Możesz nie zrozumieć znaczenia dobrych pytań na rozmowę kwalifikacyjną, dopóki nie uświadomisz sobie, że zatrudniłeś kogoś, kto nie jest odpowiedni dla Twojej firmy.
Jeden taki błąd i jesteś gotowy, aby upewnić się, że Twoje pytania kwalifikacyjne są idealne do następnego zatrudnienia.
A może chcesz uniknąć tego błędu w pierwszej kolejności!
Niezależnie od tego, czy rezonujesz z pierwszym, czy drugim, posiadanie najwyższej klasy pytań kwalifikacyjnych jest kluczem do sukcesu Twojego zatrudnienia.
Jeśli nie wiesz, jak opracować te pytania dotyczące wywiadu z gwiazdami, nie obawiaj się-stworzyliśmy ten poradnik, aby cię nauczyć.
Łatwe części opracowania najlepszych pytań na rozmowę kwalifikacyjną
Zacznijmy od pozytywów i porozmawiajmy o łatwych częściach tworzenia pytań kwalifikacyjnych. Służy to jako idealne miejsce, aby uzyskać kulkę do rozwijania pytań dla potencjalnych kandydatów.
Oceń otwarcie pracy.
Poświęć czas na rozważenie szczegółów pracy. Jakie są potrzeby tego stanowiska? Jakie są funkcje tej pracy? Jakie są cele?
Jednym ze sposobów, aby przyjrzeć się tej ocenie jest lista, jakie są zadania w pracy i jakie kwalifikacje muszą posiadać kandydaci, aby odnieść sukces w pracy.
Na przykład, jeśli zatrudniasz menedżera HR, potrzebujesz kogoś, kto ma doświadczenie w zarządzaniu i kogoś, kto ma doświadczenie w HR. potrzebujesz również kogoś, kto jest dobrze zorganizowany i ma silne umiejętności personalne. Zadania tej pracy obejmują zarządzanie personelem firmy, wdrażanie nowych pracowników, ustalanie wynagrodzeń, rozwijanie szkoleń i wiele innych.
Stąd powinno być łatwo wymyślić pytania, które konkretnie odnoszą się do tego, jak kandydaci będą wykonywać te zadania, jak wykwalifikowani są do tego i jakie mają w tym doświadczenie.
Rozważ pracownika, którego chcesz.
Chcesz znaleźć kandydata, który spełni wszystkie twoje potrzeby, a nawet je przekroczy, jeśli to możliwe. Wykracza to poza ich kwalifikacje i może obejmować takie rzeczy, jak ich osobowość, styl pracy i inne.
Oto kilka pytań, które należy zadać sobie o pracownika, którego chcesz:
- Czy ta osoba musi dobrze pracować w zespołach, indywidualnie, czy może jedno i drugie?
- Czy ta osoba musi szybko się uczyć, czy może stanowisko pozwala jej na powolne wsiadanie i trenowanie?
- Jakie strategie organizacyjne są koniecznością dla tej osoby?
- Jakie jest środowisko pracy, w którym ta osoba musi się wyróżniać? Czy to szybkie tempo? Czy jest bardziej zrelaksowany?
- Jakiego rodzaju osobowość potrzebuje ta osoba? Czy muszą współpracować i być otwarci? A może mogą być cichsze i powściągliwe?
Ponownie, wymyślanie pytań na rozmowę kwalifikacyjną, które skłaniają kandydatów do rozmowy o tym, jak blisko mogą pasować do rodzaju pracownika, którego chcesz zatrudnić, powinno być dość proste.
Zdecyduj, gdzie przeprowadzić wywiad.
W tym nie chodzi tak naprawdę o same pytania, ale upewnienie się, że masz wygodne środowisko rozmowy kwalifikacyjnej, pomoże przygotować cię do zadawania właściwych pytań–i zachęci kandydatów do odpowiedzi na te pytania pewnie.
Zaledwie 10 lat temu rozmowy kwalifikacyjne były prowadzone osobiście lub przez telefon. Badania pokazują, że 86% firm przeprowadza wywiady wirtualnie.
Oznacza to, że musisz przejść na modę, jeśli jeszcze tego nie zrobiłeś.
Jednym z powodów, dla których wirtualne wywiady stały się tak popularne, jest nie tylko COVID-19, ale także dlatego, że spotkanie za pośrednictwem wideo jest o wiele prostsze i bardziej efektywne czasowo. Niektóre wywiady mogą być lepiej zrobić osobiście, ale przynajmniej w początkowej rundzie wywiadów, chcesz udać się do komputera.
Aby pomóc ci przeprowadzić udane wywiady wirtualne, rozważ zainwestowanie w platformę wywiadów, taką jak Spark Hire. Z tej platformy korzysta ponad 6000 największych światowych firm, w tym IKEA, Volkswagen i poczta Stanów Zjednoczonych.
Spark Hire to najszybciej rozwijająca się platforma do wywiadów wideo i nie bez powodu. Pomaga wszystkim firmom, dużym i małym, przyspieszyć udane zatrudnienie.
Trudne części opracowania najlepszych pytań na rozmowę kwalifikacyjną
O ile łatwo może się wydawać, że wystarczy Google “pytania wywiadowe” i udać się na rozmowę z tymi, którzy są w ręku, nie otrzymasz pożądanych wyników z tymi informacjami.
Twoje pytania dotyczące rozmowy kwalifikacyjnej muszą być specyficzne dla potrzeb Twojej firmy i konkretnego stanowiska, na które zatrudniasz. Wymaga to czasu i energii, aby wymyślić celowe pytania, które dotrą do sedna, czy osoba, z którą rozmawiasz, nadaje się do pracy.
Poznaj potrzeby i potrzeby firmy. Zanim będziesz mógł opracować pytania dotyczące rozmowy kwalifikacyjnej, musisz zrozumieć, czego dokładnie chcesz od swoich pracowników. To nie dotyczy tylko tej pracy, ale wszystkich pracowników w Twojej firmie. Gdy już wiesz, czego firma chce w swojej kulturze, możesz zacząć formułować pytania kwalifikacyjne.
Aby pomóc Ci zacząć określać potrzeby i potrzeby firmy, oto kilka pytań, na które musisz odpowiedzieć:
- Jaka jest misja firmy?
- Jakie są wartości firmy?
- Po co zespołowi to nowe zatrudnienie?
- Co ta osoba wniesie do zespołu?
- Gdzie firma potrzebuje dodatkowego wsparcia?
Twórz pytania, które wymagają przemyślanej odpowiedzi. Pytania, na które można odpowiedzieć prostym “tak” lub “nie”, nie są warte zadawania. Chodzi nam o te pytania, które wywołują długą i przemyślaną odpowiedź od rozmówcy. To pokazuje ich wiedzę i to, czy są one odpowiednie dla Ciebie, w zależności od ich reakcji.
Upewnij się, że każde pytanie ma konkretny cel. Nie wypełniaj tylko wywiadu pytaniami, aby zadawać pytania. Poświęć trochę czasu, aby upewnić się, że każde pytanie, które zadajesz, jest celowe i jest zadawane z jakiegoś powodu.
Niezależnie od tego, czy powodem jest uzyskanie konkretnych informacji o kandydacie, aby dowiedzieć się więcej o osobowości kandydata, czy poczuć ich proces myślowy, każde pytanie musi mieć bardzo konkretny cel.
Zachowaj strukturę. Aby sprawiedliwie ocenić każdego potencjalnego kandydata, musisz zachować strukturę rozmów kwalifikacyjnych. Pytania mogą się nieco różnić, ale chcesz, aby każdy rozmówca miał na ogół to samo pytanie, abyś mógł najlepiej ocenić odpowiedzi.
Pomaga to również uzyskać więcej informacji, których potrzebujesz od kandydatów, w przeciwieństwie do poruszania się na styczny temat z jednym kandydatem, który skraca inne niezbędne pytania.
Jest to również ważne, ponieważ sprawia, że mniej prawdopodobne jest napotkanie jakichkolwiek problemów, jeśli chodzi o przepisy i regulacje dotyczące tego, kogo zdecydujesz się zatrudnić.
Teraz, gdy omówiliśmy niektóre z łatwych i trudnych części, przejdźmy do szczegółów procesu opracowywania pytań z wywiadu.
Krok 1: zapytaj o podstawy
Najlepsze miejsce, aby zacząć tworzyć pytania na rozmowę kwalifikacyjną, to podstawy. To ustanawia podstawową wiedzę na temat rozmówcy i pomaga przełamać lody. Jeśli czujesz się trochę zdenerwowany rozmową, pomnóż to przez, cóż, dużo i tak czuje się rozmówca.
Jednym ze sposobów na rozpoczęcie rozmowy kwalifikacyjnej może być skorzystanie z jednokierunkowego wywiadu wideo Spark Hire. Pozwala to kandydatom na samodzielne nagrywanie odpowiedzi wideo na pytania dotyczące rozmowy kwalifikacyjnej, a podstawy są doskonałą okazją do tego.
Oprócz oszczędności czasu, oto niektóre z innych zalet korzystania z jednokierunkowych wywiadów wideo dla przynajmniej podstawowych pytań, być może nawet więcej:
- Tworzy lepszy przepływ rozmów kwalifikacyjnych
- Pozbywa się potrzeby długich rozmów telefonicznych
- Pomaga udzielać i uzyskiwać szybsze informacje zwrotne
- Pozwala spersonalizować rozmowę z funkcjami brandingu
- Zapewnia, że rozmowy kwalifikacyjne są spójne (jak wspomniano powyżej)
- Sprawia, że proces rozmowy kwalifikacyjnej jest wygodny zarówno dla Ciebie, jak i rozmówcy
Aby dać kandydatom najlepszą szansę na rozmowę kwalifikacyjną, chcesz zacząć od ogólnych pytań.
Oto niektóre na początek.
“Opowiedz mi o sobie.”
To krótkie pytanie nie pozwala im odpowiedzieć prostą odpowiedzią” tak “lub” nie”, ale raczej wymaga od nich udostępnienia pewnych danych osobowych, które mogą dotyczyć pracy, ale również mogą nie. Jest to okazja, aby przyjrzeć się ich osobowości.
“Jakie są Twoje mocne strony?”
To pytanie pokazuje, gdzie kandydat może naprawdę zabłysnąć w pracy i pozwala im podkreślić swoją pewność siebie, wiedzę i umiejętności.
“Jakie są twoje słabości?”
To pytanie pozwala wiedzieć, gdzie kandydat może walczyć trochę, i można określić, czy jest to deal-breaker do zatrudniania go / jej lub czy jest to coś, co nie będzie przeszkadzać. Możesz również rozważyć, w jaki sposób słabość tej osoby można poprawić za pomocą niektórych szkoleń i/lub narzędzi.
“Po co ci ta praca?”
Każdy chce pracy, ponieważ potrzebuje pracy, ale to pytanie daje kandydatowi szansę na kreatywność i podzielenie się tym, co ta praca oznacza dla niego poza wypłatą.
“Gdzie widzisz siebie za pięć lat?”
To klasyczne pytanie pozwala sprawdzić, czy Ten kandydat jest zainteresowany byciem częścią twojej firmy na dłuższą metę lub czy używa go jako odskocznia dla czegoś innego. Żaden z nich nie jest zły-to zależy tylko od Twojej firmy i stanowiska, które chcesz obsadzać.
Krok 2: Zapytaj O Zainteresowania
Podstawowe pytanie powyżej o tym, dlaczego chcą tej pracy dostaje piłkę toczenia dla nurkowania głębiej do zainteresowań w pracy, a także w dziedzinie pracy ogólnie rzecz biorąc.
Oto kilka pytań związanych z zainteresowaniami.
“Co sprawia, że pasjonujesz się tą dziedziną?”
Pomaga to ocenić, czy są naprawdę pasjonatami tej branży, czy też chodzi wyłącznie o płacenie rachunków. Potrzeba prawdziwego zainteresowania jest niezbędna do sukcesu tego kandydata w Twojej firmie.
“Dlaczego chcesz pracować dla tej firmy?”
Odpowiedź kandydata na to pytanie pomaga określić, czy pasowałby do kultury firmy. Pokazuje również motywacje w ubieganiu się o pracę, a także to, czy planują pozostać w roli na chwilę, czy wskoczyć do czegoś innego tak szybko, jak to możliwe.
Krok 3: Zadaj Pytania Kwalifikacyjne
Teraz lód powinien zostać złamany i zarówno ty, jak i rozmówca powinniście czuć się ze sobą bardziej komfortowo. Oznacza to, że nadszedł czas, aby dostać się do szczegółów pracy i ich potencjał do podjęcia tej roli.
“Jaki był twój _ _ _ _ program na [college/university]?”
Zapoznaj się z kształceniem kandydata i tym, jak pomogło mu to przygotować go do tej pracy, zadając to pytanie. Nawet jeśli ich stopień nie jest idealnie dopasowany do roli, nadal warto o to zapytać.
Na przykład, jeśli otwarte stanowisko jest menedżerem HR, a kandydat był częścią programu angielskiego na jego uczelni, to pytanie powinno zostać zadane, aby dowiedzieć się, jakie umiejętności wziął z tego programu i może wykorzystać w tej pracy.
“Opowiedz mi o swoim _ _ _ _ _ stażu. Jakie było to doświadczenie i jakie były twoje dania na wynos?”
Podobnie jak w powyższym pytaniu, prosi o więcej szczegółów na temat tego, jakie wyuczone umiejętności może wnieść do stołu, które pomogą mu odnieść sukces na tym stanowisku.
“Opowiedz mi o swojej obecnej pracy. Jak się czujesz, że dorastałeś w tej pozycji?”
Widziałeś CV kandydata, które podkreśla niektóre role w jego obecnej pracy, ale zadanie tego pytania pomaga wyjaśnić te rzeczy w CV, a także daje rozmówcy szansę na ich rozwinięcie. To pytanie jest również używane w celu zapewnienia, że dana osoba była prawdomówna w swoim życiorysie.
Krok 4: Zadawaj Pytania Postaci
Posiadanie odpowiedniego wykształcenia, odpowiedniego doświadczenia i odpowiednich umiejętności to ważne rzeczy, które należy wziąć pod uwagę w procesie zatrudniania.
Równie ważne jest jednak to, jakim pracownikiem jest dana osoba. Możesz to określić, zadając pytania poszlakowe, które dają wgląd w mocne i słabe strony kandydata.
“Opowiedz mi o czasach, kiedy miałeś do czynienia z konfliktem w swojej pracy.”
Dowiedz się więcej o osobowości kandydata, zadając to pytanie. To, jak zachowywałeś się w przeszłości, często wskazuje, jak zareagowałbyś na podobną sytuację w przyszłości i chcesz zdecydować, czy odpowiedź rozmówcy jest czymś, z czym się zgadzasz.
“Opisz czas, w którym zawiodłeś. Wyjaśnij sytuację i wynik.”
Wszyscy jesteśmy ludźmi i wszyscy popełniamy błędy. To, co naprawdę przemawia do rodzaju osoby, jaką jesteśmy, to jednak to, jak radzimy sobie z tymi błędami – co robimy, aby je naprawić i czego się z nich uczymy. To pytanie da Ci wszystkie informacje o kandydacie.
Krok 5: Zadawaj Pytania Oparte Na Celach
Znajomość przyszłych planów zawodowych kandydatów pomaga Ci zdecydować, czy najlepiej nadają się do tej pracy i na odwrót.
“Co skłoniło cię do szukania nowej pracy?”
Dzięki temu dowiesz się, czego kandydat nie lubił w swojej poprzedniej pracy i w jaki sposób nie spełniał swoich celów. Te informacje mogą pomóc w określeniu, czy Twoja Firma i ta rola są odpowiednie do pomagania im w osiągnięciu tych celów i czy ta osoba jest odpowiednia do pomagania Twojej firmie w osiągnięciu jej celów.
“Czy planujesz dalszą edukację? Jeśli tak, to jakie pole byś wybrał?”
Dowiedz się więcej o przyszłych celach kandydata, aby sprawdzić, czy są one zgodne z celami biznesowymi. Jeśli planują dalszą edukację, czy jest dla nich miejsce w firmie? Jak możesz skorzystać z ich dodatkowego wykształcenia, jeśli są zainteresowani? A jeśli nie, to czy to problem?
“Czy ta pozycja jest zgodna z Twoimi celami zawodowymi? Jak?”
Przyjrzyj się bliżej ich celom zawodowym i sprawdź, czy pasują do tej pozycji.
Krok 5: Zadaj Pytania Końcowe
Niezależnie od tego, jak przebiega rozmowa kwalifikacyjna, pytania końcowe są okazją do upewnienia się, że wszystko kończy się na dobrej nucie.
Oto kilka sposobów na zamknięcie wywiadu.
“Czy jest coś jeszcze, co powinniśmy o tobie wiedzieć?”
Pozwól rozmówcy podzielić się innymi informacjami, które jego zdaniem mogą wpłynąć na Twoją decyzję o ich zatrudnieniu.
“Masz do mnie jakieś pytania?”
Kandydat, który nie ma do ciebie pytań, to czerwona flaga. Nawet jeśli pytanie jest proste, muszą poprosić o coś, aby pokazać, że są zaangażowani w rozmowę i że są zainteresowani pracą i chcą wiedzieć więcej.
Krok 6: Przejrzyj Swoje Pytania
Udało Ci się! Stworzyłeś swoje pytania na rozmowę kwalifikacyjną.
Ale zanim je wdrożysz, ważne jest, aby zrobić krok wstecz i przeanalizować każde pytanie, które zamierzasz zadać.
Kiedy to robisz, oto kilka rzeczy do przemyślenia.
Bądź świadomy czasu
Według Reed Global średni Wywiad trwa od 45 minut do jednej godziny. Weź to pod uwagę przy określaniu, ile pytań możesz zadać.
Bądź Zainteresowany
Możesz mieć długą linię kandydatów do rozmowy kwalifikacyjnej na stanowisko, ale sprawiedliwe jest tylko to, że jesteś zainteresowany i zaangażowany w każdym rozmówcy. Zapewnia to sprawiedliwą i zrównoważoną możliwość rozmowy kwalifikacyjnej dla wszystkich.
Mieć Plan B
O ile chcesz trzymać się planu, aby wszystkie wywiady były jak najbardziej spójne i uczciwe, możesz nie być w stanie tego zrobić. Rozmówca może się spóźnić lub rozwinąć pytanie głębiej, niż się spodziewałeś.
Przygotuj się na zmiany w harmonogramie, które pozwolą Ci zrezygnować z pytań, które nie są tak istotne, jeśli to konieczne.