The Beginner ‘ s Guide to DBA vs. LLC

Możesz się zastanawiać, czy powinieneś zarejestrować swoją firmę jako DBA lub LLC. Ale rzecz w tym, że tak naprawdę nie jest to wybór albo/albo.

Podczas gdy obie opcje pozwalają na prowadzenie działalności gospodarczej pod inną nazwą—inną niż Twoja prawna-LLC jest korporacyjną strukturą biznesową, podczas gdy DBA jest tylko pseudonimem dla już istniejącej firmy.

W tym artykule dba vs. LLC wyszczególnię niuanse obu akronimów, aby pomóc ci zrozumieć, jak działają i kiedy z nich korzystać.

Czym są DBA i LLC?

Przed dekodowaniem podstaw zdefiniujmy i zrozumiemy, co rozumiemy przez DBA i LLC.

Co to jest DBA?

DBA jest akronimem od ” Doing Business As.”

Jest to fikcyjna Nazwa, Nazwa handlowa lub przybrane nazwisko, które można wykorzystać do działania pod nazwą inną niż nazwa prawna. Na przykład Nazywam się Lars Lofgren, ale mogę prowadzić swoją działalność marketingową jako QuickSprout-pod warunkiem, że złożę wniosek o DBA. Rozpoczęcie DBA pozwala mi na prowadzenie działalności gospodarczej jako jedyny właściciel lub LLC.

Pamiętaj, że złożenie DBA nie stworzy podmiotu biznesowego. Ale to pozwoli Ci działać pod innym nazwiskiem niż twoje osobiste nazwisko. Pomyśl o tym jako o oficjalnej rejestracji nazwy firmy, której używasz do prowadzenia firmy.

Co więcej, DBA pozwala na zmianę nazwy i firmy zgodnie z prawem przy minimalnej formalności. Możliwe jest również otwarcie firmowego konta bankowego i pobranie płatności w nazwie firmy.

Główną wadą dla właścicieli firm jest jednak brak przepisów o ograniczonej odpowiedzialności. Dzięki DBA twoje aktywa biznesowe nie otrzymają żadnej ochrony, więc jesteś zobowiązany do zwrotu wszelkich strat lub kar w imieniu swojej firmy.

Co to jest LLC?

LLC lub Spółka z Ograniczoną Odpowiedzialnością jest podmiotem gospodarczym, który działa jako odrębny podmiot prawny oddzielny od swojego właściciela. Daje to ograniczoną ochronę odpowiedzialności, co oznacza, że nie będziesz odpowiedzialny za jakiekolwiek straty lub oszustwa Biznesowe—w przeciwieństwie do DBA.

Oferuje również większą elastyczność podatkową, umożliwiając wybór, czy chcesz być opodatkowany jako jedyny właściciel, spółka osobowa, czy korporacja.

Mimo że LLC wymaga więcej formalności niż DBA, mają mniej ograniczeń niż korporacje. Na przykład LLC musi być zarządzana przez członków lub menedżera. Podczas gdy członkowie są właścicielami firmy, menedżer może być członkiem, ale nie musi.

Kiedy otwierasz LLC, musisz prowadzić działalność pod prawnie zarejestrowaną nazwą. Właśnie dlatego najlepiej jest sprawdzić nazwisko na poziomie stanowym i federalnym. Możesz zobaczyć naszą listę najlepszych usług LLC tutaj, aby uzyskać więcej informacji.

Podstawy DBA vs. LLC

Tutaj omówię kilka kluczowych czynników z punktu widzenia przedsiębiorcy i jak dobrze spełnia je LLC i DBA.

Ochrona Osobistej Odpowiedzialności

Rejestracja DBA pociągnie cię osobiście do odpowiedzialności za wszystkie zobowiązania Twojej firmy. Innymi słowy, twoje aktywa osobiste mogą zostać skonfiskowane na pokrycie zaległych długów.

Z drugiej strony LLC zapewnia ochronę odpowiedzialności. Oznacza to, że jeśli ktoś pozwie Twoją LLC, nie zostaniesz pociągnięty do odpowiedzialności osobiście, a jako takie indywidualne aktywa, takie jak konto bankowe, samochód, dom lub cokolwiek innego, pozostaną chronione przed wierzycielami.

Formacja

Dobrą wiadomością jest to, że zarówno dba, jak i LLC są proste w formowaniu i obejmują proste kroki, takie jak złożenie dokumentacji ze stanem i uiszczenie opłaty za zgłoszenie.

Procedury tworzenia i opłaty za LLC i dba mogą się nieznacznie różnić w zależności od stanu. Ale biorąc pod uwagę, że DBA nie jest formalną strukturą korporacyjną, koszty rejestracji są na ogół niższe niż założenie LLC.

Według przedsiębiorcy złożenie DBA wymaga uiszczenia opłaty w wysokości od $10 – $100, podczas gdy Stany NOLO tworzące LLC kosztują około $100 – $800. Być może będziesz musiał zatrudnić prawników do porad prawnych, ponieważ komplikacje prawne i podatkowe związane z LLC są na ogół bardziej złożone.

Najbardziej oczywistą biurokratyczną różnicą między DBA a LLC jest to, że ta pierwsza obejmuje składanie dokumentów odnowienia rocznie lub co dwa lata—coś, o co nie będziesz musiał się martwić w przypadku LLC. Zapomnienie o odnowieniu dokumentów pozostawi nazwę firmy do zgarnięcia. Ale kiedy to zrobisz, będziesz mógł kontynuować swoje sprawy jak zwykle.

Uwaga: Po utworzeniu LLC musisz traktować swoją firmę jako oddzielny podmiot, dlatego ważne jest przestrzeganie formalności korporacyjnych i wytyczenie jasnej linii między aktywami biznesowymi a aktywami osobistymi. Ostatnią rzeczą, jakiej chcesz, jest utrata ochrony przed odpowiedzialnością.

Zarządzanie

DBA ma być proste i elastyczne. Możesz rozpocząć działalność bez konieczności przygotowania formalnego Oświadczenia o strukturze zarządzania przedsiębiorstwem. Przeciwnie, prowadzenie LLC musi odbywać się zgodnie z różnymi zasadami i przepisami.

LLC są równie elastyczne. Możesz dać wszystkim członkom LLC równe prawa i obowiązki lub możesz ograniczyć funkcje zarządzania tylko do niektórych członków—wybór należy do ciebie.

Podatki

Względy podatkowe są prawdopodobnie najważniejszym czynnikiem przy dokonywaniu porównania dba vs. LLC.

Obowiązujące podatki i wymogi dotyczące składania dokumentów Nie ulegną zmianie, jeśli zdecydujesz się zarejestrować fikcyjną nazwę firmy. Więc jeśli jesteś właścicielem jednoosobowej działalności gospodarczej, będziesz nadal zgłaszać swoje dochody i straty na osobistym zeznaniu podatkowym, tak jak wcześniej po zarejestrowaniu się w DBA. To samo dotyczy korporacji.

Jeśli zdecydujesz się utworzyć LLC, będziesz miał nowe kwestie podatkowe do rozważenia.

Najpierw musisz złożyć wniosek do państwowej agencji podatkowej i urzędu skarbowego, a następnie zdecydować, czy chcesz wybrać opodatkowanie osób prawnych. W zależności od firmy i stanu, możesz być zobowiązany do płacenia podatków franczyzowych, jak również.

Bankowość

W obu przypadkach możesz dokonywać transakcji finansowych pod nazwami zarejestrowanych firm zamiast imienia i nazwiska.

Dzięki DBA spółki osobowe i jednoosobowe firmy mogą wpłacać czeki i akceptować płatności dokonywane w imieniu firmy na dowolne konto bankowe związane z DBA. To samo dotyczy LLC-wszystko, co musisz zrobić, to otworzyć konto bankowe przy użyciu nazwy LLC i możesz akceptować czeki wystawione na nazwę Twojej firmy.

5 Narzędzia do poprawy dba vs. LLC Incorporation

Korzystanie z usług tworzenia inkorporacji może być niezwykle pomocne w tworzeniu firmy bez kłopotów. Poniżej zawęziłem pięć najlepszych opcji dostępnych na rynku.

IncFile

IncFile jest jedną z moich ulubionych usług inkorporacyjnych z kilku powodów, ale niezrównana przystępność zajmuje pierwsze miejsce.

Jego usługi inkorporacji zaczynają się od $0, gdzie wystarczy zapłacić opłaty za zgłoszenie stanu. Ponad 500 000 firm skorzystało z tej usługi i wszyscy są chwaleni za sprawną i szybką obsługę IncFile.

Otrzymasz również kilka niesamowitych funkcji, takich jak weryfikacja nazwy firmy, przygotowanie i zgłoszenie artykułu inkorporacji, dożywotnie wsparcie, bezpłatne konsultacje podatkowe i oferta składania dba. Jego płatne pakiety obejmują usługi, takie jak regulaminy korporacyjne, Protokoły spotkań organizacyjnych, zgłoszenia EIN, szablony umów biznesowych i inne.

Rocket Lawyer

Rocket Lawyer szybko stał się ulubionym przedsiębiorcą, pomagając im skontaktować się z pobliskimi prawnikami w ich stanie.

Stara się wykonywać pracę od A do Z i przejąć całą legalną pracę związaną z włączeniem firmy, niezależnie od tego, czy jest to LLC, partnerstwo, jednoosobowa działalność gospodarcza, czy korporacja. Od zatrudniania pełnomocnika do przeglądu dokumentów po tworzenie umów po złożenie DBA, nie musisz się o nic martwić.

Z powodzeniem świadczy swoje usługi dla blisko 20 milionów klientów, co biorąc pod uwagę, że powstało w 2008 roku, jest stosunkowo krótkim okresem czasu.

Co więcej, Rocket Lawyer oferuje gwarancję zwrotu pieniędzy, a także siedmiodniowy okres próbny dla Twojego spokoju.

Swyft Filings

Firma Swyft od lat pomaga tysiącom właścicieli małych i średnich firm w tworzeniu LLC.

Usługa jest nie tylko niezwykle przyjazna dla użytkownika, ale także oferuje doskonałą obsługę klienta i różnorodne opcje cenowe dostosowane do każdego budżetu. Jest szybki i ma łatwo dostępny dział serwisowy, dzięki czemu idealnie nadaje się do składania dokumentów DBA. Poza tym 10-minutowa konfiguracja i czas realizacji 1-2 tygodni są zdecydowanie trudne do pokonania!

Fakt, że Swyft jest bardziej niż szczęśliwy, aby usunąć wszystkie nitty-gritty, w tym opcji pozyskiwania kapitału i polityki podatkowej, jest kolejnym plusem.

Mikorporacja

Mykorporacja to kolejna doskonała opcja dla małych firm. Istnieje od ponad dwóch dekad i od tego czasu pomaga tworzyć i rozwijać ponad milion firm we wszystkich stanach USA.

Korzystanie z tej usługi inkorporacji jest zaskakująco proste-wszystko, co musisz zrobić, to zdecydować o typie podmiotu, wybrać swój stan i odpowiedzieć na kilka pytań. MyCorporation przejmie kontrolę. Wysoko wyszkolony zespół obsługi klienta jest również dostępny, aby pomóc ci przez telefon, pocztę lub czat na żywo.

Oprócz procedur składania i rejestracji DBS, możesz również wybrać dodatkowe usługi, takie jak zgłoszenia znaków towarowych, wnioski o prawa autorskie i licencje biznesowe, aby wymienić tylko kilka.

BizFilings

Chociaż BizFilings jest jedną z droższych usług na mojej liście, nadal oferuje przyzwoity stosunek wartości do kosztów.

Daje przedsiębiorcom dostęp do kilku interaktywnych narzędzi i zasobów, które pomagają im w planowaniu i przygotowaniu biznesu. Na przykład, zamiast pozwolić użytkownikowi przejść przez listę pralni funkcji i planów subskrypcji, oferuje unikalny Kreator inkorporacji, aby dać im niestandardowe rekomendacje w oparciu o ich wymagania.

Ten intuicyjny proces konfiguracji sprawia, że BizFilings jest bardzo łatwy w obsłudze i nawigacji nawet dla najmniej doświadczonego przedsiębiorcy. Dodatkowo, ich pakiety zakładania działalności zawierają usługę zarejestrowanego agenta na sześć miesięcy, która może być poważnie pomocna w rozpoczęciu działalności z pewnością.

3 sztuczki do profesjonalnego strukturyzowania nowego biznesu

Zakładając firmę, musisz najpierw zrozumieć, jak zorganizować swoją nową firmę jak profesjonalista. Robienie tego dobrze nie tylko pomoże Ci zdobyć więcej finansowania, ale także spełnić wymogi podatkowe do T.

Aby zapewnić Ci sukces, oto moje trzy najważniejsze wskazówki:

Wiedzieć, że stawanie się podmiotem operacyjnym jest zawsze korzystne

Najlepiej wybrać i ustanowić jednostkę operacyjną, taką jak LLC lub C-Corp, aby prowadzić działalność.

Prowadzenie działalności jednoosobowej jest łatwiejsze, tak. Ale również naraża Cię na najgorsze ze wszystkiego. Nie otrzymujesz ochrony prawnej i musisz radzić sobie z restrykcyjnymi stawkami podatkowymi i prawdopodobnie najmniejszą szansą na przyszłe wyprzedaże.

Utworzenie jednostki operacyjnej stawia cię w zupełnie odwrotnej—i na pewno korzystniejszej-pozycji.

Zachowaj Swoją Własność Biznesową Oddzieloną Od Własności Intelektualnej

Jeśli uważasz, że Twoja firma nie ma w tej chwili żadnej własności intelektualnej, pomyśl jeszcze raz. Twój numer telefonu i adres strony internetowej są dokładnie takie.

Załóżmy, że Twoja firma została dotknięta niepoważnym pozwem, który niestety przegrywasz. Teraz, jeśli Twoja firma jest właścicielem Twojego numeru telefonu lub adresu strony internetowej, osoba, która Cię pozwała, może legalnie przejąć twój numer telefonu i adres strony internetowej, aby czerpać korzyści z twojej reputacji.

Aby uniknąć takich sytuacji, upewnij się, że posiadasz całą własność intelektualną swojej firmy, a następnie licencjonuj ją swojej firmie. W ten sposób aktywa te będą traktowane jako odrębne od Twojej firmy w przypadku jakichkolwiek problemów i mogą również pomóc w obniżeniu podatku.

Wybierz Nazwę Firmy Z Uwagą

Chociaż możesz uznać tę strategię za subiektywną, ludzkie uprzedzenia są rzeczywistością – nawet w przypadku finansowania.

Tradycyjni kredytodawcy i banki mają tendencję do finansowania niektórych rodzajów przedsiębiorstw bardziej niż inne. Właśnie dlatego należy zachować ostrożność przy nazywaniu swojej firmy. Na przykład, wszystkie inne są równe, kredytodawcy wolą finansowanie firmy marketingowej lub zarządzającej bardziej niż branży nieruchomości, ponieważ postrzegane ryzyko jest znacznie wyższe w przypadku tego ostatniego.

To nie znaczy, że powinieneś zrezygnować z firmy zajmującej się nieruchomościami. Zamiast tego, chodzi o to, aby manewrować wokół piętna, które może być wystarczająco silne, aby cię odrzucić.

Unikaj stawiania się w niekorzystnej sytuacji i wybierz nazwę firmy, która nie jest jawnie związana z nieruchomościami-lub cokolwiek innego, co może obniżyć Twoje szanse na uzyskanie finansowania.

Co dalej

To było wszystko, co trzeba wiedzieć o debacie DBA vs. LLC.

Nawet jeśli chcesz mieć markę, która różni się od nazwy Twojej firmy, możesz zacząć budować swoją firmę, ubiegając się o LLC.

Kolejne kroki w programie powinny obejmować otwarcie konta bankowego firmy i skonfigurowanie księgowości, płac i innych systemów, aby rozpocząć działalność. Gorąco polecam stworzenie biznesplanu, jeśli jeszcze go nie masz, aby usprawnić swoją podróż biznesową.

Oto kilka innych artykułów QuickSprout, które pomogą ci zaplanować pierwszy rok w biznesie:

  • https://www.quicksprout.com/how-to-write-a-business-plan-for-your-startup/
  • https://www.quicksprout.com/how-to-start-a-business/
  • https://www.quicksprout.com/best-business-formation-services/
Total
0
Shares
Dodaj komentarz
Related Posts