Największym problemem, jaki ludzie mają z tworzeniem programu poleceń pracowników, jest osiągnięcie długoterminowego sukcesu. Podczas gdy programy poleceń często zaczynają się z dużą ilością szumu i emocji, utrzymanie ich z powodzeniem w krótkim okresie często okazuje się trudne.
Po przeczytaniu naszego procesu” jak to zrobić” dowiesz się, jak zbudować program, który utrzymuje zaangażowanie pracowników i zapewnia spójne wyniki miesiąc po miesiącu.
Udany program rekrutacji pracowników sprawi, że proces rekrutacji będzie bardziej wydajny, zmniejszy rotację pracowników i zbuduje lepsze połączenie z istniejącymi pracownikami.
Proste elementy tworzenia programu poleceń dla pracowników
Tworzenie programu poleceń pracowników może być łatwe i przyjemne, gdy zostanie wykonane poprawnie. Tworzenie wizji i definiowanie celów zajmuje trochę czasu, ale jest to łatwe, gdy już zaczniesz. Dowiedz się, co motywuje Twoich pracowników, dzięki jednej prostej ankiecie.
Promowanie programu jest najbardziej zabawną częścią. Wymaga planowania, ale może być angażujący i zrobić to z łatwością. Kreatywna burza mózgów, jak zorganizować oficjalną premierę, jest ekscytująca. A podziękowanie pracownikom za ich wkład i prowadzenie konkursów jest proste.
Od strony technicznej, oprogramowanie takie jak JazzHR może być ogromną pomocą. JazzHR to narzędzie rekrutacyjne, które rozumie moc skierowań pracowników. Posiada narzędzie dedykowane do pomagania ludziom w tworzeniu i zarządzaniu programem rekrutacji w całej firmie. Dedykowane narzędzie programowe może znacznie ułatwić tworzenie i zarządzanie programem.
Trudne części tworzenia programu skierowań pracowników
Tworzenie programu poleceń dla pracowników to nie tylko słońce i tęcza. Chociaż zawiera zabawne konkursy i nagrody, niektóre aspekty mogą być frustrujące. Budżetowanie i długoterminowe zarządzanie są najtrudniejszymi częściami tworzenia.
Kiedy próbujesz zmotywować swoich pracowników, musisz odpowiednio zaplanować budżet. Jeśli możesz odłożyć tylko $1,000 na cały program, trudno będzie zmotywować pracowników do wysyłania więcej niż jednego lub dwóch poleceń. Musisz także odłożyć pieniądze na planowanie imprez i inne imprezy promocyjne. Jeśli nie możesz zebrać wystarczającego budżetu, Twój program upadnie.
Wymyślanie początkowych bonusów jest łatwe i przyjemne. Długoterminowe zarządzanie programem wymaga ciągłego wprowadzania innowacji dzięki nowym nagrodom i zachętom. Może to być trudne i wyczerpujące długoterminowo. Jeśli popadniesz w samozadowolenie, Twój program może szybko wypluć. Co miesiąc musisz motywować swoich pracowników, aby twój program nadal przynosił rezultaty.
Krok 1: Utwórz Plan
Programy rekrutacji pracowników muszą być zaplanowane przed wdrożeniem. Tworzenie programu bez wizji, celu i budżetu nie jest skuteczne. Tworząc plan, dajesz swojemu zespołowi wyraźny pożądany wynik i masz większe szanse na uzyskanie pożądanych rezultatów.
Stwórz wizję
Zanim stworzysz konkretny plan, pomyśl o swojej wizji programu poleceń dla pracowników. Dlaczego potrzebujesz programu poleceń dla pracowników? W jaki sposób pomoże to w procesie wdrażania? Co chcesz osiągnąć?
Określając swoje ” dlaczego?”będziesz o wiele bardziej zmotywowany do realizacji i stworzenia świetnego planu. Zespoły tworzą programy polecania pracowników z kilku powodów. Zastanów się, jakie są Twoje konkretne powody. Możesz chcieć mieć wyższy wskaźnik retencji, szybszy proces zatrudniania lub bardziej wydajne wdrażanie.
Pracownicy zatrudnieni za pośrednictwem poleceń są znacznie bardziej skłonni pozostać w firmie dłużej niż w przypadku zatrudnienia z zimnego podania o pracę. Kandydaci, o których mowa, mają również większe szanse na zatrudnienie niż kandydaci, którzy złożyli wniosek bez znajomości nikogo.
Polecenia pracowników skracają czas poświęcony na proces selekcji kandydatów, tworząc szybszy proces zatrudniania. Bez względu na powód tworzenia programu poleceń dla pracowników, pamiętaj, aby go zapisać.
Sprecyzuj Potrzeby Zatrudnienia
Następnie nadszedł czas, aby dokładnie określić, jakie są Twoje potrzeby w zakresie zatrudniania. Zapisz swoje odpowiedzi na poniższe pytania. Jakie stanowisko lub stanowiska musisz wypełnić? Na jakie stanowisko masz największe trudności ze znalezieniem świetnych kandydatów? Jaki jest Twój idealny kandydat? Odpowiedź na te pytania da ci jasny obraz celów rekrutacyjnych programu.
Odkryj Motywację Pracowników
Przed zdefiniowaniem konkretnych celów pomaga zorientować się, co motywuje Twoich pracowników. Jeśli stworzysz program poleceń pracowników oparty wyłącznie na bonusach pieniężnych dla pracowników, którzy chcą tylko więcej czasu na urlop, trudno będzie ich zmotywować. Najlepszym sposobem, aby dowiedzieć się, co motywuje Twoich pracowników, jest zapytanie ich za pośrednictwem ankiety e-mailowej.
Określ Konkretne Cele
Po ukształtowaniu swojej wizji, określeniu ról do obsadzenia i ustaleniu, co motywuje Twoich pracowników, nadszedł czas, aby uzyskać szczegółowe informacje. Zapisz dokładnie to, co chcesz osiągnąć dzięki programowi poleceń dla pracowników. Cele te powinny być konkretne i terminowe.
Słabym przykładem celu programu byłoby: “daj nam więcej kandydatów do wyboru i spraw, aby proces zatrudniania był tańszy.”Lepsze przykłady byłoby,” przyciągnąć 5 nowych wykwalifikowanych kandydatów na stanowisko menedżera portfela do marca 31. Obniżenie kosztów wynajmu o 25% w drugim kwartale.”Pierwszy przykład jest zbyt niejasny, ale te ostatnie dostarczają konkretnych rezultatów do osiągnięcia.
Budżet
Wreszcie, musisz budżet na swój program. Podczas gdy programy polecania pracowników zmniejszają koszty przyciągania nowych kandydatów, musisz wziąć pod uwagę koszt premii za polecenia. Nie możesz obiecać pracownikowi wakacji na Hawajach, jeśli masz tylko 300 dolarów do wydania na program. Wiedz dokładnie, co musisz wydać przed utworzeniem bonusów.
Krok 2: Zaprojektuj Program
Po opracowaniu planu nadszedł czas, aby zacząć projektować program poleceń dla pracowników. Definiuj premie za polecenia, twórz jasne zasady i automatyzuj zadania programu. Te trzy kroki zapewnią utworzenie programu, który uzyska wyniki.
Zdefiniuj Premie Za Polecenie
Pierwszym krokiem do zaprojektowania programu jest zdefiniowanie premii, które mogą otrzymać Twoi pracownicy. Mogą to być nagrody pieniężne, dni wakacyjne, nagrody firmowe i darowizny charytatywne. Nie bój się kreatywności. W zależności od informacji zwrotnej otrzymanej w Kroku 1 twórz bonusy, które zmotywują Twoich pracowników do wysyłania poleceń.
Bądź konkretny z opisami bonusów. Typowe kwoty nagród pieniężnych dla poleceń pracowników wahają się od $1,000 do $5,000. Promowanie “$3,000 nagroda pieniężna “jest znacznie bardziej motywujące niż “duża nagroda pieniężna”. Możesz zaoferować kartę podarunkową o wartości 500 usd na day spa, dodatkowe dni wakacji 3 w tym roku lub polecany artykuł na pierwszej stronie biuletynu firmy. Cokolwiek to jest, bądź konkretny.
Tworzenie Jasnych Reguł
Po zdefiniowaniu bonusów musisz stworzyć jasne zasady, aby pracownicy nie korzystali z programu. Zasady pokazują również pracownikom, czego mogą się spodziewać, w jaki sposób mogą pomóc i w jaki sposób otrzymują określone premie. Jeśli masz problem z wymyśleniem listy zasad programu, zadaj sobie następujące pytania.
- Czy każdy pracownik może skierować?
- Czy pracownik musi być na pewnym poziomie w firmie
- Czy pracownik musi pracować w firmie przez minimalny czas?
- Czy Twoi pracownicy są wynagradzani za polecanie wykwalifikowanych kandydatów, czy tylko udanych pracowników?
- Ile poleceń może wykonać każdy pracownik?
- W jaki sposób pracownik składa skierowanie?
- Kiedy wchodzą w życie bonusy?
- Czy skierowanie pracownika musi pozostać w firmie przez okres czasu przed przyznaniem premii?
Zachowaj zasady programu jasne i proste. Pracownicy są mniej skłonni do udziału, jeśli istnieje zbyt wiele skomplikowanych zasad. Jeśli nie określisz jasnych zasad, możesz zatrudnić pracowników, którzy stale polecają niewykwalifikowanych przyjaciół, aby spróbowali zabezpieczyć premie. Nie ma potrzeby przesadzać, ale upewnij się, że lista zasad znajduje się w materiałach promocyjnych programu.
Automatyzacja Zadań Programu
Zarządzanie programem poleceń pracowników nie powinno być czasochłonne. Jeśli jednak jesteś niezorganizowany i nie automatyzujesz zadań, poświęcisz na to znacznie więcej czasu, niż oczekiwano. Aby zaoszczędzić czas, zalecamy oprogramowanie rekrutacyjne JazzHR, ponieważ ma specjalne narzędzie do tworzenia i zarządzania programami rekrutacyjnymi dla pracowników w całej firmie.
Korzystanie z narzędzia takiego jak JazzHR jest szczególnie pomocne, jeśli nigdy wcześniej nie stworzyłeś programu poleceń pracowników. Automatyzacja zadań pozwoli Ci zaoszczędzić mnóstwo czasu, a dedykowane narzędzie sprawia, że projektowanie i wykonywanie programu jest bardziej zorganizowane. JazzHR jest dostarczany z 21-dniowym bezpłatnym okresem próbnym, więc możesz dać mu jazdę próbną przed podjęciem ostatecznej decyzji.
Krok 3: awansuj do pracowników
Po utworzeniu programu poleceń dla pracowników wypromuj go wśród swoich pracowników. To kluczowy krok. Nikt nie skieruje do ciebie kandydatów, jeśli nie wiedzą o programie poleceń. Istnieje wiele sposobów dzielenia się wiadomościami z pracownikami. Ważne jest, aby mieć oficjalny start, aby wszyscy byli poinformowani. Stamtąd możesz stać się kreatywny dzięki temu, jak jest promowany.
Mieć oficjalną premierę
Musisz mieć oficjalne uruchomienie, gdy program wejdzie w życie. Ważne jest, aby przekazać nowość i emocje programu. Możesz to zrobić przez e-mail, ale zbuduje to większe emocje, jeśli zrobisz to osobiście. Zaplanuj oficjalną imprezę inauguracyjną, niech dyrektor generalny ogłosi ją na spotkaniu w całej firmie lub zorganizuj firmowy lunch, aby ją ogłosić.
Bądź Kreatywny
Po oficjalnej premierze nadszedł czas na kreatywność. Istnieje niezliczona ilość sposobów promowania programu skierowań pracowników. Celem jest wzbudzenie emocji i przypomnienie pracownikom, co z tego będą mieli. Współpracuj z działem marketingu, aby stworzyć plakaty promocyjne z wyraźnie widocznymi bonusami. Wysyłaj cotygodniowe wiadomości e-mail, aby przypominać pracownikom i przekazywać im aktualizacje.
Skonfiguruj konkursy między działami. Ludzie kochają rywalizację. Dział z największą liczbą poleconych dostaje pizzę w ostatnim dniu miesiąca. Przyjmuj strony polecające. Gdy pracownik ma udane polecenie, poinformuj wszystkich o tym. Może to zmotywować innych do podjęcia podobnych działań. Nie ma na to jednego sposobu. Skuteczne promocje poprawią wyniki twojego programu.
Krok 4: utrzymuj Program
Stworzyłeś i uruchomiłeś program poleceń dla pracowników. Pierwszy miesiąc jest pełen wygranych. Jednak wiele programów zwykle spada płasko po początkowym podnieceniu słabnie. Ważne jest, aby nie tylko uruchomić program, ale utrzymać go na dłuższą metę. Odbywa się to poprzez dodawanie nowych zachęt i rozpoznawanie skutecznych pracowników za polecenia.
Dodaj Nowe Zachęty
Dodawanie nowych zachęt i bonusów to świetny sposób na uniknięcie samozadowolenia w programie poleceń pracowników. Jeśli zauważysz, że liczba poleceń spada, Dodaj nową zachętę. “Premie pieniężne za polecenie są podwojone w miesiącu lipcu!”
Można je również zaplanować na początku każdego miesiąca. Innym pomysłem jest zorganizowanie imprezy w całej firmie, gdy trafi pewna liczba udanych poleceń. Oferta nagrody” polecający Pracownik miesiąca”. Utrzymując świeżość programu, pracownicy będą nadal zaangażowani i pomocni.
Rozpoznaj Odnoszących Sukcesy Pracowników
Pracownicy uwielbiają doceniać. Kiedy ktoś skutecznie odsyła pracownika, pogratuluj mu publicznie. Każ prezesowi dać mu okrzyk na następnym wielkim spotkaniu. Wyślij wiadomość e-mail dla całej firmy. Okaż swoje uznanie dla pomocy swoich pracowników, a będą bardziej skłonni do wysyłania poleceń.
Krok 5: Oceń i zaktualizuj
Ostatnim krokiem do stworzenia programu poleceń pracowników jest jego ocena i aktualizacja. Musisz zmierzyć skuteczność swojego programu. Stamtąd możesz określić, czy uzyskuje potrzebne wyniki, lub czy nadszedł czas, aby wprowadzić pewne zmiany.
Środek
Zmierz wyniki swojego programu, aby określić sukces. Oblicz wskaźnik skierowania do zatrudnienia, aby zmierzyć jakość kandydatów, których polecają Twoi pracownicy. Wskaźnik uczestnictwa pokaże Ci, jak zaangażowani są pracownicy w programie.
Wskaźnik polecania pracowników pokazuje, jak skuteczny jest program w porównaniu do innych metod zatrudniania. Ważne jest również, aby obliczyć miesięczny czas i koszty uruchomienia programu.
Dostosuj W Razie Potrzeby
Jeśli program nie prowadzi cię do celów zdefiniowanych w Kroku 1, musisz wprowadzić pewne korekty. Niski wskaźnik skierowania do zatrudnienia oznacza, że musisz lepiej komunikować idealnego kandydata swoim pracownikom. Niski wskaźnik uczestnictwa oznacza, że musisz zwiększyć wysiłki promocyjne.
Jeśli twój program jest zbyt czasochłonny, możesz potrzebować pomocy narzędzia programowego, takiego jak JazzHR, lub dodatkowych pracowników. Zbyt drogi program może wymagać zmniejszenia oferowanych bonusów. Jeśli coś nie działa, Twoim zadaniem jest wprowadzenie niezbędnych zmian.