Przewodnik dla początkujących do kultury firmy

Kiedy słyszysz “kultura firmy”, łatwo jest wyobrazić sobie przekąski biurowe i darmową Kombuchę w piątki. Nic dziwnego, że kultura firmy to o wiele więcej niż na pierwszy rzut oka. Problem? Jest notorycznie trudne do stworzenia i utrzymania. Ten przewodnik przeprowadzi Cię przez podstawy kultury firmy oraz konkretne strategie i narzędzia, których możesz użyć do stworzenia kultury, która napędza wzrost.

Czym jest kultura firmy?

Wspólne cele, postawy, działania i wartości są tym, co definiuje kulturę firmy. Pomaga myśleć o tym jako o duszy i osobowości biznesu. Nie ma znaczenia, czy prowadzisz firmę dwuosobową, czy jesteś szefem organizacji o sile 5000 osób—kultura firmy jest dużym wyróżnikiem dla każdej firmy, która planuje istnieć przez długi czas.

W zależności od sposobu zarządzania, kultura firmy może odgrywać decydującą rolę w ostatecznym sukcesie lub porażce firmy—dlatego tak ważne jest, aby firmy poświęcały czas na głębokie myślenie o poprawieniu jej.

W wielu przypadkach kultura firmy jest motorem utrzymania pracowników.

Podstawy kultury firmy

Zanim przejdziemy do sposobów poprawy kultury firmy, ważne jest, aby zrozumieć niektóre z podstawowych elementów układanki, które łączą się, aby ją stworzyć.

Jasna misja i wizja

Ze względu na imponującą listę korzyści, jakie może przynieść Kultura organizacji, skupienie się na tworzeniu i tworzeniu zdrowej kultury firmy jest inteligentną długoterminową strategią biznesową. Aby to zrobić, Twoja firma najpierw potrzebuje jasnej misji i wizji.

Twoja misja informuje o wspólnych wartościach i celach kultury, która zachowuje i przyciąga talenty. Misja i wizja firmy mają kluczowe znaczenie dla tego, jaki kierunek obiera i jaki widzi rozwój.

Przechodzenie przez proces kształtowania misji i wizji Twojej firmy może być własną książką. Najpierw jednak, w odniesieniu do kultury firmy, warto zadać kilka konkretnych pytań:

  • Jakie kroki podejmuje nasza firma, aby urzeczywistnić swoją wizję?
  • Czy nasza misja jest zilustrowana wytycznymi, zasadami i obowiązkami naszej firmy?
  • Czy te dwie rzeczy są wyraźnie przekazywane każdemu pracownikowi? Jeśli tak, to jak? Jeśli nie, jakie konkretne kroki należy podjąć w celu lepszej komunikacji?

Przejrzystość doprowadzi ostatecznie do lepszego podejmowania decyzji. Mając jasną misję i wizję, możesz zacząć wyznaczać cele i ustalać strategie kultywowania kultury, którą chcesz stworzyć.

Tradycje

Tradycja i kultura są ze sobą ściśle powiązane. Jeśli jedno cierpi, nieuchronnie tak samo cierpi drugie. Tradycje są ważną częścią kultury Twojej firmy, ponieważ pomagają kształtować tożsamość Twojej firmy poprzez doświadczenie pracowników.

Mogą przybierać różne formy i są informowani o wyjątkowości Twojej firmy, a nie o uniwersalnym playbooku. Na przykład, podczas gdy MŚP mogą świętować urodziny poszczególnych pracowników, większe organizacje mogą zdecydować się na zaplanowanie kwartalnej wycieczki dla każdego działu.

Czy wprowadzasz tradycje wzbogacające pracowników do swoich codziennych działań? Jednym z najlepszych sposobów doskonalenia tradycji w Twojej firmie jest jasne zdefiniowanie tego, co chcesz przez nie osiągnąć.

Na przykład zadaj sobie pytanie, Czy Twoje cele:

  • Sprawić, by Twoi pracownicy czuli się otoczeni opieką i wsparciem, a może należeli do większej misji?
  • Stworzyć środowisko bezpiecznych i przestrzegających zasad członków zespołu?
  • Zachęcać do innowacji i nieszablonowego myślenia?
  • Zwiększyć ducha współpracy w swojej organizacji?

Decydowanie o tym, co chcesz osiągnąć poprzez tradycje, a następnie cofanie się, może być skutecznym sposobem na wskazanie praktyk, które warto zachować, wykraczających poza podstawowe zasady i wytyczne firmy.

Technologia

Chociaż technologia może nie być tym, co przychodzi na myśl, kiedy myślisz o kulturze firmy, coraz częściej odgrywa rolę w tym, jak pracownicy odnoszą się do siebie i komunikują się ze sobą. Zwłaszcza w związku z trwającymi zmianami, które umożliwiają firmom większą elastyczność w umożliwieniu pracownikom pracy i komunikowania się z domu.

Jeśli jesteś firmą, która ceni i wspiera innowacyjność, nie musisz dbać o to, aby Twoje zespoły były wyposażone w technologię ułatwiającą komunikację, współpracę i procesy. Dotyczy to prawie każdej organizacji, która dba o doświadczenie swoich pracowników i środowisko pracy.

Zasadniczo technologia, której używasz, może mieć wszechobecny wpływ na unikalne “wyrażenia” i “osobowość Twojej firmy.”Na przykład, jeśli systemy Twojej firmy nie są zintegrowane lub nie są przystosowane do komunikacji, pracownicy będą mieli trudniej osiągać cele i utrzymywać ducha współpracy.

Poruszając ten temat, poniżej przedstawiamy kilka narzędzi, których możesz użyć do poprawy kultury firmy.

5 narzędzi do poprawy kultury firmy

Istnieje wiele sposobów podejścia do poprawy swojej kultury. Tutaj przyjrzymy się kilku narzędziom, które mogą ułatwić ten proces.

Amp Kultura

Ponad 4000 firm, w tym Etsy, Slack i Mcdonalds, używa Culture Amp do łatwego i inteligentnego zbierania opinii pracowników. Platforma została zaprojektowana w celu poprawy zaangażowania, rozwoju, utrzymania i wydajności poprzez harmonogramy, przeglądy ukierunkowane na rozwój i narzędzia do śledzenia celów.

Jak działają twoje inicjatywy? Co pracownicy naprawdę myślą o pracy w Twojej firmie? Czy Twoje obroty się poprawiają? Kto jest twoim najlepszym wykonawcą i dlaczego? Są to wszystkie pytania, na które możesz odpowiedzieć po uruchomieniu Culture Amp. Zbieranie informacji zwrotnych jest integralną częścią poprawy kultury Twojej firmy. Zaczyna się od użycia odpowiednich narzędzi.

Kultura Performance

Jak sama nazwa wskazuje, Kultura Performance została stworzona, aby tworzyć kulturę inspirowanego performansu i zaangażowania pracowników. Dzięki przeglądom wydajności, kontrolom, systemom rozpoznawania i ankietom zaangażowania pracowników kultura wydajności pozwala ocenić każdego z pracowników i najlepsze wyniki.

Ustalenie oczekiwań i zachowań wydajności może być trudnym zadaniem do wyprzedzenia. Ale dzięki temu możesz zbliżyć swoich pracowników do swojej misji i wizji—do czego została stworzona Kultura wydajności. Nie tylko to, ale także zawiera wbudowane narzędzia coachingowe, które pomagają kształtować wydajność pracowników, nagradzając osoby osiągające wysokie wyniki.

Explorance

Skuteczne zarządzanie doświadczeniem pracownika jest bez wątpienia ważną częścią tworzenia i utrzymywania kultury firmy. Explorance chce to zrobić, dostarczając Ci narzędzi do zatrudniania i zarządzania na sukces od samego początku. Narzędzia, które pomogą Ci w procesie rekrutacji upewnij się, że w pierwszej kolejności zatrudniasz właściwych ludzi.

Dodatkowe narzędzia, takie jak oceny uczenia się, oceny kompetencji i systemy zarządzania informacją zwrotną, łączą się, aby pomóc ci prowadzić w ujednoliconym podejściu do kultury. Ponadto funkcje mapowania podróży pracowników oraz gotowe raporty i pulpity nawigacyjne zapewniają szerszy obraz tego, co naprawdę dzieje się na co dzień w organizacji. I jak można to poprawić.

Basecamp

Kultura firmy nie jest zarezerwowana tylko dla pracowników, którzy pracują w domu. Zespoły zdalne lub hybrydowe również potrzebują i korzystają z ustalonej Kultury, w której czują, że mogą komunikować się bez ceremonii i biurokracji, niezależnie od tego, gdzie się znajdują. Basecamp powstał z myślą o takich zespołach.

Kiedy korzystasz z Basecamp, zyskujesz dostęp do szeregu narzędzi, które pomagają twojej firmie rozwijać się w realizacji celów i projektów. Jednak trzy konkretne narzędzia pomagają w tworzeniu i utrzymaniu kultury otwartej komunikacji: forum dyskusyjne, automatyzacja odprawy i funkcje czatu. Każda z tych funkcji pozwala pracownikom swobodnie dzielić się opiniami, ogłaszać kamienie milowe, rozmawiać swobodnie i być na bieżąco z automatycznymi pytaniami odprawowymi. Dowiedz się więcej tutaj.

Motywacja


Motywacja opiera się na idei, że Twoi pracownicy są zmotywowani do wykonywania swojej najlepszej pracy, gdy czują się wysłuchani poprzez konstruktywne relacje i poczucie przynależności. Sztuka polega na kultywowaniu środowiska, w którym taka jest rzeczywistość. Następnie motywacja łączy pracowników dzięki narzędziom, które ich łączą.

Menedżerowie są w stanie lepiej zarządzać swoimi pracownikami poprzez śledzenie priorytetów, możliwość prowadzenia lepszych spotkań jeden na jeden oraz możliwość tworzenia niestandardowych ankiet. Motivosity łączy cztery produkty: Connect, Recognize, Lead I Listen, aby pomóc Ci stworzyć kulturę, w której pracownicy czują się rozpoznawani za swoją pracę i słyszani, gdy pojawiają się pilne problemy. Wykorzystuje siłę publicznych kamieni milowych, nagród i odznak, aby pomóc wydobyć to, co najlepsze z twoich zespołów.

3 Sztuczki Poprawiające Kulturę Firmy

Znasz podstawowe elementy tworzące kulturę i narzędzia, które pomogą Ci ją realizować i ulepszać. Poniżej przedstawiamy kilka sugestii, jak sprawić, by kultura Twojej firmy była jak najlepsza.

Współpraca z HR

HR jest nie tylko dobry do zatrudniania, onboardingu i ochrony interesów Twojej organizacji. Mogą również odgrywać ważną rolę w nadawaniu tonu Twojej kulturze już w procesie lustracji i zatrudniania.

Aby współpracować z działem HR, włącz je jako część procesu tworzenia kultury. Na przykład, upoważnij ich do wyeliminowania kandydatów, którzy nie pasują do kultury firmy, gdy dowiedzą się o rodzaju kultury, którą chcesz ustanowić, a nie tylko wybierając pracowników za pomocą izolowanego zestawu umiejętności pasujących do danego opisu stanowiska. Co więcej, dział HR może zachęcać do komunikacji między pracownikami a menedżerami, ułatwiając proces i czyniąc go bardziej dostępnym.

Ogólnie rzecz biorąc, dział HR powinien odgrywać aktywną rolę w kształtowaniu i utrzymywaniu kultury firmy, jeśli jest traktowany jako integralny interesariusz w planowaniu i realizacji w całej firmie. Zaczyna się od podania przykładu integracji od samego początku.

Elastyczność Pracy I Życia

Kolejną powszechnie pochlebną strategią, która poprawia kulturę firmy, jest ustanowienie większej równowagi między życiem zawodowym a prywatnym poprzez bycie bardziej elastyczną organizacją. Pandemia przyniosła ze sobą kilka uniwersalnych lekcji. Jednym z nich jest to, że pracownicy nie tylko wysoko cenią, ale potrzebują elastyczności w życiu zawodowym.

Może to przybierać różne formy. Na przykład, czy pozwalasz swoim pracownikom pracować z domu? Czy twój ubiór lub zaplanowane godziny pracy są mniej rygorystyczne? Czy pracownicy mogą swobodnie brać wolne na ważne wydarzenia życiowe?

Powrót do deski kreślarskiej, aby sprawdzić, jak dokładnie jesteś elastyczny w stosunku do swoich pracowników, może w dłuższej perspektywie wypłacać hojne dywidendy dzięki zwiększonej produktywności, wyższej satysfakcji pracowników i wyższym wskaźnikom utrzymania. Zarówno dane, jak i informacje zwrotne pomogą Ci dowiedzieć się, jak pracownicy czują się otoczeni opieką, wspierani, zaangażowani i uwzględniani najbardziej.

Zbieraj opinie i dane

Nie chcesz definiować Kultury swojej firmy w komorze ECHA. Zbieranie od pracowników i menedżerów szczerych informacji zwrotnych i istotnych danych na temat wyników Twoich działań kulturowych może być przełomowe. Niestety, może to być obszar procesu tworzenia kultury, który łatwo przeoczyć.

Ale nie powinieneś. Nie, jeśli chcesz stworzyć środowisko, w którym pracownicy są ogólnie zadowoleni i chcą zrobić więcej, aby przyspieszyć rozwój organizacji.

Niezależnie od tego, czy chodzi o ankiety, skrzynkę z sugestiami, indywidualne oceny lub inne środki zbierania, zbieranie opinii może pomóc ci w iteracyjnym procesie, gdy pozbywasz się tego, co nie działa i wypróbowujesz nowe i nowatorskie pomysły. Dane mogą ułatwić określenie, gdzie brakuje Ci informacji i które wysiłki przynoszą wspaniałe rezultaty.

Co dalej

Tworzenie kultury firmy, która napędza wzrost, odbywa się poprzez proaktywne tworzenie środowiska, które wspiera wspólne wartości, postawy i działania, które chcesz podtrzymać. Chociaż nie ma jednego uniwersalnego planu tworzenia kultury własnej firmy, istnieją kroki, które możesz podjąć we właściwym kierunku, które pomogą ukształtować ją unikalną dla Ciebie. Mamy nadzieję, że ten przewodnik daje dodatkowy wgląd w to, jak i dlaczego kultura firmy.

Jednak zawsze jest więcej do nauczenia. Aby uzyskać więcej informacji, stworzyłem Przewodnik, Jak sprawić, aby twój blog firmowy był odpowiedni. Wyjaśnia, dlaczego ważne jest, aby firmy założyły odpowiedniego bloga (który może również informować o wysiłkach związanych z kulturą firmy) i praktyczne wskazówki, aby tak się stało.

Czy Twoja marka ma fascynującą historię? Oto jak wykorzystać to do zwiększenia sprzedaży. Jeśli zmagasz się z konceptualizacją interesującej historii, jest to doskonała lektura, która przeprowadzi Cię przez proces tworzenia fascynującej historii, która napędza wyniki dla Twojej firmy.

Total
0
Shares
Dodaj komentarz
Related Posts