Przewodnik dla początkujących do pracy z zasobami ludzkimi

Znaczenie HR w firmie jest często niedoceniane. Jest to jeden z najbardziej krytycznych działów, ponieważ zadania należące do kategorii HR są integralną częścią każdej firmy. HR to pierwszy punkt kontaktowy nowego pracownika dla firmy, a każdy krok, który dzieje się po drodze, w tym awanse, zmiany wynagrodzeń i inne, przechodzi przez dział HR.

Jednak wiele osób nie do końca rozumie, co robi HR. Mogą wiedzieć, że HR jest odpowiedzialny za zatrudnianie i zwalnianie pracowników, ale poza tym wiele osób jest ciężko nazwać inne zadania, które należą do gigantycznego parasola zasobów ludzkich. Aby wyjaśnić, czym jest HR i dostarczyć Ci narzędzi, sztuczek i wskazówek dotyczących zadań związanych z zasobami ludzkimi, stworzyliśmy ten przewodnik.

Czym są prace HR?

Jak wspomniano powyżej, praca w dziale zasobów ludzkich obejmuje wiele obszarów i jest kluczową częścią każdej firmy, bez względu na wielkość. W przypadku mniejszych firm dział HR może być tylko jedną osobą. Dla większych firm HR to na ogół zespół ludzi. Jeśli twój budżet na to pozwala, zatrudnij więcej niż jednego specjalistę HR, ponieważ tak wiele różnych zadań i obowiązków może być przytłaczających dla jednej osoby.

Działy HR służą przede wszystkim wspieraniu firmy i jej pracowników. Pozwala to każdemu wykonywać swoją pracę i pozwala firmie działać bez problemów. Do obowiązków specjalisty HR należą takie rzeczy jak:

  • Zatrudnianie
  • Budżety
  • Rekrutacja
  • Szkolenie nowych pracowników
  • Śledzenie świadczeń pracowniczych
  • Wspieranie kultury firmowej

Krótko mówiąc, dział HR w firmie niemal codziennie wpływa na życie każdego pracownika w firmie. Dlatego ten wydział jest tak ważny.

Podstawy pracy z zasobami ludzkimi

Obowiązki działu HR wykraczają daleko poza zatrudnianie i zwalnianie pracowników, choć to jeden z elementów układanki. Mówiąc ogólnie, Zasoby ludzkie są odpowiedzialne za zatrudnianie i zarządzanie całą siłą roboczą firmy.

Większość obowiązków działu HR jest stosunkowo podobna w zależności od firmy i obejmuje ważne rzeczy, takie jak:

  • Zarządzanie świadczeniami pracowniczymi
  • Obsługa płac
  • Zarządzanie świadczeniami pracowniczymi
  • Zarządzanie rekrutacją i wypowiedzeniem
  • Kultywowanie kultury firmy
  • Obsługa prac administracyjnych
  • Onboarding i szkolenie nowych pracowników
  • Utrzymanie szczęśliwego i bezpiecznego środowiska pracy
  • Prowadzenie dokumentacji pracowniczej
  • Mediacja wszelkich konfliktów pracowniczych

Cały dział HR jest odpowiedzialny za te rzeczy, a dla niektórych firm oznacza to, że jedna osoba musi wykonywać wszystkie te obowiązki, podczas gdy dla większych firm kilka osób może wykonywać te obowiązki z każdą osobą specjalizującą się w konkretnym kawałku układanki.

W bardziej rozbudowanym dziale HR każda osoba ma swoją rolę pod parasolem HR. Oto spojrzenie na niektóre z różnych rodzajów pracy zasobów ludzkich, począwszy od poziomu podstawowego do bardziej kierowniczych stanowisk.

Specjalista Ds. Zatrudnienia / Rekruter

Szanse są duże, że pracowałeś z rekruterem w pewnym momencie swojej kariery. Pracują oni wewnętrznie dla działu HR firmy lub dla zewnętrznych agencji rekrutacyjnych. Specjaliści / rekruterzy pomagają firmom znaleźć najlepszych ludzi na określone stanowiska. Rekruterzy robią to, udostępniając oferty pracy, przeglądając aplikacje, planując rozmowy kwalifikacyjne i zarządzając procesem rekrutacji z kandydatami. Niezależnie od tego, czy pracują dla Ciebie, czy dla agencji, ta osoba musi znać wszystkie szczegóły dotyczące stanowisk, które próbują dopasować do kandydatów, w tym opisy stanowisk, zakresy wynagrodzeń, oferowane świadczenia, kulturę firmy, proces zatrudniania i wiele innych.

Zarówno tytuły” Specjalista ds. zatrudnienia”, jak i” rekruter ” są często używane zamiennie.

Asystent Ds. Kadr

Ta pozycja na poziomie podstawowym jest sposobem na wejście w świat HR i pomaga dyrektorom HR i menedżerom w różnych zadaniach administracyjnych. Obejmują one sprawy związane z potencjalnymi nowymi pracownikami, takie jak pisanie opisów stanowisk, dotarcie do referencji, przesiewanie kandydatów i praca z obecnymi pracownikami w celu uzyskania nieobecności, raportów wydajności i innych.

Koordynator Ds. Zasobów Ludzkich

To stanowisko odpowiada za ułatwianie programów HR pod kierownictwem dyrektora HR lub menedżera. Programy te obejmują orientacje, szkolenia pracowników, rozwój i inne. Częścią pracy koordynatora jest badanie trendów w branży i praca nad wdrożeniem najlepszych praktyk w celu usprawnienia procesów HR i zadowolenia pracowników.

Specjalista Ds. Zasobów Ludzkich

Jak sama nazwa wskazuje, HR generalist odpowiada za ogólne zadania administracyjne, które zapewniają funkcjonowanie działu zasobów ludzkich bez żadnych problemów. Niektóre z tych zadań obejmują nadzorowanie zgodności i raportowanie, a także komunikację między firmą a pracownikami. Bezpieczeństwo pracowników i dobre samopoczucie wszystkich pracowników jest również czymś, za co odpowiedzialny jest generał.

Kierownik Ds. Rekrutacji

Gdy już sprawdzisz się jako rekruter, możesz przejść na stanowisko menedżera ds. rekrutacji. Osoba ta nadzoruje innych rekruterów i pomaga w rozmowach kwalifikacyjnych i zatrudnienia dla jednej firmy lub wielu firm, w zależności od konkretnej pracy. Częścią tego stanowiska jest również pomoc w prognozowaniu potrzeb rekrutacyjnych i śledzenie wskaźników rekrutacji, aby zapewnić najlepsze możliwe praktyki rekrutacyjne.

Menedżer Ds. Zasobów Ludzkich

Zadaniem HR Managera jest nadzorowanie całego działu kadr i upewnianie się, że każdy wykonuje swoją pracę poprawnie. Pomaga to całemu działowi płynnie działać. Kierownik spotyka się z menedżerami w firmie, aby porozmawiać o strategiach zatrudniania i sprawdzania członków zespołu i ich wydajności. Menedżerowie HR to także ci, którzy często zmagają się z trudniejszymi problemami pracowników, takimi jak mediowanie konfliktów i przeprowadzanie wywiadów wyjazdowych.

Menedżer Ds. Relacji Pracowniczych

To stanowisko dba o to, aby środowisko pracy było bezpieczne, szczęśliwe i zdrowe. Menedżerowie ds. relacji pracowniczych robią to, zwracając uwagę na wszelkie złe zachowania, które mogą powodować nieprzyjazne lub nieprzyjazne środowisko pracy. Ci menedżerowie są dobrze obeznani i wyszkoleni w stanowych i federalnych przepisach prawa pracy i wykorzystują tę wiedzę do prawidłowego radzenia sobie z konfliktami. Ta pozycja wymaga posiadania silnych umiejętności komunikacyjnych i umiejętności spokojnego i skutecznego radzenia sobie z wrażliwymi problemami.

Specjalista Ds. Stosunków Pracy

Byłbyś zaskoczony liczbą różnych przepisów prawa pracy, które istnieją w miejscu pracy dzisiaj. Aby upewnić się, że wszystkie te są spełnione, wiele firm zatrudnia specjalistę ds. stosunków pracy. Ta osoba jest nie tylko odpowiedzialny za upewnienie się, że firma przestrzega wszystkich przepisów prawa pracy, ale są one również odpowiedzialne za procedury skarg, pomoc menedżerom wykonawczym w procesie negocjacji i zbieranie statystyk, aby pomóc firmie zdecydować, co jest najlepsze dla umów pracowniczych.

Dyrektor ds. kadr

Dyrektor HR w firmie zazwyczaj zgłasza się bezpośrednio do dyrektora generalnego w sprawie wszystkich zasobów ludzkich. Obejmuje to wdrażanie polityk i procedur, kierowanie orientacją na pracowników, szkolenia, zgodność z przepisami federalnymi, stanowymi i lokalnymi oraz zarządzanie bazami danych. Dyrektor HR dba o to, aby wszystko, co dzieje się w dziale kadr, było jak najbardziej efektywne i opłacalne.

3 narzędzia do poprawy zatrudnienia w zasobach ludzkich

Jak widać, pod pojęciem “Zasoby ludzkie” kryje się znacznie więcej, niż wielu ludziom się wydaje. Aby wykonać wszystkie niezbędne zadania przy minimalnych problemach, ludzie często zwracają się do technologii.

Oto niektóre z najlepszych narzędzi HR, które musisz wiedzieć, aby uzyskać więcej kwalifikacji do pracy w tym dziale.

Zoho People

To oparte na chmurze oprogramowanie do zarządzania zasobami ludzkimi pomaga firmom organizować i zarządzać wszystkimi niezbędnymi danymi pracowników. Zoho People jest przyjazny dla użytkownika i przystępny cenowo, a także zapewnia pracownikom łatwy sposób śledzenia czasu, w tym godzin rozliczanych i nie rozliczanych. Tworzy również karty czasu pracy, przyspiesza proces fakturowania i pozwala przeglądać aktualnie realizowane projekty.

Zoho People przydaje się również, gdy przychodzi czas na zatrudnianie i wdrażanie nowych pracowników, a także gdy przychodzi czas na przeprowadzanie przeglądów wydajności dla obecnych pracowników. Jest wysoce konfigurowalny i można go dostosować do konkretnych potrzeb firmy.

Zoho People zaczyna się od $1.25 za użytkownika miesięcznie rozliczanego rocznie i ma 30-dniowy bezpłatny okres próbny.

ICIMS pozyskiwanie talentów

Proces wdrażania nowych pracowników może być trudny. Aby pomóc w tej części obowiązków kadrowych, rozważ wypróbowanie iCIMS Talent Acquisition. To oprogramowanie do wdrażania pracowników umożliwia interakcję z kandydatami, którzy odpowiadają twoim potrzebom, zatrudniają tylko najlepszych kandydatów i usprawniają ogólny proces zatrudniania za pośrednictwem platformy.

To oprogramowanie jest używane przez ponad 3000 firm na całym świecie i jest jednym z największych dostawców oprogramowania jako usługi (Saas) do pozyskiwania talentów i zarządzania nimi.

iCIMS nie pokazuje publicznie swoich cen, ale możesz zobaczyć bezpłatne demo i porozmawiać z przedstawicielem, aby uzyskać opcje cenowe.

Kissflow HR Cloud

To oparte na chmurze oprogramowanie do zarządzania zasobami ludzkimi pozwala robić wszystko w jednym miejscu, w tym śledzenie kandydatów, zarządzanie urlopami, zarządzanie frekwencją, zarządzanie wynikami, wdrażanie i odbieranie pracowników i wiele innych. Jedną z rzeczy, które wyróżniają Kissflow HR Cloud na tle konkurencji, jest to, że ma zautomatyzowane wyzwalacze wydajności, które sugerują poprawę wydajności pracowników, którzy nie robią najlepiej w pracy.

Kissflow dobrze integruje się z innymi rozwiązaniami oprogramowania innych firm, dzięki czemu można go używać w połączeniu z innymi narzędziami, które są pomocne.

Kissflow zaczyna się od $ 16 za użytkownika miesięcznie i możesz wypróbować 14-dniowy bezpłatny okres próbny, aby sprawdzić, czy jest odpowiedni dla Twojej firmy.

3 sztuczki do pracy z zasobami ludzkimi

Jeśli jesteś zainteresowany pracą w HR lub awansem w dotychczasowej karierze HR, te sztuczki i wskazówki pomogą Ci stać się silniejszym kandydatem.

Inspiruj Innych

Specjaliści HR istnieją z wielu powodów, ale jednym z głównych jest zapewnienie, że wszyscy pracownicy przestrzegają zasad firmy. Chociaż jest to konieczne dla firmy, często sprawia, że Dział HR ma złą reputację, ponieważ jest zbyt surowy i odłączony od tego, czego Firma i jej pracownicy naprawdę potrzebują.

To jest, gdzie twoja zdolność do inspirowania naprawdę się przyda. Pomóż pracownikom zrozumieć, że istnieją powody, dla których zasady te przynoszą im korzyści.

Pokazując pracownikom takie rzeczy, będziesz postrzegany jako lider, który jest pasjonatem swojej pracy, a ta pasja może inspirować innych do robienia wszystkiego, co w ich mocy. Zachęci ich również do wykonywania swojej pracy zgodnie z tymi zasadami, co ułatwi twoją pracę.

Bądź Elastyczny

Zmiany w branżach i zawodach następują regularnie i w szybszym tempie niż kiedykolwiek we współczesnym świecie. Dlatego specjaliści HR muszą być ciekawi i mieć wiedzę na temat zmian i trendów w branży. Powinieneś poświęcić czas na poznanie nowych problemów i najlepszych praktyk, aby sobie z nimi poradzić.

Powinieneś również zawsze być otwarty na Próbowanie Nowych Rzeczy i ewentualnie zmianę niektórych polityk i procedur firmy, które zostały ustanowione przez długi czas, jeśli uważasz, że nowe podejście jest lepsze dla wszystkich. Nawet w roli nie-menedżera, dobre firmy chcą świetnych pomysłów, bez względu na to, od kogo pochodzą.

Kluczem nie jest tylko badanie i poznawanie nowych zmian. Jest to również ich wdrożenie, co wymaga czasu i wysiłku. Dowiedz się, jakie masz narzędzia i jakie narzędzia musisz podjąć, aby w razie potrzeby zmienić plany HR firmy. Jeśli masz pomysły na usprawnienie procesów HR, ludzie to zauważą. Kiedy oszczędzasz czas lub pieniądze firmy, pokazujesz swoją wartość i pasję do roli i biznesu.

Komunikuj Się Skutecznie

Komunikacja jest sercem każdej pozycji kadrowej. Aby odnieść sukces w pracy HR, musisz dobrze komunikować się ze wszystkimi w firmie, od najwyższego poziomu kadry kierowniczej po nowych pracowników.

Skuteczna komunikacja wykracza poza pisanie profesjonalnych e-maili i prowadzenie rozmów telefonicznych. Skuteczna komunikacja może pokazać, jak rozmawiasz z innymi w firmie na spotkaniu – nie tylko to, co mówisz, ale także to, jak się nosisz. Możesz doskonalić te umiejętności, aby pomóc innym w swoim dziale I firmie skuteczniej komunikować się w takich sprawach, jak orientacje, spotkania i inne.

Co dalej

Nie wszyscy, którzy kończą w HR, chodzili do szkoły z myślą o tym zawodzie. Na szczęście HR nie zawsze wymaga Dyplomu w tej konkretnej dziedzinie, aby uzyskać pracę.

Jednak pracodawcy używają niektórych wskaźników, aby określić, czy ktoś dobrze nadaje się do kariery w zasobach ludzkich. Oto kilka:

  • Certyfikaty HR
  • Pozytywna osobowość
  • Silna etyka pracy i doskonałe umiejętności komunikacyjne
  • Studia licencjackie
  • Wcześniejsze doświadczenie

Jeśli rozważasz pracę na wyższym poziomie, możesz potrzebować Dyplomu z zarządzania zasobami ludzkimi, administracji biznesowej lub czegoś podobnego. Niektóre stanowiska HR mogą nawet wymagać tytułu magistra w zakresie zasobów ludzkich, zasobów ludzkich i relacji pracowniczych lub administracji biznesowej. Niektóre firmy mogą odstąpić od wymogu stopnia, jeśli masz certyfikaty HR z akredytowanego miejsca i wcześniejsze doświadczenie HR.

W zależności od tego, gdzie jesteś w swojej karierze i na jakim poziomie pracy HR chcesz wylądować, określ, jaką wiedzę, umiejętności i wykształcenie masz i co możesz potrzebować uzyskać.

Silny dział HR może zrobić lub rozbić firmę. Ponieważ zasoby ludzkie mają swoje ręce w różnego rodzaju zadaniach, które sprawiają, że firma działa płynnie, jest to bardzo potężny dział, do którego należy.

Jeśli rozważasz stanowisko HR, które współpracuje z działem sprzedaży lub rekrutuje na stanowiska sprzedaży, zapoznaj się z tym artykułem o tym, jak pisać opisy stanowisk pracy w dziale sprzedaży.

Total
0
Shares
Related Posts