Jak założyć biznes medialny

Kiedyś było tak, że garstka firm medialnych z głębokimi kieszeniami posiadała i kontrolowała branżę.

Te konglomeraty miały pełną kontrolę nad informacjami i rozrywką, którą konsumowaliśmy. 

Era cyfrowa całkowicie obaliła przemysł. 

Teraz każdy, kto ma komputer, kamerę i ekscytujące spojrzenie na wiadomości lub rozrywkę, może stworzyć firmę medialną. 

Jeśli zawsze interesował Cię biznes medialny, być może nigdy nie było lepszego czasu, aby dołączyć do walki. 

Łatwe Części rozpoczęcia działalności medialnej

Nie wszystko o założeniu biznesu medialnego musi być skomplikowane.

Jedną z najbardziej obiecujących perspektyw wejścia w ten biznes jest elastyczność, którą oferuje. Możesz poświęcić tak mało lub tak dużo czasu na rozpoczęcie i rozwój swojej firmy. Ponadto możesz zacząć jako solopreneur zajmując się wszystkimi aspektami swojej działalności. W ten sposób możesz utrzymać dzienną pracę, dopóki Twoja firma nie będzie na tyle opłacalna, aby uzasadnić prowadzenie jej w pełnym wymiarze godzin.

Biznes medialny ma również niskie bariery wejścia. W szczególności, biznes mediów cyfrowych wymaga niewiele więcej niż twój czas i wysiłek. Możesz zacząć nawet bez przestrzeni biurowej, pracując w domu. Możesz również zacząć od samych podstaw, takich jak Stacja robocza, połączenie internetowe i strona internetowa.

Podobnie, istnieje niewiele kosztów ogólnych podczas prowadzenia działalności medialnej, zwłaszcza na początku. Nie musisz się martwić o płacenie pracownikom, zapasom, witrynie sklepowej i innych kosztów ogólnych związanych z większością rodzajów działalności. Branża medialna ma również potencjalnie wysokie marże brutto. W połączeniu z niskimi kosztami ogólnymi, możesz zachować dużą część swojego zysku.

Planowanie działalności medialnej jest również prostsze, niż się wydaje. Narzędzie takie jak Bionic ma wszystko, czego potrzebujesz do planowania mediów. Możesz łatwo tworzyć media plany, budować schematy blokowe, przewidywać KPI i automatyzować proces zapytania ofertowego (RPF). To oprogramowanie pomaga zwiększyć produktywność, pozwalając poświęcić więcej czasu na koncentrowanie się na krytycznych czynnikach, takich jak budowanie lejka klienta. 

Wreszcie, wszystkie informacje potrzebne do rozpoczęcia i prowadzenia odnoszącej sukcesy firmy medialnej są swobodnie dostępne. Istnieją obfite blogi, strony internetowe, grupy na Facebooku, e-booki, filmy z YouTube i inne media poświęcone pomocy w rozpoczęciu działalności. Wiele z tych informacji jest również wysokiej wartości i całkowicie za darmo. Aby rozpocząć, niekoniecznie musisz mieć określoną edukację medialną lub certyfikat.

Trudne części założenia biznesu medialnego

Istnieje wiele atrakcyjnych powodów, aby dostać się do biznesu medialnego. Ale nie wszystko jest różowe w tej branży. Podobnie jak rozpoczynanie każdej innej działalności, możesz spodziewać się wyzwań i wad podczas tworzenia firmy medialnej.

Najpilniejszym wyzwaniem, z którym zmierzysz się rozpoczynając działalność, jest konkurencja. Branża medialna jest zatłoczona, a niektórzy konkurenci działają w branży od dziesięcioleci. Budowanie zaufania wśród odbiorców i klientów może okazać się wyzwaniem. Minie trochę czasu, zanim będziesz mógł wyrzeźbić przestrzeń dla siebie w krajobrazie mediów.

Kolejnym wyzwaniem po uruchomieniu jest przepływ środków pieniężnych. Jest to szczególnie prawdziwe w tygodniach i miesiącach po uruchomieniu dużej firmy. Rozpoczęcie działalności oznacza, że jesteś samozatrudniony. Nie ma świadczeń ani płatnego urlopu. Ponadto nie masz stałego czeku, na który możesz się doczekać. Zarabiasz tylko za swoją pracę i możesz spodziewać się kilku suchych miesięcy na początku.

Rozpoczęcie działalności medialnej jest również pracochłonne. Prawdopodobnie będziesz obsługiwać wszystkie zadania administracyjne oprócz podejmowania ważnych decyzji biznesowych. Ponadto Twoja firma może łatwo zniszczyć twoje życie towarzyskie,a nawet przeszkodzić w spędzaniu czasu z bliskimi.

Wreszcie utrzymanie pozytywnego wizerunku marki może okazać się wyzwaniem. Stawiasz się tam jako ekspert czyni cię otwartym celem krytyki. Poruszanie się po krajobrazie politycznym i społecznym może być trudne. A internet może być brutalny dla ludzi, którzy aktywnie publikują swoje pomysły i opinie. Potrzebujesz grubej skóry, aby odnieść sukces w tym biznesie.

Jednak biznes medialny może być satysfakcjonujący pomimo wyzwań. Rynek mediów jest niezwykle rozdrobniony w erze cyfrowej. Istnieje duża szansa, aby znaleźć niszę, która Cię pasjonuje, pasuje do twojej wiedzy i gdzie prawdopodobnie odniesiesz sukces.

Jeśli jesteś gotowy, aby pociągnąć za spust swój pomysł na biznes, oto jak krok po kroku stworzyć biznes medialny.

Krok 1-stwórz Plan dla swojej firmy

Branża medialna jest szeroko pojętą branżą. Zgodnie z Prawem Insider, jesteś w branży medialnej, jeśli angażujesz się w tworzenie, produkcję, dystrybucję, prezentowanie lub w inny sposób wykorzystywanie dzieł lub nagrań wizualnych, dźwiękowych lub audiowizualnych. Szczególne utwory objęte tą definicją obejmują telewizję, książki, Audycje radiowe, wydawnictwa periodyczne i merchandising.

Konieczne jest więc zawężenie pomysłu na biznes medialny, który chcesz stworzyć.

Wybierz Swoją Niszę

Istnieje prawie nieskończona liczba opcji podczas rozpoczynania działalności medialnej. Wybierz więc niszę, aby zacząć budować swój biznes. Do najczęstszych nisz medialnych należą:

  • Wydawnictwo – w tym gazety, czasopisma, Książki, blogi, prace badawcze, referencje i komiksy.
  • Wideo I Animacja – w tym produkty wideo, takie jak YouTube, telewizja i animacja
  • Gry Wideo – w tym wszystkie rodzaje środowisk wirtualnych, takich jak wirtualna rzeczywistość
  • Film – może obejmować produkcję i dystrybucję filmów dokumentalnych, filmów i teledysków
  • Media Strumieniowe – odnosi się do mediów na żądanie, które ludzie mogą uzyskać dostęp online
  • Audio – takie jak nadawanie radia lub podcastów
  • Muzyka – obejmuje produkcję, dystrybucję i wykonywanie muzyki
  • Media Interaktywne – jak aplikacje, strony internetowe i oprogramowanie

Nisza biznesowa, którą wybierzesz, zależy wyłącznie od Ciebie. Ale istnieje kilka wskazówek, które mogą pomóc Ci wybrać najlepszą niszę. Na przykład, chcesz zacząć od ogólnego obszaru, w którym masz wiedzę. W tym celu pomyśl o swoich pasjach, hobby i wcześniejszym doświadczeniu zawodowym.

Następnie określ lukę na tym rynku, na którym pozycjonujesz się do rozwiązywania problemów. Na przykład Michael Arrington uruchomił popularną obecnie stronę internetową TechCrunch.com jako bloger na pół etatu. Skupił się wyłącznie na nowościach technologicznych, dzięki czemu mógł pozycjonować swój blog jako źródło wiadomości technologicznych. W rezultacie TechCrunch został przejęty przez AOL we wrześniu 2010 roku za około 40 milionów.

Stwórz biznes Plan

Biznesplan poinformuje prawie każdy aspekt budowania i prowadzenia firmy. Warto więc poświęcić trochę czasu i wysiłku na stworzenie planu dla Twojego biznesu. Przede wszystkim, biznesplan pomoże Ci zidentyfikować swoje cele i cele. Wskaże również drogę do osiągnięcia celów i pomoże Ci zarządzać budżetem i czasem.  

Niektóre z sekcji, które należy szczegółowo opisać w biznesplanie, obejmują:

  • Streszczenie
  • Względy finansowe
  • Cele
  • Misja
  • Klucze do sukcesu

Strona Small Business Administration (SBA) oferuje obszerne zasoby, które pomogą ci zaplanować, uruchomić, zarządzać i rozwijać firmę.

Krok 2-Zarejestruj się w programie do planowania mediów

Planowanie mediów może być trudne, zwłaszcza gdy rozpoczynasz działalność po raz pierwszy. Oprogramowanie do planowania mediów, takie jak Bionic, ułatwia ten proces. Zespół Bionic skonfiguruje nawet Twoje konto w ciągu godziny od złożenia wniosku o bezpłatną wersję próbną. Platforma organizuje nawet szkolenia bez dodatkowych kosztów, aby zapewnić maksymalne wykorzystanie pakietu oprogramowania.

Zamów bezpłatną wersję próbną

Po prostu odwiedź ten link, aby poprosić o bezpłatną wersję próbną. Musisz podać kilka szczegółów, w tym imię i nazwisko, numer telefonu i adres e-mail. Następnie otrzymasz wiadomość e-mail od zespołu obsługi klienta z poświadczeniami Twojego aktywnego konta.

Bezpłatna wersja próbna zawiera wszystkie funkcje oprogramowania. Zespół pomoże Ci również stworzyć swój pierwszy plan multimedialny. To oprogramowanie ma wszystko, czego potrzebujesz, aby wyglądać profesjonalnie od samego początku. Bionic działa dla wszystkich kanałów medialnych, w tym radia, cyfry, telewizji i druku.

Oprogramowanie kosztuje $195 na użytkownika miesięcznie. Otrzymasz również 14-dniową Gwarancję Zwrotu pieniędzy, jeśli nie podoba ci się to, co narzędzie ma do zaoferowania.

Krok 3-Określ Grupę Docelową

Ważne jest również, aby zidentyfikować grupę klientów, którą chcesz kierować do swojej firmy medialnej. Ten krok pomoże Ci również określić kierunek swojej działalności. Na przykład grupa docelowa określi rodzaj tworzonych treści, najskuteczniejsze kanały marketingowe, a nawet sposób zarabiania na swojej firmie medialnej.

Poznaj rodzaje odbiorców docelowych

Podział grupy docelowej na segmenty ułatwia znalezienie idealnej grupy odbiorców. Niektóre kategorie odbiorców docelowych obejmują:

Odsetki – grupa ta obejmuje odbiorców o określonych hobby, zainteresowaniach i preferencjach rozrywkowych. Grupy interesów są szczególnie cenne dla budowania lojalności wobec marki. Dlatego warto podzielić odbiorców na różne grupy w tej kategorii. Na przykład możesz mieć różne grupy dla preferencji rozrywkowych, hobby i zainteresowań.

Zamiar Zakupu – Widzowie w tej grupie są rozrzutni. Będą one podstawą tego, w jaki sposób Twoja firma medialna generuje przychody.

Subkultury – Ta grupa jest jeszcze bardziej skuteczna w tworzeniu społeczności wokół Twojej marki. Publiczność w tej grupie dzieli się codziennymi doświadczeniami, takimi jak fandomy rozrywkowe lub gatunki muzyczne. Możesz przejść długą drogę w tworzeniu lojalnych obserwujących, jeśli rozumiesz, co motywuje tę grupę docelową.

Zadaj właściwe pytania

Istnieje kilka krytycznych pytań, które mogą pomóc ci zidentyfikować idealny rynek docelowy.

  • Rodzaj mediów, które planujesz zaoferować swoim klientom
  • Segment rynku, który najbardziej korzysta z Twoich mediów
  • Co jest wyjątkowego w treści, którą planujesz zaoferować?

Odpowiedzi na te pytania powinny łatwo poprowadzić Cię w identyfikacji idealnej grupy docelowej. W ten sposób możesz tworzyć odpowiednie media, które przemawiają do twojej bazy klientów. Następnie będziesz w stanie przekazać swoją wartość za pośrednictwem podstawowych wiadomości i usług medialnych.

Następnie Segmentuj grupę docelową według grupy wiekowej, zainteresowań, lokalizacji i języka. Ten krok dodatkowo pomoże ci skierować wiadomość do właściwych odbiorców.

Określ Swoją Propozycję Wartości

Zdefiniowanie propozycji wartości pomaga w nadaniu tempa Twojej firmie. Firmy medialne to tuzin. Tak, to pomaga, jeśli można dowiedzieć się unikalną wartość masz do zaoferowania. Czy Twoja firma medialna oferuje bezstronne wiadomości? Czy masz świeże spojrzenie na wiadomości rozrywkowe? 

Pomyśl o tym, co masz do zaoferowania, co jest świeże, wyjątkowe i wartościowe na rynku. Będziesz musiał zmierzyć się z dużą konkurencją ze strony bardziej znanych firm medialnych. Posiadanie unikalnej propozycji wartości ułatwi zdobycie bardzo potrzebnego udziału w rynku.

Krok 4-Zarejestruj Swoją Firmę

Musisz skonfigurować strukturę biznesową, zanim będziesz mógł przejść do praktycznych części rozpoczynania działalności medialnej. Rejestracja Firmy pomoże Ci zaistnieć profesjonalnie już od samego początku. Ponadto rejestracja firmy ma praktyczne konsekwencje, takie jak płacenie podatków, ochrona przed odpowiedzialnością, otwarcie konta firmowego i zatrudnianie pracowników.

Wybierz strukturę firmy

Dla większości ludzi Spółka z Ograniczoną Odpowiedzialnością (LLC) jest najlepszą strukturą biznesową dla firmy medialnej. LLC jest elastyczna, pozwalając publikować samodzielnie lub przyciągać partnerów. Otrzymujesz również ochronę z ograniczoną odpowiedzialnością, co oznacza, że nie jesteś osobiście odpowiedzialny za straty, długi, procesy sądowe i inne zobowiązania. W ten sposób możesz chronić swoje osobiste finanse i aktywa.

Ponadto LLC oferuje elastyczne opcje podatkowe, które przyniosą korzyści Twojej dolnej linii. Na przykład możesz wybrać opodatkowanie jako spółka osobowa lub korporacja. Mamy tutaj świetny przewodnik, który pomoże Ci wybrać najlepszą strukturę biznesową dla Twojej działalności. Przynajmniej powinieneś przyjrzeć się Ochronie z ograniczoną odpowiedzialnością. Tak więc jednoosobowa działalność gospodarcza lub partnerstwo nie wchodzi w rachubę. Te struktury biznesowe nie oferują ochrony z ograniczoną odpowiedzialnością. Twoje aktywa osobiste i finanse będą uczciwe, jeśli napotkasz trudności biznesowe, takie jak długi lub pozwy sądowe.  

Zarejestruj Swoją Firmę

Po ustaleniu struktury biznesowej nadszedł czas, aby uczynić ją oficjalną. Proces rejestracji LLC jest stosunkowo prosty. Musisz:

  • Wybierz nazwę dla swojej LLC
  • Złóż artykuł o organizacji do sekretarza stanu
  • Zapłać opłatę za zgłoszenie stanu
  • Utwórz umowę operacyjną
  • Uzyskanie numeru identyfikacyjnego pracodawcy (Ein) z urzędu skarbowego

Polecam skorzystanie z usługi zakładania działalności gospodarczej lub usługi prawnej. Oczywiście zawsze możesz zarejestrować LLC samodzielnie. Ale możesz napotkać wyzwania w każdym z etapów. Służba formacyjna bierze odpowiedzialność za cały proces. Ta opcja pomaga szybko i łatwo utworzyć LLC.

Krok 5-Rozpocznij Tworzenie Treści

Ten krok może wyglądać nieco inaczej w zależności od wybranego medium. Na przykład tworzenie bloga z wiadomościami o rozrywce będzie wyglądać znacznie inaczej niż podcast. Ale istnieją podobieństwa niezależnie od platformy medialnej, którą wybierzesz, aby dotrzeć do odbiorców.

Zaplanuj Swoją Zawartość

Planowanie treści jest podstawą procesu tworzenia treści. Warto więc potraktować ten krok poważnie. Najpierw zacznij od zbadania tematów do swoich treści. Nie powinno to być zbyt trudne, jeśli już wybrałeś niszę i zidentyfikowałeś swoich odbiorców.

Mimo to możesz być przytłoczony pomysłami na treści i tematami w swojej niszy.

Aby rozwiązać ten problem, zbadaj słowa kluczowe, które mogą pomóc w przyciągnięciu ruchu do twojej platformy. Google AdWords jest doskonałym narzędziem do tego celu. Zawiera Planer słów kluczowych. Tutaj możesz uzyskać cenne dane dotyczące wolumenu wyszukiwania dla docelowych słów kluczowych. To narzędzie jest całkowicie bezpłatne i można łatwo pobrać raporty.

Upewnij się, że nie masz bezpośredniej konkurencji ze strony głównych graczy. Na przykład, jeśli planujesz oferować podobne treści, potrzeba wiele, aby konkurować z ekonomistą.

Wybierz temat, który Ci się podoba

Ten punkt jest szczególnie istotny, jeśli będziesz tworzyć własne treści. Budowanie wartościowych treści to gra długoterminowa. Możesz więc nie być wystarczająco zmotywowany, aby konsekwentnie tworzyć treści, jeśli nie podoba ci się ten temat. Z drugiej strony wyszukiwarki i odbiorcy nagradzają spójność.

W przypadku treści tekstowych upewnij się, że Twoje posty są łatwe do odczytania. Obrazy, nagłówki i punkty punktowe ułatwiają skanowanie treści. Ponownie, może to wydawać się oczywiste, ale trzymaj się tematu najlepiej jak potrafisz.

W przypadku treści wideo należy utworzyć strukturę. Dobry film powinien zawierać hak, podsumowanie filmu, problem, który chcesz rozwiązać, i unikalne podejście do rozwiązania problemu. Na koniec Zakończ wideo wezwaniem do działania.

Kluczem do sukcesu firmy medialnej jest konsekwencja. Zrób więc harmonogram tworzenia treści i trzymaj się go. Oprogramowanie Bionics okaże się nieocenione w tym kroku. 

Krok 6-Wybierz sposób zarabiania pieniędzy

Głównym powodem, dla którego wiele osób wchodzi w biznes medialny, jest zarabianie pieniędzy. Na szczęście istnieją różne sposoby generowania zysków w tym biznesie. Możesz również połączyć dwa lub więcej modeli biznesowych, aby zwiększyć swoje przychody. Oto spojrzenie na opcje zarabiania dla biznesu medialnego:

Linki Partnerskie

Tradycyjnie linkowanie partnerskie jest związane z wpływami mediów społecznościowych. Ale nawet główne firmy medialne wykorzystują to potencjalnie lukratywne źródło dochodów. Na przykład New York Times uruchamia witrynę z recenzjami znaną jako Wirecutter.

Ważne jest, aby dołączyć zastrzeżenie dotyczące relacji partnerskich. Podobnie, upewnij się, że linki partnerskie są wyraźnie oznaczone. Ten krok pomoże Ci zachować uczciwość dziennikarską.

Treść Sponsorowana

Sponsorowane jest stosunkowo nowym źródłem przychodów. Ale wiele firm z branży mediów cyfrowych wykorzystuje treści sponsorowane. Tutaj firmy płacą za reklamowanie swoich treści na twojej platformie, obok Twojej. Możesz tworzyć sponsorowane treści lub zlecać ich przesyłanie firmom.

Tak czy inaczej, upewnij się, że sponsorowane treści są wyraźnie oznaczone. Ponownie, pomaga to Twojej integralności, jeśli Twoi odbiorcy nie mylą Twoich regularnych treści z treściami sponsorowanymi.

Członkostwo i subskrypcje

Tutaj umieszczasz swoje treści za paywall. Twoi odbiorcy muszą subskrybować, aby uzyskać dostęp do treści. Ta metoda monetyzacji jest bardzo podobna do tego, jak tradycyjne media zarabiają pieniądze.

Zarabianie na subskrypcjach i członkostwach może być trudne. Ale nadal jest to możliwe, jeśli masz pokaźne i lojalne członkostwo. Musisz zaoferować wiele wartości, aby przekonać odbiorców do subskrybowania treści.

Reklama Display

Większość firm medialnych zarabia na reklamach display. Możesz zaoferować firmom miejsce na swojej stronie internetowej do reklamowania swoich produktów lub usług.

Reklama Display jest wszechstronna, skuteczna i stosunkowo łatwa do wykonania. Warto więc spróbować, rozważając, jak zarabiać na swojej firmie medialnej. Ta opcja jest szczególnie opłacalna, gdy masz dużą publiczność. 

Total
0
Shares
Related Posts