Pozyskiwanie ruchu to tylko połowa równania marketingowego.
Oprócz przyciągania odwiedzających do twojej witryny, musisz ich tam trzymać. Nie tylko to, trzeba przekształcić je z zainteresowanych perspektyw do klientów.
Twoja strona internetowa musi przesunąć relację do przodu (i przypieczętować umowę).
A kiedy dokonają pierwszych transakcji? Musisz przekonwertować odwiedzających po raz pierwszy na powtarzających się kupujących.
Optymalizacja współczynnika konwersji (CRO) zapewnia znaczne możliwości dla firm każdej wielkości.
Zajmuje naukowe podejście do optymalizacji stron internetowych i umożliwia firmom (i organizacje) aby przekształcić więcej odwiedzających w subskrybentów lub klientów.
Napisaliśmy ten przewodnik, aby pomóc każdemu, kto interesuje się optymalizacją współczynnika konwersji, dowiedzieć się, jak zacząć i jak uzyskać najlepsze możliwe wyniki za pomocą programu testowego.
Ten przewodnik jest przeznaczony dla przedsiębiorców, założycieli, marketerów, blogerów i wszystkich innych, którzy chcieliby poprawić współczynniki konwersji na swojej stronie internetowej.
Przewodnik będzie przydatny dla wielu różnych typów organizacji, w tym sklepów e-commerce, Firm SaaS, organizacji non-profit, kampanii politycznych i innych.
Optymalizacja konwersji to nie fizyka jądrowa. Pod wieloma względami to zdrowy rozsądek. Ale musisz aktywnie myśleć o tym, co robisz i poznaj najlepsze praktyki.
I tu właśnie wkracza ten przewodnik. Zaczynajmy.
Co To Jest Optymalizacja Współczynnika Konwersji?
Jeśli chodzi o marketing internetowy, można wygenerować więcej przychodów na jeden z dwóch sposobów. Możesz zwiększyć ruch w witrynie, aby zwiększyć sprzedaż, lub możesz poprawić skuteczność witryny, aby zwiększyć sprzedaż przy tej samej ilości ruchu, który obecnie otrzymujesz. Optymalizacja współczynnika konwersji (CRO) skupia się na tym ostatnim.
Dzięki optymalizacji współczynnika konwersji oceniasz lejek sprzedaży witryny, aby zidentyfikować sposoby poprawy witryny, aby uzyskać wyższy odsetek osób, które zarejestrują się w Twoim produkcie lub usłudze. Następnie wymyślasz hipotezę do przetestowania, a następnie tworzysz nową wersję strony internetowej lub strony docelowej, aby przetestować ją w stosunku do bieżącej wersji, aby zobaczyć, która z nich jest bardziej skuteczna w zachęcaniu odwiedzających do rejestracji lub zakupu. W końcu wdrażasz odmianę, która przekonuje najwyższy procent ludzi do zakupu tego, co sprzedajesz.
Zaskoczeniem może być to, że zarówno małe, jak i duże zmiany w kopiowaniu, układzie i projekcie mogą mieć duży wpływ na liczbę osób, które zarejestrują się w Twojej usłudze lub kupią twój produkt. Przełącznik wideo, na przykład, stwierdził, że zmiana pojedynczego słowa w kopii przycisku wezwania do działania zwiększyła kwalifikowane potencjalnych klientów generowanych ze strony głównej o 221%. W innym teście, Performable, firma przejęta przez Hubspot w 2011 roku, była w stanie zwiększyć klikalność o 21% za pomocą czerwonego przycisku zamiast zielonego.
Performable był w stanie zwiększyć klikalność o 21%, używając czerwonego przycisku wezwania do działania zamiast zielonego
Takie wyniki sprawiają, że oczywiste jest, dlaczego optymalizacja współczynnika konwersji optymalizacja jest tak cenna dla firm. Nawet niewielkie zmiany mogą mieć znaczący wpływ na wyniki finansowe.
Jednak testowanie jest kluczowym czynnikiem, jeśli chodzi o CRO. Bez testów, jesteś w lewo, opierając się na instynkcie, aby określić, co będzie bardziej skuteczne, ale po przetestowaniu, wiesz od razu, czy zmiana prowadzi do wzrostu lub spadku konwersji. To wymaga zgadywania z wiedząc, co należy powiedzieć i jak należy zaprojektować nową stronę internetową.
Liczba testów, które możesz ostatecznie przeprowadzić, jest nieskończona. Możesz testować różne nagłówki, nowe propozycje wartości, różne kolory przycisków, różne kopie wezwania do działania i wiele więcej. Każda zmiana ma możliwość wpływania na konwersje, a małe wygrane sumują się z czasem.
Dlaczego Jest Tak Cenny?
Jak można sobie wyobrazić, optymalizacja współczynnika konwersji jest ważna, ponieważ generuje większą sprzedaż dla tej samej ilości ruchu aktualnie odbierasz. Zamiast tonąć dodatkowe pieniądze w reklamach PPC lub innych metodach marketingu cyfrowego, aby zwiększyć ruch, Jesteś bardziej efektywnie Konwertuj bieżący ruch na potencjalnych klientów lub sprzedaż. A jeśli zdecydujesz się zwiększyć ruch, ulepszenia CRO oznaczają, że uzyskasz więcej dzięki zwiększonym wysiłkom marketingowym.
Rozważ hipotetyczny scenariusz, w którym jesteś właścicielem oprogramowania jako usługi (SaaS) interesy. Przed optymalizacją witryny przekonujesz 5% osób do zarejestrowania się w Twojej usłudze, która kosztuje $ 50 miesięcznie. To działa na 50 nowych klientów na każdego odwiedzającego 1,000 i $ 2,500 w miesięcznych przychodach. Załóżmy, że zoptymalizujesz swoją witrynę i podniesiesz Współczynnik konwersji z 5% do 7.5%. W tym tempie 1,000 odwiedzających zamienia się w Klientów 75 i $ 3,750 w sprzedaży miesięcznej.
Widzisz, co się stało? Nie zmieniłeś niczego innego w swojej firmie, ale po uczynieniu lejka konwersji bardziej skutecznym, sprzedaż wzrosła o $1250 dla tej samej liczby odwiedzających i z taką samą ceną jak wcześniej. Twój lejek sprzedaży jest bardziej skuteczny, a dzięki temu zarabiasz więcej pieniędzy.
Jedną z kluczowych formuł do zapamiętania jest to:
Jeśli podwoisz współczynniki konwersji, obniżysz koszt zakupu o połowę.
Oznacza to, że jeśli obecnie wydajesz $5.00 na pozyskanie każdego nowego klienta, po zoptymalizowaniu witryny i podwójnych konwersjach, koszt zakupu spada do $2.50. W tym momencie możesz sobie pozwolić na inwestowanie w więcej reklam lub po prostu czerpanie korzyści ze zwiększonego zysku.
Jak widać, jeśli chcesz zwiększyć sprzedaż i zwiększyć zyski, CRO jest drogą do zrobienia.
Case Study: Kampania Prezydencka Obamy 2008
Kampania prezydencka Obamy w 2008 roku stała się słynnym przykładem tego, jak optymalizacja współczynnika konwersji może pomóc firmom, organizacjom, a nawet kandydatom politycznym osiągnąć swoje cele.
Podczas kampanii, Dan Siroker, założyciel i CEO Optimizely, służył jako dyrektor analityki dla kampanii Obamy. Zaproponował, aby przetestować różne kombinacje nagłówków i obrazów/wideo, aby zobaczyć, który z nich jest najbardziej skuteczny w zachęcaniu ludzi do zapisywania się do biuletynu e-mailowego prezydenta. Zespół kampanii wiedział, że duży odsetek osób, które się zarejestrują, w końcu wesprze finansowo prezydenta, ale sztuką było zachęcenie jak największej liczby osób do zapisania się do biuletynu kampanii.
Zespół dana stworzył 24 różne warianty z czterema opcjami przycisków, trzema obrazami i trzema filmami. Co ciekawe, większość osób w zespole zakładała, że filmy będą najbardziej skuteczne w zachęcaniu ludzi do rejestracji.
Oto zrzut ekranu ZWYCIĘSKIEJ wariacji z udanej kampanii prezydenckiej Baracka Obamy w 2008 roku.
Więc jaki był rezultat? Po testach z 310 382 odwiedzającymi z każdą odmianą widzianą przez około 13 000 osób, wersja ze zdjęciem rodziny Baracka Obamy i “Dowiedz Się Więcej” przycisk call-to-action doprowadził do współczynnika konwersji 11,6% dla zwycięskiej odmiany, co stanowi wzrost o 40,6% w stosunku do pierwotnego współczynnika konwersji, który wynosi 8,26%.
Jeszcze bardziej imponujący niż wzrost konwersji ze zwycięskiej odmiany jest fakt, że nowa wersja pozwoliła na około 2 880 000 dodatkowych rejestracji, 288 000 dodatkowych wolontariuszy i dodatkowe 60 milionów dolarów w darowiznach w trakcie kampanii.
Czym Dokładnie Są Testy A / B?
Testowanie A / B polega na skonfigurowaniu dwóch różnych odmian strony internetowej lub strony docelowej i wysłaniu równej ilości ruchu do każdej z nich. Następnie mierzysz liczbę konwersji dla każdej odmiany i deklarujesz zwycięzcę, na podstawie którego generuje się najwięcej konwersji. Po wyłonieniu zwycięzcy przełączysz się na tę wersję, dzięki czemu możesz zacząć korzystać z ulepszonego współczynnika konwersji zapewnianego przez zwycięską odmianę.
Testy A / B różnią się od przed i po testach. Dzięki testom przed i po mierzysz współczynniki konwersji w swojej witrynie, aby ustawić benchmark. Następnie tworzysz nową wersję, aby sprawdzić, czy poprawia lub zmniejsza współczynniki konwersji. Problem z tego rodzaju testami polega na tym, że nie wymaga naukowego podejścia do pomiaru wyników. Współczynniki konwersji wahają się z tygodnia na tydzień, więc nie można mieć pewności, czy zmiana konwersji wynika z nowej wersji, czy z wyższej lub niższej jakości ruchu w danym tygodniu.
W ciągu tygodnia możesz uzyskać duży ruch po tym, jak wspomniano o Mashable, ale ruch nie pasuje do Twojego produktu, więc nawet jeśli ruch i prawdopodobnie całkowita liczba rejestracji wzrosną, Współczynnik konwersji może spaść. Może to prowadzić do przekonania, że nowa wersja doprowadziła do spadku, ale w rzeczywistości ruch o niższej jakości powinien zostać pociągnięty do odpowiedzialności.
Musisz pamiętać, że naukowe podejście do testowania jest jedynym sposobem, aby wiedzieć z wysokim poziomem pewności, czy nowa wersja wpływa pozytywnie lub negatywnie na konwersje. Testy wielowymiarowe to kolejna bardziej zaawansowana opcja, ale zalecamy na razie trzymanie się testów A/B, dopóki nie zaznajomisz się z optymalizacją współczynnika konwersji i sposobem przeprowadzania testów na swojej stronie.
Oto kroki do przeprowadzenia udanego testu A / B:
- Zacznij od psychologii użytkownika. Jakie elementy na stronie głównej, stronach produktów, stronach docelowych lub reklamach online mogą wpłynąć na decyzje zakupowe? Mogą to być konkretne wybory słów ogólne pojęcia i tematy. Oto przykładowe elementy, które mogą mieć sens w teście A / B:
- Schematy kolorów
- Nagłówki
- Kopia strony docelowej
- Tematy
- Explainer video vs. no video
- Call to action copy
- Wymogi dotyczące informacji o karcie kredytowej
- Obrazy
- Szablony stron
- Koncepcje strony głównej
- Określ, ile wariantów chcesz przetestować. Będzie to zależało od tego, ile ruchu w sieci generuje Twoja firma, ponieważ chcesz utrzymać znaczący Rozmiar próbki dla każdej grupy.
- Twórz hipotezy o tym, co Twoim zdaniem będzie działać lepiej i dlaczego. Uczyń to ćwiczeniem wielofunkcyjnym, zbierając perspektywy całego zespołu. Pamiętaj, aby uwzględnić mieszankę opinii projektantów, inżynierów, copywriterów i wszystkich pomiędzy.
- Wybierz narzędzie takie jak VWO lub Optimizely, aby pomóc w uruchomieniu testu. Te narzędzia podzielą Twój ruch internetowy. Ważne jest, aby każda grupa odwiedzających była reprezentatywna i całkowicie randomizowana, ponieważ nieprzewidziane trendy w danych mogą zniekształcić interpretację wyników.
- Uruchom test, aż zobaczysz stabilny wzór. Jeśli zakończysz test zbyt szybko, Twoje wyniki mogą być nieważne – a twoje wysiłki będą kompletną stratą czasu. A jeśli nie widzisz wzorca w danych? Tak po prostu jest — to całkowicie dopuszczalne, aby mieć niejednoznaczne wyniki. Ten trend ma miejsce w formalnych badaniach cały czas i nie oznacza to, że robisz coś złego.
- Posiadanie statystyk może pomóc w interpretacji wyników testu A / B, ale nie czuj się powstrzymywany, jeśli nie jesteś matematykiem. Narzędzia, o których wspomnieliśmy w #5, mogą pomóc ci w zrozumieniu Twoich danych. VWO jest szczególnie przydatne dla właścicieli witryn i marketerów, którzy mogą być nowicjuszami w statystykach. Oprogramowanie daje ramy, aby zrozumieć swoje dane.
- Bądź konsekwentny. Testowanie jest czymś, co Twoja firma powinna robić w sposób spójny, aby twój zespół stale zbierał informacje i uczył się.
Po prawidłowym wykonaniu testy A / B dają potężne wyniki. Rozważmy następujący przykład z Nature Air. Firma miała 17 oddzielnych stron docelowych i wykonała jeden test A / B na każdej stronie docelowej. Jedyną różnicą jest to, że testowane strony docelowe miały kontekstowe wezwania do działania, podczas gdy oryginalna strona docelowa nie miała.
Testy A / B z nowym wezwaniem do działania zwiększyły Współczynnik konwersji z około 2% do ponad 19% — wzrost o prawie 600%.
Czy naprawdę konieczne jest testowanie, czy można po prostu dowiedzieć się z tego, co zrobili inni ludzie?
Jeśli chodzi o optymalizację współczynnika konwersji, Wiele osób mówi o testowaniu, ale nie tak wielu kończy to robić. Dla tych, którzy tego nie robią, Zwykle kopiują testy, które przyniosły zwycięzcę na innej stronie. Jest jednak problem z takim podejściem.
Po pierwsze, jeśli po prostu skopiujesz to, co zrobił ktoś inny, nie wiesz na pewno, czy będzie to miało taki sam wpływ na Twoją witrynę. Tylko dlatego, że wykonalne zwiększenie konwersji 21% poprzez zmianę przycisku call-to-action z zielonego na czerwony, nie oznacza, że doświadczysz tego samego podnoszenia. Czerwony może uzupełniać ich projekt lepiej niż twój, lub może rezonować z klientami bardziej niż z Twoimi. Jeśli się nie sprawdzisz, nigdy nie będziesz miał pewności.
Po drugie, nie zawsze można ufać wygranych zgłoszonych przez inne witryny. Wiele osób mówi o wygranych, które uzyskują dzięki optymalizacji współczynnika konwersji, ale nie wiesz, czy test został prawidłowo przeprowadzony. Jak długo trwał test? Jakie jest statystyczne prawdopodobieństwo, że test znalazł zwycięską wersję? Odpowiedzi na te pytania dadzą Ci lepsze wyobrażenie o dokładności wyników, ale często nie możesz ich znaleźć, chyba że sam przetestujesz.
Jak Często Należy Testować?
Jeśli chodzi o testowanie, powinieneś to robić za każdym razem, gdy wprowadzasz zmianę, która potencjalnie wpłynie na konwersje. Jeśli zmienisz kopię zakopaną na stronie Obsługi Klienta w swojej witrynie, nie musisz testować, aby zobaczyć, jaki efekt ma, ale jeśli zmienisz kopię lub projekt na widocznej stronie, szczególnie takiej, która jest częścią ścieżki konwersji, powinieneś przeprowadzić test.
Powodem tego jest to, że nigdy nie wiesz, jak zmiana wpłynie na sprzedaż. Możesz być przekonany, że nowe referencje zwiększą konwersje, ale po przetestowaniu przekonasz się, że tak nie jest. doświadczeni konsultanci i specjaliści CRO uczą się, że nigdy nie ufają swoim wnętrzom. Dość często Wersja, o której jesteś przekonany, że wygra, nie ma, a taka, o której nie jesteś pewien, faktycznie ma.
Jedną z największych korzyści z takiego podejścia do testowania każdej znaczącej zmiany, którą wprowadzasz w swojej witrynie, jest to, że zawsze możesz rozwiązywać argumenty ze współpracownikami na podstawie danych. Jeśli nie masz wyników testów, będziesz dyskutować, która wersja jest lepsza w oparciu o preferencje każdego członka zespołu. Problem w tym, że nigdy nie wiadomo, kto ma rację. Ale po przetestowaniu dokładnie wiesz, której wersji powinieneś użyć. W ten sposób optymalizacja współczynnika konwersji jest świetnym sposobem na ograniczenie debat między urzędami nad tym, która wersja projektu lub kopii jest lepsza od innej.
Jakiej Poprawy Należy Się Spodziewać?
Nie zawsze należy oczekiwać drastycznej poprawy. Wiele postów na blogu chwali się zwiększeniem konwersji o 100% i więcej. Chociaż możesz zobaczyć tego rodzaju wyniki i oczywiście to jest cel, nie zawsze doświadczysz wielkich zwycięstw.
Ale nie powinieneś być rozczarowany. Zwiększając współczynniki konwersji średnio o 19% w czterech testach, podwoisz swoje współczynniki konwersji. Patrząc na to w ten sposób, zdajesz sobie sprawę, że nawet małe wygrane mogą się sumować i prowadzić do dużych ulepszeń.
Na Co Należy Testować?
Ostatecznie powinieneś testować swój ostateczny cel konwersji dla swojej witryny. Jeśli twoim celem jest zwiększenie bezpłatnych rejestracji próbnych, musisz to zmierzyć. Jeśli chodzi o zwiększenie sprzedaży w sklepie eCommerce, to jest to cel konwersji, który powinieneś zmierzyć.
Jeśli celem twojej witryny jest zwiększenie bezpłatnych wersji próbnych i ewentualnych płatnych rejestracji, powinieneś to zmierzyć jako cel konwersji, a nie kliknięcia ze strony głównej na stronę rejestracji.
Jeśli tego nie zrobisz, skończysz mierząc mikro-konwersje, co nie zawsze prowadzi do poprawy ostatecznego celu konwersji, co jest naprawdę ważne. Na przykład możesz zmierzyć liczbę osób, które przeniosą się ze strony głównej do formularza rejestracyjnego w celu uzyskania bezpłatnego okresu próbnego. Po uruchomieniu testu okazuje się, że 10% więcej osób przechodzi na tę stronę z nową wersją, więc decydujesz się na zmianę.
To, czego nie wiedziałeś, to to, że mimo że zwiększyło liczbę kliknięć na stronie rejestracji o 10%, zmniejszyło opłacone rejestracje o 5%. I dlatego musisz zmierzyć swój ostateczny cel konwersji. Ulepszenia mikro-konwersji są świetne, ale ostatecznie nie jest to cel Twojego testu. Twoim celem jest zwiększenie sprzedaży.
Tego rodzaju scenariusz nie jest rzadkością. Jedna wersja może zwiększyć liczbę kliknięć na stronie rejestracji o 2%, ale druga zwiększa rzeczywiste rejestracje o 8%. Lub w innym scenariuszu obie wersje mogą prowadzić do tej samej liczby osób klikających, ale nowa wersja prowadzi do większej liczby osób w końcu zamawiających. Jeśli nie mierzysz ostatecznej konwersji, nigdy się nie dowiesz, więc znacznie lepiej jest mierzyć końcowe konwersje, a nie nadwyrężać mikro konwersje.
W tym momencie prawdopodobnie jesteś podekscytowany optymalizacją współczynnika konwersji. Nauczyłeś się, że podwojenie współczynników konwersji obniży twój koszt nabycia o połowę, i nauczyłeś się, jak kampania prezydencka Baracka Obamy w 2008 roku wykorzystała CRO do aktywacji kolejnych 288 000 wolontariuszy i wygenerowania dodatkowych 60 milionów dolarów w darowiznach kampanii.
Z takimi liczbami prawdopodobnie jesteś gotowy do nurkowania i rozpoczęcia testów. To świetnie, ale musisz wiedzieć od czego zacząć. Wielu ludzi ekscytuje się CRO, a potem przeprowadza pierwszy test, który przychodzi na myśl. To dobrze, ale nie jest to najlepszy sposób, aby zwiększyć swoje szanse na wygraną.
Dlaczego warto zacząć od zbierania danych
Jedną z najważniejszych lekcji, których nauczyłem się po wydaniu $252,000 na optymalizację współczynnika konwersji, jest znaczenie gromadzenia zarówno danych jakościowych, jak i ilościowych przed rozpoczęciem testowania. Jeśli nie zbierzesz danych, pozostaniesz w stanie zgadywać, co zmienić w oparciu o przeczucie. To nie jest dobry pomysł i może prowadzić do marnowania czasu i pieniędzy. Lepiej spędzić miesiąc na zbieraniu danych, aby testować je na podstawie zdobytych spostrzeżeń, a nie na przeczuciach. Bez podjęcia tego kroku, skończysz uruchamiając wiele testów, które nie powiodą się.
Ważne jest również, aby gromadzić zarówno dane ilościowe, jak i jakościowe, a nie tylko patrzeć na liczby. Dane ilościowe stanowią dobry punkt wyjścia, ale liczby nie obrazują całego obrazu. Z tego powodu potrzebne są również dane jakościowe, co oznacza, że musisz zadać swoim obecnym i potencjalnym klientom pytania dotyczące Twojego produktu lub usługi. Jakościowe odpowiedzi zapewniają więcej informacji na temat tego, dlaczego klienci kupują lub nie twój produkt i usługę i najczęściej prowadzą do największych przełomów.
Użyj narzędzi takich jak SurveyMonkey, aby zebrać wnikliwe dane jakościowe.
Wreszcie, lepiej mieć za dużo danych niż za mało. Łatwiej jest zidentyfikować wzorce i znaleźć przydatne informacje za pomocą 100 odpowiedzi ankietowych niż za pomocą 10. Tak, możesz dowiedzieć się czegoś z obu rozmiarów próbek, ale dowiesz się jeszcze więcej dzięki dodatkowym informacjom. A jeśli okaże się to zbyt wiele, zawsze możesz zignorować zbędne informacje, ale trudno jest podjąć decyzję w oparciu o niewystarczające dane. Dlatego powinieneś poświęcić co najmniej miesiąc na zbieranie i analizowanie danych, zanim jeszcze zaczniesz testować, ponieważ w rezultacie zaoszczędzisz czas i pieniądze.
Opcja Pierwsza Google Analytics
Jednym z najlepszych miejsc, aby rozpocząć jest z Google Analytics GA). GA dostarcza danych liczbowych o tym, jak ludzie korzystają z twojej witryny, które kroki w lejku, z którego spadają, i wiele więcej.
Google Analytics stanowi świetny punkt wyjścia dla danych analitycznych, które pomogą Ci dowiedzieć się więcej o Twojej witrynie i sposobie korzystania z niej przez klientów.
Aby rozpocząć, kliknij na “Konwersje” a potem “Wizualizacja Lejka” aby zobaczyć, jakie są współczynniki konwersji lejka dla Twojej witryny.
Jeśli nie masz tej konfiguracji, musisz najpierw skonfigurować cele konwersji, a następnie skonfigurować lejek konwersji. Cele konwersji pokazują, jaki procent odwiedzających Twoją witrynę konwertuje, a lejek konwersji pokazuje, ilu odwiedzających przechodzi z jednego etapu procesu do następnego.
Jeśli odwiedzasz witrynę zgodnie ze standardowym lejkiem konwersji, możesz wiele zyskać na ocenie tych informacji w Google Analytics. Na przykład, jeśli uruchomisz witrynę SaaS, która kieruje odwiedzających ze strony głównej do strony z cenami na bezpłatną stronę rejestracji próbnej, a na końcu na stronę potwierdzenia, lejek konwersji w Google Analytics pokaże, jaki procent odwiedzających przechodzi ze strony głównej do strony z cenami, jaki procent przenosi się ze strony z cenami na stronę rejestracji itp.
Wiedząc to, możesz zmierzyć każdy krok lejka, aby dowiedzieć się, gdzie może być wąskie gardło dla rejestracji. Jeśli 50% odwiedzających przechodzi ze strony głównej do strony cenowej, ale tylko 5% przechodzi do strony rejestracji, musisz dowiedzieć się, w jaki sposób możesz zachęcić więcej osób do przejścia na stronę rejestracji, aby zwiększyć ogólną konwersję. Cele konwersji i lejki w Google Analytics pomagają śledzić te cenne statystyki.
Aby dowiedzieć się więcej o celach konwersji i lejkach oraz o tym, jak je skonfigurować, przeczytaj ten post zatytułowany poradnik przetrwania lejka konwersji Google Analytics. Możesz również obejrzeć ten film na Youtube zatytułowany Jak skonfigurować Lejki konwersji w Google Analytics.
Po skonfigurowaniu lejków konwersji i poświęceniu czasu na zebranie danych, musisz wrócić i ocenić wyniki w celu optymalizacji współczynnika konwersji. Kluczową rzeczą, której należy szukać, jest to, gdzie w lejku może być spadek. Czy więcej osób odpada z pierwszego do drugiego etapu, czy więcej osób odpada na ostatnim etapie? Zrób notatki na temat wąskiego gardła i zastanów się, jakie zmiany możesz wprowadzić, aby poprawić konwersje.
Teraz, gdy już zidentyfikowałeś spadki, możesz użyć tych informacji, aby wymyślić hipotezy, aby przetestować każdy krok po drodze, a także ustalić priorytety testów, które ostatecznie uruchomisz. Jest jeszcze trochę za wcześnie, aby rozpocząć test, ale śmiało, zanotuj to, co znalazłeś i zacznij zastanawiać się, jakie zmiany możesz wprowadzić, aby poprawić lejek konwersji. Chcesz również monitorować ogólny współczynnik konwersji lejka, aby wiedzieć, jak dobrze konwertuje Twoja witryna. (Nie martw się, w kolejnych rozdziałach porozmawiamy o tym, jak wymyślać pomysły i ustalać priorytety.)
Kolejną kluczową informacją, której możemy się nauczyć z Google Analytics, jest czas ładowania witryny. Aby dowiedzieć się, jakie są czasy ładowania Twojej witryny, kliknij na “Zachowanie”,“Site Speed”, a potem “Przegląd.” Wykres pokazuje średni czas wczytywania witryny i możesz znaleźć średni i Dzienny czas wczytywania poszczególnych stron.
Znajomość czasów ładowania witryny ma kluczowe znaczenie, ponieważ liczy się każda sekunda. Jednosekundowe opóźnienie w odpowiedzi na stronę może skutkować 7% redukcją konwersji. Jeśli witryna e-commerce zarabia $100,000 dziennie, jednosekundowe opóźnienie strony może kosztować $2.5 milionów utraconych sprzedaży każdego roku. Ponadto 40% odwiedzających porzuca witrynę, której załadowanie zajmuje więcej niż trzy sekundy. (Możesz dowiedzieć się więcej o czasie ładowania i konwersji, czytając tę fajną infografikę: jak Czas ładowania wpływa na wyniki finansowe.)
Jeśli czas ładowania jest powolny, możesz podjąć kroki w celu zmniejszenia prędkości ładowania strony w celu poprawy konwersji. Te kroki obejmują dekompresję obrazów, przejście na lepszą firmę hostingową, optymalizację CSS i wiele innych.
Istnieją dodatkowe dane, których możesz użyć z GA, które dostarczają informacji o współczynnikach konwersji i sposobach ulepszania witryny, ale jako punkt wyjścia wykorzystamy lejki konwersji i szybkość ładowania strony, a następnie omówimy sposób zbierania danych jakościowych.
Opcja Druga Ankiety Dla Klientów
Kolejnym krokiem w zbieraniu danych jest badanie klientów. Badając klientów, którzy pomyślnie dokonali zakupu lub zarejestrowali się w Twojej usłudze, dowiesz się, co motywowało ich do zakupu, a także uzyskasz wiele danych o tym, jak przekonać większą liczbę klientów do rejestracji lub dokonania zakupu.
Zanim jednak przejdziemy do szczegółów, oto kilka wskazówek dotyczących przeprowadzania udanych ankiet:
- Nie zadawaj zbyt wielu pytań na raz.
Klienci często denerwują się dłuższymi ankietami, a czas każdego jest cenny. Jeśli przedstawisz klientom krótszą ankietę, istnieje większe prawdopodobieństwo, że ludzie ją wypełnią, co oznacza, że otrzymasz więcej odpowiedzi do oceny. Zalecamy ograniczenie ankiety do 5 lub 10 pytań i skorzystanie z wielu ankiet, jeśli chcesz zadać więcej pytań. - Zaoferuj nagrodę jako zachętę.
Jak już wspomnieliśmy, czas każdego jest cenny, w tym twoich klientów. Oferując nagrodę jako zachętę, zwiększysz liczbę osób, które poświęcają czas na wypełnienie ankiety. Może to być karta podarunkowa o wartości 50 USD do Starbucks lub darmowy iPad. Każda z tych opcji z pewnością sprawi, że więcej osób wypełni twoją ankietę. - Zadawaj pytania otwarte.
Pytania wielokrotnego wyboru są świetne dla niektórych ankiet, ale jeśli chodzi o CRO, chcesz usłyszeć subiektywne odpowiedzi napisane własnymi słowami klientów. Jeśli zadasz zbyt wiele pytań typu wielokrotnego wyboru, przegapisz wnikliwe odpowiedzi klientów, które nie pasują do opcji wielokrotnego wyboru, które dostarczasz.
Jeśli chodzi o usługę geodezyjną, możesz korzystać z dowolnej preferowanej usługi. Wiele osób lubi SurveyMonkey, więc nie możesz się z nimi pomylić. Inne opcje obejmują Wufoo i formularze Google.
Po wybraniu narzędzia ankietowego musisz zdecydować, które pytania zadać. Celem jest zadawanie pytań, które dostarczą informacji o tym, co przekonało klientów do dokonania zakupu i jakie przeszkody stały im na drodze i prawie zniechęciły ich do dokonania zakupu.
Dobre pytania to m.in. (pytania te są odmianami, które mocno zapożyczają się z pytań polecanych przez ekspertów CRO Peep Laja i Joannę Wiebe):
- Jak opisałbyś [Nazwa produktu/usługi] koledze lub znajomemu?
- Jakie inne opcje rozważyłeś przed wyborem [Nazwa produktu / usługi]?
- Dlaczego zdecydowałeś się na [Nazwa produktu / usługi]?
- Co prawie uniemożliwiło Ci zapisanie się?
- Jakie masz pytania dotyczące [produktu / usługi]?
- Co ostatecznie przekonało Cię do rejestracji?
- Jak możemy lepiej przekonać twoich znajomych lub kolegów do wyboru [Nazwa produktu / usługi]?
- Jak przekonać więcej osób do wyboru [Nazwa produktu/usługi]?
- Co chcesz osiągnąć Z [Nazwa produktu / usługi]?
- Kiedy zdałeś sobie sprawę, że potrzebujesz produktu takiego jak nasz? Co działo się w waszym świecie, co spowodowało, że szukaliście [Nazwa produktu / usługi]?
- Jaki problem można powiedzieć, że [nazwa produktu/usługi] zmniejsza dla ciebie?
- Jakich dwóch przymiotników / słów użyłbyś do opisania naszego produktu / usługi?
Każde z tych pytań musi zostać ulepszone w oparciu o twój produkt, usługę lub niszę, ale każde z nich zapewnia otwarte odpowiedzi, które nauczą cię więcej o Twoich klientach i pomogą Ci lepiej zrozumieć, co cenią w Twojej usłudze, jakie funkcje mają dla nich znaczenie w Twoim produkcie, słowa, których używają do opisania tego, co robisz itp. Możesz zadawać pytania wielokrotnego wyboru, które mają sens dla Twojej firmy, ale najwięcej dowiesz się z otwartych odpowiedzi. (Więcej o tym, jak oceniać odpowiedzi, opowiemy w następnym rozdziale.)
Jest to przykład ankiety CRO utworzonej w formie formularza Google z pytaniami otwartymi.
Wariant Trzeci Badania Na Miejscu
Kolejnym rodzajem ankiety, którą możesz wziąć pod uwagę, są ankiety na miejscu. Opcje obejmują Qualaroo i ankiety opinii Google dla właścicieli witryn.
Ankiety na miejscu umożliwiają zadawanie pytań odwiedzającym, którzy są obecnie w Twojej witrynie, co zapewnia możliwość ankiety odwiedzającym, którzy ostatecznie stają się klientami i tymi, którzy odwiedzają Twoją witrynę, ale mogą nie zakończyć się zakupem. Ten drugi typ odwiedzających jest dokładnie tym, na który chcesz kierować ankiety na miejscu. Dlaczego? Ponieważ celem jest dowiedzieć się, co uniemożliwia odwiedzającym stawanie się klientami. Chcesz dowiedzieć się, co uniemożliwia im podjęcie kroków, które chcesz wykonać w Twojej witrynie. Czy to cena? Są zdezorientowani? Strona nie działa? Są to wszystkie pytania, na które chcesz uzyskać odpowiedzi w ankietach na miejscu.
Oto kilka świetnych pytań, które możesz zadać, aby dowiedzieć się więcej o odwiedzających Twoją witrynę:
- Czy jest coś, czego nie możesz znaleźć na tej stronie?
- Czy jest coś mylącego na tej stronie?
- Masz jakieś pytania?
- Jakie są Twoje największe obawy dotyczące zakupu [Wstaw nazwę produktu tutaj]?
- Jaki jest główny powód, który powstrzymuje cię przed dokonaniem zakupu?
- Co jeszcze chciałbyś zobaczyć na tej stronie?
- Co możemy Ci pomóc znaleźć?
- Dlaczego nie sfinalizowałeś zakupu dzisiaj?
- Co mogliśmy zrobić, aby przekonać cię do sfinalizowania zakupu?
- Jaki jest największy problem, który możemy Ci pomóc rozwiązać?
- Czego szukasz w swoim idealnym rozwiązaniu?
- Co jeszcze możemy umieścić na tej stronie, aby przekonać cię do zakupu?
Ponownie, celem ankiet na miejscu jest dowiedzieć się, co uniemożliwia odwiedzającym stanie się klientami. Odpowiedzi dadzą Ci znać, czy chcą najpierw wypróbować bezpłatną wersję próbną, jeśli twoje ceny są zbyt wysokie lub jeśli problem tkwi w czymś innym. W następnym rozdziale porozmawiamy o tym, jak oceniać wyniki.
Opcja Czwarta Testy Użyteczności
Testy użyteczności to kolejny świetny sposób, aby dowiedzieć się więcej o odwiedzających i dowiedzieć się, co uniemożliwia im złożenie zamówienia w Twojej witrynie.
Dzięki testowi użyteczności użytkownik musi wykonać szereg kroków. Następnie znajdź kogoś, kto wykona kroki, poproś go, aby opowiedział o tym, czego doświadcza podczas korzystania z twojej witryny, i nagraj je, gdy rozmawiają i wykonują podane kroki. Film z sesji dostarcza następnie informacji o tym, co było mylące w Twojej witrynie, co spodobało się użytkownikowi i o co miał pytania.
Jeśli nie przeprowadzasz testów użytkowników, możesz przegapić naprawdę oczywiste sposoby optymalizacji witryny. Na przykład odwiedzający mogą mieć problemy z procesem wymeldowania, ponieważ nie mogą dowiedzieć się, jak poprawnie wprowadzić swój numer telefonu. Twój zespół IT może nie zastanawiał się nad formularzem zgłoszenia numeru telefonu, ale stało się to jedną z największych frustracji dla użytkowników. Bez przeprowadzania testu użytkownika będziesz miał trudności z odkryciem tego rodzaju łatwych do rozwiązania problemów.
Więc jak je przeprowadzić? Są dwie opcje. Pierwszym z nich jest przeprowadzenie testu użytkownika i samodzielne pozyskanie uczestników. Możesz skonfigurować komputer z mikrofonem i oprogramowaniem do nagrywania ekranu, odwiedzić lokalną kawiarnię i rekrutować uczestników do testu. To jeden ze sposobów.
Innym sposobem jest użycie strony jak UserTesting.com. UserTesting.com ułatwia przeprowadzanie testów użytkowników, automatyzując proces nagrywania i dostarczając szablony scenariuszy, które można wykorzystać w danym rodzaju działalności. Testy kosztują $ 49 każdy, ale ponieważ potrzebujesz tylko około 5 testów na raz, aby uzyskać dobre wyniki, koszt nie jest wygórowany dla poziomu świadczonych usług.
Bez względu na to, którą opcję wybierzesz, celem testów użytkowników jest sprawdzenie, w jaki sposób użytkownicy korzystają z twojej witryny, co o niej myślą, jakie mają pytania i z czym mają problem. To najlepszy sposób, aby dostać się do ich głowy i naprawdę zrozumieć, co się dzieje, gdy korzystają z twojej witryny.
Więc na kim możesz przetestować swoją witrynę? Oto kilka opcji:
- Jesteś najlepszym kandydatem do korzystania z witryny i przeprowadzania testu użytkownika.
Często marketerzy i właściciele tworzą coś, a następnie zostawiają to innym ludziom, ale aby ująć to w kategoriach branżowych, musisz “jedz własne karmy dla psów.” Innymi słowy, musisz użyć tego, co utworzyłeś, aby zrozumieć swoją witrynę w bardziej intymny sposób i zapoznać się z każdym etapem tego procesu. - Twoi klienci to kolejna opcja testowania
ponieważ są oczywiście świetnymi kandydatami do korzystania z twojej witryny i informowania Cię, co o tym myślą. Jeśli to możliwe, najlepiej jest znaleźć osoby w grupie klientów, aby przetestować witrynę. - Każdy inny może być dobrym kandydatem do testów.
Mimo że mogą nie znajdować się w Twojej docelowej grupie klientów, istnieje duża szansa, że mogą wskazać usterki lub mylące części witryny, ponieważ większość ludzi zna strony internetowe i wie, co jest mylące, a co nie.
W zależności od tego, kto jest dostępny w momencie przeprowadzania testu, można określić, kogo testujesz. Możesz zacząć od poproszenia pracowników w biurze o przetestowanie witryny, przejść do poproszenia klientów w kawiarni o wypróbowanie jej, a zakończyć za pomocą strony takiej jak UserTesting.com aby przetestować ludzi, którzy są w demografii klienta.
Aby przeprowadzić test, najpierw chcesz wymyślić serię zadań dla uczestników testu do wykonania. Możesz zacząć od poproszenia użytkowników o podążanie ścieżką, którą zwykle podążają twoi klienci, aby dostać się do twojej witryny. Na przykład możesz poprosić ich, aby odwiedzili Google, aby wyszukać twój produkt i porozmawiać o tym, co widzą i jakie mają wrażenie na wynikach wyszukiwania. Następnie możesz poprosić ich, aby kliknęli na twój wynik lub odwiedzili Twoją stronę, spojrzeli na nią przez pięć sekund, a następnie powiedzieli, jakie jest ich pierwsze wrażenie na stronie. Następnie możesz poprosić ich o próbę zamówienia określonego produktu, a następnie obejrzeć, jak przeprowadzają test, aby dowiedzieć się, czy są jakieś przeszkody po drodze.
Jest to przykład szablonu testującego użytkownika dostarczonego jako punkt wyjścia z UserTesting.com
Jak To Wygląda W Praktyce?
Ostatnio Switch Video chciał poprawić współczynniki konwersji na swojej stronie głównej. Nie byli pewni, co zrobić, ale chcieli wygenerować więcej potencjalnych klientów za pośrednictwem formularza znajdującego się po prawej stronie strony głównej. Formularz służy do generowania leadów od firm, które są zainteresowane stworzeniem filmu wyjaśniającego.
Aby rozpocząć proces, Switch postanowił przeprowadzić ankietę wśród swoich klientów, aby dowiedzieć się o nich więcej.
Zadawali pytania jak:
- W skali od 1 do 10, jak prawdopodobne jest, że nas polecisz?
- Gdybyś nas polecił, jak opisałbyś nas koledze lub przyjacielowi?
- Czy były jakieś pytania, na które potrzebowałeś odpowiedzi, ale nie znalazłeś ich na naszej stronie?
Nic dziwnego, że trzecie pytanie dostarczyło najbardziej pomocnych rezultatów. Duży odsetek respondentów wspomniał, że największym pytaniem, jakie mieli, było ustalenie, ile będzie kosztować film. Switch nie zawierał informacji o cenach na swojej stronie, więc przytłaczająca liczba odpowiedzi wspomniała, że największe pytanie, na które mieli i nie mogli znaleźć odpowiedzi, było związane z tym, ile będzie kosztować film.
Na podstawie tych wyników Switch postanowił przeprowadzić test. Ich oryginalna kopia przycisku CTA powiedziała, “Uzyskaj bezpłatną konsultację.” Postanowili przetestować nowy egzemplarz, który powiedział, “Uzyskaj wycenę.” Przygotowali test, przeprowadzili go i ocenili wyniki.
Po przetestowaniu okazało się, że nowa wersja zwiększono liczbę kompletnych formularzy o 221%. Zgadza się. Zmiana kopii na przycisku CTA zwiększyła wypełnienie formularza generowania leadów o 221%.
Zanim jednak wyjdziesz i wprowadzisz tę samą zmianę w swojej witrynie, musisz pamiętać, że wynik ten był specyficzny dla firmy Switch i opierał się na informacjach, które pojawiły się dzięki spostrzeżeniom z ankiet klientów. Switch Video nie tylko zgadł, co przetestować, a następnie uzyskać niesamowite wyniki. Zastosowali sprawdzony proces optymalizacji współczynnika konwersji w celu uzyskania wymiernych i trwałych wyników.
Przed przeprowadzeniem jakichkolwiek analiz należy zadać sobie pytanie, czy istnieje wyraźny związek między tym, co chcesz studiować, a tym, jak Twoje wyniki wpłyną na twoje decyzje biznesowe.
Analityka powinna być użyteczna i powinna opowiadać jasną historię o osobach przeglądających Twoją witrynę. Powinny one również uchwycić cały cykl zakupowy w następujących kluczowych obszarach:
-
Świadomość
Wskaźniki do obejrzenia obejmują unikalnych odwiedzających, naturalne wyszukiwanie i linki odsyłające.
-
Zaręczyny
Wskaźniki do obejrzenia obejmują przeglądanie stron, wizyty zwrotne, zaangażowanie w media społecznościowe i wykonywanie zadań na miejscu (np. widoki wideo)
-
Retencja
Wskaźniki do obejrzenia obejmują wizyty powrotne, powtarzające się zakupy, długoterminową wartość klienta i odejście.
Optymalizacja konwersji i cele testowania A / B powinny być porównywane z benchmarkami ustalonymi na podstawie analizy.
Wróćmy do podstaw ze stronami docelowymi
Strona docelowa to pojedyncza strona internetowa, która pojawia się po kliknięciu reklamy przez użytkownika i jest miejscem, w którym wiele firm testuje swoje A/B.
Oto kilka przykładów, które pomogą Ci pobudzić kreatywność:
Speak2Leads współpracuje z Infusionsoft w zakresie integracji. Oto, co użytkownicy widzą, gdy klikają na Speak2Leads z Infusionsoft app marketplace:
Infusionsoft App Marketplace – gdzie Speak2Leads może pozyskać nowych potencjalnych klientów
Infusionsoft-focused landing page, hostowany na Speak2Leads, aby przekonwertować potencjalnych klientów na potencjalnych klientów
.
Jak pokazuje strona docelowa Speak2Leads, wiadomości marketingowe powinny mieć sens dla odbiorców docelowych. Dysonans poznawczy spowoduje dezorientację użytkowników. Jeśli to możliwe, staraj się unikać tworzenia uniwersalnych stron docelowych dla różnych użytkowników witryny.
Jak wspomniano powyżej, Unbounce to platforma, która może znacznie ułatwić proces tworzenia i testowania stron docelowych A / B.
Stworzyli świetny diagram, który wyjaśnia składniki wysokowydajnej strony docelowej.
Zwłaszcza jeśli jesteś nowicjuszem w marketingu online, ten przewodnik może pomóc ci przezwyciężyć wszelkie krzywe uczenia się projektu, aby natychmiast zacząć generować wyniki.
- Punktem wyjścia kampanii marketingowej jest umiejętność zdefiniowania unikalnej oferty wartości Twojej firmy. Wyjaśnij, co wyróżnia twój produkt na tle konkurencji. Twoja propozycja wartości może być przekazana za pomocą czterech elementów strony:
- Główny nagłówekPierwszą rzeczą, którą ludzie zobaczą lub przeczytają.
- PodtytułNajlepszy sposób, aby twój główny nagłówek był krótki i słodki. Dodaj dodatkowe szczegóły, aby komunikować się tak wyraźnie, jak to możliwe.
- Oświadczenie o wzmocnieniuDołącz to Oświadczenie do kopii zapasowej (do pokrywania podstaw) ponieważ ludzie będą skanować Twoją stronę.
- Argument zamykającyTwoja ostatnia szansa, aby przekonać odwiedzających Twoją witrynę do robienia z tobą interesów.
- Unbounce nazywa to strzałem bohatera. Jego celem jest budowanie ludzkiego zainteresowania i jasności. Może to być obraz lub film wyjaśniający, który prezentuje twój produkt, usługę lub zespół w najlepszym możliwym świetle.
- Podaj bardziej szczegółowy opis głównych cech i zalet produktu lub usługi. Podczas gdy twój nagłówek jest głównym przyciągaczem uwagi, te blurbs skaczą w najważniejsze szczegóły. Odpowiedz na jedno kluczowe pytanie, które odwiedzający witrynę nieuchronnie zadają: “co z tego będę miał?”
- Podaj punktowane podsumowanie podstawowych funkcji lub korzyści. Napisz jedno krótkie zdanie lub akapit (najwyżej) a resztę wyjaśnij kulami. Wróć do tej sekcji po jej napisaniu i edytuj wzdęcia.
- Podaj szczegółowe opisy korzyści i funkcji, aby opisać to, co krótko wyjaśniłeś w A. najpierw poinformuj o korzyściach płynących z oferty. Następnie zacznij opisywać funkcje. Te szczegóły będą ważne dla dotarcia do użytkowników, którzy potrzebują szczegółowych informacji, aby podjąć decyzję.
- Dowód społeczny to potężna i przekonująca koncepcja (dokładnie słowami Unbounce). Są to sygnały społeczne wyjaśniające, że twój produkt lub usługa jest bardzo poszukiwana. Koncepcja polega na tym, że użytkownicy są bardziej skłonni do konwersji, jeśli wiedzą o innych klientach, którzy byli zadowoleni z prowadzenia interesów z Twoją firmą.Przykłady dowodów społecznych obejmują:
- Opinie klientów
- Sygnały społecznościowe za pośrednictwem Facebooka, Twittera, Pinteresta i LinkedIn
- Policz ilu klientów ma Twoja firma
- Pieczęcie zaufania w celu zapewnienia bezpieczeństwa informacji
- Nagrody od renomowanych organizacji
- Opinie klientów, które odróżniają Twoją markę od konkurencji
Oto kilka przykładów koncepcji w działaniu:
- Ostatnia sekcja powinna priorytetowo traktować cele konwersji Twojej firmy. Odwiedzającemu jest to przekazywane jako wezwanie do działania Twojej strony internetowej (CTA), który może być samodzielnym przyciskiem lub częścią formularza lead gen.
- Kopiuj tekst i kolor to elementy, które powinieneś priorytetowo traktować w CTA.
- Bądź bardzo bezpośredni (i namacalne) o tym, czego mogą się spodziewać odbiorcy po kliknięciu przycisku.
- Spraw, aby przycisk przyciągał uwagę, jak to tylko możliwe. Ogólne najlepsze praktyki to wybór koloru, który kontrastuje z istniejącym schematem kolorów. Użyj dodatkowych wskazówek wizualnych, aby zwrócić na to uwagę.
Spójrz na poniższy przykład ze strony głównej CrazyEgg. Co jest bardziej przekonujące? Przycisk, który mówi “kliknij tutaj” albo kopię CTA, która mówi ci dokładnie, co dostaniesz?
A oto przykład z QuickSprout:
Twój CTA powinien przekazywać energię i komunikować konkretny zwrot z inwestycji, którego użytkownicy powinni oczekiwać od pracy z Twoją firmą lub korzystania z twojego produktu.
W końcu rozmawiasz z ludźmi, a nie klikasz na boty.
Wykonaj te kroki, aby utworzyć wiele stron docelowych, z którymi możesz przetestować A / B, aby znaleźć zwycięzcę.
Wniosek
Tylko jeden na siedem testów A/B faktycznie poprawia współczynnik konwersji witryny. Dlaczego? Ponieważ optymalizacja współczynnika konwersji to coś więcej niż tylko testowanie kolorów lub przycisków wezwania do działania.
Jeśli chcesz zobaczyć znaczne zyski w współczynniku konwersji, musisz nauczyć się wymyślać odpowiednie testy i potrzebujesz lepszego zrozumienia procesu optymalizacji konwersji.
Postępując zgodnie z powyższym przewodnikiem, nauczysz się doskonalić swoją strategię optymalizacji konwersji w krótkim czasie i przy mniejszej liczbie błędów.
Aby pomóc ci działać szybko (ponieważ Wiem, że ten przewodnik jest dużo do przetrawienia na raz), stworzyłem infografikę pokazującą idealne wykonanie do optymalizacji współczynnika konwersji.