Jeśli porozmawiasz z wystarczającą liczbą copywriterów, w końcu usłyszysz, że nagłówki są kluczowe dla sukcesu Twojej kopii. Większość ludzi, którzy czytają Twój nagłówek, nie będzie Czytaj dalej. Tylko ci, których przyciąga przyciągający uwagę nagłówek, będą nadal czytać pierwsze zdanie Twojej kopii.
Więc twój nagłówek ma duże znaczenie. Świetny nagłówek przekonuje więcej osób do przeczytania Twojej kopii, podczas gdy biedny wysyła potencjalnych klientów szukających gdzie indziej, aby wydać swoje pieniądze. Prowadzi nas to do słynnego cytatu Davida Ogilvy ‘ ego:
“Wynika z tego, że jeśli twój nagłówek nie sprzeda Twojego produktu, zmarnowałeś 90 procent swoich pieniędzy…”
Ogilvy uważał, że nagłówki gazet są tak ważne, że postrzegał je jako warte 90% pieniędzy zainwestowanych w reklamę. Czy to może być prawda?
Dlaczego nagłówki są warte 90% dolara reklamowego
Nagłówki są tak ważne,że jedno słowo może dramatycznie wpłynąć na kampanię. Widzieliśmy tematy wiadomości e-mail, w których zmiana jednego słowa zwiększyła klikalność o 46%.
Otwarte stawki były prawie identyczne, a e-mail creative był dokładnie taki sam dla obu wersji, ale klikalności wzrosły o 46% w drugiej. Jeśli reklama została wysłana do 2 000 000 e-maili, zwycięska wersja doprowadziłaby do ponad 17 000 kliknięć, a wszystko to dzięki zmianie jednego słowa. To wymierna różnica, która znacząco wpływa na wyniki finansowe.
Dlaczego więc nagłówki są tak ważne? To dlatego, że to pierwsze linijki Twojej kopii, które czytają klienci. Tworzą one początkowe wrażenie, które albo przyciąga czytelników, albo ich odpycha. Nawet jeśli reszta kopii jest niesamowita i przekonałaby 3 na 10 osób do zakupu, jeśli nagłówek uśpi ich, tylko ułamek klientów, którzy kupiliby coś, przeczyta twoją kopię i dokona zakupu.
Sam nagłówek może tworzyć lub łamać reklamę, stronę główną lub temat wiadomości e-mail. Nadaje ton pozostałej części kopii. Jeśli nagłówek przyciągnie czytelników, zarobisz więcej sprzedaży; jeśli nie, będziesz zastanawiał się, co się stało.
I dlatego poświęcamy cały post nagłówkom. Podążając za punktami w tym poście, dowiesz się, jak pisać przyciągające uwagę nagłówki, które przekształcają czytelników w kupujących.
Jak pisać przyciągające uwagę nagłówki, które konwertują
Pierwszą rzeczą, którą musisz wiedzieć, jest zasada #1 dla pisania nagłówków: Głównym celem nagłówka jest przeczytanie pierwszego zdania. Jeśli kręcisz się wokół kręgów copywritingowych wystarczająco długo, na pewno przeczytasz tę regułę w takim czy innym punkcie, ponieważ większość opinii copywritera zachęca potencjalnych klientów do kontynuowania czytania jako reguła numeryczna pisania nagłówków. Przekonywanie klientów do czytania oznacza, że czas lub pieniądze, które zainwestujesz w swoją kopię, nie zostaną zmarnowane. Najpierw skup się na napisaniu nagłówka, który przyciągnie klientów i zmusi ich do przeczytania pierwszego zdania.
Oto cztery dodatkowe Zasady, o których należy pamiętać. Są nauczani jako “cztery u” pisania nagłówków przez wielu copywriterów.
The four u ‘ S:
- Twój nagłówek powinien być wyjątkowy.
- Twój nagłówek powinien być bardzo specyficzny.
- Twój nagłówek powinien przekazać poczucie pilności.
- Twój nagłówek powinien być przydatny.
Rzadko możesz wykonać wszystkie cztery w jednym nagłówku, ale jeśli możesz przynajmniej dołączyć jeden lub dwa, musisz napisać nagłówek, który bardziej zmusi potencjalnych klientów do kontynuowania czytania. Porozmawiajmy o każdym bardziej szczegółowo.
1. Twój nagłówek powinien być wyjątkowy
Pierwszą rzeczą, którą chcesz wziąć pod uwagę, jest to, jak sprawić, by Twój nagłówek był wyjątkowy. Jeśli twoja jest taka sama jak wszystkich innych, Twoja firma nie będzie się wyróżniać. Twoi klienci nie będą mieli powodu, aby myśleć, że jesteś inny niż konkurencja, co oznacza, że nie będą mieli żadnego powodu, aby kupować od ciebie niż od kogoś innego.
Dzisiejsi konsumenci są bardziej doświadczeni niż klienci z przeszłości. Są przyzwyczajeni do bombardowania reklamą za reklamą, która mówi to samo. Wszyscy pamiętamy, jak oglądaliśmy reklamę z wersami takimi jak: “Kup Teraz z trzema niskimi wypłatami $ 24.95. Zgadza się. Tylko $ 24.95 miesięcznie. Jeśli kupisz dzisiaj, otrzymasz darmową obieraczkę do marchwi o wartości 19,95 usd.”
Firmy używają takich reklam, ponieważ działają, przynajmniej na podzbiorze klientów, ale wiele osób jest wyłączonych przez komercyjne sformułowania, które słyszeli w kółko. Jak tylko usłyszą, “trzy równe płatności $ 24.95”, dostroili się czekając na coś, co wydaje się bardziej wiarygodne.
Jeśli brzmisz tak samo jak wszyscy inni, automatycznie uśpisz klientów, ale jeśli zrobisz coś innego, wyróżnisz się, Twoja wiadomość będzie odświeżająca i możesz zachwycić swoich klientów na tyle, aby skłonić ich do zakupu od Ciebie.
Oto przykład z kopii hakerów:
Technicznie jest to slogan, ale tak naprawdę, slogany są nagłówkami.
Co jest takiego wspaniałego w tym “nagłówku”? Na początek jest wyjątkowy. To nie jest nudny slogan, który czyta się tak samo, jak tysiące innych sloganów, które się kopiują. Jest też bezczelny. To pokazuje osobowość. Wyróżnia się Przyciąga uwagę klientów.
Aby pisać takie nagłówki, musisz być gotów podjąć ryzyko, ale korzyść z zrobienia czegoś wyjątkowego, co się wyróżnia, oznacza, że nie zostaniesz umieszczony w tym samym kuble, co konkurencja. Bardziej prawdopodobne jest nawiązanie kontaktu z klientami, którzy szukają firm, które nie mówią jak nudne korporacyjne roboty.
Działa przede wszystkim dlatego, że ma osobowość. Ludzie lubią robić interesy z ludźmi, których lubią, i to samo dotyczy firm. Jeśli ludzie lubią twój biznes, są bardziej skłonni do robienia interesów z Tobą. Wolimy dać pieniądze komuś, kogo lubimy, niż komuś, kogo nie lubimy.
Rzeźnicy i inni lokalni dostawcy usług używali do wyróżniania się poprzez bycie bardziej osobistym, a Ty możesz wyróżnić się, nadając swojej firmie osobowość, która przemawia do klientów. Gary Vaynerchuk zrobił to z Wine Library TV, a Brian Clark zrobił to z Copyblogger. MailChimp to kolejny świetny przykład firmy, która zdobywa klientów dzięki wyjątkowej, przystępnej osobowości, która wyróżnia się na tle konkurencji.
2. Twój nagłówek powinien być bardzo specyficzny
Oprócz bycia wyjątkowym, Twój nagłówek powinien być bardzo specyficzny. Powinien dostarczać wystarczająco dużo informacji, aby poinformować klientów, czy oferta, którą prezentujesz, jest dla nich interesująca. Jeśli twój nagłówek nie jest wystarczająco szczegółowy, klienci nie będą wiedzieć, czy to, co sprzedajesz, jest czymś, czym są zainteresowani.
Oto przykład:
Jakiś czas temu odwiedziłem bloga z takim nagłówkiem: “będziesz tęsknił.”Nie miałem pojęcia, o co chodzi. Czy właściciel stracił członka rodziny? Czy jej pies zmarł? Stało się coś jeszcze strasznego? Współczułem jej, ale nie miałem pojęcia, co się dzieje.
Kiedy kliknąłem, dowiedziałem się, że to był post o Stevie Jobsie. Właśnie zmarł w ciągu ostatnich kilku dni, a autorka pisała o tym, jak będzie tęsknić za Panem Jobsem. Skończyło się to dobrze napisanym postem, ale jako czytelnik nie miałem pojęcia, o co chodzi, dopóki nie kliknąłem, aby przeczytać.
W takich przypadkach znacznie lepiej jest dostarczyć wystarczająco szczegółowych informacji, aby zmusić czytelników do kontynuowania czytania, niż napisać coś “mądrego”, co nie daje czytelnikom odpowiednich informacji, aby zdecydować, czy są zainteresowani. Oto kolejny przykład:
Z tym nagłówkiem strony głównej, Rejoiner przekazuje konkretną korzyść i wskazuje, komu sprzedają. Zwracają uwagę e-sprzedawców “porzuconymi wózkami”, jednocześnie informując ich, że otrzymają ” 15% więcej sprzedaży.”To jasne, konkretne i skuteczne.
Gdyby nie ta specyfika, e-sprzedawcy mogą nie wiedzieć, że oferta jest skierowana do nich. Mogli przeczytać nagłówek, nie wiedzieć, że są idealnym klientem, a potem przejść dalej. Nagłówki powinny być wystarczająco szczegółowe, aby przyciągnąć uwagę docelowych klientów firmy.
3. Twój nagłówek powinien dawać poczucie pilności
Jeśli to możliwe, twój nagłówek powinien przekazać poczucie pilności. Powinien zawierać coś, co zmusza czytelników do kontynuowania czytania, aby nie przegapili. Nie jest to reguła, której zawsze można użyć, ale kiedy może, działa naprawdę dobrze.
Oto przykład:
Ten post zakończył się dobrze na blogu KISSmetrics. Jest zatytułowany ” Czy tracisz sprzedaż, dając klientom zbyt wiele możliwości wyboru?”Więc dlaczego był tak udany?
Jednym z powodów jest to, że przekazuje poczucie pilności. Kiedy właściciele firm go czytają, automatycznie myślą: “hmmm … może tracę sprzedaż. Muszę przeczytać ten artykuł, aby się dowiedzieć.”A potem klikają, aby przeczytać. Pilność utraty sprzedaży zmusza ich do przeczytania posta.
Jeśli to możliwe, dobrze jest pisać nagłówki, które przekazują poczucie pilności, aby przekonać ludzi do kontynuowania czytania.
4. Twój nagłówek powinien być przydatny
To może być najważniejsza wskazówka. Jeśli twój nagłówek nie jest przydatny i nie przynosi korzyści, może nie dać ludziom powodu do kontynuowania obok nagłówka. Ludzie chcą wiedzieć, jakie korzyści otrzymają z czytania tego, co napisałeś.
Jest to również jedna z zasad, które firmy łamią najbardziej. Kończą na pisaniu czegoś mądrego, ponieważ z jakiegoś powodu większość ludzi uważa, że to jest sens pisania nagłówka. Czyniąc to, nie przekazują korzyści i nie dają czytelnikom powodu do kontynuowania czytania. W końcu kończą z rozczarowującą sprzedażą, ponieważ nikt nie zwraca uwagi na ich kopię. To błąd, którego nie chcesz popełnić.
Oto przykład dobrego nagłówka, który przynosi korzyści:
Jakie korzyści oferuje Bidsketch? Obiecują, że możesz tworzyć profesjonalne propozycje klientów w ciągu kilku minut, co ostatecznie oznacza, że zdobędziesz więcej klientów i zaoszczędzisz czas w tym procesie. Czego tu nie lubić?
Ćwicz pisanie nagłówka
Teraz, gdy rozmawialiśmy o czterech wskazówkach dotyczących pisania przyciągających uwagę nagłówków, które konwertują, poćwiczmy pisanie nagłówka dla Twojej firmy.
Zapisz pierwszy nagłówek, który przychodzi na myśl.
Poniżej przedstawiamy produkt” Simple Survey Tool”, który stworzyliśmy w tym przykładzie :
- Nagłówek 1: Łatwe w użyciu ankiety dla właścicieli witryn
Ten nagłówek nie jest specjalnie dobry, więc możemy dowiedzieć się, co w nim nie jest dobre.
Na początek, przynosi niejasne korzyści. Bycie “łatwym w użyciu” jest korzyścią, ale oczekuje się, że takie narzędzia będą łatwe w użyciu.
Jest również bardzo ogólny. Opisuje narzędzie jako ” łatwe w użyciu ankiety.”Zamiast tego powinien wyróżniać się na tle innych narzędzi ankietowych, wspominając, w jaki sposób ten jest stworzony specjalnie do badania odwiedzających witrynę. Istnieje wiele innych narzędzi do robienia ogólnych ankiet. Ten jest wyjątkowy, ponieważ pozwala właścicielom witryn na badanie odwiedzających.
W końcu nie jest celem. Wspomina, że jest to dla “właścicieli witryn”, ale wcześniej zdefiniowaliśmy naszą grupę docelową jako startupy i agencje marketingowe. Mówiąc do ogólnych właścicieli witryn oznacza, że nasza oferta nie będzie wyróżniać się na naszym rynku docelowym. Nie zdają sobie sprawy, że nasz produkt jest skierowany specjalnie dla nich.
Popracujmy nad poprawieniem tego nagłówka, dodając, jakie duże korzyści zapewnia produkt. Oto kilka innych odmian nagłówków opartych na tym.
- Nagłówek 2: Dowiedz się więcej o odwiedzających i ich interakcji z witryną
- Nagłówek 3: Dowiedz się, jakie pytania zadają odwiedzający i co jest dla nich ważne
- Nagłówek 4: zoptymalizuj swoją witrynę, ucząc się więcej o swoich klientach
- Nagłówek 5: Uzyskaj informacje, które zwiększają współczynnik konwersji i sprzedaż
Te nagłówki są ulepszeniem w stosunku do wariacji, ponieważ nagłówek jeden opisuje produkt, ale nie przynosi korzyści. Nagłówki te koncentrują się na rzeczywistych korzyściach, jakie zapewnia produkt, zamiast jedynie opisywać produkt.
Spośród tych czterech opcji numer pięć wydaje się być najlepszy, ponieważ wykracza poza korzyści poziomu powierzchni i opisuje, czego ludzie naprawdę chcą, czyli zwiększenie współczynników konwersji i sprzedaży. Więcej informacji o klientach jest dobre, ale chodzi o to, aby zwiększyć konwersje i sprzedaż.
Możesz również użyć rzeczywistych ankiet klientów lub informacji zwrotnych. Załóżmy, że przeprowadziłeś ankietę i zapytałeś swoich klientów ” jak opisałbyś nasz produkt znajomemu lub koledze?”I odpowiedzieli następującymi odpowiedziami:
Napiszmy jeszcze kilka nagłówków na podstawie tych odpowiedzi:
- Nagłówek 6: łatwy sposób na badanie klientów i wiedzieć, jakie pytania zadać
- Nagłówek 7: Łatwy sposób na wymyślenie pytań ankietowych
- Nagłówek 8: łatwy sposób na badanie odwiedzających witrynę i dowiedz się więcej o nich
To są trzy dobre nagłówki, które możemy zebrać z odpowiedzi. Spośród tych opcji, # 8 wydaje się być najlepszy, ponieważ #’s 6 i 7 przekazać więcej korzyści pobocznych. Prawdziwą korzyścią z korzystania z narzędzia ankietowego jest poznanie odwiedzających witrynę i ulepszenie witryny. Dodatkową korzyścią jest wiedza, które pytania zadać. Tym samym dodamy # 8 do naszej listy finalistów.
Zróbmy jeszcze jeden krok i powiedzmy, że zapytałeś również w swojej ankiecie ” co masz nadzieję osiągnąć za pomocą tego produktu?”otrzymałeś następujące odpowiedzi:
A oto kilka nagłówków, które możemy napisać:
- Nagłówek 9: zwiększ sprzedaż Online, ucząc się więcej o swoich klientach
- Nagłówek 10: napisz lepszą kopię i zwiększ sprzedaż dzięki praktycznym spostrzeżeniom klientów
- Nagłówek 11: zoptymalizuj swoją witrynę, rozumiejąc odwiedzających
- Nagłówek 12: najlepszy sposób, aby dowiedzieć się, kto odwiedza Twoją witrynę
Z tych czterech, # ‘ s 9 i 10 wydają się być najlepsze, ponieważ komunikują rzeczywiste korzyści z korzystania z narzędzia badania. Optymalizacja witryny i ustalenie, kto ją odwiedza, są miłe, ale chodzi o to, aby zwiększyć sprzedaż i napisać lepszą kopię. W ten sposób dodamy 9 i 10 do naszej listy finalistów.
Oto dwanaście nagłówków z pogrubioną czcionką finalistów, które wymyśliliśmy:
Czego się nauczyliśmy?
- Po pierwsze, dowiedzieliśmy się, że nie wystarczy tylko opisać produkt w nagłówku. Znacznie lepiej jest przekazać duże korzyści, jakie Klient otrzyma za pomocą produktu.
- Po drugie, dowiedzieliśmy się, że odpowiedzi ankietowe mogą być dobrym źródłem nagłówków, ponieważ ujawniają słowa, których klienci używają do mówienia o Twoim produkcie. Zwracając uwagę na odpowiedzi ankietowe, rzadziej używasz słów, które nie są w słownictwie Twoich klientów, jednocześnie podkreślając korzyści, które faktycznie mają dla nich znaczenie.
Teraz, gdy napisaliśmy kilka praktycznych nagłówków, przyjrzyjmy się próbkom nagłówków w Internecie, aby zobaczyć, czego możemy się nauczyć.
Przykładowe Nagłówki
Przykład # 1: Ginzametrics
Jedną z rzeczy, które Ginzametrics robi dobrze z tym nagłówkiem, jest rozpoczęcie od dwóch słów w całości-daj się znaleźć. Powoduje to, że nagłówek wyróżnia się, ponieważ każdy inny nagłówek online ma długość od ośmiu do piętnastu słów. Dostaje punkty za to, że jest wyjątkowy, a jednocześnie skutecznie komunikuje korzyści za pomocą dwóch prostych słów.
Dostaje również punkty za wymienienie dwóch konkretnych korzyści w następnej linii-zwiększenie ruchu i zwiększenie przychodów. Od razu klienci wiedzą, jakie korzyści przyniesie im korzystanie z produktu.
Nagłówek (lub pod nagłówek, jeśli chcesz uzyskać techniczne) jest jeszcze bardziej szczegółowy, ponieważ wspomina o ruchu i przychodach pochodzących z SEO. Nie tylko składają ogólne roszczenia, ale pokazują szczegółowo, w jaki sposób będą generowane korzyści. Przyciągają również uwagę każdego, kto chce poprawić swoje SEO.
Wreszcie mają szeroki cel, w którym wspominają o ” poprawie rozpoznawalności Twojej marki.”Jest to w porządku, jeśli kierują reklamy na wszystkie marki, ale można to poprawić, jeśli ich klienci byli konkretni, jak klienci na poziomie przedsiębiorstw lub startupy. Jeśli nie, marki są w porządku.
Przykład # 2: Indochino
Jest to przykład nagłówka, który nie jest zbyt dobry (sorry Indochino). Jest bardzo niejasny i nie komunikuje się zbytnio z klientami. Dwie linie mówią “ULTIMATE Tech COLLECTION” i “nic nie stoi na drodze do stylu”, ale żadna z nich nie przekazuje klientom niczego wartościowego. Można je uznać za mądre, ale tak naprawdę są mylące i pozbawione sensu.
Jednak po kliknięciu znajdziesz bardziej znaczący podtytuł.
Ten nagłówek pomaga wyjaśnić, czym jest Ultimate Tech Collection i co to znaczy, że nic nie stoi na drodze do stylu, ale bez wyjaśnienia, klienci pozostają drapając się po głowach, próbując dowiedzieć się, co znajduje się na następnej stronie.
Możliwe, że się mylimy i że Indochino dostaje więcej kliknięć z niejasnym nagłówkiem i pod nagłówkiem na stronie głównej, ale jesteśmy prawie pewni, że bardziej konkretny pod nagłówek wygeneruje więcej kliknięć i sprzedaży.
Przykład # 3: Trunk Club
To może być najlepszy nagłówek online w tej chwili. Wykracza poza opisanie usługi. Amator napisałby opisowy nagłówek w stylu ” Zdobądź bagażnik markowych ubrań dostarczony bezpośrednio do Twoich drzwi.”Lepszy copywriter napisałby coś w stylu” Zdobądź kufer ubrań, który sprawi, że będziesz wyglądać świetnie.”Ten nagłówek idzie o wiele dalej.
Zamiast tylko opisywać usługę lub przekazywać proste korzyści, wykopuje się do sedna tego, czego mężczyźni chcą od takiej usługi. Łączy się na poziomie emocjonalnym, odwołując się do ich próżności. Nie tylko opisuje, co robi usługa lub jak działa; komunikuje to, czego chce każdy mężczyzna, czyli być najlepiej ubranym facetem w pokoju.
Twoim celem powinno być napisanie takiego nagłówka, który wykracza poza prosty opis lub korzyści na poziomie powierzchni. Chcesz dowiedzieć się, co klienci naprawdę chcą uzyskać z korzystania z twojego produktu i zakomunikować to w nagłówku. Pod wieloma względami nagłówek Trunk Club jest standardem, do którego powinieneś dążyć.
Wniosek
W tym poście rozmawialiśmy o znaczeniu skutecznego pisania nagłówków i o tym, jak pisać nagłówki, które przyciągają uwagę klientów i konwertują ich w Klientów. Pokryliśmy:
- Dlaczego nagłówki są tak ważne
- Jak napisać skuteczny nagłówek, który przynosi korzyści
- Jak używać odpowiedzi ankietowych do tworzenia lepszych nagłówków
- Ostatecznym celem headlines, który jest połączenie z klientami na poziomie emocjonalnym
Sam nagłówek może spowodować lub złamać twój poziom sukcesu. Nadaje ton pozostałej części kopii. Z odpowiednim nagłówkiem możesz zwiększyć ruch i sprzedaż, ale z niewłaściwym nagłówkiem możesz się zastanawiać, co się stało.