Zanim przejdziemy dalej do naszej serii postów “Copywriting 101”, pomyślałem, że powiem ci, czego się nie spodziewać.
Jeśli szukasz wskazówek na temat SEO copywritingu na swoim blogu, będziesz chciał poszukać gdzie indziej. Ale pewnie marnujesz swój czas.
Pisanie dla wyszukiwarek
Search engine optimization (“SEO”) copywriting oznacza pisanie kopii strony internetowej, która jest zoptymalizowana pod kątem pozycji w wyszukiwarkach. Obejmuje to wstawianie ukierunkowanych słów kluczowych w określonych miejscach (takich jak tytuły) oraz w częstotliwościach i gęstościach zaprojektowanych w celu spełnienia określonego algorytmu wyszukiwarki.
Dlaczego to już nie jest ważne? Nick Wilson w Performancing mówi to dobrze iz autorytetem (Nick nie Garbi się, jeśli chodzi o SEO). Radzę ci przeczytać jego posty dlaczego blogerzy nie potrzebują SEO i czy blogi potrzebują rankingów w wyszukiwarkach?
Zasadniczo eksperci SEO uważają, że tradycyjne SEO dla blogów to duża strata czasu.
Ludzie Liczą Się Bardziej
Istotą argumentu jest to, że jeśli chodzi o rankingi wyszukiwania, to co napisane na Strona WWW jest mniej ważne niż co inni mówią o tej stronie i ile razy.
Wszystko sprowadza się do linków.
Przede wszystkim ruch polecający (linki od innych blogerów) ma wyższą jakość dla rzeczy, które mają największe znaczenie – subskrypcji i sprzedaży.
To jak różnica między perspektywą, która jest wysyłana do ciebie od szczęśliwego byłego klienta, mierzona od kogoś, kto znajdzie Cię w żółtych kartkach.
Ale to również wpływa na ranking wyszukiwarek. Algorytmy faworyzują strony i strony z przychodzącymi, nieodwracalnymi linkami z tekstu-innymi słowy, wyrażają rekomendacje z inni ludzie. I znacznie większą wagę przywiązuje się do słów użytych w tych linkach (anchor text) niż do słów na stronie, do której prowadzą linki.
Zapytaj George ‘ a W. Busha. Słowa “nieszczęśliwa porażka” nie znajdziesz nigdzie na stronie biograficznej obecnego prezydenta USA.
I tendencja do faworyzowania co mówią inni nasila się. Podobnie jak w trybie offline, przekaz ustny ma największe znaczenie.
Jak wspomniano powyżej, wyszukiwarki takie jak Google już zawierają opinie użytkowników (linki + anchor text) w swoich algorytmach. Kiedy ludzie linkują i tagują posty innych blogerów ze względu na zasługi, a tagowanie jest w pełni zintegrowane z obecną wersją wyszukiwania, rankingi będą jeszcze bardziej polegać na rekomendacjach.
Efektem końcowym będzie lepsze wyszukiwanie i koniec tradycyjnych technik SEO.
Treść Ma Największe Znaczenie
Może teraz ty Pobierz dlaczego założyłem tego bloga. Powiedziałbym, że świetny copywriting to nowe SEO, jeśli daje Ci pozytywne linki od innych. A ponieważ blogowanie to nowa forma public relations, a PR zależy od świetnego copywritingu…
Wiesz o co mi chodzi.
Więc przestań martwić się o SEO i zacznij tworzyć niesamowite treści i sieci w swojej niszy. Techniki copywritingu pomogą Ci wyróżnić się w obu.
Nie bądź brzydki w wyszukiwarkach
Teraz, dla tego ziarnka soli. Nie ma powodu, aby całkowicie ignorować rzeczy takie jak słowa kluczowe w pisaniu. Po pierwsze, może wpływać na tekst zakotwiczenia, który jest używany do linkowania do ciebie, co jest dobrą rzeczą.
Na przykład, weź ten post. Ma frazę kluczową “SEO copywriting” w tytule postu, a jednak nagłówek nadal udaje się prowokować. Nie ma powodu, dla którego nie powinieneś dążyć do ludzkiej podniecenia i trafności słów kluczowych.
Ale … jeśli musisz wybierać między tymi dwoma, wybierz czynnik ludzki przede wszystkim.
Zoptymalizuj adresy URL postów i dołącz słowa kluczowe, ale poza tym odpuść.
Algorytmy wyszukiwarek przychodzą i odchodzą, ale ludzka natura pozostaje taka sama.
W Podsumowaniu:
Wypychanie tekstu za pomocą słów kluczowych powoduje złą kopię i nie pomaga w wyszukiwarkach. Tradycyjny copywriting to nowy SEO copywriting.
Sprawdź SEO Copywriting 2.0.