Czy kiedykolwiek chciałeś zrobić film wyjaśniający? Wiesz, jeden z tych animowanych filmów, które wyjaśniają, co robi twój produkt lub usługa i dlaczego ludzie powinni go kupić? Widzisz je wszędzie … a firmy używają ich, aby wyjaśnić, jaki jest ich produkt lub usługa w nadziei, że zwiększy to ich Współczynnik konwersji.
Używamy powyższego wideo na stronie głównej Crazy Egg i działa tak dobrze, że wideo napędza dodatkowe $21,000 miesięcznie w nowych dochodach.
Dlaczego więc nie stworzyć jednego z tych filmów wyjaśniających dla Twojej witryny? Jeśli działa dla Crazy Egg, Dropbox, a nawet firm hostingowych, musi działać dla Ciebie, prawo?
Rzeczywistość jest taka, że większość filmów wyjaśniających nie zwiększy twojego współczynnika konwersji ani nie zarobi więcej pieniędzy. Nie dlatego, że pomysł jest do bani, ale dlatego, że prawdopodobnie podejmiesz niewłaściwe podejście do tworzenia filmu.
Oto, jak możesz utworzyć wideo wyjaśniające, które będzie konwertować:
Krok # 1: chodzi o skrypt, nie Wideo
Najważniejszą częścią filmu jest skrypt, a nie rzeczywista jakość wideo. Niezależnie od tego, czy masz wysokiej jakości wideo, czy przeciętny, jeśli skrypt nie jest dobry, nie będzie dobrze konwertował.
Ważne: nie chcesz, aby firma, która tworzy film, napisała scenariusz. Firma wideo nie zna twojego biznesu tak jak ty. Nie wiedzą, jakie problemy odczuwają twoi klienci. Nie wiedzą, jak pisać, aby zwiększyć konwersje.
Celem filmu jest odpowiedź na wszystkie pytania i wątpliwości potencjalnych klientów. Jeśli możesz to zrobić w krótkim filmie, zobaczysz wzrost konwersji. Jeśli nie możesz, nie zobaczysz wzrostu sprzedaży.
Krok # 2 :Oto, czego potrzebujesz, zanim będziesz mógł napisać skrypt
Zanim zaczniesz pisać swój skrypt, musisz zbadać swoich czytelników. Możesz korzystać z usług takich jak Qualaroo, aby zadawać potencjalnym klientom pytania, takie jak:
- Co jeszcze chciałbyś zobaczyć na tej stronie?
- Jaki jest powód numer 1, który powstrzymuje cię przed zakupem?
- Jakie są Twoje największe obawy dotyczące tego produktu lub usługi?
- Czy jest coś, co jest mylące na tej stronie?
- Co możemy Ci pomóc rozwiązać?
Uzyskując odpowiedzi na powyższe pytania, a także inne pytania, które możesz mieć, uzyskasz lepsze zrozumienie tego, co powstrzymuje ludzi przed zakupem. Może się zdarzyć, że nie rozumieją, co robisz i jak łatwo jest używać Twojego produktu. Wiedząc, jakie są ich obawy, pomoże Ci stworzyć lepszy skrypt.
Krok # 3: Jak napisać skrypt
Teraz, gdy masz wszystkie zastrzeżenia potencjalnych klientów, możesz zacząć pisać swój skrypt. Pisząc to, musisz odpowiedzieć na wszystkie te obiekcje, a przynajmniej te ważne. Nie chcesz tworzyć skryptu dłuższego niż 2-3 minuty. Jeśli stanie się to zbyt długie, zaczniesz tracić ludzi.
Aby wyjaśnić, jak napisać scenariusz, pokażę Ci kolejność, której użyliśmy do stworzenia scenariusza Crazy Egg.
- Wprowadzenie slajd powinien określać, co robi Twoja firma – wyjaśnienie, co robi Twoja firma, powinno być krótkie i słodkie. Dla Crazy Egg było to “narzędzie heatmap pokazuje, dlaczego odwiedzający nie konwertują”.
- Wyjaśnij problem – trzeba dokładnie wyartykułować problem potencjalnych klientów doświadczają. W przypadku Crazy Egg wyjaśniliśmy, że trudno zrozumieć, dlaczego odwiedzający opuszczają Twoją stronę. Następnie pokazaliśmy, że Google Analytics tego nie robi, ponieważ w naszej ankiecie wielu potencjalnych klientów uznało, że Google Analytics robi to samo, co Crazy Egg.
- Utwórz Przejście – użyj wspólnego frazowania, które dali ci potencjalni klienci podczas ankiety, aby porozmawiać o konkretnych problemach, których doświadczają. Następnie przejdź do dlaczego stworzyłeś swój produkt lub usługę.
- Pochwal się swoimi cechami – filmy są wizualne nie bez powodu. Pochwal się swoim produktem lub usługą. Popisując się tym, upewnij się, że wyjaśniasz, w jaki sposób określone funkcje rozwiązują określone problemy, z którymi borykają się potencjalni klienci. W Crazy Egg pokazaliśmy, że funkcje takie jak heatmapa dają wizualną reprezentację tego, gdzie ludzie klikają. Zrobiliśmy to, ponieważ nasi potencjalni klienci szukali takiego rozwiązania.
- Powiedz ludziom, aby się zarejestrowali lub kupili – po wyjaśnieniu, co robi twój produkt lub usługa, musisz powiedzieć ludziom, aby się zarejestrowali lub kupili. Podczas tego procesu musisz odpowiedzieć na wszelkie zastrzeżenia lub obawy klientów dotyczące rejestracji lub zakupu. Na przykład, z Crazy Egg, ludzie myśleli, że to było trochę drogie. Poza tym nie wiedzieli, jak łatwo go używać. W filmie powiedzieliśmy ludziom, że oferujemy bezpłatny okres próbny i że mogą się skonfigurować w mniej niż 30 sekund.
- Odpowiedz na ostatnie zastrzeżenia – tutaj odpowiadasz na wszelkie Ostatnie obawy potencjalnego klienta. Dla nas ludzie zastanawiali się, czy Crazy Egg spowolni ich stronę, czy mogą śledzić bezpieczne strony lub czy działa z witrynami flash. Odpowiedzieliśmy tutaj na wszystkie pytania. Jeśli nie jesteś pewien, na jakie pytania odpowiedzieć, zapytaj swój zespół wsparcia, jakie są najczęściej zadawane pytania.
- Użyj elementów dowodowych, aby przypieczętować transakcję – po odpowiedzi na wszelkie Ostatnie zastrzeżenia, upewnij się, że mówisz ludziom, aby się zarejestrowali lub kupili od Ciebie, wizualnie pokazując elementy dowodowe. W Crazy Egg powiedzieliśmy ludziom, aby zapisali się na naszą bezpłatną wersję próbną i pokazaliśmy logo firm, które używają nas do budowania zaufania.
Twój skrypt nie będzie doskonały na początku, i to zajmie kilka poprawek, zanim otrzymasz go w sam raz. Kiedy to piszesz, pamiętaj, że 120-150 słów z grubsza przekłada się na minutę filmu. Najlepiej, aby film był krótszy niż 2 minuty.
Krok # 4: Znajdź kogoś, aby stworzyć swój voice-over
Voice-over (narracja audio wideo) dla 2-minutowy skrypt nie powinien kosztować więcej niż kilkaset dolarów. Kiedy potrzebuję podkładów głosowych, zatrudniam profesjonalistów, takich jak Mike O ‘ Brian. Jego stawka to tylko kilkaset dolców.
Możesz użyć jego lub kogokolwiek innego. Lub jeśli naprawdę chcesz zaoszczędzić pieniądze, możesz znaleźć kogoś na liście Craiga, aby to zrobić za darmo lub pod $ 50.
Krok # 5: Znajdź kogoś do tworzenia wideo
Ponownie możesz przejść przez profesjonalną firmę wideo, aby utworzyć wideo wyjaśniające, lub możesz przejść przez freelancerów. Duże firmy zazwyczaj pobierają od $ 5,000 do $25,000 za film, a ukończenie go może potrwać do kilku miesięcy.
Freelancer zazwyczaj może to zrobić w ciągu kilku tygodni i pobierze opłaty od 500 do 2000 usd. Odkryłem, że Sean Duran jest niedrogim freelancerem i zazwyczaj może zrobić film w ciągu kilku tygodni.
Do moich explainer videos zatrudniam firmy, które specjalizują się w it, takie jak Animation Explainer Videos.
Krok # 6: A / B Przetestuj swój film
Powodem, dla którego wyjaśniłem, w jaki sposób możesz tanio i wydajnie stworzyć swój film, jest to, że będziesz musiał przetestować go A/B, aby zmaksymalizować konwersje. Oznacza to, że będziesz ciągle musiał wydawać pieniądze na dostosowanie wideo (zarówno plików audio, jak i wideo), a ostatnią rzeczą, którą chcesz zrobić, to przejść przez dużą firmę, ponieważ mogą łatwo pobierać opłaty od kilku tysięcy do $20,000, aby stale go modyfikować.
Podczas wykonywania testów A / B upewnij się, że śledzisz również odtwarzane filmy. Dzięki rozwiązaniom programowym, takim jak Wistia, możesz zobaczyć statystyki zaangażowania wideo, które pomogą Ci dowiedzieć się, jak musisz zmodyfikować swój film, aby zmaksymalizować konwersje.
Dodatkowo, wraz ze zmianą produktu, będziesz musiał zmodyfikować swój film i, oczywiście, będziesz musiał ponownie przetestować go A/B.
Wniosek
Jeśli chcesz stworzyć film wyjaśniający, musisz poświęcić trochę czasu i wykonać wszystkie kroki, o których wspomniałem powyżej. Jeśli nie masz czasu, nie trać pieniędzy na tworzenie filmów. Lub jeśli chcesz wydać trochę więcej, aby coś zrobić, zatrudnij kogoś takiego jak eksperci od współczynnika konwersji, co zrobiliśmy z Crazy Egg. Nie stworzyli filmu, ale poznali nasz produkt, przebadali odwiedzających, a następnie stworzyli nasz scenariusz.
Kiedy po raz pierwszy zacząłem tworzyć filmy wyjaśniające, wybrałem Łatwą drogę, zatrudniając dużą firmę do stworzenia naszego filmu i scenariusza… Zmarnowałem dziesiątki tysięcy dolarów na filmy, które nie były dobrze konwertowane.
Pamiętaj, że najważniejszą częścią filmu wyjaśniającego nie jest film… to scenariusz..