Niesamowity Spider-Man Przewodnik po odpowiedzialnej mocy słowa

Jak wszyscy pisarze wiedzą, słowa są niezmiernie potężne. Możesz rozśmieszać lub płakać czytelników z mniej niż setką z nich. Możesz oddzielić ludzi od ich pieniędzy. Możesz zrobić komuś dzień. Możesz zmienić bieg życia.

I nie trzeba być Spider-Manem, żeby wiedzieć, że ” z wielką mocą przychodzi wielka odpowiedzialność.”Ale dlaczego nie dać ol’ Spidey dać nam kilka wskazówek dla odpowiedzialnego słowa władzy?

Spidey Mówi: Twoje Pisanie Powinno Być Uczciwe

Oczywiście powinieneś sprawdzić fakty i, jeśli to możliwe, cytować źródła w swoich artykułach. To tylko podstawy. Bycie szczerym w pisaniu to coś więcej.

Oznacza to, że jesteś odpowiedzialny za włączenie informacji, które możesz chcieć pominąć. Jeśli na przykład recenzujesz produkt na swoim blogu, musisz dać zarówno złe, jak i dobre.

To rzeczywiście buduje swoją wiarygodność i często zwiększa sprzedaż przyznać minusy. Każdy dobry copywriter ci to powie.

Bycie szczerym oznacza również dzielenie się czymś z czytelnikiem. Oznacza to chęć umieszczenia własnych doświadczeń na stronie. Oznacza to używanie serca, a nie tylko mózgu, do tworzenia tego, co piszesz. Może to nawet oznaczać odrzucenie pracy copywriterskiej, jeśli uważasz, że nie możesz szczerze opowiadać się za usługą lub produktem, o którym zostaniesz poproszony.

Spidey Mówi: Twoje Pisanie Powinno Być Dobre

Wraz z każdym innym pisarzem jesteś odpowiedzialny za przyszłość języka. Oznacza to, że robisz wszystko, co w twojej mocy, aby stworzyć dopracowany kawałek pisma, bez lenistwa lub niechlujstwa w pośpiechu, aby zakończyć pracę. “Dobre pisanie” oznacza różne rzeczy dla różnych ludzi – ale przynajmniej trzymaj się własnych standardów.

To może oznaczać:

  • Nie używaj słów, które sprawiają, że wzdrygasz się, gdy je czytasz.
  • Używaj potężnych słów oszczędnie.
  • Nie wybieraj łatwych frazesów czy frazesów.
  • Unikaj wełnianego języka i eufemizmów-bądź na tyle pewny siebie, aby powiedzieć, co masz na myśli, a w razie potrzeby nie wyciągaj ciosów.
  • Nie popełniaj prostych błędów gramatycznych ani interpunkcyjnych.

Spidey Mówi: Twoje Pismo Powinno Być Jasne

Kawałek pisma może być doskonale “dobry”, ale niezrozumiały. Uważaj, aby wyrazić swoje słowa w sposób zrozumiały dla odbiorców. Chyba, że piszesz pracę naukową lub bardzo techniczny Podręcznik Oprogramowania, wyrażaj się w “Warunkach laika”.

Żaden czytelnik nie będzie zmagał się z reklamą, która sprawia, że czują się głupio. Unikaj żargonu. Przeliteruj akronimy – nawet jeśli myślisz, że wszyscy je znają. Co lepiej zaangażuje Twoich czytelników: używanie długich słów, aby pokazać swoje słownictwo, lub używanie krótkich, bezpośrednich słów, aby zademonstrować swoją zdolność do pisania jasno i obrazowo?

Spidey mówi: Twoje pisanie jest odbiciem Ciebie

Po zakończeniu artykułu – artykułu, postu na blogu, listu do marketingu bezpośredniego – zastanów się, czy chciałbyś, aby Twoje imię było z nim powiązane. Nawet jeśli to jest napisane przez ducha, czy jest to coś, co chciałbyś, żeby ludzie wiedzieli, że jest twoje?

Jeśli masz zastrzeżenia, przyjrzyj się dokładnie temu, co napisałeś. Czy są miejsca, w których wprowadzasz czytelników w błąd? Czy wyolbrzymiłeś Zalety produktu w sposób, który tylko doprowadzi do nieszczęśliwego klienta? Zostawiłeś w utworze niezdarne zwroty lub źle wyrażone zdania?

Nie wysyłaj projektu do klienta ani nie publikuj artykułu na swojej stronie lub w biuletynie, dopóki nie poczujesz, że jest to coś, na czym możesz z dumą umieścić swoje imię.

A Ty? Czy masz inne kryteria, które kierują użyciem twojej siły słowa?

O autorze: Ali Hale jest niezależnym pisarzem, który zdobywa tytuł magistra kreatywnego pisania. Pisze na wielu różnych blogach, w tym na dwóch własnych: Alpha Student I The Office Diet.

Total
0
Shares
Related Posts