Przewodnik krok po kroku do pisania atrakcyjnego artykułu wprowadzenie

writing

Czy nie byłoby wspaniale, gdyby każda osoba, która kliknęła jeden z Twoich artykułów, przeczytała go od początku do końca, nie mogąc oderwać oczu od ekranu?

Myślę, że oboje znamy odpowiedź na to pytanie.

Aby osiągnąć ten cel, musisz jednak opanować sztukę pisania intrygujących wstępów.

Chwileczkę. myślisz. Pisanie wstępów? Czy to nie jest mały szczegół 2000-słownego artykułu?

Twój artykuł intro jest nie mały szczegół.

Wprowadzenie do twojego artykułu jest często różnicą między zaangażowaniem czytelników a współczynnikiem odrzuceń na tyle wysokim, aby zatrzasnąć click-baiter.

Pomyśl o tym. Jeśli nie chwycisz swoich czytelników natychmiast., stracisz ich.

Przeszedłeś całą tę pracę, pisząc zabójczy artykuł, prawda? Ciężko na to pracowałeś. Spędziłeś nad tym dużo czasu. Przeprowadziłeś mnóstwo badań.

Ale jeśli Twoje przedstawienie jest do bani, twoje wysiłki pójdą na marne.

Przegrałeś, zanim jeszcze zacząłeś!

Jeśli chcesz pisać świetne treści, poprawić sukces swoich kampanii marketingowych i zwiększyć lojalność swoich fanów, musisz opanować pisanie wstępów.

Pokażę Ci jak.

1. Opanuj linię otwierającą

Aby mieć mocne wprowadzenie, musisz otworzyć silnym pierwszym zdaniem.

Milisekunda czytelnik trafi na stronę, ma bardzo duże prawdopodobieństwo opuszczenia strony.

image08

Data tak mówi.

Pierwsze zdanie ma jeden cel: zachęcić czytelnika do przeczytania następnego zdania. Czyniąc to, nadaje ton pozostałej części artykułu, wciągając czytelnika, krok po kroku.

Jeśli ci się nie uda, czytelnicy nie przewijają.

This is a histogram showing how far people scroll through Slate article pages. Each bar represents the share of people who stopped scrolling at a particular spot in the article. (An article is assumed to be around 2000 pixels long; if the top of your browser window gets to the 2000-pixel mark, you're counted as scrolling 100 percent through the article. The X axis goes to 120 percent because on most pages, there's usually stuff below the 2000-pixel mark, like the comments section.) This graph only includes people who spent any time engaging with the page at all--users who "bounced" from the page immediately after landing on it are not represented. The graph shows that many Slate readers do not scroll at all. That's the spike at the 0 percent mark, representing about 5 percent of readers. Most visitors scroll about halfway through a typical Slate story. The spike near the end is an anomaly caused by pages containing photos and videos -- on those pages, people scroll through the whole page.
Jest to histogram pokazujący, jak daleko ludzie przewijają strony artykułów łupkowych. Każdy pasek reprezentuje udział osób, które przestały przewijać w określonym miejscu w artykule. (Przyjmuje się, że artykuł ma długość około 2000 pikseli; Jeśli górna część okna przeglądarki dotrze do znaku 2000 pikseli, jesteś liczony jako przewijanie 100% artykułu. Oś X idzie do 120%, ponieważ na większości stron zwykle są rzeczy poniżej znaku 2000 pikseli, jak sekcja komentarzy.) Ten wykres obejmuje tylko osoby, które spędzały jakikolwiek czas na angażowaniu się w stronę (użytkownicy, którzy “odbili się” ze strony natychmiast po wylądowaniu na niej, nie są reprezentowani.) Wykres pokazuje, że wielu czytelników Slate w ogóle nie przewija. To skok na poziomie 0%, co stanowi około 5% czytelników. Większość odwiedzających przewija się mniej więcej w połowie typowej historii z łupków. Skok w pobliżu końca jest anomalią spowodowaną stronami zawierającymi Zdjęcia i filmy—na tych stronach ludzie przewijają całą stronę.

A jeśli nie przewijają, nie angażują się.

Sprawdź ten artykuł autorstwa Dilberta Scotta Adamsa, aby zobaczyć, jak robi się pierwsze zdanie.

image10

Pisze to:

Przeszedłem od bycia złym pisarzem do dobrego pisarza po jednodniowym kursie ” business writing.”

Świetny wstęp.

Dlaczego? Bo to sprawia, że chcę wiedzieć więcej!

  • Jak został dobrym pisarzem?
  • Czego się nauczył?
  • Czy ja też mogę z tego skorzystać?

Adams dał radę. Wciągnął nas, zmuszając do zadawania pytań.

Jeśli nie wiesz, jak stworzyć intrygujące pierwsze zdanie, Pozostałe 980 słów Twojego artykułu będzie kompletną marnotrawstwem.

Zapisz swoje pomysły na wprowadzenie do pisania w jednym miejscu we wszystkich używanych aplikacjach do dokumentów.

Na szczęście dla Ciebie, za pomocą kilku prostych sztuczek, napisanie fenomenalnego pierwszego zdania może być dość łatwe.

Pierwszą rzeczą, o której należy pamiętać, jest to, że chcesz, aby pierwsze zdanie było krótkie. Ułatwia to czytelnikowi trawienie pierwszych bitów informacji i zapobiega ich szybkiej utracie zainteresowania.

Ale to nie wszystko.

Musisz upewnić się, że pierwsze zdanie przyciągnie uwagę czytelnika i utrzyma je do końca artykułu.

Oto kilka sprawdzonych taktyk, które sprawiają, że pierwsze linie są niezwykle atrakcyjne.

Zadaj pytanie czytelnikowi

Jest to łatwy sposób na zwrócenie uwagi czytelnika i zaangażowanie go bez większego wysiłku z twojej strony.

Na przykład, jeśli piszesz artykuł na temat rzucenia pracy i założenia własnej firmy, możesz otworzyć się pytaniem: “Czy wiesz, że prawie 70% Amerykanów zgłasza aktywne odłączenie się od swojej kariery?”

Dlaczego to działa?

Ma to związek z “limbicznym układem nagrody” mózgu.”

The Limbic Reward System lights up when curiosity is piqued.

Kiedy ten system jest aktywowany, uwalniana jest dopamina. A dopamina daje nam poczucie nagrody i przyjemności.

Kiedy jesteśmy zaintrygowani pytaniem, tj. doświadczamy poczucia ciekawości, zapala się limbiczny system nagród. I dlatego chcemy czytać dalej—satysfakcjonujące jest zaspokajanie ciekawości.

Pisarka Olga Khazan zadaje pytanie, które jest w umyśle wszystkich, powodując, że czytelnik jest natychmiast zainteresowany.

image13

Chcemy znać odpowiedź na to pytanie, więc czytaj dalej.

Dlatego pytanie jest świetnym punktem wyjścia. Możesz nawet użyć pytania jako tytułu artykułu.

Opowiedz historię

Mózg również zapala się, gdy napotyka historię.

Zgodnie z teorią sprzężenia neuronowego niektóre części mózgu są aktywowane, gdy czytelnik myśli o tej samej aktywności umysłowej i fizycznej, co postać w opowieści.

image03

James Clear zwykle zaczyna swoje artykuły na blogu od historii, często prawdziwej historii.

image12

Historia sprawia, że jego czytelnicy interesują się artykułem i sprawiają, że czytają do samego końca.

Użyj szokującego cytatu

Innym świetnym sposobem na rozpoczęcie artykułu jest użycie przyciągającego uwagę cytatu.

Załóżmy, że piszesz artykuł na temat podróży po świecie. Świetnym sposobem na wprowadzenie artykułu byłby cytat z Helen Keller:

“Życie to śmiała przygoda albo nic.”

Powiedz czytelnikowi, żeby sobie wyobraził

Pobudzenie wyobraźni jest natychmiastowym sposobem na wciągnięcie czytelnika w doświadczenie artykułu.

Zauważ, jak zaczyna się ten artykuł z Wired for Story:

image11

Czytelnik stara się podporządkować imperatywowi poprzez wyobrażenie. Wysiłek ten zmusza czytelnika do dalszego czytania, wciągając je do artykułu.

Pisarze dla Atlantyk są ekspertami w swoim rzemiośle. Ten pisarz robi to samo-prosząc czytelnika o wyobraź sobie.

image01

Podziel się ciekawym faktem

W czasach, kiedy Internet jest pełen gównianych informacji i oszukańczych “Guru”, ludzie są sceptyczni. Mają ku temu wszelkie powody.

Otwarcie artykułu z odpowiednim faktem lub statystyką to świetny sposób na ustanowienie zaufania i autorytetu od pierwszego zdania i poinformowanie czytelników o tym, że wykonałeś swoje badania.

2. Mieć coś wyjątkowego do powiedzenia

Dobrze, więc stworzyłeś doskonałe pierwsze zdanie i masz zainteresowanie czytelnika.

Co teraz?

Musisz utrzymać to zainteresowanie, mając do powiedzenia coś ciekawego i niezwykłego.

Bardzo niewiele osób poświęca czas i energię na regularne tworzenie nowych, prowokujących do myślenia treści. Jeśli to zrobisz, oddzielisz się od stada w wielkim stopniu.

Zapomnij o przerabianiu starych artykułów lub przepisywaniu rzeczy ze stron internetowych innych osób. Jeśli chcesz mieć szacunek i uwagę czytelnika, musisz powiedzieć coś, czego nigdy wcześniej nie słyszał.

Niestety, wiele z rzeczy, które dziś czytasz, zostało wcześniej zwróconych 28 razy.

Wyobraźmy sobie, że prowadzisz blog podróżniczy. Opierając się na moich radach, piszesz szereg 3000-słownych wyczerpujących ” poradników.”

Ilekroć czytelnik otworzy Twój przewodnik dotyczący finansowania swojej pierwszej podróży po świecie, spodziewa się przeczytać wszystko o programach nagród lotniczych, oszczędnościach i punktach kart kredytowych.

Ta informacja jest świetna, ale jest też bardzo ogólna.

Lepszym wprowadzeniem byłoby coś takiego:

Jak chcesz zaoszczędzić wystarczająco dużo pieniędzy w ciągu najbliższych 6 miesięcy, aby spędzić cały 2017 podróżując po świecie?

To byłoby epickie, prawda?

Cóż, jest to całkowicie możliwe i w dzisiejszym artykule pokażę wam, jak można to zrobić.

To nie przez pominięcie porannej latte lub wydawanie tysięcy dolarów z kart kredytowych na kilkaset mil albo.

Pokażę Ci, jak możesz stworzyć życie w mobilności i wolności, wykorzystując umiejętności, które już posiadasz, taktycznie wybierając miejsca docelowe i używając mało znanej tajemnicy podatkowej, która pozwoli Ci zaoszczędzić tysiące dolarów!

Brzmi dobrze? Bierzmy się do roboty.

Trudno być innym. Zdaję sobie z tego sprawę.

Czasami, aby stworzyć unikalne rzeczy, po prostu musimy pracować ciężej, myśleć dłużej i badać więcej niż nasza konkurencja.

Oto kilka sposobów na rozwinięcie tego wyjątkowego głosu we wstępie do artykułu:

  • Podziel się osobistą historią lub faktem. Jesteś jedynym ty jest. Możesz podzielić się historią lub doświadczeniami, których nikt inny nie może. Jednym ze sposobów na opowiedzenie takiej historii jest napisanie: “jeśli mnie znasz…”
  • Wsadź w to swoje emocje. Ludzie reagują emocjonalnie na emocje. Kiedy przekazujemy nasze emocje w naszym piśmie, ludzie mają tendencję do reagowania. Poza tym emocje są również czymś wyjątkowym i osobistym. Jak to przekazać we wstępie? Łatwe: “chcesz wiedzieć, jak się z tym czuję? Czuję … ”
  • Podziel się swoimi celami lub wizją. Jeśli masz cel przewodni lub wizję życia, możesz to przekazać we wstępie. “To jeden z powodów, dla których napisałem ten post. Moim celem w życiu jest…”
  • Obiecaj. Obietnica jest rzeczą osobistą i przyciągającą uwagę. Daj swoim czytelnikom obietnicę, a zapewni to ich lojalność i zainteresowanie. “Obiecuję, że Dołożę wszelkich starań, aby … ”

Unikalność nie jest łatwa. Ale warto.

3. Keep it simple

Żyjemy w świecie, w którym większość ludzi ma czas skupienia tylko kilka sekund.

Widocznie nasza uwaga jest coraz krótsza!

image05

Po kilku sekundach nudzimy się i przechodzimy do następnego błyszczącego obiektu.

Jeśli chcesz, aby Twoi czytelnicy znaleźli czas na przeczytanie tego, co masz do powiedzenia, upewnij się, że przedstawiasz rzeczy tak prosto, jak to możliwe.

Dłuższe artykuły zasługują oczywiście na dłuższe wprowadzenie. Ale ważne jest, aby szanować czas i uwagę ludzi. Nie możesz zmienić tego, co is (krótka uwaga ludzi) poprzez napisanie długiego wstępu opartego na tym, co powinien be (dłuższa Uwaga).

Unikaj bełkotu o tym, jak wielkie są Twoje informacje i po prostu udostępnij je już!

4. Mów bezpośrednio do czytelnika

Za każdym razem, gdy piszesz materiały edukacyjne dla innych ludzi, chcesz używać słowa ” ty ” jak najwięcej (i tak naturalnie), jak to możliwe.

W tym artykule użyłem odmiany tego słowa ty ponad 100 razy. Dlaczego? Bo rozmawiam z ty! Chcę ty aby poznać te informacje. Chcę ty aby z tego skorzystać.

Podkreślając słowo ” ty ” w swoim artykule, pokazujesz czytelnikowi, że zwracasz się bezpośrednio do nich i ich sytuacji, a nie tylko piszesz ogólny artykuł do ogółu społeczeństwa.

Ale jest inna strona tego. Powinienem odnosić się również do siebie. Moim celem jest przekazanie osobistego odczucia tego artykułu. W końcu to na rozmowa z ty, prawda? Więc to naturalne, że odnosiłem się też do siebie.

5. Wyjaśnij, o czym jest artykuł

Sens wprowadzenia jest dokładnie taki, że: do wprowadzenie treści, które zostaną przedstawione w artykule.

Nie mogę powiedzieć, ile razy artykuły online pozostawiły mnie zdezorientowane, nawet po przeczytaniu kilku ich akapitów.

Nie mogłam powiedzieć, czy autorzy uczyli mnie, jak prowadzić skuteczne reklamy na Facebooku, czy opowiadali mi dziwną historię o swoim dzieciństwie.

Weź kilka zdań i jasno wyjaśnij, co artykuł będzie obejmował, nie zdradzając zbyt wielu szczegółów.

Zbuduje to napięcie wokół tematu, jednocześnie informując odbiorców o tym, w czym mogą być.

Świetny przykład pochodzi z bloga Bufor. Zwróć uwagę, jak wprowadzenie stawia pytanie, a następnie proponuje odpowiedź to pytanie.

image02

Twoja ciekawość pozostaje wysoka, ale wprowadzenie wyznacza scenę.

6. Wyjaśnij znaczenie artykułu

Gdy już wyjaśnisz co artykuł jest, teraz czas wyjaśnić dlaczego ludzi powinno to obchodzić.

Każdy w Internecie podchodzi do każdej nowej informacji z prostym pytaniem: “co z tego będę miał?”

image09

Jeśli chcesz pisać wstępy, które zaczepiają czytelnika i pomagają treści stać się wirusowe, musisz opanować sztukę wyjaśniania, co czytelnik może zyskać dzięki informacjom, które udostępniasz—korzyściom.

image00

W jaki sposób skorzysta na życiu twoich czytelników? Jak rozwiąże problem, z którym się borykają? Jak wyleczy ból, który odczuwają?

Jeśli rozumiesz, jak szybko i skutecznie odpowiedzieć na te pytania, będziesz trzymać czytelników przyklejonych do artykułu do ostatniego słowa.

Wniosek

Niewiele rzeczy może zrobić lub złamać artykuł tak łatwo, jak wprowadzenie.

Jeśli opanujesz sztukę pierwszych kilku akapitów, będziesz w stanie zwiększyć zaangażowanie czytelników, poprawić sprzedaż i zdobyć reputację fenomenalnego pisarza.

Nie jest to łatwa umiejętność do opanowania, ale jak wiele rzeczy w marketingu internetowym, jest to dość proste.

Jeśli włożysz pracę, dostaniesz wyniki.

Jakich taktyk używasz, aby stworzyć fascynujące wprowadzenie do artykułu?

Chcesz Więcej Ruchu?

Uzyskaj pomoc w poprawie ruchu, potencjalnych klientów i przychodów.

Rozpocznij

Total
0
Shares
Related Posts