Przewodnik dla początkujących do wartości firmy

Wartości firmy pozwalają Twojej firmie stworzyć tożsamość unikalną dla jej misji i wizji. Ale zarówno identyfikacja, jak i realizacja wartości firmy może być wyzwaniem. Jest to szczególnie prawdziwe, gdy Twoja firma widzi wzrost, a wraz z nim mnóstwo zmian.

Ten przewodnik został stworzony, aby dać ci wgląd w podstawowe komponenty, które składają się na podstawowe wartości firmy, kilka wskazówek i wskazówek dotyczących precyzyjnego identyfikowania podstawowych wartości oraz narzędzi, których możesz użyć do osadzenia tych wartości w całej organizacji. Zanurzmy się.

Czym Są Wartości Firmy?

Możesz myśleć o wartościach firmy jako o gwieździe północy praktycznie dla wszystkiego, co firma robi, aspiruje do bycia i reprezentuje. Zazwyczaj pojawiają się one jako zbiór zasad, które są zawsze brane pod uwagę przy podejmowaniu decyzji w firmie. Upewnienie się, że Twoja firma ma jasny i solidny zestaw podstawowych wartości, zapewnia, że Twoi pracownicy wspólnie pracują nad tymi samymi celami. To z kolei może być kluczowym motorem rozwoju i osiągnięć firmy. Bez wartości firmy ryzykujesz zmniejszenie swoich celów, spowolnienie postępów i bezcelowe dążenie do rozwoju bez wyraźnego skupienia się na tym, jak do tego dojdziesz.

Podstawy wartości firmy

Teraz, kiedy już wiesz, jakie są wartości firmy. Podzielimy wszystko na podstawowe składniki, które łączą się, aby je stworzyć.

Ewolucja

Czy wiesz, że wartości Twojej firmy nie muszą pozostać niezmienne? Zgadza się. Kiedy decydujesz się na zestaw podstawowych wartości, nie piszesz konstytucji swojej firmy. Twoje wartości mogą ewoluować wraz z rozwojem Twojej firmy.

Są szanse, że wraz z rozwojem Twojej firmy ewolucja będzie nieuniknioną częścią tego procesu. Może zmiany w przywództwie lub Twoje początkowe cele nie są tymi, które zaprowadzą cię do następnego poziomu wzrostu. Tworząc swój zestaw wartości, miej na uwadze ewolucję. Ustawienie wartości w kamieniu działa tylko w celu zahamowania postępów. Chodzi o wartości, aby pomóc ci iść do przodu.

Na szczęście wiedza, że możesz ewoluować, pozwala Ci trochę odetchnąć. Ułatwia to podjęcie ostatecznej decyzji o tym, jakie wartości chcesz zachować.

Prostota

Wbrew temu, co niektórzy mogą wierzyć, wartości Twojej firmy nie muszą być złożonym bałaganem meandrujących zdań, które obejmują każdy zakątek tego, co próbujesz powiedzieć. W rzeczywistości im prostsze są wartości Twojej firmy, tym lepiej. Jeśli twoje wartości są proste, łatwiej je komunikować, ustanawiać i utrzymywać.

Jeśli Twoi pracownicy mają problemy z zapamiętaniem twoich wartości, prawdopodobnie są zbyt zawili. Albo To, albo nie są wystarczająco pamiętne. Im krótsza i Aktualna lista wartości, tym łatwiej je sobie przypomnieć.

Na przykład, zamiast mówić „cenimy osobistą odpowiedzialność niezależnie od tego, kim jesteśmy i co robimy”, można po prostu stworzyć punkt, który stwierdza ” osobistą odpowiedzialność.”Krótsza, bardziej skondensowana wersja jest łatwiejsza do uchwycenia. Łatwiej to zapamiętać.

A jeśli jest łatwiejszy do uchwycenia i zapamiętania, staje się łatwiejszy do uchwalenia. Wtedy wartości stają się częścią waszej Kultury.

Oryginalność

Same w sobie twoje wartości nie będą niczym, o czym nikt wcześniej nie słyszał. W porządku. Mimo to możesz i powinieneś dążyć do oryginalności, łącząc zestaw wartości, które ostatecznie staną się gwiazdą północy Twojej firmy.

Chociaż możesz szukać inspiracji w innych istniejących firmach, nie powinieneś po prostu kopiować i wklejać ich tych samych wartości, ponieważ uważasz, że zadziałało to dla nich dobrze. Innymi słowy, podczas gdy dowolna wartość pojedyncza, którą wybierzesz, może nie być całkowicie oryginalna, łączny zestaw wartości może absolutnie (I powinien) być oryginalny.

Oczywiście, twoja firma prawdopodobnie ma konkurentów w swojej branży, którzy mogą wyglądać podobnie do ciebie. Ale to, co sprawia, że Twoja firma jest wyjątkowa, to jej ludzie i sposób, w jaki prowadzi swoją codzienną działalność. Na przykład nie ma sensu twierdzić, że jesteś” przyjazny dla środowiska „jako wartość, jeśli Twoja firma robi niewiele, aby być” zielonym ” lub bardziej ekologicznym.

Częścią bycia oryginalnym jest zrozumienie tego, co robi Twoja Firma i jak to robi z całego serca. Ustalając swoje wartości i wprowadzając je w życie-w tym w dziale HR—będziesz mógł zatrudniać talenty, które lepiej pasują do Twoich wartości. Jak zapewne się domyślasz, może to mieć pozytywne efekty w całej firmie na więcej sposobów niż jeden.

3 narzędzia do poprawy wartości firmy

Co prawda, wartości firmy mogą być trudne do określenia. A ich realizacja może być jeszcze trudniejsza w całej firmie. Aby pomóc w tym procesie, oto trzy różne narzędzia, które pomogą Ci w procesie identyfikacji i ustalenia podstawowych wartości.

BambooHR

Jeden z najlepszych sposobów na ustanowienie i utrzymanie podstawowych wartości firmy? Zacznij włączać je do swoich działań HR. Jak to mówią, BambooHR jest oprogramowaniem zbudowanym z sercem. Funkcje raportowania mogą dać ci wgląd w dane dotyczące budowania silniejszej Kultury w oparciu o podstawowe wartości.

Oprócz tego, że jest to miejsce, w którym możesz organizować i scentralizować wszystkie dane pracowników, BambooHR wyposaża Cię również w narzędzia do zarządzania wydajnością, które pomagają zarówno uzyskać, jak i otrzymywać opinie pracowników, gdy ich najbardziej potrzebujesz. BambooHR ułatwia również menedżerom monitorowanie i śledzenie celów zespołu i pracowników, przeglądanie notatek i poproszenie o aktualizacje w razie potrzeby. Małe i średnie firmy mogą skorzystać ze wszystkich narzędzi, jakie BambooHR ma do zaoferowania. Są one stycznie skorelowane z i mogą pomóc w realizacji programu wartości firmy.

Espresa

Istnieje wiele sposobów realizacji wartości firmy. Espresa ułatwia wprowadzanie w życie twoich wartości, zapewniając oparte na chmurze Centrum Kultury, w którym pracownicy mogą zdobywać nagrody i uznanie, a także zasoby pracowników. Powiedz, że Twoja firma ceni fitness. Dzięki Espresa możesz łatwo skonfigurować firmowe wydarzenia fitness, które są integracyjne dla wszystkich pracowników, którzy chcieliby wziąć udział.

Jak zapewne już wiesz, kultura firmy w dużej mierze zależy od wybranych przez Ciebie wartości. Espresa oferuje wiele modułów i narzędzi online, które pomagają gamifikować kulturę firmy. W ten sposób pracownicy pozostają zaangażowani i częściej wprowadzają wartości Twojej firmy i utrzymują je na pierwszym miejscu. Twoi ludzie są tym, co ostatecznie decyduje o tym, czy wartości Twojej firmy mają jakąkolwiek wagę i napędzają wzrost. Dzięki Espresa możesz mieć pewność, że angażujesz ich w Wydarzenia związane z budowaniem społeczności.

Kaskada

Wartości i strategia firmy idą w parze. Platforma skoncentrowana na strategii, taka jak Cascade, sprawia, że działasz szybko i dostosowujesz się jeszcze szybciej, wdrażając i udoskonalając wartości swojej firmy. Dzięki narzędziom wizualnym, które pomogą Ci opracować strategie, możesz być pewien, że zbliżysz się do swoich celów, śledząc jasne wskaźniki KPI i utrzymując zaangażowanie pracowników w całej organizacji.

Narzędzia do planowania, które mierzą i śledzą wydajność, mogą pomóc ci zobaczyć, gdzie Twoje podstawowe wartości mają wpływ. Strategia zarządzania zmianą i szablony rozwoju przywództwa to tylko niektóre z narzędzi Cascade oferuje, które mogą wspierać podróż do ustanowienia podstawowych wartości i włączenie ich w całej członków zespołu.

3 sztuczki identyfikujące wartości Twojej firmy

Na wczesnym etapie określenie podstawowych wartości firmy może być trudne. Istnieją jednak konkretne kroki, które możesz podjąć, aby pomóc ci zbliżyć się do określenia podstawowych wartości, które najlepiej pasują do Twojej firmy i napędzają ją do wzrostu.
Zapoznaj się z listą istniejących wartości
Zapoznanie się z listą istniejących wartości może pomóc ci wskazać właściwy kierunek podczas burzy mózgów konkretnych wartości, które chcesz nazwać własnymi. Dlaczego? Pomaga Ci myśleć poza ograniczonym zestawem wartości, o których możesz myśleć z głowy. Możesz nacisnąć pasek wyszukiwania, aby znaleźć wyczerpujące listy wartości do przeczytania i przemyślenia.

Na przykład niektóre wartości, które warto przeczytać i przemyśleć, to takie rzeczy jak:

  • Zaangażowanie
  • Sumienność
  • Innowacje
  • Szczerość
  • Pokora
  • Napęd
  • Współpraca
  • Ciekawość
  • Focus
  • Prostota
  • Nastawienie na wzrost
  • Własność
  • Odpowiedzialność osobista
  • Różnorodność
  • Śmiałość
  • Otwartość

Po przeczytaniu tej krótkiej listy możliwych wartości firmy, mogę się założyć, że zaczniesz myśleć bardziej niż po prostu sięgać po pierwsze wartości, które przychodzą na myśl. Im więcej burzy mózgów i odczytywania możliwych podstawowych wartości, tym więcej będziesz w stanie wymyślić i zbliżyć się do wyboru i identyfikacji wartości, które dokładnie pasują do tego, co chcesz, aby Twoja firma reprezentowała.

W przypadku wartości firmy, im bardziej konkretna możesz być,tym mniej miejsca na błędną interpretację lub brak działania zostawisz.

Dodatkowym sposobem na znalezienie inspiracji jest przyjrzenie się zestawowi wartości od firm, które działają w zupełnie innej branży niż Twoja. Zmieniaj swoje badania i spójrz na obie organizacje behemotów, takie jak Nestle lub Unilever, ale nie zapomnij przyjrzeć się wartościom mniejszych lub bardziej średnich firm. Istnieją pomysły i lekcje, które można zebrać od odnoszących sukcesy firm każdej wielkości.

Zbieraj Informacje Zwrotne Od Kierownictwa Firmy

Informacje zwrotne podczas procesu tworzenia pomysłów są kluczowe, aby upewnić się, że nie przegapisz znaku. Jeśli Twoja firma ustanowiła stanowiska kierownicze, włącz je do procesu burzy mózgów w swojej firmie.

Im więcej podobnie myślących osób w Twojej firmie może się spotkać, aby stworzyć wyrafinowany zestaw wartości, tym łatwiej będzie Ci stworzyć zestaw wartości, które Twoja firma może mocno podtrzymać i wdrożyć. Od procesu weryfikacji opinii i wartości możesz rozpocząć opracowywanie ostatecznego zestawu wartości.

Sporządzić listę możliwych zestawów wartości

Teraz nadszedł czas na grupowanie wartości. Zarówno na podstawie opinii zebranych od zespołu liderów, jak i na podstawie listy wartości, które odkryłeś w wyniku badań, zadaj sobie pytanie, które wartości wyskakują najbardziej jako te, które pasują do firmy?

Po zebraniu kilku zestawów wartości możesz zacząć sprawdzać, które najlepiej pasują do Twojej firmy.

Jeśli pracujesz z małym startupem, Twoje podstawowe wartości mogą nie być tak oczywiste, jeśli próbujesz je zidentyfikować poprzez codzienne funkcjonowanie Twojej firmy. W porządku. Może to oznaczać, że wymyślisz zestaw wartości, które będziesz modyfikować później, gdy Twoja firma rozwija się, a podstawowe wartości rosną na szczyt. Lub nawet w miarę rozwoju firmy i obierania innego kierunku.

Jeśli jednak jesteś firmą o bardziej ugruntowanej pozycji, niektóre wartości mogą być widoczne w sposobie prowadzenia działalności i jak Twoi pracownicy najlepiej się ze sobą odnoszą. Dlatego zbieranie opinii jest tak ważne. Uzyskasz lepszy wgląd w to, jaki może być możliwy zestaw stałych wartości. Sporządzenie listy możliwych wartości pomoże Ci podjąć ostateczną decyzję.

Co dalej

Ten przewodnik jest dość głębokie nurkowanie. Jeśli dotarłeś tak daleko, jesteś bardziej zaznajomiony z rzeczywistym znaczeniem wartości firmy, podstawowymi komponentami, które je tworzą, narzędziami, które mogą pomóc Ci wdrożyć te wartości, a także kilkoma skutecznymi sztuczkami, które pomogą Ci zidentyfikować własny zestaw unikalnych podstawowych wartości.

Jednak zabawa nie kończy się na tym. Na liście rzeczy do zrobienia każdego biznesu jest milion i jeden. Jesteśmy po to, aby zapewnić Ci dogłębne wskazówki podczas całego procesu. Jeśli utknąłeś w procesie pisania biznesplanu, ten przewodnik na temat pisania biznesplanu dla Twojego startupu może Ci pomóc w pisaniu podsumowania wykonawczego, badań rynku, strategii marketingowej i sprzedaży, a także wszystkiego, co musisz wiedzieć o finansach.

Na twoim dążeniu do znalezienia najlepszego oprogramowania do zarządzania relacjami z klientami, może się okazać, że ten przewodnik na najlepsze oprogramowanie CRM szczególnie przydatne. Chodzi o to, jak wybrać oprogramowanie CRM dla unikalnej firmy, a także jakie funkcje i narzędzia należy wziąć pod uwagę przy dokonywaniu ostatecznego wyboru.

Total
0
Shares
Related Posts