Jesteś fantazyjną pisarką Nancy?

Znasz Fancy Nancy? Jest dość ujmującą postacią dla dzieci stworzoną przez pisarkę Jane O ‘ Connor i ilustratorkę Robin Preiss Glasser.

Fancy Nancy woli fuksję od różu, tomiska zamiast książek, a parfaity od nudnych starych lodów. Oraz, bien sur, jeśli możesz to powiedzieć po francusku, tym lepiej. Nie ma nic tak zwyczajnego, że fantazyjna Nancy nie doda posypki, falbanek lub brokatu, aby ją urozmaicić.

To urocza cecha u siedmiolatka.

Ale to fatalne w copywriterze.

Fantazyjne pisanie prowadzi do błędów pretensji

Kiedyś pracowałam z naprawdę rozkoszną Nancy. Zapisała się na jeden z tych programów “zwiększ słownictwo” i zawsze była interpunkcyjna w rozmowach z bez wątpienia! lub niezaprzeczalnie!

Nie tylko sprawiło to silne wrażenie drugiej klasy noszącej Buty i makijaż mamy, ale także skłoniło ją do zrozumienia każdego wymyślnego słowa, które mogłoby przyjść na myśl. I raz na jakiś czas, ona go puszysty.

Zwyczajowo mówiła “artezyjczyk”, kiedy miała na myśli “rzemieślnik”, kiedy nazywała coś handmade wyciągnąłby ją z lasu. Ludzie, którzy to robią, są również skłonni do mówienia, że dosłownie oddaliby lewą rękę (mam nadzieję, że nie) i że nie zrobią konkretnej rzeczy iregardless.

W razie wątpliwości celuj nisko. Lepiej pisać ain ‘ t na nie jest, i sprawiać wrażenie atrakcyjnie skromnego, niż pisać conversate kiedy miałeś na myśli talk i wyglądasz jak napuszony chichot.

Ta szczególna Fantazja Nancy była bystrą, zdolną młodą kobietą, która miała wiele do zaoferowania, ale sabotowała się w dążeniu do fantazji. Jej pretensje uczyniły ją mniej wiarygodną, a nie bardziej, co jest jednym z kluczowych problemów w byciu fantazyjną Nancy w pierwszej kolejności.

Fancy writing wrecks communication

Fantazyjne pisanie jest świetne, gdy je piszesz.

Gubisz się w tym, jak jasno to wszystko brzmi, jak delirycznie refleksyjnie, jak nieporównywalnie rapsodycznie. . .

A Twój biedny czytelnik mruży oczy na ekranie, próbując sprawdzić, czy rzeczywiście masz coś do powiedz w tym głupkowatym bałaganie słów, które nagromadzasz.

Im bardziej słowne lukier stosujesz na piśmie, tym trudniej jest czytelnikowi sprawdzić, czy nie ma tam żadnego ciasta.

Czytelnicy XXI wieku, szczerze mówiąc, nie poświęcą czasu na przebrnięcie przez to. Niezależnie od tego, czy piszesz dla sieci, czy drukowanej strony, czytelnicy dzisiaj nie mają czasu na loty fantazji.

Śmiało i rozkoszuj się swoją wewnętrzną Fantazją Nancy, gdy piszesz swój pierwszy szkic. (Próba stłumienia się w tym momencie prowadzi tylko do blokad pisarskich i nędzy.) Po prostu upewnij się, że edytujesz dla jasności, zanim uwolnisz swoje pisanie na swoich bezbronnych czytelnikach.

Pisz jasno i z wigorem. Prześlij swój punkt bezpośrednio, z taką gracją, jaką możesz zebrać. Nie możesz nawiązać połączenia, jeśli czytelnik nie ma ziemskiego pojęcia, o czym mówisz.

Fantazyjne pisanie nie przekonuje

Jeśli nie jesteś profesjonalnym pisarzem, łatwo jest pomyśleć, że wrzucenie kilku fantazyjnych opisów sprawi, że twój produkt będzie brzmiał bardziej zachęcająco. A jeśli ty are profesjonalista, wiesz, jak często klient chce umieścić tam jakieś wymyślne rzeczy, aby ” brzmiało lepiej.”

W końcu, czy nie byłoby przyjemniej luxuriate na rejs, a nie na rejs? Nie jest ręcznie robione filiżanka kawy lepsza od zwykłej?

Aby odpowiedzieć sobie na to pytanie, pomyśl o lodach lodowych. Kilka posypek może sprawić, że będzie trochę bardziej fantazyjny i zabawniejszy. Ale jeśli masz więcej niż 10 lat, pokrycie każdego centymetra kwadratowego deseru lodowego posypką spowoduje niestrawność.

Jeden lub dwa dobrze dobrane superlatywy i fantazyjne deskryptory sprawią, że Twoja oferta będzie brzmiała atrakcyjnie. Za dużo i zamienia się w glop.

Jeśli chcesz przekonać klientów, że masz coś wyjątkowego, zrób to z konkretnymi szczegółami, opowieściami o doświadczeniach klienta i, w zależności od produktu, może zabójczymi obrazami.

Jeśli Twoja oferta trzęsie ziemią, Pokaż swój produkt shaking the earth. Samo nazywanie go “najnowocześniejszym”, “wyjątkowym” lub “światowej klasy”nikogo nie przekonuje. Im więcej superlatyw, tym mniej wiarygodny się stajesz.

Nie bój się śmiałości

Gdyby Fancy Nancy była tylko pretensjonalna, nie byłoby tak wielu bestsellerów o niej.

Ale fantazyjna Nancy jest przede wszystkim zuchwała. Jest wspaniała. Jest ciocią Mame wielkości kufla, która podąża za własną gwiazdą, dlatego ją kochamy.

Jeśli jesteś elegancką Nancy, ponieważ jesteś niepewny siebie i próbujesz wyglądać mądrze, Zrezygnuj z tego.

Ale jeśli bycie fantazyjnym jest twoją najprawdziwszą, najgłębszą naturą, możesz wziąć to wszystko z odrobiną fleur de sel. Twoją pierwszą “zasadą”, ponad wszystkimi innymi, jest pisanie z serca i odważenie się być dokładnie tym, kim jesteś. To zawsze sposób na znalezienie najlepszej publiczności. Musisz tylko znaleźć ludzi, którzy uwielbiają lukier . . . i tak, są tam.

Jeśli jesteś prawdziwą Fancy Nancy, przynajmniej spróbuj utrzymać przymiotniki pod kontrolą. Zamiast tego wybierz kolorowe rzeczowniki i czasowniki. Opowiadaj skandaliczne historie, maluj uderzające obrazy słów, Szukaj ponadprzeciętnych przykładów.

I pamiętaj, księżna w niebieskich dżinsach jest zawsze bardziej atrakcyjna niż świnia w błyszczącej szmince w kolorze fuksji.

O autorze: Sonia Simone jest starszym redaktorem Copybloggera i założycielką niezwykłej komunikacji.

Total
0
Shares
Related Posts