Moja babcia mawiała, że nie bez powodu dano nam dwoje uszu i jedno usta. Niektórzy zachowują się jakby było odwrotnie.
Wszyscy mieliśmy doświadczenie znajomego dzwoniącego przez telefon “tylko po to, aby porozmawiać”. Gadają długo po punkcie akceptowalnym społecznie, a ucho boli od telefonu przy głowie. Próbujesz znaleźć powody, aby ograniczyć niekończący się strumień small-talk o oni ale wszyscy kochamy naszych przyjaciół i nie chcemy obrażać.
Więc dlaczego poważnie zastanawiasz się nad uduszeniem się kablem telefonicznym, aby uzyskać chwilę wytchnienia? Naprawdę nie możesz się doczekać następnego “gadatliwego” telefonu?
W wersji kopiowanej, online lub offline, musisz wybrać jeden punkt. Prześlij swoją wiadomość stop.
Jeśli nie możesz streścić swojej wiadomości zwięźle, to Postaraj się bardziej. Każda minuta dodatkowego wysiłku z twojej strony zmniejsza wysiłek ze strony czytelnika, a to prowadzi do bardziej udanego kopiowania. Nie zmuszaj czytelnika do przebrania przez odniesienie o rozmiarze Wikipedii, gdy wystarczy kilka akapitów. Im łatwiej to zrobisz, tym bardziej skuteczne będą Twoje treści.
Napisz szkic i przejrzyj, aby zobaczyć, co stworzyłeś. Następnie odetnij tłuszcz.
Tak, ludzie nadal czytają długą kopię, ale nie przeczytają jej, chyba że widzą korzyści z tego, a nie, jeśli już śpią. To korzystne informacje tego chcą ludzie, a nie przyziemnych szczegółów Twojego życia osobistego.
Subskrybuj Blog Chrisa Garretta, aby uzyskać więcej blogów, copywritingu i porad marketingowych oraz bezpłatny ebook na temat tworzenia flagowych treści.