Jak wykorzystać social Listening do tworzenia treści wirusowych

Treści wirusowe są z natury nieprzewidywalne.

Możesz mieć dwa podobne fragmenty treści-z których jeden otrzymuje tysiące udziałów, a drugi pogrąża się w zapomnieniu.

W związku z tym nie ma magicznej formuły, która pozwoli Ci tworzyć treści wirusowe na polecenie.

To nie jest tak, że można po prostu odwrócić przełącznik i uzyskać masową ekspozycję.

To tak nie działa.

Ale jest kilka rzeczy, które możesz zrobić, aby zwiększ szanse, że Twoje treści staną się wirusowe.

O tym chcę porozmawiać w tym poście.

Dokładniej, wyjaśnię, jak można wykorzystać słuchanie społeczne na swoją korzyść.

Słuchanie społeczne, zdefiniowany jako “proces monitorowania rozmów cyfrowych w celu zrozumienia, co klienci mówią o marce i branży online” jest najczęściej używany do oceny opinii klientów i identyfikacji ich punktów bólu.

Ale okazało się również, że jest absolutnie idealny do przewidywania, czego pragnie moja publiczność i co najprawdopodobniej stanie się wirusowe.

Według mnie słuchanie społeczne jest chyba najlepszym sposobem przewidywania wirusowości.

Oto jak można wykorzystać go na swoją korzyść.

Efektywna analiza treści

Jest popularne wyrażenie:

najlepszym predyktorem przyszłych zachowań jest zachowanie przeszłe.

Chociaż może to być dyskusyjne, w zależności od kontekstu, w którym jest używane, będziesz chciał podążać za tą linią myślenia w tym przypadku.

Jak powiedziałem wcześniej, nigdy nie można powiedzieć ze 100% pewnością, że konkretny kawałek treści będzie wirusowy.

Ale to, co możesz zrobić, to zobaczyć, co w tej chwili najbardziej rezonuje z publicznością.

Jeśli zauważysz, że dany temat, kąt, temat itp. jest całkowicie zabijając go, istnieje duża szansa, że zobaczysz korzystne wyniki, jeśli pokryć go również.

Ale skąd wiesz, co jest popularne i co rezonuje z publicznością?

I tu pojawia się słuchanie społeczne.

Kluczem do skutecznego słuchania społecznego jest wiedza, z jakich narzędzi korzystać.

Omówię kilka moich ulubionych, których możesz użyć do odkrywania trendów i identyfikowania tematów, które mogą stać się wirusowe.

Zacznijmy od początku.

Korzystam z Google Trends dość często do badania rynku i oceny zainteresowania ludzi różnymi tematami.

Ale uważam, że może to być również pomocne w identyfikacji najgorętszych tematów w danym momencie.

Na początek możesz po prostu przejść do Strona główna Google Trends.

hdxdJcohQfy7wQb6lLOTeQ

Zacznij przewijać w dół, aby zobaczyć najpopularniejsze historie:

hg2259JLSpWZawbXFotNXw

Czasami może to dać ci kilka potencjalnych pomysłów do pracy.

Oczywiście popularne historie nie są zawężane przez niszę lub temat, więc masz do czynienia z szeroką gamą tematów.

Ale czasami to wszystko.

Jeśli widzisz coś, co Cię interesuje, kliknij na niego:

XtICn3zVRdiM3SAN0b2YPg

Następnie otrzymasz niektóre z najbardziej odpowiednich artykułów, które powinny dostarczyć dalszych wyjaśnień na temat tego, co jest obecnie popularne:

RdRpyOj4TWa44sbdMCfSGw

W tym przypadku Wiele osób mówi o nowej funkcji “Snap Map” Snapchata.

Dlatego może to być coś, co chciałbym zbadać dalej i potencjalny temat, który mógłbym omówić.

Korzystanie Z Najlepszych Wykresów

Kolejną przydatną funkcją jest ” Top Charts.”

Ze strony głównej Google Trends kliknij tutaj:

trzuK72MRIC4kBbR5r0qqw

Następnie kliknij na ” Top Charts:”

LNEuhUJLR6SpLVTbbiyc7A

Oto, co zobaczysz:

RNi XPGRQf6Rp i9IhOQqg

Przewiń w dół, aby zobaczyć wszystkie różne kategorie.

Możesz też wyszukać odpowiednią kategorię, klikając “Wszystkie kategorie” i wybierając tę, której szukasz:

n4x8UO2gQbOXUea0ulwejg

cME9Xx3KT52iyTHcDjW8vQ

Po znalezieniu kategorii możesz kliknąć “Więcej”, aby uzyskać bardziej szczegółowe informacje:

t5zxlStDTneo3u TWA WA

43pFyzD2R8yED9mq5DwOwg

Logika polega na tym, że możesz użyć aktualnych danych z Google, aby zobaczyć, co ludzie są obecnie najbardziej zainteresowani w Twojej branży/niszy.

Google Trends nie jest bynajmniej narzędziem społecznościowym, ale może służyć jako miły punkt wyjścia.

Inbound.org

Dotyczy to tylko marketerów cyfrowych, takich jak ja.

Ale jeśli jest to twój obszar zainteresowania, może to być potencjalna kopalnia złota.

Oto, co chcesz zrobić.

Gdy już będziesz w Inbound.org Strona główna, przewiń do dołu.

Zobaczysz to:

4z0RzcLATJC9fILu5pBl6A

Kliknij dowolną podkategorię, która Cię interesuje.

Pójdę z SEO:

iW0 SJ2tQnGXFpaHaV9tmA

Oto co dostaję:

fEznfgRSmWbbrNbtRZ3oQ

Przewiń listę, szukając pomysłów.

Inbound.org czy większość ciężkiego podnoszenia dla Ciebie, kuratorując najważniejsze historie.

Wielu otrzymało dużą ilość akcji, więc znasz zainteresowanie nim.

Pamiętaj również, że po zarejestrowaniu się możesz utworzyć własny kanał, aby jeszcze bardziej usprawnić proces.

W ten sposób historie trafiają do ciebie.

BuzzSumo

A teraz wyciągnijmy Broń.

BuzzSumo to bestia, jeśli chodzi o sprawdzanie, ile otrzymuje Treści zaręczynowe.

A ponieważ zaangażowanie (w szczególności akcje) jest ostatecznym wskaźnikiem viralności, jest to jeden z najlepszych sposobów na wykorzystanie trendów i zwiększenie szans na tworzenie treści wirusowych.

Oto, co chcesz zrobić.

Wpisz słowo kluczowe, na którym chcesz oprzeć swoje treści w polu wyszukiwania na pulpicie nawigacyjnym.

Jako przykład użyję “SEO” :

ucBSIcqYTLWKn Iy31SEpQ

Teraz ustaw datę filtrowania na czas, który brzmi dobrze dla ciebie.

Ponieważ chcemy wykorzystać obecne trendy, polecam cofnięcie się nie dalej niż o pół roku.

Jednak ostatni miesiąc lub tydzień jest idealny.

Możesz nawet ustawić go na ostatnie 24 godziny, ale zwykle masz ograniczone dane.

Ustawię mój na ostatni tydzień:

n2 OEVieQTy2FtcO9or2fw

Gdy to zrobisz, BuzzSumo zapełni Twój ekran najlepszą zawartością według całkowitych udziałów.

Oto najlepsze wyniki jakie otrzymałem:

p7WM0 6RHeR7oep0U9xIw

Teraz wszystko, co muszę zrobić, to przeglądać zawartość i szukać dwóch rzeczy:

  1. treści, które są istotne dla mojej branży/niszy
  2. treści, które otrzymały znaczną liczbę łącznych udziałów i / lub linków.

Ten post z Search Engine Land o testowaniu przyspieszonych stron mobilnych (AMP) dla WordPress przykuł moją uwagę:

iAGLv4D R2 SO pjdPacCw

Nie tylko dostał 1.5 K akcji w ubiegłym tygodniu, ale także dostał 41 linków zwrotnych.

Dzięki temu Wiem, że moja publiczność jest oczywiście zainteresowana tym tematem.

A gdybym stworzył artykuł, który byłby większy, lepszy i bardziej epicki, miałby rozsądne prawdopodobieństwo, że stanie się wirusowy.

To jest formuła, której chcesz użyć z BuzzSumo.

Nie ma znaczenia, jaki temat omawiasz.

Wykonanie tych kroków pozwoli Ci wiedzieć, na co ludzie reagują i da ci bardzo konkretne dane, na których możesz oprzeć swoje decyzje.

Powiem, że wersja Pro jest idealna, ponieważ daje dużo więcej danych.

Tego właśnie użyłem w tym przykładzie.

Możesz jednak wykonać ograniczone wyszukiwanie za pomocą darmowej wersji, która nadal może być przydatna.

Inne narzędzia

Do tej pory dostarczyłem ci trzy różne zasoby do słuchania.

Ale to tylko wierzchołek góry lodowej.

Istnieje kilka innych narzędzi, z których wiele jest darmowych.

Sprawdź tę listę z najlepszych bezpłatnych narzędzi do monitorowania mediów społecznościowych 15 od Brandwatch w celu uzyskania informacji na temat innych narzędzi.

Biorąc to, czego się nauczyłeś i biegając z tym

W tym momencie powinieneś mieć całkiem dobry pomysł, które tematy są obecnie popularne i na co reagują Twoi odbiorcy.

Oznacza to, że nie opierasz swoich treści na przeczuciu. Bazujesz na namacalnych danych.

Twoim zadaniem jest teraz tworzenie najlepszych możliwych treści wokół tego tematu.

Nie mówię, że powinieneś kogoś rażąco okraść.

To, co chcesz zrobić, to umieścić swój własny obrót na rzeczy.

Poszukaj sposobu, aby go rozszerzyć.

I oczywiście musi być super.

To musi być epickie.

Po prostu pomyśl technika wieżowca.

Trafienie w znak pod względem jakości i wartości jest absolutnie niezbędne, jeśli oczekujesz, że Twoje treści staną się wirusowe.

Omówiłem to już w przeszłości, więc nie ma potrzeby mówić o tym tutaj.

Ale pozwól, że wskażę ci kilka artykułów, które napisałem, które powinny być pomocne.

Jest ten z NeilPatel.com.

To przewodnik do pisania epickich treści, które staną się wirusowe.

I jest ten Z Quick Sprout, czyli o anatomii wiralności.

Wniosek

Słuchanie społeczne jest przydatne w wielu różnych aspektach marketingu.

Korzystanie z niego do oceny zbiorowej reakcji odbiorców na różne tematy, pozwoli Ci zorientować się, jaki rodzaj tematyki najprawdopodobniej stanie się wirusowy.

Daje to cenną wiedzę, która pomoże Ci w tworzeniu treści.

Z kolei możesz “podrapać swędzenie publiczności” i dać im to, czego szukają.

I po prostu pomyśl o przewadze konkurencyjnej, jaką daje Ci to nad innymi markami, które po prostu losują treści bez zastanowienia.

Chociaż nigdy nie ma żadnych gwarancji, że coś pójdzie wirusowe, po tej formule zwiększa szanse znacznie.

Total
0
Shares
Dodaj komentarz
Related Posts