Wybór rozpoczęcia LLC oznacza, że musisz podjąć krytyczną decyzję: zdecydować o strukturze zarządzania.
Zarządzane przez członków LLC dają właścicielom zbiorową kontrolę nad decyzjami firmy. Z drugiej strony, zarządzane przez menedżera LLC przekazują władzę zarządzającą profesjonalnego menedżera lub jednego lub więcej wybranych członków.
Ten przewodnik przedstawi podstawy członków vs menedżerów w LLC i omówi kilka narzędzi i sztuczek do tworzenia LLC bez błędów.
Zrozumienie struktury biznesowej LLC
Zanim przejdziesz do debaty members vs. managers, powinieneś zrozumieć koncepcję LLC.
LLC to rodzaj struktury biznesowej, która jest łatwa do utworzenia i wymaga mniej papierkowej roboty w porównaniu z korporacją. Oferuje również ochronę osobistej odpowiedzialności właścicieli, co oznacza, że nie mogą być pociągnięci do odpowiedzialności za długi i zobowiązania firmy.
Ten podmiot gospodarczy może mieć jednego właściciela (jednoosobowa LLC) lub wielu właścicieli. Gdy jesteś jedynym właścicielem, nie musisz decydować między zarządzaniem członkami a zarządzaniem menedżerem, ponieważ domyślnie będziesz odpowiedzialny za wszystkie decyzje zarządcze.
Kiedy LLC ma więcej inwestorów lub wielu właścicieli, sprawy komplikują się.
W takim przypadku wszyscy członkowie mogą wspólnie zarządzać LLC lub wybrać osobę niebędącą członkiem lub osobą z zewnątrz jako menedżera. Alternatywnie, właściciele mogą zdecydować się na użycie kombinacji członków i nie-członków do prowadzenia działalności.
Odpowiedzialny za zarządzanie i podejmowanie następujących rodzajów decyzji w imieniu firmy:
- Znajdź umowę i zawrzyj umowy
- Kupuj i sprzedawaj aktywa biznesowe, nieruchomości, sprzęt i tak dalej
- Zatrudnianie pracowników i innych pracowników
- Otwieranie, zarządzanie i zamykanie biznesowych kont bankowych
- Złóż wniosek o pożyczki dla firm
Potrzebujesz odpowiedniej osoby do pracy, aby zapewnić długoterminowy sukces LLC. Możesz zdecydować między zarządzaniem członkiem a zarządzaniem menedżerem, składając wniosek o statut organizacji LLC w państwie.
Podstawy członków vs. menedżerów w LLC
Zagłębimy się w podstawy, gdzie obejmujemy dobro i zło każdego stylu zarządzania LLC. Rzućmy okiem.
Definicja członka a Menedżera
Zarówno członek LLC, jak i menedżer LLC są głównymi decydentami firmy, ale ich zakres mocy zmienia się pod każdym stylem zarządzania.
Członek LLC jest faktycznym właścicielem LLC. Ta osoba wniosła wkład kapitałowy pewnego rodzaju-fundusze startowe, usługi lub aktywa fizyczne – w celu zabezpieczenia udziałów w firmie.
Jako takie, zawsze będą mieli zainteresowanie biznesem, niezależnie od ich roli. Daje to członkom prawo do części zysku firmy, prawa głosu i innych praw określonych w umowie operacyjnej firmy.
Z drugiej strony menedżer LLC może być osobą fizyczną, grupą lub podmiotem, który zarządza codziennymi operacjami firmy.
Członkowie mogą również zdecydować, czy chcą, aby menedżerowie byli obecnymi członkami LLC, czy stroną trzecią. Menedżerami stron trzecich mogą być osoby fizyczne lub inne podmioty gospodarcze, takie jak korporacja lub inna LLC.
Ostatecznie wszystko sprowadza się do tego, czy członkowie LLC chcą przejąć aktywną rolę w regularnych operacjach biznesowych, czy zatrudnić menedżera lub menedżerów do obsługi codziennych obowiązków.
Member vs. Manager style zarządzania
Zarządzana przez członka LLC obejmuje aktywny udział wszystkich członków w procesie podejmowania decyzji. Każdy członek jest traktowany jako agent LLC, co również daje im głos w decyzjach biznesowych. Ponieważ decyzje muszą być podejmowane w drodze konsensusu, Członkowie muszą uzgodnić, jak zerwać remis. Tie-breaking zostanie opisany w artykułach organizacji.
Podczas gdy każdy członek ma prawo do podejmowania decyzji w imieniu LLC w swojej dziedzinie wiedzy, do zawierania umów i umów kredytowych wymagana jest zgoda większości.
Władza członków omówionych powyżej jest przekazywana menedżerowi lub menedżerom w ramach zarządzanej przez menedżera LLC. Innymi słowy, menedżerowie stają się agentami firmy.
Jak wspomniano, członkowie LLC mogą zostać menedżerami. Wybierając inną LLC lub korporację jako menedżera, właściciele muszą potwierdzić, czy państwo pozwala podmiotom stać się menedżerami LLC.
Member-managed jest domyślnym wyborem w większości stanów, w których nie wybrano żadnego menedżera. Jednak aby przejąć zarządzanie menedżerem, Członkowie muszą wybrać menedżerów i wyznaczyć ich w umowie operacyjnej LLC.
Czynniki Wyboru Struktury Zarządzania
Decydowanie między członkami a menedżerami dla Twojej LLC jest kluczową decyzją, która zależy od pewnych czynników. Aby ci to ułatwić, wymieniłem powody, dla których powinieneś wybrać spółkę zarządzaną przez członka i spółkę zarządzaną przez menedżera.
Powody, dla których warto wybrać spółkę member-managed LLC:
- Kiedy członkowie (właściciele/interesariusze) chcą odgrywać aktywną rolę w bieżącym zarządzaniu firmą
- Kiedy LLC ma niewielką liczbę członków i może łatwo obsługiwać podstawowe podejmowanie decyzji bez udziału innych członków
- Gdy członkowie są zaznajomieni z biznesem i mają doświadczenie i wiedzę, aby podejmować dobrze świadome decyzje
Powody, dla których warto wybrać menedżera-managed LLC:
- Kiedy członkowie LLC nie chcą brać udziału w podejmowaniu decyzji i są gotowi zrezygnować z głosowania w sprawie zwykłych decyzji biznesowych
- Kiedy członkowie LLC są gotowi wybrać osoby trzecie spoza organizacji
- Gdy firma jest bardzo duża i działa w wielu stanach, co utrudnia zebranie wszystkich członków w celu podjęcia decyzji
- Gdy członkowie chcą być pasywnymi inwestorami, nie mają doświadczenia w zarządzaniu lub nie są zaznajomieni z biznesem
Plusy i minusy
Członkowie i menedżerowie w LLC mają kluczowe różnice – każdy z własnym zestawem zalet i wad. Ponieważ twój wybór będzie bezpośrednio wpływać na codzienne podejmowanie decyzji biznesowych, należy zdawać sobie sprawę z tych skutków w szczegółach.
Wybór zarządzanej przez menedżera LLC ułatwia inwestorom pasywne inwestowanie i centralizuje organ decyzyjny. Umożliwia również menedżerom z aktywną kontrolą podejmowanie szybkich decyzji bez konsensusu wszystkich właścicieli.
W zamian właściciele zarządzanej przez menedżera LLC muszą zrezygnować z prawa do udziału w decyzjach zarządczych. Ponadto, ponieważ uprawnienie do podejmowania decyzji będzie zależało bezpośrednio od menedżera, sukces LLC będzie w dużej mierze zależał od ich wiedzy i umiejętności.
Zatrudnienie profesjonalnego menedżera może być trudniejsze dla małych firm, ponieważ firma będzie musiała dać stałe wynagrodzenie.
Zarządzane przez członków LLC dają członkom aktywny głos w sprawach zarządzania i mają znacznie mniej skomplikowaną strukturę, która działa dobrze dla małych firm. Jednak zarządzanie LLC to pełnoetatowa praca, która może odebrać czas właścicielom, który można poświęcić na bardziej strategiczne decyzje.
Co więcej, zarządzane przez członków LLC trudniej jest pozyskiwać pieniądze od inwestorów.
Wynagrodzenie Menedżera
Jeśli zdecydujesz się na spółkę z ograniczoną odpowiedzialnością zarządzaną przez członka, musisz ustalić odszkodowanie. Oczywiście należność będzie inna dla menedżera członka niż dla menedżera niebędącego członkiem.
Jeśli LLC zatrudni profesjonalnego menedżera lub menedżera niebędącego członkiem, osoba ta będzie traktowana jako pracownik firmy. W związku z tym będą oni zobowiązani do otrzymania rozsądnego wynagrodzenia, a podatki od wynagrodzeń zostaną potrącone z ich wynagrodzenia. Powinna również istnieć aktywna Umowa o pracę między menedżerem niebędącym członkiem a firmą, która jasno określa ich obowiązki, wynagrodzenie i świadczenia.
Przeciwnie, menedżer członek otrzyma dwa rodzaje płatności, biorąc pod uwagę, że będą nosić dwa kapelusze.
Po pierwsze, menedżer członka otrzyma swoją część z zarobków LLC na podstawie ich własności i procentu. Po drugie, członek otrzyma również wynagrodzenie jako menedżer, które będzie zwykłą kwotą wypłacaną pracownikowi, a podatki od wynagrodzeń są potrącane z jego wynagrodzenia.
3 narzędzia do poprawy tworzenia LLC
Założenie LLC może być trudne, zwłaszcza jeśli nie masz odpowiednich wskazówek. Na szczęście wiele niesamowitych usług LLC oferuje niezawodne i opłacalne sposoby utworzenia LLC.
Poniżej znajduje się lista trzech najlepszych usług, które zaznaczają wszystkie odpowiednie pola, jeśli chodzi o przystępność cenową i wydajność. Usługi te mogą również pomóc w wyborze między strukturami zarządzania LLC zarządzanymi przez członków i menedżerów.
Sprawdź nasz przewodnik po najlepszych siedmiu usługach LLC, aby uzyskać więcej informacji na ten temat i kilka innych.
Rocket Lawyer
Rocket Lawyer to firma tworząca LLC, która oferuje szeroki zakres usług prawnych, od uruchomienia LLC do zarządzania firmą po uruchomieniu.
Ta usługa LLC ma model oparty na subskrypcji, który daje członkom dostęp do wielu doskonałych funkcji, takich jak bezpłatna usługa rejestracji, bezpłatne dokumenty prawne i obrona dokumentów, ekskluzywne zniżki na usługi zarejestrowanych agentów i wiele innych.
Uzyskujesz również brak ograniczeń dostępu do dokumentów prawnych, bieżące wsparcie ze strony profesjonalnych prawników i nie tylko. Polecam skorzystanie z Rocket Lawyer, jeśli chcesz kontynuować Usługi prawne poza początkowym utworzeniem LLC.
Istnieje również 100% gwarancja satysfakcji, więc jeśli jesteś niezadowolony z jakiegokolwiek powodu, możesz odzyskać pieniądze w ciągu 30 dni.
IncFile
IncFile może być ratujące życie dla przedsiębiorców z budżetem.
Ich usługi tworzenia LLC zaczynają się od zera dolarów, gdzie trzeba tylko płacić opłaty państwowe. Łatwo zrozumieć, dlaczego ponad 500 000 firm skorzystało ze swoich usług, aby rozpocząć swoje przedsiębiorcze marzenia.
Plany subskrypcji IncFile obejmują przygotowanie i składanie dokumentacji LLC, przetwarzanie następnego dnia, śledzenie zamówień online i całodobową obsługę klienta. Zapewniamy również bezpłatne usługi zarejestrowanych agentów i nieograniczone wyszukiwanie dostępności nazw w ciągu pierwszego roku.
To powiedziawszy, możesz mieć do czynienia z większą liczbą upsells i potencjalnie wyższymi cenami ogólnymi z tego powodu. Upewnij się więc, że jesteś ostrożny z planami, które kupujesz, jeśli nie chcesz przesadzić z budżetem.
ZenBusiness
Jeśli szukasz prostego sposobu na rozpoczęcie działalności LLC, nie szukaj dalej niż ZenBusiness.
Ta usługa LLC oferuje wysokiej jakości i niedrogie pakiety dostosowane do potrzeb przedsiębiorców, które obejmują wszystkie potrzeby przy zakładaniu LLC.
Ich pakiet startowy obejmuje utworzenie LLC, a także bezpłatną usługę zarejestrowanego agenta 12, bezproblemową ocenę księgowości i konfigurowalny szablon umowy operacyjnej. Chociaż EIN nie jest dołączony do tego planu, zawsze możesz go kupić jako dodatek lub uzyskać go samodzielnie z urzędu skarbowego za darmo.
ZenBusiness cieszy się również doskonałą opinią klientów online. W Internecie jest ponad 6200 recenzji i prawie wszystkie z nich są pozytywne.
3 sztuczki do prowadzenia udanej i zgodnej LLC
Gdy zdecydujesz się na strukturę zarządzania i utworzysz swoją LLC, musisz zastosować kilka najlepszych praktyk, aby zapewnić zgodność swojej firmy i dobre zarządzanie. Oto kilka z nich:
Postępuj zgodnie z umową operacyjną
Cała idea tworzenia umowy operacyjnej polega na określeniu, w jaki sposób planujesz działać po uruchomieniu LLC.
Dokument jest zasadniczo dobrze zredagowanym pisemnym zapisem oczekiwań właściciela w zakresie własności, struktury LLC, działalności i operacji. Jeśli powstanie spór między LLC a osobą trzecią lub między członkami, może się przydać, służąc jako dowód.
Zachowaj osobno aktywa członków i LLC
Musisz oddzielić aktywa członka i LLC, jeśli chcesz zachować osobistą ochronę odpowiedzialności. W przeciwnym razie urząd skarbowy może odebrać wolność.
Dokumentuj wszystkie dystrybucje i awanse dla członków oraz wszelkie pożyczki dla LLC i ich warunki spłaty. Wszelkie późniejsze wkłady dokonane po wezwaniu kapitałowym powinny być jako takie dokładnie udokumentowane.
Ćwicz Dokładne Prowadzenie Dokumentacji
Prowadzenie dokumentacji jest istotnym procesem każdej firmy, a LLC nie jest wyjątkiem.
Tutaj musisz upewnić się, że każda krytyczna decyzja biznesowa jest starannie rejestrowana, a członkowie mają dostęp do rejestrów zgodnie z wymaganiami umowy operacyjnej LLC. Lista członków i ich udziałów własnościowych powinna być również aktualna, dobrze zorganizowana i przechowywana w ognioodpornym i bezpiecznym miejscu.
Co dalej
Po podjęciu decyzji między debatą o zarządzaniu członkiem a menedżerem, skup się na realizacji innych procesów związanych z uruchomieniem LLC.
Będziesz musiał stworzyć dobrze przygotowaną umowę operacyjną LLC, złożyć niezbędne dokumenty i raporty do opodatkowania, a na koniec zarejestrować swoją firmę do ostatecznego startu.
Zapoznaj się z poniższymi przewodnikami szybkiego kiełkowania, aby zrozumieć kolejne kroki i przygotować się na sukces:
- Jak założyć LLC
- Przewodnik dla początkujących do utrzymania LLC