Czy warto przemawiać na konferencjach?

conference

Zgadniecie, na ilu konferencjach przemawiałem w trakcie mojej kariery? Mocna 239.

To dużo biorąc pod uwagę, że mam tylko 30 lat.

Pomyślałem więc, że warto zastanowić się, czy warto przemawiać na konferencjach z biznesowego, marketingowego i finansowego punktu widzenia. Oto, czego nauczyłem się przemawiając na 239 konferencjach:

Większość konferencji nie będzie warta twojego czasu

Jeśli nie przemawiałeś wcześniej na konferencji, musisz od czegoś zacząć. To oznacza, że będziesz musiał zaakceptować wszystkie wystąpienia, które możesz dostać. Ale kiedy już przemówisz na kilku konferencjach, możesz zacząć być nieco bardziej wybredny, jeśli chodzi o te, które akceptujesz.

Przez lata nauczyłem się jednej prostej rzeczy: blogowanie daje znacznie lepszy zwrot z inwestycji niż przemawianie na konferencjach. Dlaczego? Ponieważ możesz dotrzeć do tysięcy ludzi, pisząc jeden post na blogu, który będzie przyciągał nowych czytelników i potencjalnych klientów.

Kiedy przemawiasz na konferencji, tylko osoby, które przyjdą na Twoją prezentację, usłyszą Twoją przemowę, chyba że Twój film również zostanie udostępniony online. Nawet jeśli tak, szanse na to, że stanie się wirusowy na YouTube są nikłe.

To nie znaczy, że nie powinieneś przemawiać na konferencjach. Zamiast tego powinieneś być nieco wybredny, które wydarzenia wybierzesz. Idealnie, powinieneś przemawiać tylko na imprezach jednośladowych. W ten sposób wszyscy uczestnicy mają tylko jeden option…to weź udział w wydarzeniu.

Jeśli przemawiasz na wielu track eventach, upewnij się, że wydarzenie jest wystarczająco duże, abyś mógł wziąć udział w sesji co najmniej 500 osób. Kiedy zajmujesz się mniejszymi pokojami, Twoje szanse na generowanie biznesu spadają.

Jakie są korzyści z przemawiania na konferencjach?

Największą zaletą mówienia jest to, że możesz skłonić ludzi do zakupu Twoich usług lub produktów. Ogólnie rzecz biorąc, dokonasz tych sprzedaży, wygłaszając dobre przemówienie i pokazując, że ty i firma, którą reprezentujesz, jesteście inteligentni.

Teraz nie możesz po prostu rzucać swojego produktu ze sceny, ponieważ będzie to salesy. Ale jeśli podasz wspaniałe informacje, które są również związane z Twoją firmą, część pokoju będzie zainteresowana Twoją ofertą.

Poza potencjalną sprzedażą, inną ogromną korzyścią jest personal branding. Podobnie jak Blogowanie może być świetne dla Twojej marki, tak i konferencje. Dlaczego? Ponieważ ludzie widzą i wchodzą w interakcję z Tobą.

Na przykład piszę ten wpis na blogu podczas lotu powrotnego z imprezy w Rumunii. Nie tylko zwiększyłem swoją osobistą markę z lokalnymi przedsiębiorcami i marketerami w Rumunii, ale poznałem wielu z nich. Robiliśmy razem zdjęcia, piliśmy kilka drinków, a nawet imprezowaliśmy.

Jeśli chcesz zbudować silną markę osobistą z mówienia na konferencjach, musisz nawiązać kontakt z uczestnikami. Nie możesz tak po prostu przyjść na swoje miejsce do mówienia i wyjść. Musisz być tam przez dużą część czasu i iść na wydarzenia, które są zarówno w trakcie konferencji, jak i po konferencji (takie jak zaplanowane imprezy konferencyjne).

Przechodząc na wszystkie funkcje konferencji, dosłownie zrobiłem ponad 50 zdjęć z uczestnikami. Wielu z tych uczestników opublikowało zdjęcia w Internecie, co oczywiście pomaga rozwijać moją markę.

Na jakie wydarzenia powinieneś wziąć udział?

Dzięki doświadczeniu nauczyłem się, jakie wydarzenia należy wziąć udział, aby generować dochód, a których unikać.

Jeśli jesteś w nowym sektorze, konferencje branżowe będą się dobrze konwertować. Wygenerujesz z nich sprzedaż, ale z czasem będą nasycone, ponieważ zobaczysz tam wielu konkurentów.

Na dłuższą metę przekonasz się, że przynoszą niewielkie dochody.

Czy to oznacza, że powinieneś przestać do nich uczęszczać lub mówić? Oczywiście, że nie! Nadal są świetne, aby uczestniczyć lub mówić, ponieważ pomaga to utrzymać puls w branży.

Z czasem przekonasz się, że istnieją inne konferencje w różnych sektorach, na których możesz potencjalnie przemawiać. Te wydarzenia będą miały mniej konkurentów i zazwyczaj generują dla ciebie największy dochód.

Na przykład jestem marketerem. Mówienie na konferencji marketingowej nie wygeneruje tak dużego dochodu, jak gdybym mówił na konferencji zdrowotnej o marketingu.

Jeśli spojrzę na wszystkie wydarzenia, o których mówiłem, to z których zarobiłem najwięcej pieniędzy, to CAP Euro. Podczas gdy tam, mówiłem o marketingu na imprezie hazardowej. Jeden z kasyn online następnie zatrudnił mnie w tempie $100,000 miesięcznie.

Czy konferencje są opłacalne finansowo?

Jak widać z powyższego przykładu, są. Poza tym nie przemawiałbym na ponad 200 imprezach, gdybym nie mógł tego usprawiedliwić.

Oprócz generowania dochodów ze sprzedaży produktów lub usług, możesz również generować dochody z opłat za mówienie.

Gdy zabierzesz głos na ponad 50 wydarzeniach, przekonasz się, że ludzie zaczną zapraszać Cię do mówienia. I dadzą ci na to pieniądze.

Nie jestem najlepiej opłacanym mówcą, ale biorę $20,000 za godzinę za mówienie plus przelot w klasie biznes, zakwaterowanie w hotelu i jedzenie. Nie jest tak źle, biorąc pod uwagę, że również generuję dochód z tych wydarzeń, sprzedając moje produkty i usługi.

Ogólnie rzecz biorąc, zarobisz o wiele więcej pieniędzy na sprzedaży produktów i usług, ale jeśli możesz również uzyskać zapłatę za mówienie, dlaczego nie wziąć?

Jeśli chcesz zarabiać na konferencjach, pamiętaj, że jest to hit-or-miss, jeśli chodzi o uzyskanie biznesu z wydarzeń. Ale jak większość rzeczy, jest to gra liczbowa, a jeśli zrobisz to w wystarczającej ilości, to zadziała.

Wniosek

Mówienie na imprezach jest tego warte w moim umyśle. Oczywiście nie jest to tak skuteczne jak blogowanie, ale jeśli połączysz oba wysiłki, przekonasz się, że pomoże to w szybszym rozwoju Twojej firmy i osobistej marki.

Po prostu trzeba być cierpliwym, jeśli chodzi o generowanie dochodów. Kiedy zaczynasz, wydarzenia, o których mówisz, nie będą najbardziej idealne i prawdopodobnie nie będziesz najlepszym mówcą.

Z biegiem czasu zauważysz transformację w swoich umiejętnościach mówienia, a wraz z poprawą uzyskasz znacznie lepsze miejsca na mówienie.

P. S.: Jeśli jesteś zainteresowany, abym przemawiał na konferencji lub w Twojej firmie, skontaktuj się ze mną.

Total
0
Shares
Related Posts