SEO vs. PPC: na czym najpierw powinieneś się skupić?

Oto scenariusz.

Dopiero Rozpoczynasz kampanię marketingową i oczekujesz rezultatów.

Nie tylko to, chcesz najwięcej za swoje pieniądze.

Chcesz mieć pewność, że czas i pieniądze, które wkładasz, przyniosą dużą ilość wysokiej jakości ruchu przygotowanego do konwersji.

Innymi słowy, chcesz solidny ROI.

Chociaż istnieje wiele różnych dróg, które możesz podjąć, często sprowadza się do jednej z dwóch opcji: SEO lub PPC.

seo vs ppc

Oba są wypróbowane i prawdziwe i będą prowadzić ukierunkowane Przewody do twojej witryny.

Ale która opcja jest najbardziej sensowna dla Twojej kampanii?

Co ważniejsze, na czym powinieneś się najpierw skupić?

W tym poście podkreślam zalety i wady każdej opcji, czerpiąc z mojego osobistego doświadczenia.

Na koniec powinieneś wiedzieć z całą pewnością, którą drogę obrać.

Według liczb

Do tej pory jestem pewien, że wiesz, że jestem wielkim fanem statystyk i danych w ogóle.

Wydaje mi się, że dokonuję lepszych wyborów, kiedy wyciągam z tego emocje i po prostu patrzę na liczby.

Rzućmy więc okiem na kilka ostatnich statystyk z WebpageFX dotyczące zarówno SEO, jak i PPC.

Statystyki SEO 2017

  • 93% doświadczeń online zaczyna się od wyszukiwarek
  • 70% klikniętych wyników wyszukiwania jest organicznych
  • 14.6% wszystkich potencjalnych klientów SEO blisko (w przeciwieństwie do 1.7% potencjalnych klientów wychodzących)
  • Google przeprowadza ponad bilion wyszukiwań rocznie
  • 89% marketerów twierdzi, że SEO jest skuteczne

Statystyki PPC 2017

  • Odwiedzający PPC są o 50% bardziej skłonni do zakupu niż goście organiczni
  • 65% wszystkich wyszukiwań typu high-intent skutkuje kliknięciem reklamy
  • Reklamy w wyszukiwarkach zwiększają świadomość marki aż o 80%
  • 32% firm korzysta z PPC do sprzedaży produktów bezpośrednio konsumentom
  • Średnio firmy zarabiają 3 USD za każde 1,60 USD wydane na AdWords

Obie te strategie tote kilka imponujących liczb.

Jeśli prawidłowo zaplanujesz i zrealizujesz kampanię, otrzymasz wykwalifikowanych potencjalnych klientów, a rozsądna liczba tych potencjalnych klientów konwertuje.

I chociaż rezultat jest zasadniczo taki sam, to sposób, w jaki się tam dostać, jest zupełnie inny, w zależności od ścieżki, którą się obiera.

Przejdźmy teraz do zalet i wad.

Zalety SEO

Być może największym powodem, dla którego marketerzy wybierają SEO zamiast PPC, jest jego opłacalność.

Najważniejsze jest to, że zapłacisz dużo więcej za ruch z PPC niż z SEO, zwłaszcza jeśli obsłużysz go wewnętrznie.

Wystarczy spojrzeć na to, co średni CPC jest jak dla niektórych z najlepszych branż:

adwords industry benchmarks average cpc

Branża prawnicza jest najgorsza z solidnym $ 5.88 CPC.

Uruchomienie kampanii PPC wymaga sporego budżetu.

A jeśli jesteś nowy w grze, musisz radzić sobie z nieodłączną krzywą uczenia się, co oznacza, że może trochę potrwać, aby uzyskać CPA i zwrot z inwestycji tam, gdzie chcesz.

SEO jest znacznie tańsze i wiąże się bardziej z inwestycją czasową niż finansową.

Jeśli twój budżet marketingowy jest minimalny, SEO może być twoją jedyną opcją.

Inną korzyścią jest długoterminowe wyniki marketerzy mają tendencję do uzyskania.

Oto wykres pokazujący różnicę w długoterminowych wynikach między ruchem organicznym a płatnym:

seo sem

Zauważ, że SEO zaczyna się powoli początkowo, ale z czasem ogromnie rośnie.

To sprawia, że SEO jest o wiele bardziej zrównoważone niż PPC, co potencjalnie skutkuje wysokiej jakości, organicznym ruchem przez wiele lat.

Wreszcie, prawdopodobnie będziesz mieć wyższy zwrot z inwestycji z SEO.

Pomyśl o tym.

Każde kliknięcie przez PPC ma swoją cenę.

Jedynym sposobem na przyciągnięcie ruchu do twojej witryny jest zapłacenie za to.

To nieuchronnie zmniejsza twój zwrot z inwestycji.

Ale z SEO, to prawie prosty zysk.

Ponieważ pozyskujesz swój ruch organicznie, zyski są nieuchronnie wyższe.

Nawet jeśli “zdejmiesz nogę z gazu”, nadal będziesz generować ruch na swojej stronie.

Oznacza to w zasadzie wolny ruch.

Zalety PPC

Ręce w dół, największą zaletą jest natychmiastowy wzrost ruchu często masz:

m1915ZseT9O4zd ZlhoDXQ

Od razu możesz przynieść wykwalifikowanych, gotowych do zakupu potencjalnych klientów.

Co więcej, możesz specjalnie kierować słowa kluczowe z zamiarem zakupu.

To sprawia, że jest idealny dla nowych firm z niewielkim lub zerowym kapitałem marki.

PPC pomaga zwiększyć ruch i zwiększyć widoczność marki w pośpiechu.

Jeśli chcesz niemal natychmiastowych rezultatów i nie masz luksusu czekania, PPC jest najlepszą opcją.

Kolejnym plusem jest Współczynnik konwersji.

Chociaż możesz wydać więcej ogólnie, płatne wyniki wyszukiwania są 1,5 x bardziej prawdopodobne do nawrócenia.

Ma to sens, biorąc pod uwagę, że reklamodawcy mogą dostosowywać i optymalizować swoje reklamy, a także kierować reklamy na kluczowe słowa kluczowe.

Myślę również, że obecnie istnieje o wiele więcej możliwości PPC niż w poprzednich latach.

Podczas gdy Google AdWords ma i nadal ma lwią część biznesu (prawie 80% firmy skupiają się na Google dla PPC), jest teraz bufet innych dostępnych opcji.

Na przykład reklamy Bing zaczynają się łapać, a Sieci społecznościowe, takie jak Facebook i Twitter, oferują płatne reklamy.

Najważniejsze jest to, że nie utknąłeś z AdWords.

Minusy SEO

Szczerze mówiąc, to nie wszystkie szczeniaki i tęcze cały czas.

Jedną z największych skarg marketerów na SEO jest fluktuacja algorytmów wyszukiwarek.

W rzeczywistości “40% marketerów zmiany algorytmów są największym wyzwaniem dla SEO.”

Z biegiem lat główne aktualizacje, takie jak Panda i Penguin, spowodowały poważne zakłócenia w SERP, a wielu marketerów odczuło negatywny wpływ.

Dlatego ważne jest, aby podkreślić, że SEO nie jest strategią “ustaw i zapomnij”.

Wymaga to dużej konserwacji i musisz być na bieżąco z aktualnymi trendami.

Sankcje

Sama myśl o brzydkiej karze wystarczy, aby wielu marketerów SEO wije się.

Niedawno niektóre witryny odnotowały spadek ruchu aż o 90% z Aktualizacja “Freda” Google.

Aby cię nie wystraszyć, ale kary mogą się zdarzyć, nawet jeśli masz najlepsze intencje i nigdy nie marzysz o zaangażowaniu się w jakąkolwiek taktykę SEO w czarnym kapeluszu.

001fyctj.EM0zXh

Najlepszym sposobem na bezpieczeństwo witryny jest zawsze podążanie za etycznymi technikami białego kapelusza i kładzenie nacisku na tworzenie najlepszych możliwych treści, zamiast próbować wykorzystać kolejną dużą rzecz w SEO.

Polecam również bycie na bieżąco z trendami SEO, szczególnie główne aktualizacje algorytmów.

Potrzeba czasu, aby zobaczyć wyniki

Jeśli cierpliwość nie jest twoją siłą, może okazać się, że proces SEO jest bardzo frustrujący.

Po prostu nie jest to strategia, która przyniesie znaczne postępy z dnia na dzień.

Nie obchodzi mnie, jak doświadczony jesteś i ile epickich linków zwrotnych jesteś w stanie wygenerować, nie możesz oczekiwać natychmiastowych cudów.

Po prostu coraz Google do indeksuj swoje treści może zająć sporo czasu.

fUllaTN4SHKAIUb3z82Btw

Trudno dokładnie określić, jak długo to trwa, ale słyszałem, że indeksowanie nowej treści przez Google może potrwać do czterech tygodni.

I łatwo może upłynąć kilka miesięcy, zanim jakikolwiek rzeczywisty wpływ stanie się oczywisty, więc musisz być w tym na dłuższą metę, aby rozwijać się z SEO.

Dotarcie na pierwszą stronę nie jest gwarancją

Jaki jest główny cel marketerów SEO?

Pobierz treści na pierwszej stronie dla docelowej frazy kluczowej.

Tak się nazywa ta gra.

Ale to jest oczywiście trudniejsze niż się wydaje, bez żadnych gwarancji.

Nawet jeśli zrobisz wszystko dobrze, istnieje prawie nieskończona liczba czynników, które określają, gdzie Twoje treści trafiają do SERP.

Nie dotarcie do pierwszej strony jest bardzo przygnębiające, bo to prawie jak bycie niewidzialnym.

Rozważanie “75% użytkowników nigdy nie przewijaj obok pierwszej strony, ” nie będziesz grabić w ruchu, jeśli zawartość nie trafi.

First Page of Google1

Jeśli chcesz szybko zobaczyć, jak oceniasz różne słowa kluczowe, oto jak to sprawdzić.

Najpierw przejdź do SEMrush.

Wpisz adres URL.

OcZamIY Qk2H8gpKCsHtZw

Kliknij ” Rozpocznij teraz.”

b6 L9Fb RGeevG3OtI1kgw

Przewiń w dół do “Top Organic Keywords” i kliknij ” Zobacz pełny raport.”

l4QYO0ajSbuP io4G2w45Q

Sprawdź pozycję słów kluczowych, dla których pozycjonujesz:

OHSHLrzJRlGt25sLdDMyuA

Minusy PPC

Wspomniałem już, że PPC ma znacznie wyższe koszty początkowe.

I to zazwyczaj są największe problemy marketerów.

Wystarczy spojrzeć na niektóre z najdroższych słów kluczowych w tej chwili:

where does google make its money updated

“Ubezpieczenie” to śmieszne $ 54.91.

To szaleństwo!

A przerażające jest to, że koszty PPC rosną.

Ponieważ coraz więcej marketerów konkuruje o ruch, większość platform nieuchronnie podnosi swoje ceny.

Google AdWords może być szczególnie okrutny.

W niektórych przypadkach pieniądze, które wydajesz na pozyskanie ruchu, przeważą nad tym, co generujesz ze sprzedaży.

Jeśli jesteś nowym startupem z ograniczonym budżetem, PPC może po prostu nie być w kartach z perspektywy kosztów.

Optymalizacja reklam może być trudna i czasochłonna

To nie tak, że możesz po prostu wrzucić reklamy na platformę PPC i natychmiast uzyskać wysoki poziom wysoce ukierunkowanego ruchu.

Po prostu nauka podstaw potrzeba czasu.

Pełna optymalizacja reklam w celu zminimalizowania CPC i zwiększenia CTR trwa jeszcze dłużej.

Jest to dość żmudny proces nawet dla doświadczonych marketerów.

Oznacza to, że możesz wydać więcej niż powinieneś, dopóki nie opanujesz wszystkiego.

Twój ruch ustaje po zakończeniu kampanii

Oto prawdziwy dołek.

Gdy przestaniesz wpłacać pieniądze na kampanię PPC, przynosisz zero ruchu.

Oczywiście oznacza to, że otrzymujesz również zerową sprzedaż od PPC, co jest zdecydowanie warte przemyślenia.

Podczas gdy inne taktyki marketingowe – takie jak SEO, media społecznościowe, content marketing itp.- wymagają konserwacji i utrzymania, powinny nadal przyciągać ruch do twojej witryny, nawet jeśli zrobisz sobie przerwę.

Niestety tak nie jest w przypadku PPC.

Aby utrzymać ruch i leady, musisz nieustannie “podsycać ogień”, wkładając pieniądze w kampanię.

Badanie wszystkich kątów

W tym momencie omówiłem dobre, złe i brzydkie aspekty zarówno SEO, jak i PPC.

Jak każdy inny obszar marketingu, każdy ma swoje plusy i minusy.

Zanim zdecydujesz się na jedno z nich, przyjrzyj się wszystkim pod kątem i dowiedz się, która strategia najlepiej pasuje do Twoich krótko-i długoterminowych potrzeb.

Kiedy powinieneś najpierw skupić się na SEO

Jeśli pracujesz z małym budżetem, PPC może nie być wykonalne, więc SEO jest oczywistym wyborem.

W tym scenariuszu chodzi o inwestowanie czasu, a nie pieniędzy w kampanię marketingową.

W żadnym razie nie jest to łatwa ścieżka, ale w końcu powinieneś zobaczyć korzystny zwrot z inwestycji w czasie i może to wyglądać coś w tym stylu.:

shutterstock 298997099 1

Szukasz długofalowego zrównoważonego rozwoju

Oto jak postrzegam SEO.

To jak próba przewrócenia Wielkiego głazu.

Jest wiele początkowych wysiłków, ale raz w ruchu, nadal nabierają rozpędu. Po jakimś czasie, to siła, z którą trzeba się liczyć.

Dla mnie jest to warte wysiłku.

Wraz z rozwojem kampanii i powiększaniem się archiwum zoptymalizowanych treści rośnie ruch, leady i sprzedaż.

Utrzymanie kursu w SEO pozwoliło mi przyciągnąć ogromny ruch dla bardzo pożądanych słów kluczowych, takich jak ” content marketing.”

Dobre praktyki SEO pomogły mi wyprzedzić nawet Wikipedię w tym terminie:

TWwLE cHTWqgTmkgHBbYLg

Nie potrzebujesz natychmiastowych rezultatów

Jak już wcześniej wspomniałem, SEO to przede wszystkim wizja długoterminowa.

Potrzeba czasu, aby uzyskać uzasadnione wyniki, zwłaszcza jeśli jesteś nową marką.

Ale jeśli nie potrzebujesz mega wyników od razu i jesteś bardziej zainteresowany długą grą, SEO CAŁKOWICIE ma sens.

Oto, czego możesz się spodziewać angażując się w kampanię SEO:

seo generates revenue for months

Wyniki pierwszego miesiąca prawdopodobnie będą dość marne.

Ale Rzeczy zazwyczaj zaczynają się nagrzewać w okolicach 6 miesięcy.

Można to uznać za punkt zwrotny.

Jeśli jesteś w stanie trochę poczekać, aż pojawią się duże potencjalnych klientów, SEO jest zwykle najlepszym wyborem.

Kiedy powinieneś najpierw skupić się na PPC

Według mnie kampania PPC-first musi mieć dwa komponenty.

Powinieneś A) mieć spory budżet i B) Szukaj błyskawicznych rezultatów.

n6Ecp6F0RU6em9sV6lKfng

Po uruchomieniu kampanii, wybraniu słów kluczowych, wybraniu budżetu i skonfigurowaniu reklam, prawdopodobnie uzyskasz znaczny napływ ruchu.

Czasami może to nastąpić w ciągu 24 godzin.

W ten sposób Twoja marka jest narażona na grupę docelową przy minimalnym podnoszeniu ciężarów z twojej strony.

Tak długo, jak stosujesz najlepsze praktyki, powinieneś zobaczyć korzystny zwrot z inwestycji z PPC.

Chociaż prawdopodobnie będzie cię to kosztować więcej niż w przypadku SEO, wypłata jest znacznie szybsza i możesz zaoszczędzić dużo czasu i energii.

Jeśli zdecydujesz się na trasę PPC, powinienem zwrócić uwagę, że w żadnym wypadku nie utknąłeś z Google AdWords.

Nie zrozum mnie źle, AdWords jest nadal opłacalne i na pewno może przynieść wyniki.

Ale widzę, że coraz więcej marketerów decyduje się na Reklamy Bing w dzisiejszych czasach, ponieważ jest tańszy niż AdWords i może pomóc marketerom w osiągnięciu innej grupy demograficznej.

Google vs Bing

I jak widać z tym szybkim wyszukiwaniem “namiotów kempingowych”, jest mnóstwo najlepszych nieruchomości dla Twoich reklam w Bing.

l6Vc5RBbR4eWuRfp4t6PPA

Facebook ma teraz solidną platformę reklamową, a także z dwa miliardy użytkowników miesięcznie praktycznie masz gwarancję dotarcia do odbiorców.

Sprawdź ten post Napisałem, aby dowiedzieć się więcej o reklamie na Facebooku.

Więcej pomysłów na alternatywy dla AdWords można znaleźć w ten poradnik od PPC Hero.

Wniosek

Kiedy marka rozpoczyna swoją kampanię marketingową, dwie strategie, które zwykle otrzymują pierwsze uwagi, to SEO i PPC.

Oba mogą uzyskać wyniki, ale osiągają je na dwa bardzo różne sposoby.

SEO polega na sadzeniu nasion i czekaniu na wzrost owoców.

Zajmuje to trochę czasu, ale Twoja marka może być dobrze pozycjonowana, gdy zdobędziesz korzystne rankingi w SERP.

Najlepszą częścią jest wykładniczy wzrost wielu marek, gdy przejdą przez garb SEO.

PPC, z drugiej strony, chodzi o natychmiastową wypłatę.

Wymaga to większych inwestycji z góry, ale wyniki są niemal natychmiastowe.

Możesz zasadniczo przejść od bycia marką bez nazwy z zerową sprzedażą do zmiażdżenia jej z PPC z dnia na dzień.

Jedynym problemem jest to, że będzie cię to kosztować i brakuje mu trwałości SEO.

Chciałbym móc powiedzieć, która taktyka jest najlepsza dla każdej marki w 100% przypadków.

Ale rzadko rzeczy są tak czarno-białe.

Wybór pierwszej taktyki zależy od kilku zmiennych i konkretnych celów marketingowych.

Jednak badanie zalet i wad, patrząc na wszystkie kąty, powinno dać ci dobry pomysł na to, co jest najlepsze dla Twojej marki.

Total
0
Shares
Related Posts