Przewodnik krok po kroku do tworzenia treści Skanowalnych

books

Rzadko ludzie czytają treści Od początku do końca.

Może to z powodu naszej “mikrofalówki”, Kultury natychmiastowej satysfakcji. Może dlatego, że miliony innych artykułów walczą o uwagę ludzi.

A może dlatego, że czytanie z ekranów trwa około 25% dłużej niż czytanie z papieru. Badania wykazały nawet, że czytelnicy doświadczają nieprzyjemnego uczucia podczas czytania tekstu online.

Niezależnie od przypadku, ważne jest właściwe podejście do pisania dla czytelników online—nowe podejście.

Istnieje pewna sztuka pisania cyfrowego, która znacznie różni się od pisania tradycyjnego tekstu papierowego.

Jeśli chcesz przekonwertować więcej odbiorców na rzeczywistych klientów, musisz złamać kod.

Musisz zmienić swój plan gry.

W moich pierwszych dniach pisania, nie zdawałem sobie z tego sprawy. Miałem oko na atrakcyjność wizualną, ale nie byłem pewien, jak to się odnosi do blogowania. Byłem tam, blogując codziennie, nie zdając sobie sprawy, jak ludzie oglądają moje artykuły.

Teraz mam lepszy pomysł na to, jak ludzie wchodzą w interakcję z treściami pisanymi w Internecie.

To, co teraz oglądasz, jest wynikiem moich badań i testów.

Chodzi o treści skanowalne.

Z czym masz do czynienia

Po pierwsze, pozwólcie, że przygotuję scenę dla idei skanowania treści.

Czy wiesz, że 55% osób spędza aktywnie mniej niż 15 sekund na stronie?

Nie jest to idealne rozwiązanie, gdy twoim celem jest utrzymanie odwiedzających i zainteresowanie ich produktem/usługą/marką.

Masz tylko małe okno, aby przyciągnąć ich uwagę i zmotywować do czytania Twoich treści. I nie jest realistyczne oczekiwać, że odwiedzający przeczytają go w całości. Mało kto już tak robi.

W rzeczywistości badania dotyczące sposobu czytania stron internetowych wykazały, że tylko 16% badanych czyta stronę internetową słowo po słowie. Większość uczestników-79% badanych—skanowane natknęli się na nowe strony.

Na wynos jest to, że mniej niż dwie osoby na 10 przeczytają cały post na blogu. Zdecydowana większość będzie bardzo selektywna w odniesieniu do tego, co czyta, a jedynie przeczyta.

Inną interesującą rzeczą jest to, że tylko dlatego, że treści są udostępniane, nie oznacza wzrostu zaangażowania w czytanie.

Chartbeat przeanalizował artykuły 10,000 udostępniane w mediach społecznościowych i stwierdził “że nie ma żadnego związku między ilością udostępnianych treści a ilością uwagi, którą przeciętny czytelnik poświęci tej treści.”

Wykres ten ilustruje to zjawisko:

image01

Jakie jest rozwiązanie?

To proste. Musisz stać się biegłym w pisaniu treści skanowalnych. Tego właśnie szuka współczesny czytnik cyfrowy (czy świadomie o tym wie, czy nie).

Czym dokładnie są treści skanowalne?

Według Forbes,

“treści skanowalne są krótkie, słodkie i do rzeczy. Zdania i akapity są krótkie. Pogrubiony tekst i wypunktowane punkty podkreślają kluczowe punkty. Linki do innych treści są wykorzystywane w celu dostarczenia czytelnikom dodatkowych informacji.”

Ten format pisma jest skierowany do czytelników XXI wieku, którzy przede wszystkim czytają treści na ekranie, w przeciwieństwie do książki lub jakiejkolwiek innej publikacji drukowanej.

Jest specjalnie dostosowany, aby usprawnić sposób, w jaki czytelnicy absorbują informacje, aby ich zainteresować.

I to działa.

Dr Jakob Nielsen odkrył nawet, że skanowalne treści online zwiększyły czytelność o 57%. Jeśli jesteś przyzwyczajony do konwencjonalnego pisania (np. dużych bloków tekstu), musisz wyrzucić to podejście przez okno.

Musisz zaakceptować skanowalność. Na szczęście istnieje proces krok po kroku, który możesz śledzić.

1. Napisz krótkie akapity

Być może zauważyłeś, że wolę używać krótkich akapitów w mojej treści.

Naprawdę krótki. W rzeczywistości wiele moich akapitów to tylko jedno zdanie.

To nie przypadek.

Powiedziałbym, że ta technika jest chyba najważniejsza, jeśli chodzi o tworzenie treści skanowalnych.

Pozwólcie, że podam wam przykład. Oto duży, brzydki blok tekstu:

image04

Pewnie nadwyrężasz oczy, żeby je przeczytać.

A tu tekst podzielony na dużo mniejsze, bardziej strawne kawałki:

image05

Co jest bardziej estetyczne i łatwiejsze do odczytania?

Założę się, że to drugie.

Jest podzielony w sposób, który pozwala płynnie przemieszczać się z jednego punktu do drugiego bez obciążania mózgu w tym procesie.

Kluczem jest uwzględnienie tylko jednego pomysłu na akapit i uczynienie go maksymalnie czterema zdaniami. Jednak staram się trzymać tylko jednego do trzech.

Pamiętaj, że biała spacja jest twoim przyjacielem, więc używaj jej dużo, aby podzielić tekst na mniejsze kawałki.

2. Krótkie zdania

Nie ma powodu, aby przeciągać treści poprzez pisanie długich zdań i używanie słów na poziomie PhD, które zrozumie tylko elita akademicka.

Musisz pamiętać, że Twoi odbiorcy będą składać się z wielu różnych czytelników o różnym poziomie wykształcenia (i słownictwa).

Jeśli czytelnicy muszą ciągle sprawdzać słownik tylko po to, aby zrozumieć, co próbujesz powiedzieć, to niszczy cały cel.

Dlatego lepiej trzymać zdania dość krótkie i nie przesadzać tylko po to, aby brzmieć mądrze.

Z reguły więcej niż 16 słów w zdaniu jest zbyt długie.

Bądź praktyczny i staraj się maksymalnie uprościć złożone informacje, aby każdy mógł je zrozumieć. “Zgłupiaj”, jeśli musisz, ale zachowaj wysoką wartość.

3. Postępuj zgodnie z zasadą czterosylabową

Prostą strategią, aby upewnić się, że pisanie nie jest słowne, jest unikanie używania słów z więcej niż czterema sylabami.

Na przykład, chcesz trzymać się z dala od:

  • Niezrozumiale
  • Środki
  • Lackadaisical

Wiesz o co chodzi.

Twoi czytelnicy powinni być w stanie poruszać się po twoich treściach bez wyczerpania się podczas tego procesu.

4. Użyj nagłówków

Większość czytelników nie będzie zainteresowana każdym punktem Twojego artykułu.

Zamiast tego większość czytelników wolałaby skakać, aby szukać kilku kluczowych informacji, które ich najbardziej interesują.

Możesz pomieścić to pragnienie, włączając kilka podtytułów w całym ciele treści.

To rozbija go w logiczny sposób, który sprawia, że Twoje treści “płyną.”

Jeśli czytasz posty z któregokolwiek z moich blogów, w tym Quick Sprout, Crazy Egg i Neil Patel, zauważysz, że w pełni wykorzystuję nagłówki.

Służą one jako szybki i łatwy sposób na zlokalizowanie głównych punktów i przyspieszenie procesu skanowania. Po prostu upewnij się, że każdy pod nagłówek zawiera to, co obejmuje następujące akapity.

Ponadto, staraj się nie być zbyt sprytny lub słodki o tym. Zamiast tego Zachowaj swoje podtytuły proste i praktyczne.

5. Użyj punktorów

Kto nie lubi bullet points? Wiem, że tak.

Bezproblemowo rozkładają informacje, dzięki czemu czytelnicy mogą wyodrębnić kluczowe dane bez konieczności zbytniego myślenia o tym.

Oto dobry przykład punktorów używanych do perfekcji:

image02

Zamiast pisać listę w zdaniu, oddzielać punkty przecinkami, Utwórz listę punktorów, a twoi czytelnicy pokochają cię za to.

6. Posypać obrazkami

Obrazy służą dwóm różnym celom.

Pierwszy, służą jako cukierek dla oczu i spełniają podświadome pragnienie czytelnika bodźców wzrokowych.

image00

Drugi, zapewniają okresowe przerwy między blokami tekstu.

Obie pomagają utrzymać czytelników na dłużej w Twojej witrynie i zachęcają ich do angażowania się w Twoje treści.

Staram się dorzucać obraz co najmniej co kilka akapitów, ponieważ Wiem, że obrazy, których używam, wzbogacają moje treści informacjami i dodają ważności moim punktom.

Zalecam używanie obrazów opartych na danych (takich jak wykresy) lub obrazów jako przykładów, a nie tylko Używanie “elementów zastępczych”, ponieważ naprawdę zwiększą one ogólną głębię treści.

7. Dodawanie linków do zewnętrznych źródeł

Aby dodać autorytet i wiarygodność do pisania, dobrym pomysłem jest dołączenie cytatów, punktów danych, wykresów itp. z wiarygodnych źródeł.

Robię to z prawie każdym kawałkiem treści, który piszę. To potwierdza moją argumentację i dowodzi, że nie wyciągam statystyk z powietrza.

Ale ponieważ nie jest praktyczne, aby uwzględnić każdy krwawy szczegół, będziesz chciał po prostu dołączyć kluczowe zdanie lub dwa i wstawić link do oryginalnego źródła.

Jeśli czytelnicy chcą dowiedzieć się więcej o określonym temacie, który omawiasz, mogą po prostu odwiedzić link. W rezultacie nie zapełni to Twoich treści obcymi informacjami.

8. Tworzenie list

Uwielbiam listy.

Jest coś w rozkładaniu treści w logicznym, sekwencyjnym porządku, który uważam za satysfakcjonujący. Utrzymuje porządek i porządek.

Najwyraźniej nie jestem sam.

Badanie przeprowadzone przez Buzzsumo i Okdork przeanalizowało ponad 100 milionów artykułów, aby określić, który otrzymał najwięcej akcji. Według ich ustaleń listy były drugim najczęściej udostępnianym formatem (więcej udostępniano tylko infografiki).

image03

Jeśli naprawdę chcesz zmaksymalizować skanowalność treści, użyj wielu list.

Nie mówię, że rób to dla każdego kawałka treści, który tworzysz, ponieważ stanie się zbędny, ale 50% powinno być dobrą liczbą do strzelania.

Listy to świetna broń, którą możesz mieć w swoim arsenale, ponieważ nadają się do naturalnego skanowania.

Wniosek

Tworzenie skanowalnych treści prawdopodobnie nigdy nie było ważniejsze niż obecnie.

Dostosowując nowoczesny czytnik online i prezentując informacje w usprawniony, atrakcyjny wizualnie sposób, możesz poprawić wrażenia czytelnika.

Technika ta jest również skuteczna w zapobieganiu “przeciążeniu poznawczemu”, które może wysysać energię umysłową czytelnika.

Efektem końcowym są szczęśliwsi czytelnicy, którzy spędzają więcej czasu na twojej stronie i którzy są bardziej skłonni do konwersji.

Total
0
Shares
Related Posts

Co To jest Blog?

Kiedy się rozliczamy w 2008, naprawdę nie mogę się doczekać, aby zobaczyć, jak rzeczy ewoluują w świecie blogowania.…