Przewodnik dla początkujących do zrozumienia oferty pracy List Szablony

Chociaż nie jest to obowiązkowe, list ofertowy jest kluczowym elementem procesu zatrudniania. Ten formalny list zawiera istotne szczegóły dotyczące oferty pracy, zapewnia przegląd firmy i podkreśla obowiązki i oczekiwania stanowiska.

Skuteczne szablony listów ofertowych pomagają standaryzować proces zatrudniania, przyspieszają i ułatwiają pracę menedżerowi ds. zatrudniania, a nawet chronią firmę przed problemami prawnymi.

Jeśli zastanawiasz się, jak stworzyć list ofertowy i co w nim zawrzeć, ten post jest dla ciebie. Przeprowadzę Cię przez wszystko, co musisz wiedzieć, aby stworzyć wspaniałe listy ofert pracy.

Czym jest szablon listu ofertowego?

List ofertowy jest oficjalnym dokumentem wysyłanym do kandydata, aby formalnie zaoferować mu pracę. Ten list zazwyczaj następuje ustną ofertę pracy przez telefon lub e-mail. Następnie kandydat podpisuje kopię listu, aby zaakceptować ofertę pracy.

Podobnie szablon listu z ofertą pracy to przykładowy tekst, który menedżerowie zatrudniający mogą dostosować do indywidualnych kandydatów. Szablon ułatwia zadanie, ponieważ kierownik ds. rekrutacji nie musi za każdym razem pisać indywidualnych listów ofertowych od podstaw. Szablony list ofertowych mogą również pomóc w budowaniu spójności w procesie zatrudniania.

Podstawy oferty pracy List Szablony

Chociaż nie ma standardowego formatu listów ofertowych, skuteczne szablony mają tendencję do współdzielenia pewnych wspólnych elementów. Do najważniejszych czynników, które należy uwzględnić w szablonach list ofertowych, należą:

Logo firmy i dane kontaktowe

Pamiętaj, że list ofertowy nie jest tym samym, co umowa o pracę lub umowa o pracę. List ofertowy wyraża jedynie chęć zatrudnienia kandydata. Dlatego potencjalny pracownik może nadal odrzucić Twoją ofertę.

Oficjalny papier firmowy o wysokiej rozdzielczości z logo Twojej firmy maluje Twoją firmę w profesjonalnym świetle. Najlepsi kandydaci mogą już mieć inne oferty do rozważenia. Tak więc drobne szczegóły są niezbędne w budowaniu zaufania i zapewnieniu, że kandydaci traktują cię poważnie.

Dodatkowo w liście ofertowym zamieść swoją pełną nazwę firmy. Nie każdy może skojarzyć logo Twojej firmy z konkretną firmą. Idealnie, Nazwa firmy powinna znajdować się na górze logo.

Na koniec pamiętaj, aby podać swoje dane kontaktowe, jeśli kandydat ma pytania lub potrzebuje więcej informacji. Numer telefonu i e-mail są wystarczające. Podobnie, należy podać imię i nazwisko kandydata, adres i datę oferty. W stopce dokumentu możesz również umieścić swoją misję lub slogan firmy.

Szczegóły Oferty Pracy

Dobry szablon oferty pracy powinien zawierać konkretne szczegóły pracy. Możesz utworzyć sekcje, które rekruter lub kierownik ds. rekrutacji będą wypełniać w razie potrzeby. Niektóre z pól, które należy uwzględnić w szablonie listu ofertowego, to:

  • Formalny tytuł lub oznaczenie stanowiska, w tym Wydział
  • Krótki opis oferty pracy
  • Data rozpoczęcia
  • Harmonogram i godziny pracy stanowiska
  • Klasyfikacja pracowników, takich jak Niepełny etat, Pełny etat lub wykonawca
  • Struktura płac, taka jak prowizja, godzina lub wynagrodzenie
  • Lokalizacja biura (jeśli dotyczy)
  • Dress code (jeśli dotyczy)

Być może zapoznałeś się już z niektórymi lub większością tych informacji z kandydatem. Ale nadal ważne jest, aby uwzględnić to w liście ofertowym. Szczegółowy list ofertowy poinformuje kandydata, czego może oczekiwać od stanowiska.

Odszkodowanie

Dołącz sekcję w szablonie listu ofertowego, która szczegółowo określa wynagrodzenie kandydata. Informacje te mogą obejmować, ile pracownik będzie zarabiał za godzinę, miesiąc lub rok. Dodatkowo, mają informacje o tym, kiedy pracownik będzie wypłacany, jak często, i sposób płatności. Jest to również świetne miejsce do zarysowania innych rekompensat, takich jak opcje na akcje, akcje, premie lub struktury prowizji.

Informacje O Płatnym Urlopie

Jeśli oferujesz płatny urlop, pamiętaj, aby dołączyć akapit, który określa szczegóły. Dane te mogą obejmować czas urlopu, płatny urlop, wakacje, czas osobisty i czas wolny od pracy. Podczas procesu wdrażania udostępnisz dokument dotyczący zasad dotyczących płatnego czasu wolnego (PTO). Tak więc, może nie być konieczne, aby przejść do szczegółowych informacji na temat naliczania czasu wolnego i innych szczegółów.

Informacje O Korzyściach

List z dobrą ofertą zawiera również podsumowanie obowiązujących świadczeń. Dobrym pomysłem jest również uwzględnienie wymagań kwalifikacyjnych. Wspólne świadczenia mogą składać się z planów 401(k), ubezpieczenia zdrowotnego, krótko-i długoterminowego inwalidztwa, elastycznych kont wydatków i ubezpieczenia na życie. W stosownych przypadkach w tej sekcji można również uwzględnić opcje pracy zdalnej lub elastyczne harmonogramy.

Należy pamiętać, że ta sekcja jest tylko przegląd korzyści, które oferują. Kandydat otrzyma bardziej szczegółowe informacje o świadczeniach w podręczniku pracownika lub w trakcie szkolenia. Chodzi o to, aby pismo ofertowe było zwięzłe, a jednocześnie przekazywało istotne informacje dotyczące stanowiska.

Termin udzielenia odpowiedzi

Chociaż nie jest to obowiązkowe, nierzadko zdarza się, że pracodawcy mają datę wygaśnięcia na otwartych stanowiskach. Wiele razy najlepsi kandydaci mają inne oferty pracy, które rozważają. Tak, to jest pomocne, aby mieć termin odpowiedzi na list ofertowy.

Większość organizacji daje potencjalnym pracownikom co najmniej tydzień na rozważenie ich ofert pracy. W ten sposób jest jeszcze wystarczająco dużo czasu, aby dotrzeć do innych potencjalnych klientów, jeśli preferowany kandydat odrzuci ofertę.

3 narzędzia do poprawy oferty listów

Przygotowywanie szablonów list ofertowych jest jeszcze łatwiejsze dzięki narzędziom pomocniczym. Najlepsze jest to, że wystarczy utworzyć szablony tylko raz. Następnie możesz stale edytować i ulepszać szablony, usprawniając proces rekrutacji. Oto kilka narzędzi do wzbogacenia oferty listów i szablonów.

Oprogramowanie Do Zarządzania Ofertą

Oprogramowanie do zarządzania ofertą pomaga usprawnić proces rekrutacji. Oprogramowanie obsługuje cały proces, od opracowania skutecznych listów ofertowych po zatrudnienie idealnych kandydatów.

Freshteam jest jednym z takich programów. Narzędzie umożliwia przesyłanie szablonów list ofertowych. Następnie możesz dodać niestandardowe pola do szablonów. Następnie wystarczy kilka kliknięć, aby wygenerować listy i wysłać je do idealnych kandydatów.

Freshteam pozwala również przypisać członków zespołu do zatwierdzania ofert przed ich wyjściem.

Najlepsze w Freshteam jest to, że to coś więcej niż oprogramowanie do zarządzania ofertą. W rzeczywistości jest to pełne oprogramowanie HR. Będziesz korzystać z wielu innych funkcji, które pomogą Ci w procesie rekrutacji i wdrażania, w tym:

  • Śledzenie kandydatów
  • Onboarding pracowników
  • Offboarding pracowników 
  • Zarządzanie czasem wolnym
  • System informacji o pracownikach
  • Raporty HR

Ceny Freshteam zaczynają się od $ 59 miesięcznie plus $1 na pracownika. Bezpłatny plan forever oferuje również podstawowe funkcje HR, takie jak tablice kanban do śledzenia kandydatów, wykresy organizacji, polecenia pracowników, Katalog pracowników i współpraca zespołowa. Bezpłatny plan obsługuje do 50 pracowników. Freshteam oferuje również 21-dniowy bezpłatny okres próbny wszystkich swoich planów.

Koniecznie zapoznaj się z naszym Przewodnikiem po najlepszym oprogramowaniu HR, aby zobaczyć osiem świetnych alternatyw dla Freshteam, jeśli szukasz czegoś bardziej dostosowanego do Twoich potrzeb biznesowych.

Narzędzie Do Podpisywania Elektronicznego

Podpis elektroniczny ułatwia kandydatowi przyjęcie oferty pracy. Nie ma potrzeby pobierania, podpisywania, a następnie przesyłania listu ofertowego. Produkty takie jak Adobe umożliwiają użytkownikom elektroniczne podpisywanie dokumentów.

Freshteam integruje się jednak z DocuSign i SignEasy. Jeśli masz konto Freshteam, nie musisz korzystać z osobnego narzędzia do podpisywania. Twoi kandydaci będą mogli łatwo i szybko podpisać swoje listy ofertowe, aby przyspieszyć proces rekrutacji.

Próbki Listów Ofertowych

Freshteam umożliwia przesyłanie i dostosowywanie listów ofertowych. Ale możesz potrzebować trochę więcej pomocy przy opracowywaniu pierwszego listu ofertowego. Na szczęście Istnieje mnóstwo bezpłatnych próbek listów ofertowych online. Proste zapytanie w wyszukiwarce powinno ujawnić wiele szablonów do wyboru. Możesz użyć tych darmowych szablonów jako inspiracji do tworzenia listów ofertowych.

7 sztuczek do pisania skutecznych ofert pracy listów

Kilka innych rzeczy idzie do skutecznych listów ofertowych oprócz podstawowych elementów, które omówiliśmy wcześniej. Te dodatkowe wskazówki i najlepsze praktyki mogą pomóc w opracowaniu skutecznych i hermetycznych listów i szablonów ofert pracy.

1. Wyślij list ofertowy jak najszybciej

Okres między znalezieniem odpowiedniego kandydata a podpisaniem umowy o pracę może być niepewny i stresujący dla przyszłych pracowników. Tak więc uprzejmie jest zakomunikować swój zamiar zatrudnienia ich tak szybko, jak to możliwe. Złóż ofertę ustną przed wysłaniem formalnego listu.

Uzyskanie słownego zobowiązania pomoże przyspieszyć proces zatrudniania. Dodatkowo będzie mniej pytań czy wątpliwości co do tego, czy kandydat przyjmie ofertę pracy. Pamiętaj, aby wyrazić swój entuzjazm, aby zatrudnić kandydata podczas oferty ustnej i późniejszego listu ofertowego.

Większość pracodawców wysyła listy ofertowe za pośrednictwem poczty elektronicznej. Można jednak również wysłać list tradycyjną pocztą. Wreszcie, szybkie wysłanie listu ofertowego oznacza mniejszą szansę kandydata na przyjęcie innej pracy.

2. Pamiętaj, aby dołączyć oświadczenie At-Will

Wszystkie stany, z wyjątkiem Montany, są do woli Stanami zatrudnienia. Oznacza to, że pracodawca ma prawo do rozwiązania stosunku pracy w dowolnym momencie, z dowolnego powodu i bez ostrzeżenia. Jest to prawdą, o ile wypowiedzenie jest zgodne z prawem. Ponadto oświadczenie woli potwierdza prawo pracownika do rozwiązania umowy o pracę w dowolnym momencie.

Oświadczenie woli w Twojej ofercie pracy potwierdza ten fakt. Chodzi o to, aby uniknąć tworzenia błędnych przekonań prawnych w liście ofertowym. To oświadczenie gwarantuje, że zachowasz swój status zatrudnienia do woli. Na przykład list ofertowy nie może być błędnie interpretowany jako obietnica długoterminowego zatrudnienia. 

Krótko mówiąc, oświadczenie at-will pomaga uniknąć zawarcia umowy, która może być konieczna do wypełnienia, nawet jeśli coś nie wyjdzie z nowym zatrudnieniem.

3. Unikaj Języka Umowy

List ofertowy musi różnić się od umowy o pracę. W większości przypadków list ofertowy nie jest prawnie wiążący. Ale sprawy mogą się skomplikować, jeśli użyjesz języka umowy w liście ofertowym.

Z tego powodu ważne jest, aby stworzyć standardowy szablon listu ofertowego dla wszystkich nowych pracowników. W ten sposób każdy nowy pracownik otrzymuje te same podstawowe informacje w swoim piśmie. Dodatkowo, standardowy szablon utrudnia każdemu błędne zinterpretowanie listu ofertowego dotyczącego prawnie wiążącej umowy.

Istnieją również konkretne słowa, których należy unikać. Słowa takie jak” gwarantowane”,” bezpieczeństwo pracy “lub” w przyszłości ” mogą utrudnić anulowanie oferty pracy lub wypowiedzenie pracownika bez płacenia odszkodowania. Podobnie, unikaj składania obietnic dotyczących premii, promocji lub podwyżek wynagrodzeń, które mogą sugerować perspektywę długoterminowego zatrudnienia.

4. Dołącz warunki zatrudnienia

Powinieneś mieć sekcję swojego listu ofertowego ze wskazaniem warunków zatrudnienia. Daje to kandydatowi szansę zrozumienia i spełnienia wszystkich warunków zatrudnienia przed podpisaniem umowy.

Standardowe warunki zatrudnienia obejmują:

  • Ukończenie (i zdanie) testu narkotykowego
  • Przesyłanie do sprawdzenia przeszłości
  • Przestrzeganie prawa imigracyjnego
  • Podpisanie umowy o Zachowaniu Poufności
  • Podpisanie umowy o zakazie konkurencji
  • Wypełnianie Formularza 1-9

Możesz również skorzystać z tej okazji, aby dowiedzieć się, czy kandydat jest związany z jakimikolwiek restrykcyjnymi umowami z byłymi pracodawcami. Na przykład sprawdź, czy pracownik jest związany z umową o zakazie konkurencji, która może mieć wpływ na sposób wykonywania obowiązków w Twojej firmie lub czy jest zobowiązany do wypowiedzenia go z wyprzedzeniem dłuższym niż dwa tygodnie.

5. Jasno przedstaw proces zatrudniania

List ofertowy to nie tylko formalność. Jest to integralna część procesu rekrutacji. Mogą istnieć dodatkowe kroki, które pracownik musi podjąć przed rozpoczęciem pracy. Przedstaw te kroki wyraźnie w liście ofertowym.

Należy również podać dane kontaktowe osoby, do której pracownik będzie się zgłaszał. Ułatw pracownikom ukończenie procesu rekrutacji i rozpoczęcie pracy.

6. Skonsultuj się z przedstawicielem HR lub prawnikiem

Pamiętaj, aby wysłać list ofertowy do działu HR. Ta rada ma również zastosowanie, jeśli jesteś specjalistą HR. Nigdy nie zaszkodzi uzyskać drugą opinię. Specjaliści HR znają stanowe i federalne prawo pracy i mogą wskazać wady w liście ofertowym. Na przykład możesz oferować miesięczny harmonogram wynagrodzeń, gdy prawo stanowe lub miejskie nakazuje płacenie pracownikom co najmniej co dwa tygodnie.

Podobnie prawnik może posługiwać się językiem, który można uznać za umowny lub prawnie wiążący. Na przykład niektóre organizacje unikają wspominania o rocznym wynagrodzeniu w swoim liście ofertowym. Zamiast tego odnoszą się do płacy godzinowej lub tygodniowej. W ten sposób pismo ofertowe nie może być interpretowane jako gwarancja zapłaty przez co najmniej rok. Ponownie porozmawiaj z prawnikiem o tym i innych problemach w liście ofertowym.

7. Pobierz podpis pracownika

Nie zapomnij zapewnić kandydatom miejsca na podpisanie twojego listu ofertowego. Słowne zobowiązanie nie wystarczy. Pamiętaj, aby poprosić pracownika o podpisanie listu ofertowego i odesłać go do ciebie przed przejściem do następnego etapu procesu zatrudniania.

Na koniec Dołącz klauzulę informującą, że pracownik rozumie i akceptuje warunki Twojego listu ofertowego. To potwierdzenie może pomóc uniknąć potencjalnych sporów prawnych, w szczególności dotyczących klauzuli zatrudnienia at-will.

Co Dalej

W zależności od stanowiska, niektórzy kandydaci mogą chcieć negocjować przed podpisaniem listu ofertowego. Niektóre punkty negocjacyjne mogą obejmować rekompensatę, gwarantowaną odprawę, płatny czas wolny lub elastyczny harmonogram pracy. Jest to szczególnie ważne w przypadku najlepszych kandydatów, którzy opuszczają swoją obecną pracę, aby dołączyć do Twojej organizacji. Możesz zdecydować się na negocjacje z pracownikiem i pójść na ustępstwa tam, gdzie jest to uzasadnione lub możliwe.

Po wyprasowaniu szczegółów następnym krokiem jest powitanie pracownika na nowym stanowisku. Jest to czas krytyczny, ponieważ wyznacza tempo dla doświadczeń pracowników. Zacznij od wysłania listu powitalnego, aby pokazać swój entuzjazm dla nowego zatrudnienia. Ponadto przydziel mentora lub partnera, aby pomóc pracownikowi przejść do nowej roli.

Pamiętaj, aby sprawdzić nasz post w Przewodniku dla początkujących do wdrażania pracowników, aby dowiedzieć się, co zrobić po podpisaniu przez pracownika listu ofertowego.

Total
0
Shares
Dodaj komentarz
Related Posts

Comeet Review

Comeet jest unikalnym oprogramowaniem do śledzenia kandydatów, ponieważ obejmuje wszystkich pracowników w procesie rekrutacji, a nie tylko rekruterów.…

Gusto vs. QuickBooks

Gusto i QuickBooks to internetowe systemy płac zaprojektowane, aby pomóc Ci zarządzać wszystkimi tajnikami zarządzania płacami, w tym…

Recenzja VIVAHR

VIVAHR to oparte na chmurze oprogramowanie do śledzenia kandydatów, które pomaga znaleźć więcej kandydatów w krótszym czasie.  Cieszący…