Jak sprawdzić przeszłość przed zatrudnieniem

Złe zatrudnienie to najgorszy koszmar każdej firmy.

Nie tylko marnują zasoby firmy, ale również zagrażają bezpieczeństwu pracowników i klientów.

Zły lub niekompetentny pracownik obniża morale i tworzy niewygodne środowisko pracy dla wszystkich innych. Co więcej, złe zatrudnienie może stworzyć niebezpieczne warunki pracy lub popełnić błąd, który szkodzi klientom lub kosztuje ich pieniądze.

Niestety, te złe jabłka unikają kontroli większości zatrudniających profesjonalistów, leżąc na ich życiorysach. Lepszym sposobem na pozbycie się tych niewłaściwych kandydatów jest przeprowadzenie kontroli przeszłości, które będą przeczesywać historię każdego wnioskodawcy, tak jak prawdziwy detektyw.

Łatwe Części robi sprawdzenie przeszłości

Nie musisz iść na całość podczas sprawdzania przeszłości.

Jeśli tylko sprawdzasz kandydatów ubiegających się o stanowiska na poziomie podstawowym, nie musisz przeprowadzać wszystkich kontroli od razu. Podobnie, jeśli jesteś na początkowym etapie procesu przesiewowego, aby odfiltrować wielu kandydatów, płacenie za kompleksowe raporty w tle może nie być w ogóle praktyczne.

W obu przypadkach wystarczy prosta weryfikacja tożsamości. W przeciwieństwie do innych bardziej skomplikowanych raportów, weryfikacja tożsamości może zapewnić wyniki weryfikacji w tle niemal natychmiast lub w ciągu dnia. Wszystko, czego potrzebujesz, to imię i nazwisko wnioskodawcy, numer ubezpieczenia społecznego i data urodzenia, a dostawca zewnętrzny może zwrócić cenne wyniki dla ciebie.

Intelius jest wiodącym dostawcą, który może przeprowadzać nieograniczone kontrole przeszłości za stałą miesięczną opłatą. Podstawowe kontrole w tle zapewnia oferuje wgląd w zatrudnienie danej osoby, Edukacja, akta karne, małżeństwo, i wszelkie pozwy sądowe, upadłości, lub zastawów związanych z jego nazwiskiem.

Raporty są ograniczone, ale wystarczająco, aby ograniczyć liczbę kandydatów, zanim przejdziesz do kompleksowych, jeszcze bardziej czasochłonnych raportów.

Trudne części robi sprawdzenie przeszłości

Kontrole są objęte federalne, stan, i prawa hrabstwa, które często pokrywają się ze sobą.

Staje się to bardziej skomplikowane, gdy firma zatrudnia w wielu lokalizacjach, w których przepisy są stosowane w różny sposób. Na przykład, podczas gdy jedno państwo zabrania dostępu do niektórych rejestrów karnych, inne państwo ogranicza tylko, kiedy i w jaki sposób takie rejestry są dostępne.

Jednym ze sposobów na wydostanie się z tej prawnej Otchłani jest upewnienie się, że firma postępuje zgodnie z pisemną Polityką sprawdzania przeszłości od samego początku. Ten zestaw wytycznych może zostać stworzony przy pomocy wewnętrznego radcy prawnego, aby zapewnić spójność w przeprowadzaniu kontroli przeszłości, przy jednoczesnym zapewnieniu zgodności z obowiązującymi przepisami.

Jeśli przesiewasz kandydatów z wielu stanów, istnieją również zewnętrzni dostawcy sprawdzania przeszłości, tacy jak GoodHire, którzy mogą uprościć ten proces. Firma GoodHire ma wbudowany przepływ działań niepożądanych, co oznacza, że może automatycznie rozpoznać lokalizację firmy i lokalizację wnioskodawcy. Na podstawie tych informacji określa zasady nakładające się na siebie, a następnie wdraża najsurowszą zasadę, która ma zastosowanie do wszystkich jurysdykcji.

Krok 1: Utwórz zasady sprawdzania przeszłości

Pisemna Polityka sprawdzania przeszłości zapobiega arbitralnym kontrolom i potencjalnym procesom sądowym i zapewnia, że wszyscy są na tej samej stronie.

Dzięki konkretnemu zestawowi wytycznych kluczowi decydenci będą dostrojeni do rodzaju przeprowadzanych kontroli przeszłości, dla kogo będą one przeprowadzane i jak będą interpretowane wyniki.

Określ rodzaje kontroli przeszłości, które mają być przeprowadzone

Badania przesiewowe przed zatrudnieniem mają różne formy. W zależności od wielkości i charakteru firmy, można przeprowadzić wszystkie lub kilka wybranych z tych kontroli przeszłości.

Rodzaj weryfikacji, którą zastosujesz, różni się również w zależności od pozycji. Na przykład, kontrole kredytowe mogą być konieczne dla stanowisk wymagających dyskrecji finansowej, podczas gdy kontrole ewidencji jazdy są uważane za nienegocjowalne dla pracowników, którzy będą obsługiwać Pojazdy służbowe.

Przygotowując politykę sprawdzania przeszłości, określ, które kontrole przeszłości będą wykonywane i dla kogo. Oto zestawienie różnych rodzajów kontroli przeszłości, które pomogą Ci zacząć:

  • Podstawowa Kontrola tożsamości – polega na sprawdzeniu ważności numeru ubezpieczenia społecznego wnioskodawcy i śledzeniu wszystkiego, co z nim związane. Obejmuje to imię i nazwisko, pseudonim, datę urodzenia i adres.
  • Kontrola rejestrów karnych – przegląda bazy danych, aby sprawdzić, czy dana osoba ma przestępstwo lub wykroczenie na poziomie federalnym, stanowym i powiatowym. Zapisy aresztowania mogą skutkować skazaniem lub zwolnieniem, ale zależy to od stanu, który można uwzględnić w raporcie. W Kalifornii, na przykład, nie można przeglądać akt aresztowania, chyba że doprowadzi to do skazania. Kontrole kryminalne obejmują również wyszukiwania w rejestrach przestępców seksualnych w wielu państwach i na listach terrorystycznych w USA.
  • Sądy cywilne sprawdzają – ujawnia pozew pozew pozew pozew pozew pozew pozew pozew pozew pozew pozew pozew pozew pozew pozew pozew pozew Mogą one obejmować zakaz zbliżania się, naruszenia praw obywatelskich lub drobne roszczenia rejestrowane przez federalne i powiatowe sądy cywilne.
  • Sprawdzenie historii kredytowej – jest niezbędnym przeglądem przed zatrudnieniem dla kandydatów ubiegających się o pracę w sektorze finansowym. Odpowiedzialność finansowa jest warunkiem koniecznym w zarządzaniu aktywami innych ludzi, dzięki czemu tego typu sprawdzenie przeszłości jest niezawodnym sposobem filtrowania kandydatów ubiegających się o pracę księgową lub stanowisko w banku lub biurze maklerskim. Sprawdzanie historii kredytowej gromadzi informacje o wszelkich bankructwach, niezapłaconych windykacjach, zastawach podatkowych i historii płatności związanej z nazwiskiem wnioskodawcy.
  • Raport dotyczący pojazdów silnikowych – zapewnia wgląd w kompetencje kierowcy kandydata. Kontrola przebiegu jazdy potwierdza, czy prawo jazdy kandydata jest ważne. Przywołuje również wszelkie naruszenia ruchu i zawieszenia, dając pracodawcom jasny obraz zachowania danej osoby na drodze. Jest to wymagany przegląd przed zatrudnieniem dla kandydatów, którzy będą prowadzić pojazdy należące do firmy w celach biznesowych.
  • Weryfikacja zatrudnienia – jest pierwszą linią obrony przed kandydatami, którzy zwykle upiększają swoje życiorysy lub pomijają kluczowe informacje, aby kołysać decyzje o zatrudnieniu na ich korzyść. Mówiąc prościej, jest to sprawdzenie, które zapewnia, że kandydaci są tak doświadczeni i wykwalifikowani do pracy, jak twierdzą, że są. Aby zweryfikować historię zatrudnienia wnioskodawcy, specjaliści HR zwykle zwracają się do poprzednich pracodawców, aby zapytać o stanowisko wnioskodawcy, datę zatrudnienia, wykonywane obowiązki i okoliczności związane z wyjazdem wnioskodawcy.
  • Weryfikacja wykształcenia – zmniejsza ryzyko zatrudniania oszusta, zwłaszcza na stanowiskach kierowniczych, które wymagają zaawansowanych stopni. Zapewnia, że kandydat poszedł do dokładnej szkoły i zdobył dokładne stopnie, jak podano w CV.

Powyższa lista nie jest wyczerpująca, ponieważ przedsiębiorstwa lub firmy zatrudniające pracowników mogą również w razie potrzeby przeprowadzać inne kontrole przeszłości.

Kontrole sankcyjne opieki zdrowotnej, na przykład, mogą być przeprowadzane w celu sprawdzenia historii pracownika służby zdrowia. Osoba z długą listą działań dyscyplinarnych, zawieszeń lub kar może nie zostać automatycznie zdyskwalifikowana, ale zapewnia wgląd w profesjonalizm kandydata.

Jeśli wnioskodawca ma siedzibę w USA, ale wcześniej studiował, pracował lub mieszkał za granicą, istnieją również Międzynarodowe Kontrole w celu uchwycenia istotnych szczegółów, które zostałyby pominięte w przeciwnym razie.

Zdecyduj, które kontrole przeszłości należy przeprowadzić w odniesieniu do każdej kategorii wnioskodawców

Nie wszyscy wnioskodawcy powinni być poddawani tym samym zestawom kontroli przeszłości. W końcu pracownicy mają różne poziomy obowiązków. Nie popycha się kandydata ubiegającego się o stanowisko entry-level do tej samej rygorystycznej procedury przesiewowej, którą przechodzą kandydaci na stanowisko kierownicze wyższego szczebla.

Dlatego konieczne jest, aby jasno określić w Polityce sprawdzania nie tylko rodzaje badań przesiewowych przed zatrudnieniem, które należy przeprowadzić, ale także dla kogo. Jednym ze sposobów osiągnięcia tego celu jest podzielenie wnioskodawców na różne kategorie i podjęcie decyzji, które kontrole przeszłości zostaną przeprowadzone w każdej kategorii.

Na przykład kategoria 1 znajduje się na dole hierarchii, więc może obejmować pracowników lub wykonawców bez dostępu do procesów operacyjnych firmy. Personel sprzątający należy do tej kategorii i można je zatrudnić po przejściu podstawowych kontroli tożsamości i kryminalnych.

Tymczasem Kategoria 2 może obejmować większość pracowników firmy, którzy korzystają ze stacji roboczych, jeżdżą pojazdami firmowymi i mają dostęp do procesów operacyjnych. W związku z tym powinny one być poddawane weryfikacji wykształcenia i raportom z pojazdów silnikowych, a także podstawowym kontrolom przeszłości.

Pracownicy kategorii 3 znajdują się na szczycie hierarchii, ponieważ mają bezpośredni dostęp do krytycznych zasobów i informacji firmy. Należą do nich audytorzy wewnętrzni, kierownicy działów i kadra kierownicza wyższego szczebla. Większa odpowiedzialność oznacza bardziej rygorystyczne badania przesiewowe. Tak więc oprócz kontroli przeszłości wymaganych dla poprzednich dwóch kategorii, członkowie kategorii 3 zostaną również poddani dodatkowej i bardziej kompleksowej kontroli przed zatrudnieniem.

Skonsultuj się z prawnikiem w celu zapewnienia zgodności z prawem pracy

Pisanie polityki tła od zera bez porady prokuratora lub Państwowego Departamentu Pracy to proces, który czeka na Ciebie. To dlatego, że kontrole są objęte Federalnym, stan, i lokalne prawo, i nieprzestrzeganie któregokolwiek z nich może spowodować kosztowne i długotrwałe spory sądowe.

Sprawy stają się bardziej skomplikowane dla pracodawców wielonarodowych, którzy muszą zmagać się z wieloma przepisami regulującymi wiele jurysdykcji. Z pomocą prawnika firmy i firmy zatrudniające pracowników mogą zidentyfikować, gdzie te przepisy nakładają się na siebie i dowiedzieć się, jak iść naprzód bez naruszania czegokolwiek.

Podsumowując, oto w jaki sposób porady prawne mogą zapewnić zgodność Twojej polityki sprawdzania przeszłości z zasadami i regulacjami:

  • Czas kontroli przeszłości. Przepisy Ban-The-box zabraniają firmom lub firmom zatrudniającym zadawania pytań o historię karną wnioskodawcy na wstępnym wniosku o pracę. Jeśli jesteś w stanie, mieście lub kraju, w którym przepisy dotyczące zakazu są w pełni skuteczne, nie możesz przeprowadzić sprawdzenia przeszłości, dopóki nie złożysz warunkowej oferty pracy. Jednak wyjątki mogą mieć zastosowanie w zależności od wielkości firmy i miejsca jej siedziby. Na przykład w Waszyngtonie ustawa ban-The-box ma zastosowanie tylko do firm zatrudniających co najmniej 15 pracowników w dzielnicy.
  • Proces przeprowadzania kontroli przeszłości. Fair Credit Reporting Act (FCRA) ma określone wytyczne, aby upewnić się, że wnioskodawca jest świadomy sprawdzenia Od początku do końca. FCRA wymaga od pracodawców dostarczenia kandydatom formularza zgody, informującego ich o przeprowadzeniu kontroli w celu zatrudnienia. W przypadku, gdy wyniki kontroli przeszłości doprowadziły pracodawcę do odrzucenia wniosku kandydata, FCRA wymaga również, aby pracodawca postępował zgodnie z trzystopniowym procesem działań niepożądanych. Procedura ta polega na wysłaniu wnioskodawcy kopii raportu podstawowego, czekając na odpowiedź kandydata lub odwołanie, zanim ostatecznie wyśle powiadomienie o działaniach niepożądanych.
  • Kartoteka kryminalna do sprawdzania przeszłości. Przepisy federalne i stanowe nakładają ograniczenia na rodzaj wytwórni płytowych, które mogą wpływać na decyzje o zatrudnieniu. Na przykład FCRA stwierdza, że kontrole historii kredytowej powinny wykluczać m.in. upadłości po 10 latach i spłacone zastawy podatkowe po 7 latach. Komisja ds. równych szans zatrudnienia (EEOC) egzekwuje również tytuł VII ustawy o Prawach Obywatelskich z 1964 r., który zasadniczo uniemożliwia pracodawcom podejmowanie decyzji o zatrudnieniu wyłącznie na podstawie kartoteki karnej danej osoby. Dyskryminacja może dostać się do wielu kłopotów, więc uniknąć opierając się na rejestrów karnych, które nie mają nic wspólnego z pozycji pracy kandydat stara się o. Firmy powinny również wziąć pod uwagę charakter przestępstwa i czas, jaki upłynął od zakończenia wyroku przez wnioskodawcę.

Jakby prawa federalne nie są wystarczająco skomplikowane, niektóre prawa stanowe również pokrywają się z nimi i powinny być również brane pod uwagę przy opracowywaniu polityki kontroli tle.

Na przykład kilka państw zakazało stosowania raportów kredytowych jako badań przesiewowych przed zatrudnieniem. W miejscach, gdzie są one tylko ograniczone, raporty kredytowe mogą być wykorzystywane tylko do wzmocnienia procesu przesiewowego dla wnioskodawców w bankach i innych instytucjach finansowych.

Krok 2: Wybierz wiarygodną firmę sprawdzającą przeszłość

Decydując się na przeprowadzenie kontroli przeszłości na własną rękę jest jak labirynt, że niewprawne firmy prawdopodobnie nigdy się z. Jeśli nie jesteś przygotowany do sprawdzania przeszłości, nawet uzyskanie kartoteki kryminalnej w sądzie może zająć prawie całe życie. W rezultacie potencjalni kandydaci gwiazd stracą cierpliwość i zastosują się do konkurentów.

Federalne, stanowe i lokalne przepisy regulują również kontrolę przeszłości, więc jeśli nie masz wewnętrznego Radcy Prawnego dostępnego 24/7, pozwy są zawsze jednym prostym błędem.

Na szczęście istnieją zewnętrzni dostawcy, którzy mogą pomóc firmom i firmom rekrutacyjnym podjąć zgadywanie z kontroli przeszłości.

Jeśli masz już zasady sprawdzania przeszłości, następnym krokiem jest znalezienie dostawcy zewnętrznego, który zaznaczy wszystkie pola. Jeśli masz ogromny wolumen zatrudnienia, na przykład, istnieją firmy takie jak Intelius, które mogą zaspokoić Twoje potrzeby. Płacąc stałą miesięczną opłatę, Intelius może przeprowadzać nieograniczone raporty o kandydatach, w tym ich nazwiska, pseudonimy, dane kontaktowe, wykształcenie, historię zatrudnienia i historię karną, między innymi.

Intelius może generować raporty niemal natychmiast, więc jest to dobra opcja, jeśli szukasz podstawowych kontroli przeszłości. Gdy będziesz gotowy, aby uzyskać bardziej szczegółowe raporty, możesz znaleźć najlepszego dostawcę w oparciu o dwie najważniejsze funkcje, które zostaną omówione poniżej.

Wybierz firmę sprawdzającą przeszłość z wbudowaną zgodnością z FCRA

Fair Credit Reporting Act (FCRA) istnieje, więc nie przekroczysz granic sprawdzania przeszłości. Określa, kiedy przeprowadzić kontrolę przeszłości i ogranicza zapisy, które można wykorzystać, aby wnioskodawcy z wyrokami skazującymi nie byli dyskryminowani.

Problem w tym, że różne państwa i miasta stosują się do przepisów FCRA w różny sposób. W rezultacie pracodawcy zatrudniający w wielu lokalizacjach mogą mieć trudności z poruszaniem się po legalnościach sprawdzania przeszłości.

Firma sprawdzająca przeszłość zgodna z FCRA wykonuje wszystkie ciężkie prace, dzięki czemu firmy mogą zatrudniać najlepsze talenty bez martwienia się o zgodność z przepisami. Jeśli firma, z którą masz do czynienia, twierdzi, że jest zgodna z FCRA, poproś o dokumenty, które mogą to udowodnić.

Dobra Firma to taka, która oferuje zindywidualizowane oceny, dzięki czemu każdy kandydat otrzymuje równe szanse udowodnienia swoich kompetencji. Posiada również zintegrowane przepływy pracy, dzięki czemu otrzymasz powiadomienie, gdy odrzucony kandydat otrzyma powiadomienie o działaniach wstępnych, a inne, gdy zostanie wydane ostateczne powiadomienie przeciwne.

Zwróć uwagę na czasy sprawdzania przeszłości

Szybkość dostarczania wyników weryfikacji przez zewnętrznego dostawcę zależy od rodzaju żądanych rekordów.

Podstawowe kontrole przeszłości mogą być zakończone niemal natychmiast, podczas gdy zatrudnienie, Edukacja, i weryfikacji licencji może potrwać do tygodnia, aby zakończyć. Rejestry karne w hrabstwach, w których baza danych nie jest zdigitalizowana, ale również spowalniają proces, więc upewnij się, że dostawca ustawia realistyczną oś czasu podczas sprawdzania przeszłości.

Im krótszy czas realizacji, tym lepiej, ponieważ nie chcesz stracić wielkich talentów z powodu opóźnień.
Upewnij się jednak, że firma nie zapewnia szybkich wyników kosztem jakości danych. Często zdarza się, że niektórzy dostawcy usług przesiewowych kroczą na skróty, aby osiągnąć większe zyski w jak najkrótszym czasie.

Upewnij się, aby zrobić należytej staranności przy wyborze firmy sprawdzenie w oparciu o jak szybki czas realizacji jest. Wykorzystanie zautomatyzowanego systemu do usuwania informacji z internetowych baz danych przestępczych jest zwykle czerwoną flagą, chyba że dostawca może udowodnić, że dane są funkcjonalnym odpowiednikiem tego, co może uzyskać w trybie offline.

Innym sposobem, w jaki dostawcy idą na skróty, jest wyszukiwanie tylko nazwiska wnioskodawcy i ignorowanie innych pseudonimów, które odkrywają, aby zaoszczędzić czas. Wybierz firmy z zastrzeżoną technologią, która przeprowadza bardziej dogłębne wyszukiwanie w celu zidentyfikowania różnych nazwisk związanych z osobą, zwłaszcza tych, którzy zmienili nazwiska w drodze małżeństwa lub postępowania sądowego.

Na koniec zbadaj, w jaki sposób firma uzyskuje zapisy. Istnieją firmy przesiewowe, które zlecają zadania centrom przetwarzania biznesowego w Indiach i na Filipinach, aby zaoszczędzić na kosztach pracy. Nie tylko narażają dane wnioskodawców na kradzież tożsamości, ale także narażają reputację firmy, pozwalając słabo wyszkolonym pracownikom ręcznie uzyskać dostęp do akt Sądu.

Krok 3: Przygotowanie kandydata do badania przesiewowego przed zatrudnieniem

Zgodnie z przepisami FCRA, nie można przeprowadzić kontroli przeszłości bez zgody wnioskodawcy. Proces ten powinien być również opóźniony do czasu złożenia warunkowej oferty pracy, aby upewnić się, że nie ma uprzedzeń wobec osób z przeszłymi wyrokami skazującymi.

Te warunki wstępne są niezbędne do zapewnienia przejrzystości, co zmniejsza prawdopodobieństwo, że obie strony będą zaangażowane w procesy sądowe, gdy w końcu coś się nie uda.

Powiadamianie wnioskodawcy o zbliżających się kontrolach przeszłości

Zanim firma sprawdzenie przeszłości może wykonywać swoją pracę, musisz najpierw uzyskać zgodę wnioskodawcy.

Jest to korzystne na dwa sposoby. Jeśli wnioskodawca odmawia poddania się kontroli przed zatrudnieniem, oznacza to jeden problem mniej do rozwiązania. Jeśli wnioskodawca wyrazi na to zgodę, może dać mu czas na zidentyfikowanie i skorygowanie nieścisłości. Pomoże mu to również przygotować się do odpowiedniego odwołania w przypadku, gdy wyniki okażą się niekorzystne.

Aby uzyskać zgodę wnioskodawcy, dostawca sprawdzenia przeszłości powinien wydać mu dwie formy: formularz ujawnienia i formularz autoryzacji.

Komisja ds. równych szans zatrudnienia (EEOC) zaleca włączenie do formularza ujawnienia oświadczenia, które zapewnia, że żaden wniosek nie zostanie automatycznie odrzucony na podstawie samego wyroku skazującego. Wnioskodawca musi mieć pewność, że pracodawca weźmie pod uwagę powagę skazania, okoliczności towarzyszące skazaniu oraz czas, jaki upłynął od wyroku skazującego przed podjęciem decyzji o zatrudnieniu.

Aby wyrazić zgodę na sprawdzenie przeszłości, wnioskodawca musi w pełni zrozumieć, co jest napisane na formularzu ujawnienia, a następnie podpisać formularz autoryzacji.

Oprócz dwóch wymienionych formularzy wnioskodawca musi również otrzymać kopię dokumentu Federalnej Komisji Handlu (FTC) zatytułowanego “podsumowanie Twoich praw zgodnie z Ustawą o uczciwej sprawozdawczości kredytowej.”Dokument ten zapewnia, że wnioskodawca wie, że jego prawa są chronione w ramach FCRA i że pracodawca jest zobowiązany do przeprowadzenia kontroli przeszłości bez naruszania tych praw.

Złóż warunkową ofertę pracy

Oferta pracy uzależniona od zakończenia wymaganych kontroli przeszłości jest uważana za najlepszą praktykę. Jest to szczególnie ważne, jeśli firma zatrudnia w stanach, w których wdrażane są przepisy ban-The-box.

Ban The box zabrania pracodawcom przeprowadzania badań przesiewowych przed zatrudnieniem podczas wstępnej rozmowy kwalifikacyjnej lub przed złożeniem oferty pracy. Prawo to jest obecnie stosowane do prywatnych pracodawców w stanach takich jak Kalifornia, Connecticut, Hawaje, Kolorado, Illinois, Nowy Meksyk, Vermont, Rhode Island i Waszyngton.

Krok 4: Wykonaj sprawdzenie przeszłości

Outsourcing kontroli przeszłości do dostawcy zgodnego z FCRA zabiera ogromne obciążenie z Twoich barków. Natomiast przeprowadzenie wewnętrznego sprawdzenia wymaga posiadania własnej infrastruktury do automatyzacji procesu, a także zespołu technicznego, który zajmie się utrzymaniem systemu.

W zależności od rodzaju danych, które musisz uzyskać, sprawdzenie przeszłości może zostać zakończone w ciągu dwóch do pięciu dni. Jak wspomniano wcześniej, konieczne jest skontaktowanie się z zewnętrznym dostawcą, który gwarantuje szybki czas realizacji bez poświęcania jakości wyników.

Przeprowadzenie Podstawowej Weryfikacji Tożsamości

Podstawowe sprawdzenie może być zakończone niemal natychmiast, pod warunkiem, że już uzyskał dane osobowe wnioskodawcy.

Aby przeprowadzić wstępną kontrolę tożsamości, musisz podać imię i nazwisko osoby, numer ubezpieczenia społecznego, datę urodzenia i adresy z ostatnich siedmiu lat. Adresy są potrzebne, więc firma screening nie przegapi żadnych wyroków skazujących zarejestrowanych w innych stanach lub powiatach poza obecnym miejscem zamieszkania wnioskodawcy.

Po wprowadzeniu danych do portalu internetowego firmy sprawdzającej w tle system zwróci wyniki, które określą, jakie kroki należy podjąć dalej. Jeśli początkowa weryfikacja tożsamości zwróci wątpliwe wyniki, możesz zdecydować, że nie przejdziesz do następnego kroku, dopóki problem nie zostanie rozwiązany. W przeciwnym razie można przeprowadzić bardziej szczegółowe kontrole w tle.

Przejdź do bardziej dokładnych kontroli przeszłości

W przypadku większości kategorii pracowników podstawowa weryfikacja tożsamości to tylko pierwszy krok. Aby skonstruować dokładniejszy portret postaci i historii danej osoby, musisz przeprowadzić kontrole przeszłości za pomocą wielu baz danych.

Oto przegląd niektórych standardowych elementów kontroli przeszłości i tego, co jest często związane z każdym z nich:

  • Kontrola kartoteki karnej – wymaga kompleksowego przeszukiwania kryminalnych baz danych na poziomie federalnym, stanowym i powiatowym. Pracodawcy stoją przed wyzwaniem uzyskania dostępu do dokumentacji z wielu jurysdykcji, ale kompetentna firma sprawdzenie może zapewnić odpowiednią pomoc.
  • Kontrola stanu cywilnego – ujawnia wszelkie procesy sądowe związane z zatrudnieniem związane z wnioskodawcą. Nie ma połączenia między departamentów rekord różnych powiatów, więc pomoc dostawcy sprawdzenie tle jest również bardzo poszukiwane.
  • Zatrudnienie, wykształcenie i Weryfikacja licencji – są prowadzone, aby upewnić się, że wnioskodawcy są naprawdę tym, za kogo się podają. W sumie, te kontrole przeszłości zająć dużo czasu, aby zakończyć. Dane potrzebne do zakończenia weryfikacji są dostępne w rejestrach publicznych, ale osoba z podpisanym wydaniem może je uzyskać.
  • Kontrola kredytowa – polega na ocenie historii kredytowej wnioskodawcy. Jednak dane są niedostępne dla ogółu społeczeństwa, a biura kredytowe nie ujawnią ich, chyba że masz pozwolenie, prawo i upoważnienie do ich uzyskania.
  • Ewidencja pojazdów samochodowych – zapoznaj się z zapisami jazdy, które można udostępnić dostawcy sprawdzania przeszłości z podpisanym zwolnieniem.

Krok 5: podejmij decyzję o zatrudnieniu na podstawie wyników weryfikacji

Wynik kontroli przeszłości może być korzystne lub niekorzystne dla wnioskodawcy. Najwyraźniej łatwo jest wystawić stałą ofertę pracy kandydatom bez wyroków skazujących. Ale co, jeśli wykwalifikowany kandydat nie zaczyna z czystym kontem? Dzięki przepisom FCRA, ustawom zakazującym pracy i Komisji ds. równych szans zatrudnienia, która zakazuje pracodawcom odrzucania wniosków opartych na wcześniejszych czynach przestępczych, odpowiedź nie jest tak prosta.

Subject the background check results to multiple levels of review

Podejmując krytyczną decyzję o zatrudnieniu, która może mieć wpływ na całą organizację, wiele par oczu jest lepszych niż jeden. Poprzez poddanie wyników kontroli przeszłości pod kontrolę kilku kluczowych decydentów, stronnicze wyroki są wyrzucane z obrazu. Na przykład decyzja podjęta przez menedżera ds. zatrudniania może zostać zweryfikowana przez wiceprezesa ds. zasobów ludzkich, wiceprezesa ds. korzyści i zgodności z przepisami lub obie te kwestie. Gwarantuje to przestrzeganie dokładności i zasady uczciwości, a żaden wielki talent nie jest marnowany w wyniku przypadkowej decyzji.

Oczywiście, są przypadki, kiedy nie można wykonywać tę samą uczciwość. Jeśli osoba ubiegająca się o stanowisko rządowe, a rząd federalny wyraźnie wspomina, że nie jest otwarta dla nikogo z wyrokiem skazującym za przestępstwo, musisz przestrzegać zasady. W większości przypadków jednak test trzyczęściowy może się przydać.

Trzyczęściowy test, znany również jako” ekran docelowy”, polega na zbadaniu natury lub wagi przestępstwa, kontekstu wspomnianego przestępstwa i czasu, w którym zostało ono popełnione. Na przykład, jeśli ktoś został oskarżony o posiadanie marihuany, gdy był nastolatkiem, prawdopodobnie bezpiecznie jest dać mu szansę, o ile ma wszystkie kwalifikacje potrzebne do spełnienia tej roli. Ale nawet jeśli przestępstwo jest na tyle poważne, aby uniemożliwić wzięcie pod uwagę silnego kandydata do pracy, Komisja ds. równych szans zatrudnienia (EEOC) nadal daje nadzieję w postaci zindywidualizowanej oceny.

Zapewnij indywidualną ocenę odrzuconym kandydatom

Zindywidualizowana ocena oznacza po prostu danie wnioskodawcom, którzy zostali pozbawieni możliwości, szansy na odkupienie. Dla wszystkich wiesz, nie może być prawdziwa nieścisłość w tle sprawdzić wyniki i indywidualną ocenę daje wnioskodawcy wystarczająco dużo czasu, aby ustawić rekord prosto.

Aby indywidualna ocena miała miejsce, pracodawcy muszą postępować zgodnie z trzystopniowym procesem działań niepożądanych. Działanie niekorzystne to procedura, którą pracodawcy muszą wykonać przy odrzucaniu wniosków po uzyskaniu wyników w tle. Firma sprawdzenie może wykonać potrzebne działania niepożądane proces w imieniu pracodawcy, ale ważne decyzje muszą być jeszcze przez ten ostatni.

Oto trzy kroki wymagane do zapewnienia wnioskodawcy indywidualną ocenę:

  • Po pierwsze, wysłać pre-niekorzystne działania list do wnioskodawcy powiadamiając osobę o swojej decyzji i jak Wyniki kontroli tło wpłynęły na negatywny wynik. Wraz z powiadomieniem o działaniach niepożądanych należy również dołączyć kopię raportu sprawdzania przeszłości, dane kontaktowe dostawcy zewnętrznego, który przeprowadził kontrole przeszłości, oraz kopię “podsumowania praw przysługujących Użytkownikowi w ramach FCRA” FTC.”
  • Daj wnioskodawcy wystarczająco dużo czasu na rozpatrzenie wyniku, aby mógł on wnieść spór, jeśli to konieczne. Chociaż standardowy czas oczekiwania wynosi pięć dni roboczych, niektóre stany regulowane przepisami ban-The-box wymagają dłuższego czasu. Upewnij się, że firma sprawdzająca przeszłość, z którą współpracujesz, zna przepisy, dzięki czemu zautomatyzowany proces działań niepożądanych można odpowiednio dostosować.
  • Gdy czas oczekiwania się skończy i nic nie wpłynęło na zmianę decyzji, możesz wysłać ostateczną informację o działaniach niepożądanych do wnioskodawcy.

Podejmij ostateczną decyzję o zatrudnieniu

W przypadku, gdy wnioskodawca wykazał się odpornością w udowodnieniu swojej niewinności lub jeśli wyniki kontroli przeszłości okażą się niedokładne, powstrzymaj się od wysyłania ostatecznego pisma o działaniach niepożądanych.

Jeśli stanowisko ma kluczowe znaczenie dla firmy, zorganizuj Komisję odwoławczą, aby można było podjąć rozsądną decyzję. W skład panelu mogą wchodzić przedstawiciele działów prawnych, HR, bezpieczeństwa i innych uznanych za ważne w podejmowaniu decyzji w całej firmie.

Jeśli większość zgadza się, można przeforsować z ofertą pracy i zminimalizować ryzyko decyzji, przeprowadzając kontrole po zatrudnieniu.

Total
0
Shares
Dodaj komentarz
Related Posts

Jak wyświetlić CV

Ogłoszenie otwarcia pracy może być ekscytującym czasem dla rozwijającej się małej firmy poszukującej nowego kandydata o doskonałych umiejętnościach.…