Przewodnik krok po kroku do przeprowadzenia audytu treści

audit

Czy Twoje treści są bałaganem?

Może być wysokiej jakości (to może nie być), ale to nie znaczy, że jest zorganizowane.

Nie oznacza to również, że produkujesz wszystkie odpowiednie treści, które czytelnicy chcą zobaczyć.

Większość firm internetowych, które korzystają z content Marketingu, ma słabe strony w swoich treściach.

Albo zawartość nie działa tak dobrze, jak może być, albo brakuje im treści na pewne tematy i słowa kluczowe.

Obejmuje to również dobre firmy, więc nie czuj się źle, jeśli nie uważasz, że Twój content marketing jest tak dobry, jak mógłby być.

Zamiast tego Uznaj, że jest to okazja do dalszego ulepszania procesów content marketingowych.

Więc, jak znaleźć te słabości?

Jak można się domyślić, można je znaleźć z audyt treści.

Audyt treści pomaga ocenić obecną treść, a także kształtować przyszłą strategię treści.

W tym poście pokażę Ci 5-stopniowy audyt treści, który możesz śledzić (chociaż istnieje wiele innych skutecznych procesów audytu treści). 

Chcesz Więcej Ruchu?

Uzyskaj pomoc w poprawie ruchu, potencjalnych klientów i przychodów.

Rozpocznij

Krok 1: Wygeneruj listę wszystkich treści

Pierwszą rzeczą, którą musisz zrobić, to podsumować to, co masz.

Będziesz chciał skompilować listę adresów URL i umieścić je w arkuszu kalkulacyjnym.

Jeśli masz małą witrynę, możesz to zrobić ręcznie, ale w przeciwnym razie sugeruję użycie oprogramowania takiego jak Krzycząca Żaba aby wygenerować listę.

Darmowa wersja będzie indeksować do linków 500 na stronie, więc tak długo, jak twoja strona jest mała, wszystko będzie dobrze. W przeciwnym razie będziesz chciał wersję premium, która jest warta inwestycji dla każdego poważnego marketera.

Wprowadź początkowy adres URL na pasku tekstowym u góry narzędzia i naciśnij Start:

image06

Nie można skonfigurować opcji w trybie wolnym, ale domyślne powinny być w porządku.

Po zakończeniu ustaw filtr na HTML i wyeksportuj wyniki.

image05

Z tej listy będziesz chciał zachować wszystkie adresy URL z kodem statusu ” 200.”

Jeśli zauważysz, że brakuje ci wielu adresów URL, co jest możliwe, jeśli wewnętrzne łącze nie jest dobre, możesz użyć innej opcji, takiej jak generator sitemap.

Jeśli używasz narzędzia, z którym właśnie się połączyłem, wprowadź ponownie początkowy adres URL, a narzędzie będzie indeksować do stron 500:

image07

Następnie możesz skopiować wyniki i wkleić je do arkusza kalkulacyjnego. Może będziesz musiał je trochę posprzątać, ale to zadziała.

Krok 2: Odzyskaj metryki i Kategoryzuj zawartość

Teraz, gdy masz dobry pomysł o co masz, nadszedł czas, aby dowiedzieć się jak występuje.

Tylko dlatego, że masz artykuł o “SEO dla kotów”, który jest tematem, który chciałeś objąć, nie oznacza, że artykuł jest coraz ruchu lub robi coś z ruchu dostaje.

Treści, które są mniej skuteczne, będą pierwszą główną słabością, którą zidentyfikujemy.

Poniżej znajduje się lista wskaźników, które możesz chcieć zebrać. Dodaj kolumnę do arkusza kalkulacyjnego dla każdej z nich. Możesz dodać inne, na których Ci zależy:

  • Tytuł treści – Możesz wyciągnąć to prosto z krzyczącej żaby.
  • Długość tytułu – Można to również uzyskać od Screaming Frog. Użyj go jako szybkiego sprawdzenia zbyt długich tytułów. Pamiętaj, że powinno być poniżej 55-60 znaków aby pokazać się w pełni w Google. Może to wpłynąć na współczynnik klikalności (CTR).

image03

  • Kategoria – Zapisz temat każdej strony.
  • Ranking dla głównego słowa kluczowego (jeśli jest dostępny) – Jeśli jest słowo kluczowe, które kierujesz, Zapisz swój ranking dla niego od teraz.
  • Ilość wyszukiwania dla głównego słowa kluczowego – Metryka, która pomoże Ci priorytetowo potraktować wysiłek SEO w przyszłości. Pobierz go z Google AdWords lub dowolnego narzędzia do badania słów kluczowych.

image04

  • Średni ruch wyszukiwania organicznego w miesiącu — Pobierz to z Google Analytics. Przejdź do “zachowanie” i wybierz stronę. Następnie dodaj dodatkowy wymiar “źródła” i poszukaj danych o ruchu obok Google.
  • Średni całkowity ruch na miesiąc — Ponownie, pobierz go z Google Analytics. Zapisz całkowity numer ruchu, przechodząc do “zachowanie” i wybierz stronę. Przyjrzyj się okresowi co najmniej 3 miesięcy, jeśli to możliwe, i Oblicz średnią.
  • Opis Meta — Twój opis meta może również znacznie wpłynąć na CTR. Jeśli twój ruch wydaje się nieracjonalnie niski dla typowego miesięcznego wolumenu wyszukiwania, możesz zoptymalizować meta opis, aby przyciągnąć więcej kliknięć. Możesz też wyciągnąć to z krzyczącej żaby.
  • Współczynnik odrzuceń organicznego ruchu wyszukiwania — Ponownie przejdź do “zachowanie”, wybierz stronę i dodaj dodatkowy wymiar źródła. Spójrz na wskaźnik odrzuceń obok wiersza Google.
  • Średni czas na stronie ruchu wyszukiwania organicznego — Użyj tego samego raportu, co powyżej, ale uzyskaj średni czas na stronie.
  • Liczba backlinków – Linki zwrotne są krytyczną częścią rankingu dobrze. Użyj narzędzia bazy linków, takiego jak Majestic lub Ahrefs, aby uzyskać liczbę linków zwrotnych do każdej strony (można to zrobić zbiorczo).

image09

  • liczba powiązanych domen głównych – Powinieneś być w stanie to uzyskać, gdy otrzymujesz liczbę linków zwrotnych. Mówi ci, czy numery linków zwrotnych są zawyżone (tj. 10 000 linków zwrotnych z jednej domeny).
  • URL rank – Różne narzędzia mają różne metryki (np. MozRank dla OSE, URL rating for Ahrefs), aby ocenić ogólną jakość linków. Zdobądź jeden, aby uzyskać przybliżony obraz autorytetu Twojej strony.

image01

  • Udziały społeczne ogółem – można to również podzielić według sieci. Możesz uzyskać te informacje za pomocą narzędzia, takiego jak Sharetally.

image08

Jeśli planujesz przeprowadzić wiele audytów treści lub pracujesz nad bardzo dużą witryną, zrobienie tego wszystkiego ręcznie byłoby szalone.

Niektóre z nich są łatwe do zrobienia na raz, jak zbieranie numerów z krzyczącą żabą.

Ale wszystkie inne działania mogą być również wykonywane zbiorczo (i zautomatyzowane) z odrobiną technicznego know-how.

Zatrudnij programistę, który stworzy proste narzędzie, które pobierze wszystkie te dane z różnych interfejsów API, a zaoszczędzi Ci wiele godzin pracy.

Krok 3: Utwórz dogłębny czytnik / profil klienta

Zrobimy krok od rzeczywistej treści dla tej części i zamiast tego skupimy się na grupie docelowej.

Ten krok składa się z dwóch części.

Część # 1-Zidentyfikuj swojego czytelnika: To podstawowa zasada każdego marketingu – twórz rzeczy, które interesują twoją grupę docelową.

Dotyczy to Marketingu w mediach społecznościowych,marketingu treści, SEO … i tak dalej.

Ale aby to zrobić, najpierw musisz określić, kto jest Twoim czytelnikiem.

Zobacz Ta sekcja jednego z moich najlepszych przewodników jeśli potrzebujesz pomocy.

Część # 2-określ, co ich interesuje:Teraz, możesz zacząć się uczyć i rozumieć, czym się interesują.

Dowiesz się tego, badając dane demograficzne (wiek, płeć itp.) i psychograficznych (w co wierzą).

Oto dobry przewodnik wprowadzający to przeprowadzi Cię przez najważniejsze dane demograficzne i psychologiczne.

Kiedy już to zrobisz, powinieneś mieć wyostrzone avatar czytelnika.

image02

Część # 3-Użyj tych zainteresowań do identyfikacji tematów i słów kluczowych: Gdy już dobrze zrozumiesz swoją grupę docelową (bądź jak najbardziej konkretny ze wszystkim), Nadszedł czas, aby przetłumaczyć to na treść.

Dobrym miejscem na rozpoczęcie jest użycie podstawowe narzędzia do badania słów kluczowych.

image00

Następnie użyj tych zaawansowanych metod badania słów kluczowych, aby znaleźć jeszcze więcej słów kluczowych i pomysłów na tematy.

Powinieneś nagrać wszystkie te pomysły słów kluczowych i tematów w innym arkuszu kalkulacyjnym, wraz z dowolnymi danymi wolumenu wyszukiwania, które mają.

Pamiętaj, że nie jesteś ograniczony tylko do tych tematów dla treści. Z twojej wiedzy o czytelniku, możesz być w stanie wiedzieć, że byłby zainteresowany czymś, czego nie można wyszukać.

Nadal możesz dodać te tematy do listy; musisz tylko uzyskać ruch dla nich ze źródeł innych niż Wyszukiwarki.

Krok 4: przeprowadzenie analizy “luk”

Teraz mamy dwa arkusze kalkulacyjne:

  • Jeden z całą bieżącą zawartością (i metrykami)
  • Jeden ze wszystkimi treściami (lub pomysłami na treści), którymi interesuje się czytelnik docelowy

Czas spojrzeć na nie razem.

Obszar # 1-Zobacz, których treści w ogóle brakuje: Należy to zrobić ręcznie i zajmie sporo czasu.

Zacznij od połączenia tych pomysłów na słowa kluczowe i treści z treścią, którą już masz.

Zasadniczo kopiujesz cały wiersz z pierwszego arkusza, który stworzyliśmy i wklejasz go tuż obok słowa kluczowego, które pasuje.

Oto mała migawka tego, jak może wyglądać:

image10

To, co znajdziesz na końcu, w prawie wszystkich przypadkach, to to, że dla niektórych pomysłów na treść/słowa kluczowe nie masz żadnej pasującej treści.

To oczywisty problem.: masz gap.

Oczywiście będziesz musiał wypełnić te luki, ale przejdziemy do tego później.

Obszar # 2-Sprawdź, która zawartość nie działa: Wspomniałem o tym krótko wcześniej. Jeśli bieżąca zawartość nie generuje żadnego ruchu, jest tak przydatna, jakby jej w ogóle nie było.

To nie wystarczy.

Wyzwaniem jest tutaj zidentyfikowanie tej niedostatecznej zawartości.

Niestety, nie ma żadnego konkretnego wzoru, który mógłbym ci tutaj podać.

Wszystko sprowadza się do tego, co uważasz za dobre. Dla niektórych witryn przyciąganie gości 200 miesięcznie do kawałka treści jest okropne, podczas gdy dla innych to świetnie.

Oprócz bezwzględnej ilości ruchu, którą otrzymuje Twoja treść, chcesz wziąć pod uwagę dwa inne główne czynniki:

  • Jego rankingi wyszukiwania
  • Jego potencjalny ruch w wyszukiwarce

Jeśli strona jest w rankingu na pozycjach # 4-10, nie ma dużego ruchu.

Jednak dzięki dodatkowej pracy możesz łatwo zdobyć pozycję w pierwszej trójce i uzyskać większy ruch.

Ale musisz też rozważyć, czy jest to warte wysiłku.

Jeśli słowo kluczowe dostaje kilka tysięcy wyszukiwań miesięcznie, prawdopodobnie jest. Jeśli dostanie 20? Prawdopodobnie nie.

W tym momencie chcesz tylko podkreślić, które treści nie przyciągają dużego ruchu.

Następnie zbierzemy to wszystko razem.

Krok 5: Stwórz nową strategię treści

Ostatnim krokiem jest stworzenie strategii treści, która zajmie się wszystkimi słabościami, które zostały zidentyfikowane do tego momentu.

I wymaga dużo pracy ręcznej i starannego rozważenia.

Krok # 1-Utwórz kolumnę dla akcji: Nadszedł czas, aby dodać kolejną kolumnę do arkusza kalkulacyjnego.

Proponuję dodać go na samym początku.

W tej kolumnie dodasz ostateczną Etykietę odzwierciedlającą odpowiednią akcję, którą chcesz wykonać.

Ponownie wybierz dowolne etykiety, które chcesz, ale możesz użyć tych, Jeśli chcesz:

  • Zostawić“- Post działa dobrze, nie są potrzebne żadne zmiany.
  • Utwórz“- Domyślna etykieta dla dowolnego pomysłu treści, który należy wypełnić.
  • Połącz“- Czasami możesz mieć więcej niż jedną treść na jeden temat (dzieje się tak, jeśli Twoja treść nie jest dobrze zorganizowana). Zazwyczaj najlepiej jest połączyć je w jedną najlepszą wersję.
  • Poprawić– – Jeśli Twoje treści są niezadowalające, będziesz chciał je poprawić.

Musisz przejść przez każdy pomysł, jeden po drugim, aby to zrobić.

Krok # 2-Utwórz kolumnę dla priorytetu: Musisz zrobić ostatnią kolumnę. Umieść go tuż obok kolumny akcji.

Niektóre luki są większe niż inne.

To ma sens, aby wypełnić te duże luki pierwszy i dostać się do tych najmniejszych tylko wtedy, gdy masz czas.

Tutaj, masz zamiar przypisać każdej akcji (inne niż “leave”) priorytet od 1-10 (10 jest najwyższy).

Musisz wziąć pod uwagę te rzeczy, na które patrzyliśmy, jak potencjał ruchu SEO.

Jeśli jakaś treść ma potencjał generowania Tony nowego ruchu, ma wysoki priorytet i powinna być edytowana lub tworzona tak szybko, jak to możliwe.

Na koniec utwórz listę akcji: Teraz, gdy arkusz jest wypełniony, posortuj wszystkie działania na podstawie ich priorytetów.

Następnie zaplanuj swoje cele content marketingowe, zadania i zasoby, aby móc zacząć wypełniać te luki jeden po drugim, w kolejności priorytetowej.

Wniosek

Żadna kolekcja treści nie jest nigdy “kompletna” – zawsze będą pewne luki.

Regularnie przeprowadzaj audyt treści i identyfikuj swoje największe słabości.

To mnóstwo pracy i prowadzi do jeszcze większej pracy (podejmowania działań na wyniki), ale jest to niezwykle skuteczny sposób, aby konsekwentnie poprawiać wyniki z marketingu treści.

Chcesz Więcej Ruchu?

Uzyskaj pomoc w poprawie ruchu, potencjalnych klientów i przychodów.

Rozpocznij

Total
0
Shares
Related Posts