Przewodnik dla początkujących do marketingu mobilnego

Aplikacje są ogromne.

Ale już o tym wiedziałeś. Ale czy wiesz, że jak duże są aplikacje?

Czy wiesz, że od czerwca 2015 r. z samego Apple App Store pobrano ponad 100 miliardów aplikacji mobilnych?

Google Play? 65 miliardów.

To dość szalone liczby. I posłuchaj tego: obsesja aplikacji na świecie nie wykazuje oznak spowolnienia.

Te liczby idą do góry. I w górę. I w górę. I w górę.

image04

Świat korzysta z urządzeń mobilnych.

A urządzenia mobilne korzystają z aplikacji mobilnych.

Co sprawia, że aplikacje mobilne są wielkim biznesem.

Szacuje się, że do 2017 r.przychody z aplikacji na całym świecie osiągną 77 mld USD—ponad dwukrotnie więcej niż 35 mld USD w 2014 r.

image15

Co to oznacza dla ciebie?

Jeśli utworzyłeś własną aplikację, będziesz chciał odebrać swój kawałek ciasta i zarobić na nim. (A jeśli nie utworzyłeś aplikacji, możesz pomyśleć o niej.)

Aplikacje same się nie sprzedają. W rzeczywistości marketing mobilny jest jednym z najgorętszych i najbardziej kwestionowanych pól bitew marketingowych ery marketingu.

Z milionami aplikacji, jak stać nad tłumem? Jak wyróżnić się na zatłoczonym rynku, na którym Twój innowacyjny pomysł został już tysiąc razy powtórzony? Jak dostać swoją aplikację do przodu tłumu, do góry wyników wyszukiwania?

Najlepsi marketerzy aplikacji będą realizować strategię marketingu mobilnego, która obejmuje zarówno prace przed uruchomieniem, jak i po uruchomieniu. Najlepsze strategie obejmą również organiczne i płatne kanały marketingowe aplikacji.

Oto kompletny przewodnik po marketingu aplikacji, którego każdy właściciel aplikacji musi przestrzegać.

Przed Uruchomieniem

Wbrew powszechnemu przekonaniu, Twoja strategia marketingowa musi rozpocząć się na długo przed uruchomieniem aplikacji w app store. Podobnie jak w przypadku każdego udanego produktu, zrozumienie, kim są twoi klienci i gdzie można ich znaleźć, jest jednym z najważniejszych elementów układanki marketingowej aplikacji. Przed uruchomieniem aplikacji należy wykonać kilka kroków:

Wybierz ważne słowa kluczowe

Aby skutecznie promować aplikację, musisz zrozumieć ważne słowa kluczowe. Termin słowo kluczowe może oznaczać wiele rzeczy w świecie aplikacji, ale na poziomie ogólnym słowo kluczowe powinno reprezentować termin, którego klient użyje, aby rozpoznać, co robi Twoja aplikacja. Na przykład najważniejszym słowem kluczowym dla gry sudoku byłoby “sudoku”, podczas gdy najważniejszym słowem kluczowym dla kalkulatora byłoby ” Kalkulator.”To proste przykłady, ale w przypadku niektórych aplikacji Słowa kluczowe mogą nie być tak oczywiste.

Narzędzia słów kluczowych, takie jak narzędzie optymalizacji App Store MobileDevHQ i jego konkurent AppCod.es ułatw sobie określenie, które słowa kluczowe będą najczęściej używane między aplikacjami Twojego i twoich konkurentów. Dowiesz się również, jak często te słowa kluczowe są wyszukiwane w sklepach z aplikacjami.

Wybór silnych słów kluczowych dla aplikacji jest niezbędny do powodzenia pozostałych strategii marketingowych aplikacji.

Wybierz dobre imię

Wydaje się to takie oczywiste, ale tak nie jest. Właściwa nazwa może spowodować lub złamać aplikację. Nazwa Twojej aplikacji musi być wyjątkowa i niezapomniana, ale powinna również zawierać najważniejsze słowa kluczowe, których będą szukać potencjalni użytkownicy. Nazwa aplikacji ma znaczenie dużo w wyszukiwarce App store. Przed wybraniem nazwy aplikacji upewnij się, że wybór nie narusza żadnych znaków towarowych – w przeciwnym razie aplikacja może zostać całkowicie odrzucona ze sklepu.

Znajdź konkurencję

Po podjęciu decyzji o słowach kluczowych możesz zacząć badać swoich konkurentów. Które aplikacje zajmują wysoką pozycję w wynikach wyszukiwania App store dla Twoich słów kluczowych? Jakie są ich zestawy funkcji? Jakie inne słowa kluczowe są kierowane?

Z liczbą aplikacji w sklepach z aplikacjami, prawdopodobnie znajdziesz wielu konkurentów, których produkty są podobne do Twoich. Zwróć uwagę na wszystkich swoich początkowych konkurentów bez filtrowania żadnych. Zbadaj tę długą listę potencjalnych konkurentów i zmniejsz ją do najlepszych 4 lub 5 ciężkich rywali na podstawie podobieństwa do Twojej aplikacji i sukcesu konkurenta. 1-gwiazdkowa aplikacja z zaledwie garstką recenzji nie jest prawdopodobnie prawdziwym rywalem, ale 5-gwiazdkowa aplikacja z tysiącami recenzji jest groźnym konkurentem.

Wybierz odpowiednią kategorię

Co zaskakujące, zarządzanie kategorią aplikacji to cała nauka sama w sobie. Ponieważ tak wiele pobrań jest napędzanych przez najlepsze wykresy sklepów z aplikacjami, ważne jest, aby wybrać kategorię, która zapewni Twojej aplikacji najlepsze ujęcie w rankingu wysoko w najlepszych wykresach dla twojej kategorii.

Rzeczywistość jest taka, że wszystkie kategorie nie są tworzone jednakowo. Na przykład kategoria społecznościowa spowoduje więcej pobrań niż Kategoria Lifestyle. Facebook, Instagram, Twitter, Linkedin, Tumblr, itp., jednak Twoja aplikacja będzie miała trudniej w rankingu wysoko w kategorii społecznej (w przeciwieństwie do takich jak Instagram, Facebook, Twitter, Linkedin, Tumblr itp.) niż w kategorii Lifestyle (przeciwko aplikacjom takim jak horoskop i przepisy na napoje). Marki poprzedniej kategorii są ogromne i będą praktycznie niemożliwe do pokonania, ale jeśli jesteś w stanie to zrobić, zarobisz poważne ilości pobrań. Aplikacje tej drugiej kategorii nie są tak zakorzenione przez użytkowników i jest bardziej prawdopodobne, że możesz je porównać z nimi, ale możesz nie zarabiać z nich tyle pobrań.

Wykonaj obliczenia ryzyka dla siebie i swojej aplikacji, zrozum zalety i wady każdej kategorii i wybierz najbardziej odpowiednią kategorię dla swojej aplikacji, aby zapewnić jej sukces.

Stwórz niesamowitą ikonę

instagram icon

Ikona aplikacji ma znaczenie. Przede wszystkim ikona przekazuje cel aplikacji i jej styl, a także jest to pierwsza interakcja użytkowników z aplikacją. Spraw, aby Twoja ikona była niesamowita, dzięki czemu odwiedzający będą bardziej skłonni kliknąć Twoją aplikację po wyświetleniu jej w wynikach wyszukiwania. Ikona powinna również wyróżniać się w siatce na urządzeniu użytkownika, co zwiększa prawdopodobieństwo częstego otwierania i interakcji z aplikacją.

Ciekawostka o ikonach: Apple nie będzie nawet wyposażony w aplikację (niesamowity sterownik pobierania), chyba że wierzą, że ikona jest dobrze zaprojektowana i pasuje do ich ogólnego wyglądu i stylu. Jest to dodatkowa zachęta do ciężkiej pracy nad stworzeniem przyciągającej wzrok ikony.

Rób świetne zrzuty ekranu

draw something

Będziesz spędzać dużo czasu na szukaniu sposobów na przekierowanie odwiedzających do strony szczegółów aplikacji w App store, ale to tylko połowa sukcesu. Gdy użytkownik znajdzie się na stronie aplikacji, musisz przekonwertować go na prawdziwego użytkownika, przekonując go do pobrania aplikacji. Zrzuty ekranu są niezbędnym narzędziem, które pomaga przekształcić odwiedzających w Użytkowników.

Upewnij się, że zrzuty ekranu są niezapomniane, Pouczające i ekscytujące. Muszą zwrócić na siebie uwagę odwiedzających, dokładnie wyjaśnić, co robi Twoja aplikacja i przekazać, jak łatwo jest korzystać z aplikacji.

Narysuj coś robi świetną robotę prezentując Zabawne zrzuty ekranu, które zawierają nakładki, opisujące funkcje aplikacji, jak pokazano w powyższym przykładzie.

Po uruchomieniu

Gratulacje, w końcu wystartowałeś! Podczas gdy niektórzy twórcy aplikacji lubią myśleć, że to koniec drogi, tak nie jest. To dopiero początek. Twój następny wielki cel? Marketing Twojej aplikacji.

Marketing aplikacji można podzielić na dwie kategorie: marketing płatny i marketing organiczny. Marketing organiczny odnosi się do każdej metody, której możesz użyć, aby zarabiać na pobieraniu bez płacenia za każdą z nich. Płatny marketing to każda metoda, której możesz użyć, aby zapłacić za każde pojedyncze pobranie.

Promocja ekologiczna

Niektóre z najlepszych sposobów, aby uzyskać pliki do pobrania jest organicznie. Wydawanie pieniędzy na pobieranie jest świetne, ale w rzeczywistości nie każdy może to zrobić. Oto, jak możesz uzyskać bezpłatne pliki do pobrania:

Zarejestruj się w aplikacji analitycznej app store

mobiledevhq

Aby dokładnie zrozumieć postępy w dystrybucji aplikacji organicznych, musisz najpierw zarejestrować się w narzędziu analitycznym. Będziesz potrzebował narzędzia analitycznego, które będzie śledzić aplikacje i konkurentów w najlepszych wykresach i rankingach wyszukiwania.

Istnieje wiele narzędzi analitycznych, które mogą wykonywać podzbiór potrzebnych funkcji, ale dwa najważniejsze to App Annie i MobileDevHQ.

Wyróżnij się na stronach z recenzjami aplikacji

Wysoki odsetek pobrań nowych aplikacji występuje po tym, jak te aplikacje zostały sprawdzone przez witryny z recenzjami aplikacji lub inne media zarobkowe (wiadomości techniczne, media głównego nurtu, niszowa prasa pokrewna itp.). Ważne jest, aby skontaktować się z tymi mediami, aby uzyskać serię pobrań w momencie premiery.

Zidentyfikuj blogi-i samych autorów-którzy piszą o twoich bezpośrednich konkurentach i innych aplikacjach w Twoim Królestwie. Skontaktuj się z tymi autorami i zaprezentuj im swoją aplikację. Pitching dziennikarzy to złożona sztuka, ale tak naprawdę jest tylko jedna zasada do naśladowania: postaw się w ich sytuacji, zrozum ich zachęty (piszą popularne artykuły, najświeższe wiadomości itp.)) i zaoferuj im coś, czego byś chciał, gdybyś był nimi.

Zwiększ udostępnianie treści społecznościowych w aplikacji, a także w samej aplikacji

Word of mouth (viral!) to kolejny z najważniejszych sposobów, w jaki Nowi użytkownicy mogą znaleźć Twoją aplikację. Musisz zrobić wszystko, co w twojej mocy, aby ułatwić aktualnym użytkownikom udostępnianie aplikacji oraz treści w aplikacji.

Path wykonuje niesamowitą robotę. Podczas gdy Path jest “prywatną siecią społecznościową”, która jest tylko mobilna, użytkownicy nadal mają możliwość publicznego udostępniania zdjęć. Zdjęcie zostanie opublikowane na stronie Path pod adresem path.com i mogą być udostępniane za pośrednictwem Twittera, Facebooka lub Foursquare, dla każdego, aby zobaczyć. Widzowie, którzy nie są użytkownikami, mogą zobaczyć wartość w ścieżce i szybko zainstalować aplikację.

Ważne jest również, aby udostępnianie samej aplikacji było ŚMIERTELNIE PROSTE: mieć sposób na udostępnienie go za pośrednictwem SMS, Twitter, Facebook, e-mail itp. Im prostszy jest proces udostępniania aplikacji, tym więcej użytkowników zaangażuje się w proces udostępniania.

Zachęcaj użytkowników do oceniania i recenzowania aplikacji

To, gdzie aplikacja zajmuje pozycję w wynikach wyszukiwania (i do pewnego stopnia na listach przebojów), zależy od tego, ile ma ocen i jak wysokie są te oceny. Dla sukcesu Twojej aplikacji bardzo ważne jest otrzymanie jak największej liczby 5 gwiazdek.

Istnieje wiele sprytnych sposobów, aby zachęcić użytkowników do oceny aplikacji. Najbardziej oczywistym jest po prostu poprosić o oceny z poziomu aplikacji, ponieważ użytkownicy angażują się w nią. Możesz zaimplementować to żądanie po kilkukrotnym użyciu aplikacji, po spędzeniu określonej ilości czasu na korzystaniu z aplikacji itp. Jak zachęcić użytkowników do rangi aplikacji to osobiste preferencje. Musisz myśleć nieszablonowo, aby znaleźć interesujące i potencjalnie bardziej skuteczne sposoby na to, aby użytkownicy oceniali Twoją aplikację. Na przykład aplikacja przenosi pole związane z wirtualną walutą do oceny swojej aplikacji: Jeśli Użytkownikowi skończą się żetony, może ocenić aplikację, aby zarobić więcej.

Zbuduj świetną stronę docelową

Mobile jest świetny. Aplikacje są niesamowite. Ale prawda jest taka, że sieć wciąż ma znaczenie. Za każdym razem, gdy ktoś napisze artykuł o Twojej aplikacji, prawdopodobnie zamieści link do dwóch miejsc: Twojej strony głównej w Internecie i strony szczegółowej aplikacji w sklepach z aplikacjami. Za każdym razem, gdy potencjalny użytkownik wyszukuje Twoją aplikację w Google, znajdzie zarówno stronę szczegółową aplikacji, jak i stronę główną. To sprawia, że budowanie świetnej strony docelowej jest doskonałym narzędziem do przekształcania odwiedzających w Użytkowników.

Pamiętaj, że strona szczegółów aplikacji w app store jest bardzo ograniczona, nie bogata i niestandardowa. Twoja strona internetowa powinna być odwrotna: bogata, przyjemna i angażująca. W niektórych przypadkach można nawet osadzić wersję internetową aplikacji, naśladując dokładnie to, czego użytkownik będzie doświadczał w aplikacji. Na przykład, spójrz na Wolf Toss: ich cała gra jest dostępna na iOS i Androida, ale jest również dostępna za pośrednictwem Chrome. Daje to użytkownikom możliwość gry w całości przed pobraniem jej na swoje urządzenie.

Płatna promocja

Teraz, gdy wiesz wszystko o pobieraniu organicznych plików do pobrania, musisz również rozważyć płatną promocję, jeśli chcesz, aby Twoja aplikacja trafiła na szczyty list przebojów. Oto jak możesz wykorzystać pieniądze, aby uzyskać więcej pobrań:

Zainstaluj Śledzenie Aplikacji Mobilnych

Śledzenie aplikacji mobilnych to świetne narzędzie, które pomaga marketerom aplikacji dokładnie zrozumieć, ile pobrań pochodzi z każdego płatnego źródła reklamy. Dzięki niedawnej deprecjacji UDID w systemie iOS śledzenie aplikacji mobilnych jest najdokładniejszym sposobem na upewnienie się, że wydajesz pieniądze we właściwym miejscu.

Na przykład śledzenie aplikacji mobilnej daje możliwość sprawdzenia, że 1000 USD, które wydałeś na Jumptap, dało ci 100 instalacji, podczas gdy 1000 usd, które wydałeś na Tapjoy, dało ci 150 instalacji. Możesz użyć tych informacji, aby dostosować wydatki na reklamy do najlepszych sieci.

Oblicz liczbę pobrań, których potrzebujesz, aby dostać się do najlepszych wykresów

Każda kategoria wymaga innej liczby pobrań, aby przejść do najlepszych wykresów dla tej kategorii. Odrób pracę domową i dowiedz się, ile pobrań dziennie potrzebujesz, aby dostać się do najlepszych list przebojów. Znalezienie dokładnej liczby może być trudne, ale będziesz w stanie przybliżyć liczbę pobrań, których potrzebuje Twoja aplikacja, aby awansować na pierwsze miejsca w rankingach.

Aby oszacować docelową liczbę pobrań, miej oko na to, ile pobrań / ocen/recenzji mają aplikacje z najlepszych wykresów w Twojej kategorii i jak zmieniają się codziennie. Jeśli sklep z aplikacjami nie oferuje sposobu na śledzenie liczby pobrań, Postaraj się przybliżać. Użyj aplikacji jako przewodnika dla tego, jaki procent użytkowników również ją ocenia i recenzuje, a także przybliża inne aplikacje, używając tego samego procentu. Na przykład, jeśli Twoja aplikacja ma 100 pobrań i 5 ocen (5%), podczas gdy twój konkurent ma 10 ocen, możesz założyć, że twój konkurent ma około 200 pobrań. Powinieneś być w stanie triangulować na rozsądnym oszacowaniu liczby pobrań dziennie potrzebnych do wzrostu w górę Wykresów.

Prowadź intensywne kampanie, aby awansować na pierwsze miejsca list przebojów, a następnie obniż wydatki i utrzymaj się w rankingu organicznym

Jednym z najlepszych sposobów na szybki wzrost na listach przebojów jest uruchomienie kampanii reklamowej typu burst, aby przyspieszyć pobieranie plików. Po rozpoczęciu kampanii reklamowej wzrośnie liczba pobrań i użytkowników aplikacji. Jeśli Twoja aplikacja jest wartościowa, otrzymasz świetne oceny i recenzje, a aplikacja zostanie udostępniona przez użytkowników znajomym. Ze względu na wzrost liczby pobrań, teraz zaczniesz plasować się wyżej na listach najlepszych sklepów z aplikacjami.

Gdy znajdziesz się wysoko w czołówce, będziesz mógł zmniejszyć wydatki na reklamy, podczas gdy Twoja aplikacja będzie nadal plasować się wysoko. Tworzy to korzystny cykl organicznego wzrostu aplikacji: Twoja aplikacja plasuje się wysoko w najlepszych listach przebojów, co napędza pobieranie i oceny, co powoduje, że Twoja aplikacja nadal zajmuje wysoką pozycję w najlepszych listach przebojów.

Przewodnik krok po kroku do darmowego marketingu mobilnego

I jeszcze trudniej, jaki jest najlepszy sposób na promowanie aplikacji, Jeśli masz napięty budżet?

Większość twórców aplikacji, których znam, to startupy – kilku inteligentnych ludzi z zabójczym pomysłem, ale nie ma zbyt wiele gotówki, aby ją pokazać.

Czy można sprzedawać swoją aplikację za darmo?

Na szczęście tak.

Zauważcie jednak,

  • Nie powiedziałem “łatwe”.
  • Nie powiedziałem “szybko.”

Ale za darmo? Tak, mam cię.

Oto formuła krok po kroku, która okazała się niezwykle skuteczna i która może uzyskać ekspozycję aplikacji, której potrzebuje, aby uzyskać duże pliki do pobrania.

Jeśli stworzyłeś aplikację, dobrze dla ciebie. Ale to dopiero początek. Gdy aplikacja zostanie w pełni rozwinięta, masz nową pracę w pełnym wymiarze czasu. Twoim zadaniem jest teraz sprzedawać swoją aplikację.

Na czym się skupiam? Chcę, aby zarobić więcej pieniędzy z aplikacji.

Heck, chcę, abyś stworzył następny Instagram lub Pokémon GO!

Chodzi o marketing.

Zanurzmy się.

Zacznij od optymalizacji sklepu z aplikacjami

Optymalizacja sklepu z aplikacjami (ASO) może być nieco przereklamowanym hasłem w dzisiejszych czasach, ale jest to niezbędny pierwszy krok do promowania Twojej aplikacji.

Ponieważ 63 procent aplikacji jest wyszukiwanych w App store, musisz upewnić się, że przestrzegasz podstawowych zasad ASO.

image07

Historia staje się jeszcze bardziej intrygująca, gdy spojrzeć na te statystyki 2014 z MobileDevHQ. Zapytali ankietowanych, gdzie znaleźli ostatnią pobraną aplikację.

image01

Bum. App store wygrywa.

Oczywiście, jeśli chodzi o wirusowe aplikacje, takie jak Pokémon GO, ludzie zwykle słyszą o nich w Internecie lub za pośrednictwem sieci społecznościowych. Nie oczekuję, że wiele osób będzie szukać “wirtualnej gry potworów” w app store.

Niemniej jednak zdecydowana większość pobrań aplikacji dzieje się, ponieważ ludzie znajdują je poprzez wyszukiwania w app store.

Jak” zrobić ” optymalizację sklepu z aplikacjami?

Na szczęście Proces jest dość prosty i podobny do standardowego SEO.

Niektóre elementy obejmują:

  • wybór odpowiednich słów kluczowych
  • używanie słowa kluczowego w tytule aplikacji
  • tworzenie niesamowitego opisu, który jest chwytliwy i w pełni Zawiera to, o co chodzi w Twojej aplikacji
  • zawiera serię szczegółowych zrzutów ekranu, aby potencjalni użytkownicy w pełni zrozumieli funkcje.

Optimizely radzi ci zająć się tymi pięcioma punktami:

image00

Jeśli potrzebujesz trochę kierunku, polecam zapoznanie się z tym przewodnikiem na ASO z Moz.

Optymalizacja sklepu z aplikacjami to proces, który należy wykonać zarówno w Sklepie Google Play, jak i Apple App Store.

Istnieją jednak pewne znaczące różnice między tymi dwoma:

image02

Cokolwiek robisz, zacznij od optymalizacji sklepu z aplikacjami.

Jest za darmo. I to jest skuteczne.

Uzyskaj recenzje

Dowód społeczny jest siłą napędową marketingu online.

Możesz go użyć, aby zwiększyć postrzeganą wartość aplikacji i zachęcić więcej osób do jej pobrania.

Wiem, że osobiście lubię patrzeć na ogólną ocenę, a także trzy lub cztery opinie użytkowników przed pobraniem nowej aplikacji.

Jeśli widzę, że ma przytłaczającą liczbę pozytywnych recenzji, prawdopodobnie oznacza to, że jest wart mojego czasu i czuję się znacznie wygodniej klikając “Zainstaluj.”

Jeśli Twoja aplikacja ma niewiele lub nie ma opinii, sugeruję poprosić o recenzje aplikacji.

Oceny i recenzje są ogromny czynniki sukcesu Twojej aplikacji. Wystarczy spojrzeć:

image06

Jeśli Twoja aplikacja ma jedną gwiazdkę, tylko około 10% konsumentów rozważyłoby jej pobranie. Jeśli natomiast Twoja aplikacja ma ocenę pięciogwiazdkową, 100% konsumentów rozważyłoby jej pobranie.

Brutalny fakt marketingu aplikacji jest taki: Jeśli masz niskie rankingi, nie uzyskasz rankingu i nie dostaniesz pobrań.

image03

Pamiętaj, aby dostarczać powiadomienia użytkownikom aplikacji, zachęcając ich do przejrzenia aplikacji podczas jej używania.

Istnieje wiele stron internetowych, na których można uzyskać uzasadnione opinie, z których wiele jest bezpłatnych. Zapoznaj się z tą listą, aby uzyskać przegląd.

Tworzenie strony docelowej aplikacji

Gdy już zajmiesz się nakrętkami i śrubami, sugeruję zbudowanie strony docelowej specjalnie dla Twojej aplikacji, aby dodać ją do twojej witryny.

Może to obejmować kilka zrzutów ekranu, kilka pozytywnych recenzji, a nawet krótki samouczek wideo na temat tego, jak to działa. To nie musi być coś przesadnego. Szczerze mówiąc, najlepiej, żeby było to proste.

Poniżej znajduje się kilka przykładów stron docelowych aplikacji.

Ta strona docelowa prezentuje funkcjonalność aplikacji, jednocześnie przekazując nastrój i sens aplikacji poprzez kolory i obrazy:

image16

Strona pobierania aplikacji Vonage pozwala “dowiedzieć się więcej”, ale także daje łatwy sposób na pobranie aplikacji dla danego kraju.

image08

Aplikacja Foursquare zapewnia ten prosty interfejs z tą samą opcją pobierania SMS, którą zapewnia Vonage.

image11

Niektóre z najlepszych aplikacji mobilnych Zwykle wyświetlają zdjęcie telefonu z zrzutem ekranu używanej aplikacji. Tego rodzaju obrazy wysyłają wiadomość. Jest napisane “to jest aplikacja” i ” tak wygląda aplikacja.”

Jeśli utworzysz stronę docelową dla swojej aplikacji, sugeruję skorzystanie z tego przykładu-telefonu z zrzutem ekranu używanej aplikacji.

Oto strona docelowa Everestu:

image12

Podoba mi się prostota i funkcjonalność tej aplikacji pogodowej:

image14

Jeśli generujesz już znaczną ilość ruchu, możesz zmienić przypadkowych odwiedzających w użytkowników aplikacji bez kłopotów.

Umieść linki do pobierania na swojej stronie

Możesz wykorzystać ruch w witrynie, po prostu tworząc linki do pobierania do aplikacji i umieszczając je w witrynie.

Logiczna lokalizacja byłaby tuż obok linków do mediów społecznościowych. Powyżej krotnie jest idealny.

Bez żadnego wysiłku możesz zwrócić znaczną uwagę na swoją aplikację, wykorzystując istniejący ruch, który generujesz.

Upewnij się, że używasz standardowych obrazów do pobrania. Większość użytkowników została uwarunkowana do rozpoznania tych ikon. Gdy spojrzą na Twoją witrynę, natychmiast zauważą te przyciski, a następnie klikną i przekonwertują.
image10

Sięgnij po publikacje techniczne

Moim zdaniem pozytywna prasa jest jednym z najlepszych sposobów na rozkręcenie firmy lub, w tym przypadku, aplikacji.

Wyobraź sobie, że Twoja aplikacja może uzyskać pozytywną wzmiankę o miejscu takim jak Mashable!

image09

Jeśli chcesz przenieść swoją aplikację ze względnej ciemności do globalnej publiczności, publikacje techniczne są tylko biletem.

Ale szczerze mówiąc, nie jest to bynajmniej bułka z masłem, zwłaszcza jeśli kierujesz publikacje o dużych nazwach. Ale jest to zdecydowanie wykonalne przy odrobinie wytrwałości.

Oto, co robisz:

  1. Publikacje badawcze i wszelkie inne media istotne dla twojej niszy. Ten post ma kilka przykładów.
  2. Opracuj prezentację artykułu, który będzie zawierał Twoją aplikację, zapewniając jednocześnie wartość dla grupy docelowej publikacji.
  3. Skontaktuj się z redakcją.

Powiem, że większość redaktorów jest niesamowicie zajęta, więc uzyskanie odpowiedzi może zająć trochę czasu (tydzień lub więcej nie jest rzadkością).

Nie zniechęcaj się, jeśli nie otrzymasz natychmiastowej odpowiedzi. Trzymaj się, aż się przebijesz.

Wysyłaj e-maile i śledź dalej.

Jeśli możesz umieścić swoją aplikację na stronie, takiej jak TechCrunch lub Mashable, wysiłek, który włożysz, może przynieść atrakcyjne dywidendy.

image13

Na początek proponuję użyć tej listy z Spacechimp jako źródła miejsc, aby uzyskać recenzje i wzmianki.

Ta metoda jest całkowicie darmowa. Ale to zajmuje trochę czasu.

Skontaktuj się z influencerami

Podczas gdy blogowanie gości może nie mieć takiego samego wpływu, jak zapis w publikacji technologicznej, ta trasa wydaje się łatwiejsza i nadal może uzyskać znaczące wyniki.

Kluczem tutaj jest przeprowadzenie badań i znalezienie garstki blogów związanych z niszą, w której znajduje się Twoja aplikacja, i które mają odbiorców, którzy byliby zainteresowani.

Na przykład aplikacja zwiększająca produktywność może skontaktować się z Lifehacker, aby sprawdzić, czy może znaleźć się w rocznym pakiecie Lifehacker.

image05

Będziesz chciał postępować zgodnie z tą samą podstawową formułą, którą chcesz uzyskać, aby dotrzeć do publikacji technicznej i opracować wysokiej jakości prezentację, której bloger nie może odmówić.

Po prostu upewnij się, że w pełni zapoznasz się z ich stylem i tonem.

Promuj w mediach społecznościowych

Jeśli masz już sporą publiczność, która jest wybierana, powinieneś być w stanie uzyskać przyzwoitą ekspozycję.

W takim przypadku po prostu Promuj swoją aplikację bezpośrednio lub publikuj linki do artykułów zawierających Twoją aplikację.

Jeśli Twoi odbiorcy nie są wystarczająco liczni, aby pomóc Ci promować aplikację, polecam skontaktowanie się z odpowiednimi wpływowymi osobami, aby sprawdzić, czy zechcą udostępnić Twoją aplikację swoim obserwatorom.

Czasami to wszystko, czego potrzeba, aby zwiększyć ekspozycję w postępie geometrycznym.

Jednak odkryłem, że zwykle jest to gra liczbowa, więc będziesz chciał skontaktować się z co najmniej pięcioma wpływowymi osobami.

Jak poprawić Ranking swojej biznesowej aplikacji mobilnej

Twoja aplikacja nie powiedzie się, jeśli nie uda Ci się zmusić ludzi do jej pobrania.

Ostatecznie, im więcej pobrań otrzymasz, tym większa szansa na uzyskanie większej sprzedaży i zwiększenie całkowitych przychodów.

Ranking Twojej aplikacji mobilnej ma bezpośredni związek z liczbą pobrań, które otrzymasz. Ale uzyskanie dużej liczby pobrań poprawi również ranking Twojej aplikacji.

To stały cykl. Zasadniczo, jeśli możesz pobierać pliki, popularność Twojej aplikacji wzrośnie.

W rezultacie ranking ulegnie poprawie, a Pobieranie będzie kontynuowane.

Chociaż na początku może to wydawać się skomplikowane, nie jest trudne do zrozumienia. Wyjaśnię, co musisz zrobić, aby pobierać pliki i poprawić ranking aplikacji mobilnej.

Zrozumieć podstawowe pojęcia optymalizacji sklepu app store (ASO)

Na początek musisz zrozumieć ASO, co jest skrótem od App Store optimization.

Posiadanie aplikacji mobilnej bez skupiania się na ASO to jak posiadanie strony internetowej bez skupiania się na SEO (search engine optimization). ASO jest niezwykle ważne.

To dlatego, że tak duży odsetek użytkowników aplikacji Odkryj nowe aplikacje przeglądając sklepy z aplikacjami:

app discovery methods

Pomyśl o App store jako o ogólnej wyszukiwarce.

Ktoś wie, czego chce, ale nie wie, gdzie go znaleźć. Więc wpisują kilka ogólnych terminów w polu wyszukiwania.

Podobnie jak w przypadku przeglądarki internetowej, użytkownicy mobilni nie przejrzą dziesiątek wyników po przeprowadzeniu wyszukiwania. Wybiorą jeden z najlepszych wyników.

Są to aplikacje, które uzyskają największą liczbę pobrań.

To ta sama koncepcja Co wyszukiwania Google. Najlepsze wyniki w rankingu uzyskają większość ruchu.

Musisz dowiedzieć się, które czynniki mogą zwiększyć twoje szanse na uzyskanie wyższej pozycji w rankingu według ASO. Omówimy niektóre z tych pojęć, jak będziemy kontynuować.

Rozpoznaj różnice między Apple App Store a Google Play Store

Porozmawiajmy dalej o podstawach. Istnieją dwa główne sklepy z aplikacjami.

Sklep Apple App Store jest przeznaczony dla użytkowników systemu iOS, natomiast Sklep Google Play jest przeznaczony dla użytkowników systemu Android.

W zależności od firmy aplikacja może być dostępna na jednej lub obu tych platformach.

Musisz wiedzieć, które czynniki wpływają na Twój ranking w każdym sklepie. Algorytmy rankingu aplikacji nie są takie same.

Oto niektóre z kluczowych podobieństwa i różnice między Apple App Store i Google Play Store:

apple vs google

Jak widać, tytuł Twojej aplikacji ma największy wpływ na Twój ranking w obu sklepach. Wkrótce porozmawiamy o Twoim tytule bardziej szczegółowo.

Podobnie oceny i recenzje Twojej aplikacji mają również wpływ na ranking Twojej aplikacji na każdej platformie.

Istnieją jednak również poważne różnice.

Opis Twojej aplikacji wpływa na rankingi w Sklepie Google Play. Ale użytkownicy iOS mogą nie chcieć pobierać aplikacji, chyba że jesteś w stanie ją opisać, nawet jeśli opis nie ma bezpośredniego wpływu na ASO. Ale omówimy wskazówki dotyczące pisania opisów aplikacji później.

Pole słowa kluczowe w aplikacjach Apple App Store wpłynie na Twój ranking,ale to pole nie jest nawet opcją w Sklepie Google Play.

Ostatecznie, musisz znaleźć odpowiednie podejście do każdego z tych dwóch sklepów.

Nie możesz oczekiwać, że ta sama strategia ASO będzie działać dla każdej platformy, więc musisz wprowadzić niezbędne zmiany w ofercie w każdym sklepie.

Upewnij się, że masz świetny tytuł

Musisz zastanowić się nad stworzeniem tytułu dla swojej aplikacji. To może być łatwiejsze dla niektórych z was niż dla innych.

Na przykład, jeśli masz już ugruntowaną firmę, a Twoja aplikacja jest tylko jej rozszerzeniem, będziesz chciał, aby nazwa była taka sama dla celów brandingowych.

Ale ci z Was, którzy uruchamiają aplikację jako zupełnie nowy biznes, skorzystają z przeglądu mojej wskazówki dotyczące nazywania startupu.

Chcesz, aby tytuł aplikacji wyjaśniał funkcję aplikacji i jej działanie.

Oto przykład świetnego tytułu z OfferUp:

offer up

OfferUp to aplikacja przeznaczona do kupna i sprzedaży towarów. Jak widać, te słowa kluczowe są również zawarte w tytule dla celów ASO.

Warto jednak zauważyć, że sklep Google Play może potencjalnie zawiesić aplikację, jeśli używasz powtarzalnych i nieistotnych słów kluczowych w tytule, aby poprawić ranking ASO.

Jest jeszcze coś, co należy wziąć pod uwagę. Sklep Google Play daje 50-znakowy limit nazwy aplikacji.

Ale Apple App Store ma limit 30 znaków dla tytułów.

Jeśli chodzi o algorytmy ASO, posiadanie różnych nazw na każdej platformie nie wpłynie na pobieranie.

Jednak z punktu widzenia marki chcesz, aby Nazwa Twojej aplikacji była identyczna w każdym sklepie. Oto dlaczego.

Załóżmy, że użytkownik z urządzeniem z systemem iOS pobiera aplikację ze sklepu Apple App Store. Następnie polecają go znajomemu, który ma telefon z Androidem.

Jeśli nazwy są różne, może to spowodować poważne zamieszanie. Ten nowy użytkownik może nie być w stanie znaleźć twojej aplikacji, jeśli szuka niewłaściwego tytułu.

Napisz opis informacyjny

Jak wyjaśniłem wcześniej, opis Twojej aplikacji wpływa na Twoją pozycję w Sklepie Google Play.

Jest to świetna okazja, aby uwzględnić odpowiednie słowa kluczowe, które potencjalni użytkownicy mogą wyszukiwać podczas przeglądania nowej aplikacji.

Mimo że twój opis nie ma znaczenia dla Twojego rankingu ASO w Apple App Store, nadal musisz napisać taki, który ma charakter informacyjny. Dlaczego?

Jak inaczej ludzie będą wiedzieć, co robi Twoja aplikacja? Oczywiście tytuł może dać im jakąś wskazówkę, ale opis jest Twoją szansą na zabłyśnięcie i Wyjaśnienie funkcjonalności aplikacji.

Jeśli chcesz wiedzieć, jak napisać świetny opis, spójrz na ten przykład z Uber:

uber 1

Wskazałem kilka moich ulubionych części.

Po pierwsze, cały opis nie jest wyświetlany, gdy użytkownik po raz pierwszy kliknie aplikację. Dlatego najważniejsze są linie otwarcia.

W pierwszych trzech zdaniach tego opisu, Uber wyraźnie wyjaśnia, co robi jego aplikacja.

Zgodnie z opisem, pokazuje on dostępność platformy w miastach na całym świecie. Istnieje nawet prosty przewodnik krok po kroku wyjaśniający, jak działa aplikacja.

Kolejną ważną częścią tego opisu jest to, w jaki sposób promuje on wszystkie usługi oferowane w aplikacji.

Klienci, którzy chcą prostego i niedrogiego sposobu poruszania się, skorzystają z korzystania z uberX. Jeśli ktoś chce zaoszczędzić jeszcze więcej pieniędzy, opis poleca uberPOOL.

Opis wyjaśnia, że UberBLACK jest przeznaczony dla klientów, którzy chcą jeździć pojazdem wysokiej klasy.

Uber oferuje również przejazdy dla użytkowników aplikacji, którzy potrzebują funkcji ułatwień dostępu oraz dla osób podróżujących w dużych grupach. Wszystkie te informacje zostały wyraźnie zapisane w opisie.

Pamiętaj o tym, gdy piszesz opis swojej aplikacji. Upewnij się, że jest to proste, jednocześnie podkreślając najważniejsze funkcje i sposób działania aplikacji.

Zachęcaj użytkowników do oceniania i recenzowania aplikacji

Sposób oceniania i recenzowania aplikacji będzie miał wpływ na ranking w obu sklepach z aplikacjami. Ważne jest, aby zachęcić użytkowników do przejrzenia aplikacji.

Twoja ocena gwiazdkowa wpływa na Twoją pozycję w rankingu na wiele sposobów. Po pierwsze, im wyższa ocena, tym większe szanse na uzyskanie wyższej pozycji w rankingu.

I mając cztery lub pięć gwiazdek zwiększa szanse że konsumenci będą pobierać Twoją aplikację.

app rating

W rzeczywistości 79% użytkowników sprawdza oceny i czyta recenzje przed pobraniem nowej aplikacji.

Jak widać na powyższej grafice, jeśli Twoja aplikacja jest oceniona zbyt nisko, ludzie nawet nie rozważą jej pobrania.

Dlatego ważne jest, aby zachęcić użytkowników do oceniania i recenzowania aplikacji. W większości przypadków ludzie nie napiszą recenzji, chyba że mają naprawdę dobre doświadczenia lub dzieje się coś strasznego.

Ale przeciętny użytkownik nie ma powodu, aby wychodzić z drogi, aby napisać recenzję.

Dlatego musisz ich zapytać. W przeciwnym razie oceny aplikacji będą po prostu od osób, które doświadczyły czegoś ekstremalnego.

Wyślij użytkownikom wyskakujące okienko lub powiadomienie push, które zachęci ich do oceny aplikacji i napisania recenzji. Poprawi to twoje ASO i sprawi, że Twoja aplikacja będzie bardziej atrakcyjna dla nowych użytkowników.

Poprawa rankingu gwiazdek Twojej aplikacji zrobi coś więcej niż tylko zwiększy Twój ranking. Ma również bezpośredni związek z konwersjami.

Zobacz ten przykład z Średni:

conversions

Jego współczynniki konwersji wzrosły z 36% do 47%, ponieważ ranking gwiazdek aplikacji wzrósł z 3.9 do 4.3.

Poprawa oceny o niewielki margines zwiększyła konwersje aplikacji o ponad 10%.

Użyj zrzutów ekranu, aby zaprezentować wrażenia w aplikacji

Twój tytuł i opis mogą zrobić tylko tyle.

Co innego powiedzieć użytkownikom, co może zrobić Twoja aplikacja, ale co innego pokazać im. Dlatego musisz dołączyć zrzuty ekranu.

Zrzuty ekranu dają szansę na pokazanie wszechstronności aplikacji.

Na przykład nie chcesz pokazywać czterech zrzutów ekranu jednej funkcji. O wiele bardziej sensowne jest prezentowanie różnych funkcji przy każdym obrazie.

Załóżmy, że masz aplikację do swojego sklepu ecommerce. Pokazywanie zrzutów ekranu tylko produktów nie wykorzystuje opcji do pełnego potencjału.

Lepiej jest pokazywać zrzuty ekranu nawigacji, opcji wyszukiwania, procedury realizacji transakcji i metod płatności. Da to potencjalnemu użytkownikowi znacznie lepsze wskazanie, jak działa aplikacja.

Zrzuty ekranu nie są bezpośrednio powiązane z ASO. Jednak pomogą Ci one pobierać więcej plików, co ostatecznie poprawi Twoją pozycję w rankingu.

Oto świetny przykład zrzutów ekranu wyświetlanych na Delta lista aplikacji:

delta

Jak widać, każdy zrzut ekranu pokazuje coś innego.

Pierwszy obraz pokazuje, jak aplikacja wygląda w dniu podróży. To cyfrowa karta pokładowa, która pozwala zaoszczędzić czas na lotnisku.

Następnie jest obraz, który wyświetla profil użytkownika. Aplikacja Delta wyświetla również powiadomienia o podróży w zorganizowanym kanale. Może to na bieżąco informować użytkowników o zmianie bramki lub opóźnieniu lotu.

Na koniec ostatni zrzut ekranu pokazuje, w jaki sposób użytkownicy mogą zarezerwować wycieczkę bezpośrednio w aplikacji.

Różne zrzuty ekranu zwiększają szanse na pobranie aplikacji.

Utwórz film, aby zademonstrować swoją aplikację

Oprócz robienia zrzutów ekranu możesz także używać filmów, aby pokazać, jak działa Twoja aplikacja.

Wystarczy spojrzeć na te liczby, które pokazują, jak wiele z top 50 aplikacji w Sklepie Google Play i Apple App Store Dołącz filmy:

video

Jak widać, większość najlepszych aplikacji na obu platformach korzysta z filmów.

Użytkownicy są trzy razy bardziej skłonni do pobrania aplikacji po obejrzeniu filmu o tym, więc ta strategia zdecydowanie pomoże ci pobierać pliki.

Zaprojektuj przyciągającą wzrok ikonę aplikacji

Nie przeocz wyglądu ikony aplikacji.

Chociaż nie musi to mieć wpływu na ASO, nadal będzie miało wpływ na pobieranie plików i sposób postrzegania aplikacji.

Ikona aplikacji musi być atrakcyjna, aby wyróżniała się na tle innych aplikacji podczas przeglądania.

Powinien być niezapomniany i związany z ogólną strategią marki. Nie czyń go zbyt podobnym do innej aplikacji, zwłaszcza jeśli jest to twój konkurent.

Pomyśl o tym, jak aplikacja będzie wyglądać po pobraniu na różne urządzenia. Musi być widoczny na jak największej liczbie środowisk.

Zobacz też Slack ikona aplikacji mobilnej:

slack 1

Jest kolorowy i przyciąga uwagę. Ale to wciąż proste.

Czy zauważysz coś jeszcze o tej liście aplikacji?

Ma wideo oprócz zrzutów ekranu, co jest strategią, którą właśnie skończyłem omawiać.

Promuj aplikację we wszystkich kanałach dystrybucji

Aby uzyskać więcej pobrań, ocen i recenzji, musisz promować swoją aplikację.

Wykorzystaj do tego wszystkie kanały dystrybucji. Konwertuj obserwujących w mediach społecznościowych na użytkowników aplikacji.

Twórz treści z YouTube, które przyciągają ludzi do Twojej oferty w app store. Sprzedawaj aplikację swoim subskrybentom poczty e-mail.

Udostępniaj łącza do pobierania aplikacji na swojej stronie internetowej. Oto przykład tej strategii zastosowanej przez Hotel Tonight:

hotel tonight

Nawet jeśli używasz aplikacji jako nowej firmy, bez żadnych fizycznych sklepów lub opcji zakupu online, nadal musisz mieć witrynę jako narzędzie promocyjne.

Total
0
Shares
Related Posts