Przewodnik dla początkujących do szkolenia pracowników

Szkolenie pracowników ma zasadnicze znaczenie dla zamknięcia luk w wiedzy i talentach, poprawy wydajności oraz zwiększenia satysfakcji z pracy i morale.

Ale gorączkowe harmonogramy pracowników, rozproszona siła robocza i zróżnicowane nawyki uczenia się to tylko niektóre z przeszkód, które stoją na drodze do udanego programu szkoleniowego.

Zrozumienie podstaw szkolenia pracowników i wdrożenie najlepszych praktyk pomoże Ci stworzyć, zrealizować i ocenić udany program szkoleniowy.

Jeśli jesteś nowy w szkoleniu pracowników lub po prostu chcesz odświeżyć, zebrałem to podsumowanie, które wyjaśnia podstawy, oferuje oparte na technologii rozwiązania do automatyzacji niektórych z najczęstszych zadań i zawiera wskazówki dotyczące prowadzenia udanych sesji szkoleniowych.

Co To Jest Szkolenie Pracowników?

Szkolenie pracowników to program lub proces, który zapewnia i zwiększa wiedzę pracowników, umiejętności techniczne, tworzenie wartości i wydajność wymagane do spełnienia określonej roli w organizacji. Zazwyczaj szkolenie pracowników rozpoczyna się po orientacji i na ogół trwa przez cały cykl życia pracownika. Praktyczne szkolenia pracowników są okresowe i oferowane w regularnych odstępach czasu.

Zazwyczaj zobaczysz termin szkolenia i rozwój pracowników używany razem. Chociaż obie koncepcje mają wspólne cele, istnieje niewielkie rozróżnienie między tymi dwoma ideami.

Szkolenie pracowników koncentruje się na zdobywaniu podstawowych umiejętności i wiedzy niezbędnych do zajmowania określonej roli lub stanowiska. Z drugiej strony rozwój jest bardziej holistyczny, obejmuje wiele aspektów kariery zawodowej pracownika.

Szkolenie pracowników koncentruje się na krótkim okresie, zwykle trwającym dzień, tydzień lub najwyżej kilka miesięcy. To szkolenie ma na celu sprostanie bezpośrednim wyzwaniom, przed którymi stoją obecnie pracownicy. Przykłady obejmują kursy mające na celu podniesienie umiejętności komunikacyjnych pracownika lub zajęcia dotyczące poprawy bezpieczeństwa danych.

Rozwój pracowników dotyczy długoterminowego rozwoju kariery pracownika. Strategia ta ma na celu ciągłe przygotowywanie pracowników do następnego kroku w ich karierze lub na kolejne stanowisko odpowiedzialności. Chociaż może również obejmować kursy szkoleniowe, Często koncentruje się bardziej na mentoringu i stopniowym osiąganiu celów niż natychmiastowych wynikach.

Podstawy szkolenia pracowników

Zrozumienie podstawowych pojęć szkolenia pracowników znacznie ułatwia opracowanie skutecznego programu szkolenia pracowników.

Poniżej przedstawiamy podstawowe elementy szkolenia pracowników:

Określenie Celów Szkolenia

Nie jest możliwe przeprowadzenie praktycznego szkolenia pracowników bez uprzedniego uwzględnienia określonych celów. Istnieje nieskończona liczba umiejętności i obszarów wiedzy, które można szkolić personel. Wyzwaniem jest zidentyfikowanie luk w umiejętnościach i wiedzy, które mają największy wpływ na Twoją organizację.

Spotkanie z interesariuszami, kierownikami działów i menedżerami to zawsze dobry początek. Ten personel prawdopodobnie dobrze rozumie rodzaj szkolenia, którego potrzebują Twoi pracownicy. Twój zespół może również pomóc w określeniu co najmniej jednego wyraźnego celu biznesowego, który może zostać osiągnięty dzięki wsparciu programu szkoleniowego.

Dobre przykłady celów szkoleniowych obejmują:

  • Doskonalenie konkretnych umiejętności związanych z pracą
  • Kształtowanie właściwych postaw związanych z pracą
  • Minimalizacja błędów
  • Poprawa relacji z klientami
  • Zwiększenie możliwości komunikacyjnych
  • Poprawa bezpieczeństwa i higieny pracy
  • Integracja nowych technologii

Krótko mówiąc, konieczne jest, aby dokładnie określić, co program szkoleniowy ma osiągnąć. Ponadto program powinien bezpośrednio wspierać cel biznesowy, taki jak zwiększenie przychodów i wydajności, zgodność z przepisami lub zmniejszenie kosztów i odpadów.

Projektowanie programu szkolenia

Projektowanie programu szkoleniowego jest prawdopodobnie najtrudniejszą częścią procesu. W idealnym świecie opracowywałbyś program treningowy, który zaspokoi każdą osobę. Takie podejście nie będzie możliwe dla dużego zespołu, ale możliwe jest stworzenie skutecznego programu szkoleniowego, który zaspokaja średnie cechy grupy.

Na przykład zasady uczenia się dorosłych obejmują wszystkie rzeczy, które mają ze sobą wspólnego. Zasady uczenia się dorosłych, według Malcolma S. Knowlesa, stwierdzają, że dorośli:

  • Są zorientowane na cel
  • Są samodzielne
  • Ucz się najlepiej, gdy są zmotywowani do nauki
  • Preferuj odpowiednie i zorientowane na zadania szkolenia
  • Posiadasz wieloletnie doświadczenie i wiedzę, które możesz wnieść na szkolenie
  • Lubię czuć się szanowana

Zasady te są podstawą każdego udanego programu szkolenia pracowników.

Materiały szkoleniowe są również kluczowe dla programu. Dbaj o to, aby Twoi pracownicy byli przede wszystkim projektowani przy projektowaniu materiałów. Niektóre materiały mogą być bardziej dostępne dla trenerów, ale niezbyt skuteczne w przekazywaniu wiedzy i umiejętności i odwrotnie. Podobnie, upewnij się, że treści i oceny są bezpośrednio związane z celami edukacyjnymi określonymi we wcześniejszej fazie.

Szkolenie pracowników nie powinno być pasywnym przedsięwzięciem. Upewnij się, że pracownicy mogą współdziałać ze sobą i trenerem podczas programu. Ideą jest stworzenie środowiska współpracy, które sprzyja nauce i wymianie pomysłów.

Na koniec Podziel swoje materiały szkoleniowe i szkoleniowe na sekcje. Podobnie jak książka jest podzielona na rozdziały, upewnij się, że jedna sekcja programu opiera się na następnej i zadbaj o to, aby program przebiegał w porządku chronologicznym.

Realizacja programu szkoleniowego

Wdrożenie programu szkolenia pracowników jest bardziej ekscytujące i zwieńczenie ciężkiej pracy w projektowaniu programu.

Jednym z miejsc niepowodzenia organizacji w szkoleniu pracowników jest komunikacja. Może się to wydawać oczywiste, ale poinformowanie pracowników o harmonogramie szkoleń z odpowiednim wyprzedzeniem pomaga usprawnić proces szkolenia. Pracownicy mogą wymagać dostosowania harmonogramów lub pełnego przygotowania przed szkoleniem. Terminowa komunikacja jest kluczowym czynnikiem podczas wdrażania programu szkoleniowego.

Podczas realizacji programu szkoleniowego przyda się również lista kontrolna przygotowania. Zadania te mogą obejmować zakup materiałów eksploatacyjnych, opracowywanie logistyki podróży, rezerwowanie pomieszczeń na szkolenia oraz dostarczanie żywności i napojów. Dobrze jest zająć się tymi zadaniami na długo przed datą rozpoczęcia szkolenia.

Ocena programu szkolenia

Pracownik, który ukończył program szkoleniowy, nie jest jedyną miarą sukcesu. Ocena programu szkoleniowego ma kluczowe znaczenie dla usprawnienia i usprawnienia procesu szkoleniowego. Podstawowym celem programu szkoleniowego jest zmiana zachowania pracownika w pracy. Musisz ocenić program, aby określić, czy osiągnąłeś ten krytyczny cel.

Istnieje kilka kluczowych wskaźników, które są często używane do określenia sukcesu programu szkoleniowego. Są to:

Reakcja pracownika na szkolenie – To, co pracownicy myślą o programie szkoleniowym, jest doskonałym miernikiem sukcesu programu. Anonimowe ankiety mogą pomóc w zbieraniu tych informacji, podobnie jak obserwowanie zachowań pracowników podczas szkolenia. Czy pracownicy byli zaangażowani? Czuli, że się nauczyli? Czy szkolenie im się podobało lub podobało?

Zdobyta wiedza – Ocena pracowników podczas szkolenia pomaga określić praktyczne rezultaty szkolenia. W zależności od rodzaju szkolenia ocena może obejmować studia przypadków, proste testy oparte na wiedzy, ćwiczenia praktyczne lub symulacje pracy.

Post-training job behavior – Możesz monitorować zachowanie pracowników po szkoleniu, aby określić efekt netto programu. Zachowania zawodowe mogą obejmować umiejętności, wiedzę lub postawy omówione podczas szkolenia. Czy pracownicy przenoszą na swoje stanowiska to, czego się nauczyli?

Ilościowe wyniki biznesowe – W końcu możliwe jest oszacowanie sukcesu szkolenia pracowników na podstawie celów biznesowych. Czy szkolenie udało się zwiększyć przychody, obniżyć koszty, wyeliminować marnotrawstwo lub ograniczyć incydenty w miejscu pracy?

Informacje zebrane podczas oceny pomagają wzmocnić program szkolenia i sformułować najlepsze praktyki dla przyszłych sesji szkoleniowych.

3 Narzędzia Do Poprawy Programu Szkolenia Pracowników

Teraz, gdy opracowałeś program szkoleniowy dla pracowników, nadszedł czas, aby go zrealizować. Istnieje kilka narzędzi, które mogą pomóc ci w pełni wykorzystać program treningowy. Narzędzia te obejmują:

1. System Zarządzania Nauczaniem

Learning Management System (LMS) to sprytne narzędzie e-learningowe, które pomaga usprawnić każdy aspekt programu szkoleniowego. To oprogramowanie pomaga organizować wszystkie treści w jednym miejscu, a nie Materiały edukacyjne rozłożone na różnych urządzeniach i dyskach twardych.

Talent LMS to wyjątkowy system zarządzania nauczaniem ze względu na jego solidne funkcje i możliwości. Możesz tworzyć kursy szkoleniowe od podstaw, automatyzować powtarzalne zadania, takie jak testy oceniające i zadania, a także dostarczać zajęcia internetowe na żądanie. Możesz nawet zaoferować akredytację na koniec kursu za pomocą narzędzia do zarządzania certyfikacją.

Talent LMS ma pięć planów cenowych, w tym bezpłatną opcję. Plany te mogą pomieścić od 5 do 1000 użytkowników w zależności od wielkości firmy. Bezpłatny plan przeznaczony jest dla maksymalnie pięciu użytkowników i umożliwia utworzenie do dziesięciu kursów. Najpopularniejszy plan, Plan Plus, kosztuje $249 miesięcznie. Ten plan obsługuje do 500 użytkowników i możesz tworzyć nieograniczone kursy. Każdy plan zawiera również bezpłatny okres próbny, dzięki czemu możesz przetestować LMS przed zarejestrowaniem się w planie.

2. Narzędzie Do Tworzenia Treści

Będziesz musiał tworzyć angażujące treści do swojego programu szkoleniowego. Narzędzia do tworzenia treści umożliwiają szybkie i łatwe tworzenie nowych i istniejących materiałów. Może nie być potrzebne oddzielne narzędzie do tworzenia treści, jeśli już zarejestrowałeś się w LMS.

Na przykład Talent LMS ma intuicyjny kreator treści. Ten kreator umożliwia tworzenie wszelkiego rodzaju treści szkoleniowych, w tym szkoleń z zakresu zgodności, szkoleń wdrożeniowych, szkoleń sprzedażowych i szkoleń z zakresu obsługi klienta. Oprogramowanie jest nawet dostarczane z wbudowanymi gotowymi kursami, aby zacząć.

3. Lista Kontrolna Sprzętu Treningowego

Istnieje kilka kluczowych elementów wyposażenia, których potrzebujesz, aby zapewnić skuteczny program szkolenia pracowników. Komputery stacjonarne, laptopy i tablety są podstawą podczas treningu. Pamiętaj, aby przed treningiem przesłać materiały szkoleniowe na urządzenia. Kolejną wielką zaletą korzystania z systemów zarządzania nauczaniem jest to, że pracownicy mają dostęp do materiałów szkoleniowych wirtualnie. Nie trzeba ręcznie przesyłać zawartości do urządzeń.

Do przeprowadzenia szkolenia potrzebne jest również silne połączenie z Internetem. Dobrym pomysłem jest również przetestowanie połączenia przed treningiem. Krótko mówiąc, kompleksowa lista kontrolna sprzętu treningowego zapewnia, że niczego nie przegapisz przed rozpoczęciem szkolenia. Inne elementy, które możesz potrzebować dodać do listy kontrolnej sprzętu, to:

  • Projektor
  • Duży ekran
  • Tablica lub flipchart (do treningu w formie papierowej)
  • Stacje robocze
  • Gniazdka elektryczne
  • Fontanna i ekspres do kawy
  • Dane logowania

5 sztuczek do prowadzenia udanego szkolenia pracowników

Wdrożenie udanego programu szkolenia pracowników po raz pierwszy może wydawać się przytłaczające. Istnieje kilka wskazówek, które można wdrożyć, aby zwiększyć sukces programu. Co więcej, możesz zbudować od pierwszego szkolenia, aby stworzyć skuteczny długoterminowy program szkolenia pracowników.

1. Get Executive Buy-In

Kierownictwo ma wiele na głowie, a program szkolenia pracowników może nie być priorytetem w tej chwili. Mimo to, potrzebujesz wsparcia wykonawczego, aby uruchomić udany program szkoleniowy. Wsparcie na poziomie kadry kierowniczej pomaga w rozliczalności, pomaga w zrozumieniu znaczenia programu i określa oczekiwania dotyczące szkolenia. Znacznie łatwiej jest również zapewnić wsparcie kierownictwa dla Twojego programu, jeśli zaangażowany jest kierownik.

Menedżerowie będą chcieli wiedzieć, jak Twój program szkoleniowy pasuje do celów Twojej firmy. Łatwiej będzie Ci sprzedać swój program, jeśli zawiera on konkretne działania wspierające główne cele Twojej firmy lub zgodne ze strategią firmy.

Równie ważne jest, aby mieć jasne i wyartykułowane wskaźniki KPI. Inteligentne cele, które określają, w jaki sposób program bezpośrednio wpływa na cele i strategię organizacji, pomogą ci uzyskać mocne argumenty dla kadry kierowniczej. Niektóre wskaźniki KPI, takie jak wydajność, szybkość i produktywność pracowników, są łatwe do zaobserwowania i oceny i stanowią dobry punkt wyjścia podczas omawiania programu szkoleniowego z kierownictwem.

2. Koncentracja na niwelowaniu luk w wynikach

Przed opracowaniem programu treningowego musisz przeprowadzić dokładną analizę luk w wydajności. “Szkolenie w zakresie zgodności” brzmi dobrze na papierze, ale jest to szeroki temat do rozwiązania. Musisz zidentyfikować konkretne zachowania pracowników, które pomogą wypełnić lukę między aktualnym poziomem wydajności pracowników a pożądanym poziomem wydajności.

Twoi pracownicy mogą zaoferować cenny wgląd w kluczowe luki w wydajności. Porozmawiaj z nimi o pożądanym poziomie wydajności i porównaj go z aktualnymi poziomami wydajności. To ćwiczenie może wyróżnić określone zachowania, na których należy się skupić, aby poprawić wydajność. Podobnie, porozmawiaj z menedżerami o pożądanym poziomie wydajności pracowników w stosunku do bieżącej wydajności.

Nie zawsze jest jasne, które luki w wydajności należy traktować priorytetowo. Cele organizacji można wykorzystać do priorytetyzacji luk w wydajności. Możesz na przykład zmierzyć wykryte luki w wydajności w oparciu o kluczowe wskaźniki, takie jak oceny zadowolenia klientów i zyski firmy. To ćwiczenie powinno pomóc Ci szybko wymienić kluczowe zachowania do kierowania z programem treningowym.

3. Rozważ zaangażowanie Działu Operacyjnego

Dla większości organizacji szkolenia i rozwój to zadania działu HR. Może to jednak prowadzić do rozłączenia między programem szkoleniowym a firmą. Prostym powodem jest to, że HR zazwyczaj nie angażuje się w codzienną działalność biznesową.

Może warto przekazać część lejców operacjom. Dział ten ma bezpośrednie doświadczenie w procesie pracy. Operacje są dobrze przygotowane do zidentyfikowania konkretnych luk w wiedzy i umiejętnościach pracowników. Dział operacyjny koordynuje również pracę w organizacji. W związku z tym dział ma miejsce w pierwszym rzędzie podczas monitorowania i oceny szkoleń pracowników w kontekście pracy.

Wreszcie, Operations ma większy udział w udanym szkoleniu pracowników. Ci specjaliści są odpowiedzialni za planowanie produkcji i kontrolę jakości. Mają bezpośredni interes w zatrudnianiu pracowników z odpowiednią wiedzą i umiejętnościami do pracy. Dodatkowo, Operations jest odpowiedzialny za planowanie i przydzielanie budżetu w organizacji. Dział prawdopodobnie będzie zwracał większą uwagę na jakość i znaczenie szkoleń pracowników niż HR.

Dobrym pomysłem jest posiadanie mieszanego zespołu HR i personelu operacyjnego, który uzupełniałby się nawzajem. Należy również rozważyć przypisanie silnego ogólnego menedżera programu do planowania i realizacji inicjatyw szkoleniowych.

4. Włączenie mentoringu i praktyk do programu szkoleniowego

Praktyka zawodowa może uzupełniać szkolenie w klasie lub szkolenie wirtualne o określone szkolenie w miejscu pracy. Staż jest typowy w wielu wykwalifikowanych zawodach, w tym prace elektryczne, hydrauliczne i stolarskie. Ale możesz wykorzystać skuteczność tych programów dla środowiska korporacyjnego.

Rozważ delegowanie ról mentorskich menedżerom wyższego szczebla i innym doświadczonym pracownikom. Ci cenni członkowie zespołu mogą zaoferować innym pracownikom wyjątkową wiedzę zawodową i zawodową. Mentoring to niedrogi sposób na zapewnienie pracownikom natychmiastowej informacji zwrotnej poprzez bezpośrednie interakcje. Możesz również wykorzystać moc technologii do rozwijania relacji mentorskich na odległość, jeśli masz rozproszoną siłę roboczą.

GE jest doskonałym przykładem firmy, która stawia na mentoring pracowników. Firma posiada dwuletni program Commercial Leadership Program (CLP), który paruje uczestników z liderami organizacji. Program oferuje również ekskluzywne kursy szkoleniowe, szczyty i wydarzenia networkingowe. Inne duże organizacje z godnymi uwagi programami mentorskimi to Caterpillar, 3m, FedEx, Merrill Lynch i Bank of America.

5. Rozważenie rotacji stanowisk jako elementu szkolenia pracowników

Rotacja zadań polega na przeniesieniu pracowników do kilku różnych miejsc pracy w czasie. Nuda i apatia mogą stopniowo wkradać się do Twoich pracowników. Rotacja pracy to doskonały sposób na wstrząsnięcie sytuacją i przełamanie monotonii codziennych działań pracownika.

Rotacja stanowisk to również doskonały sposób na wyposażenie pracowników w nowe umiejętności wykraczające poza ich obecne stanowiska, odkrywanie ukrytych talentów i bystrości oraz oferowanie planu awaryjnego, jeśli pracownik nagle odejdzie.

Walmart jest doskonałym przykładem wdrażania rotacji zadań. Stażyści zarządzania obracają się w różnych działach, w tym kredyt, merchandising i obsługa klienta, podczas pierwszego roku lub dwóch w pracy. Tam, gdzie to możliwe, rozważ rotację pracowników w różnych działach w trakcie ich cyklu życia.

Pomaga, jeśli masz indywidualne mapy kariery dla swoich pracowników. Możesz zapoznać się z mapą kariery, aby zdecydować o najskuteczniejszej strategii rotacji pracy dla każdego pracownika. Pracownicy są bardziej skłonni do udziału w programie, jeśli uważają, że ma to bezpośredni wpływ na ich perspektywy zawodowe w Twojej organizacji.

Co Dalej

Praca nie jest skończona po ukończeniu szkolenia przez pracowników. Pierwszym ważnym krokiem po szkoleniu jest stworzenie środowiska, w którym pracownicy mogą ćwiczyć to, czego się nauczyli. Umożliwienie im praktykowania tego, czego się nauczyli, zwiększa szanse, że wiedza i umiejętności będą się trzymać. Organizuj spotkania między menedżerami i pracownikami na temat tego, jak najlepiej przetestować swoje nowe umiejętności. Menedżerowie mogą również pomóc w stworzeniu planu działania dla pracowników w celu wdrożenia ich nowo znalezionej wiedzy.

Na koniec należy regularnie śledzić wskaźniki KPI szkolenia, aby ocenić skuteczność programu. Na przykład, jeśli szkolenie ma na celu poprawę satysfakcji klienta, porównaj dane przed i po szkoleniu, aby zobaczyć wpływ programu. Strategia ta pomaga również utrzymać pracowników odpowiedzialnych za stosowanie wiedzy i umiejętności programu na swoich stanowiskach.

Możesz użyć oprogramowania do zarządzania wydajnością, aby śledzić wyniki pracowników po szkoleniu. Sprawdź nasz najlepszy Post oprogramowania do zarządzania wydajnością, aby uzyskać szczegółowe informacje na temat oprogramowania do zarządzania wydajnością.

Total
0
Shares
Dodaj komentarz
Related Posts