że jesteś autorytetem, któremu można zaufać i że to, co oferujesz, zrobi to, co powiesz.
4. Wezwanie do działania
Chociaż nauczanie Tiki ” sit ” było dobrym początkiem, to nie wystarczyło.
Potrzebowaliśmy o wiele więcej komend, aby utrzymać nasze zdrowie psychiczne, szczególnie w pierwszych latach z tika The Nutbird. Dodaliśmy więc do jej repertuaru takie komendy jak “down” I “go to your bed”.
Nauczyliśmy ją nawet subtelnych różnic, takich jak” Idź się położyć “(co oznacza, że możesz znaleźć miejsce i się położyć) w porównaniu z” w dół ” (co oznacza, że połóż się tutaj, teraz). Za każdym razem, gdy Tika potrzebuje czegoś do roboty, daję jej coś do roboty.
Aby odnieść sukces, kopiowanie musi przeliterować żądaną odpowiedź.
Musisz dać czytelnikowi coś do zrobienia, czy to zapisz się do Newslettera, czy kup produkt.
Jeśli twoja kopia nie konwertuje, może się zdarzyć, że po prostu nie wykonałeś dobrej roboty, prosząc o sprzedaż.
5. Nagradzaj dobre zachowanie-ignoruj złe
Kiedy pracowałam z Tiką, szukałam okazji, by powiedzieć jej, że jest dobrą dziewczyną, kiedy robi coś dobrze.
Więc chwaliłem ją, gdy była cicho zwinięta na podłodze. Albo kiedy podbiegła do mnie i spontanicznie usiadła przede mną, zamiast skakać po całym miejscu.
Jedną z zasad pozytywnego treningu wzmacniającego jest nagradzanie dobrego zachowania i ignorowanie złego zachowania.
Możesz również uwzględnić pozytywne techniki wzmacniania w swojej kopii.
Możesz zaoferować zachęty do wczesnej rejestracji, takie jak niższa cena.
Możesz też skonfigurować atrakcyjne pakiety produktów, dodawać bonusy lub tworzyć programy nagród dla powtarzających się klientów.
Nie każdy będzie twoim klientem. Nie poświęcaj swojej cennej uwagi ludziom, którzy nigdy nie kupią od ciebie.
A kiedy klienci do Kup od Ciebie, prysznic je z jak największą miłością i uznaniem, jak to możliwe. Daj im świetną obsługę, fantastyczną wartość i doskonały produkt.
Przekonanie psa, że bycie spokojnym i opanowanym jest lepsze niż bieganie po pokoju jak diabeł tasmański na cracku nie jest łatwe. To wymaga dużo czasu i cierpliwości.
Nauka pisania przekonujących kopii nie jest inna. Musisz nad tym popracować. Ale jak przekonałem się z Tiką, warto.