Poświęcasz godziny na tworzenie świetnego posta, ale potem przechodzisz do najtrudniejszej części:
Nagłówek.
Wydaje się, że powinno być łatwo stworzyć solidny nagłówek, prawda?
Zwykle ma 5-10 słów. Ile to może potrwać?
Więc piszesz kilka różnych nagłówków, ale nie do końca klik. Są dobrze. ale twoja publiczność nie zwariuje na ich punkcie.
I podczas gdy próbujesz wymyślić inne pomysły na nagłówki, frustracja wkrada się. Jak pisanie jednej linii może zająć tyle czasu?
Ponieważ spodziewasz się, że będziesz w stanie szybko pisać nagłówki, staje się to frustrujące, gdy nie możesz tego zrobić.
Większość marketerów kończy po prostu wybierając” najmniej beznadziejny ” nagłówek i uzyskując w rezultacie mniejszy ruch.
Rozwiązanie jest naprawdę łatwe:
Spodziewaj się poświęcić więcej czasu na nagłówek.
Copywriting legendy takie jak David Ogilvy wydałby do połowa ich czasu tworzenie nagłówka reklamy lub artykułu, nad którym pracują.
Ogilvy doniósł kiedyś, że 104 razy przepisał nagłówek do reklamy Rolls Royce ‘ a.
Inny mistrz copywriter, Gene Schwartz, często spędził cały tydzień na nagłówku i intro utworu sprzedaży.
Więc kiedy nie masz dobrego nagłówka po dwóch minutach, nie przejmuj się tym. To zupełnie normalne.
Dopóki to rozumiesz, nie będziesz sfrustrowany i będziesz mógł kontynuować, dopóki nie znajdziesz nagłówka, który jest prawo.
Twój nagłówek jest największym czynnikiem determinującym liczbę akcji społecznościowych, które otrzymują Twoje treści: Faktem jest, że większość ludzi nie czyta Twoich treści, bez względu na to, jak dobre są.
Czytają nagłówek.
Około 80-85% ludzi czyta nagłówki, podczas gdy tylko około 20% czyta faktyczny artykuł.
Na podstawie samego nagłówka ludzie decydują, czy czytać dalej, czy nie.
Jest to jeden z największych powodów, dla których świetny nagłówek jest tak ważny.
Ale jest jeden powód, który jest jeszcze ważniejszy:
Większość ludzi będzie udostępniać treści w oparciu o sam nagłówek.
Wydaje się to dziwne, ale pokazywano to raz za razem.
Po obszernych testach podzielonych współzałożyciel Upworthy odkrył, że doskonały nagłówek może stanowić nawet 500% różnicy w udziałach i ruchu.
Dzięki badaniom my (marketerzy) dowiedzieliśmy się wiele o tym, które nagłówki przyciągają najwięcej akcji i ruchu.
I chcę wam pokazać 11 najlepszych typów nagłówków do napisania, a także sposoby ich efektywnego wykorzystania.
Możesz ich natychmiast użyć, aby zwiększyć ruch w witrynie i zaangażowanie społeczne.
Zrozumieć potencjał nagłówka: Zanim zaczniemy, jest jeszcze jedna rzecz, którą musisz zrozumieć na temat nagłówków.
Nawet jeśli twój nagłówek jest najbardziej imponującym nagłówkiem, jaki kiedykolwiek napisano, nie oznacza to, że otrzymasz tysiące lub miliony akcji.
Dlaczego?
Ponieważ w grę wchodzą dwa inne czynniki:
- Twój temat / nisza
- Liczba osób, które to widzą
Niektóre nisze po prostu nie są ” sexy.”Nigdy nie dostaniesz milionów udziałów w artykule o czyszczeniu podłóg.
Ponadto, jeśli masz tylko zwolenników 1,000 w sieciach społecznościowych, trudno będzie osiągnąć ten wirusowy próg początkowych udziałów.
Mówiąc najprościej: im więcej masz obserwujących, tym więcej akcji otrzymasz.
Jednym ze sposobów na nadrobienie braku obserwujących jest płatna reklama. Ale będziesz potrzebował przyzwoitej objętości jednego lub drugiego.
Powodem, dla którego zrozumienie tych czynników jest ważne, jest pomoc w utrzymaniu realistycznych oczekiwań.
W tym poście zobaczysz nagłówki treści, które mają setki tysięcy udziałów. Ty maj możesz tworzyć podobne treści, ale możesz być również ograniczony na podstawie powyższych dwóch czynników.
Twoim celem powinno być uzyskanie jak największej liczby akcji (na podstawie nagłówka). Jeśli zrobisz to dobrze konsekwentnie, Twoja strona będzie się rozwijać.
Podczas gdy wirusowe jest miłe, konsekwentnie Maksymalizuj swoje udziały i ruch jest tym, co przyniesie Ci niezawodny sukces.
Gotowy? Zaczynajmy.
1. “Ostateczny nagłówek”
Ta pierwsza formuła nagłówków to świetny sposób na podzielenie nagłówków na określone składniki.
Chociaż prawdopodobnie został zdefiniowany wiele razy przez lata, natknąłem się na to w poście przez niesławnego Jeffa Goinsa. Nazwijmy to “ultimate headline formula”:
Ideą tej formuły jest to, że może ona opisać prawie każdy wysoce skuteczny nagłówek.
Składa się z pięciu głównych części:
- Liczba – Wiesz, co to jest liczba.
- Przymiotnik – Słowo opisujące rzeczownik. Na przykład: najlepsze, urocze, zaskakujące.
- Słowo kluczowe – Słowo kluczowe lub krótka fraza, która mówi nam, o czym jest treść (prawdopodobnie również dla SEO)
- Uzasadnienie – Główny sposób dostarczania wartości w treści. Na przykład: powody, sposoby, sekrety.
- Promise – Co czytelnik otrzyma z czytania treści?
Są one dość proste i prawdopodobnie można uzyskać głowę wokół głównych komponentów.
W rzeczywistości jest to łatwa część-wiele złych nagłówków ma również te elementy.
Najtrudniejsze jest połączenie odpowiednich części, aby stworzyć coś wyjątkowego.
I dlatego zacząłem od tej formuły. Teraz rozumiesz główne części nagłówka. To zasadniczo ogólna strategia.
Jednak w przypadku pozostałych typów nagłówków w tym poście przyjrzymy się konkretnym implementacjom jednego lub więcej z tych komponentów (pomyśl o nich jako o taktyce).
2. “X” powody, dla których nagłówki list są niesamowite
Zacznijmy od pierwszego elementu większości wspaniałych nagłówków: liczba.
Posty na liście są nie tylko bardzo czytelne, ale są również bardzo przydatne, jeśli chodzi o pisanie skutecznego nagłówka. Automatycznie masz kilka pozycji na liście, które chcesz dodać do nagłówka.
W analizie około 1 miliona najpopularniejszych nagłówków stwierdzono, że posty na listach są zdecydowanie najbardziej wspólne.
Ludzie kochają listy.
I mamy więcej danych, aby to udowodnić.
Obszerna ankieta wykazała, że ludzie faktycznie preferuj nagłówki z numerami.
Tego typu nagłówki składają się na konkretną obietnicę, a czytelnik wie, czego się spodziewać w treści. Prawdopodobnie dlatego tego typu nagłówki są preferowane.
Ponadto, ankieta miała również uczestników rankingu jasność różnych rodzajów nagłówków.
Jak można się domyślić, posty na liście były postrzegane jako najczystsze:
Podczas gdy jesteśmy w temacie, posty na listach nie tylko przyciągają dodatkową uwagę(ze względu na nagłówki), ale także zazwyczaj czytają więcej.
Listy są znacznie łatwiejsze do odczytania, a czytelnicy mogą je przeglądać, szybko przechodząc z jednej sekcji do drugiej, aby sprawdzić, czy jest coś, co ich interesuje.
Lista nagłówków postów w akcji: Poświęć kilka minut, aby odwiedzić niektóre z ulubionych witryn. Jeśli mają sekcję “popularne treści”, zwróć uwagę, które nagłówki są postami z listy.
W większości przypadków duża ich część będzie.
Oprócz już wymienionych powodów, dla których czytelnicy uwielbiają nagłówki i posty, jest jeszcze jeden świetny aspekt.
Masz możliwość tworzenia niewiarygodnie długie listy.
Długie listy automatycznie zwiększają wartość treści.
Powiedzmy, że widziałeś te dwa nagłówki:
- “3 sposoby na schudnięcie 20 funtów”
- “178 sposobów na schudnięcie 20 funtów”
Który bardziej cię pociąga?
W większości przypadków jest to ten z większą listą.
Wielu blogerów skorzystało z tego, aby tworzyć treści, które automatycznie uzyskują dodatkowe udziały i ruch.
Na przykład Brian Dean sporządził listę wszystkich znanych możliwych czynników rankingu Google. Do tej pory zgromadziła ponad 10 000 akcji:
Artykuł o pięciu czynnikach rankingowych nie byłby imponujący. Ale 200? Niesamowite.
I właśnie dlatego tak wiele się o tym mówi.
Tworzenie własnego nagłówka postu listy: Dobra wiadomość jest taka, że jedna część nagłówka została wybrana za Ciebie.
Jeśli masz listę 25 pozycji, “25” trafi do nagłówka.
Więc zostaje tylko reszta. Inne taktyki w tym artykule pomogą Ci wypełnić tę część.
3. “Jak” napisać opisowy i ciekawy nagłówek
Innym skutecznym rodzajem nagłówka jest nagłówek” jak”.
Ogólny format to:
Jak + działanie (coś zrobić) + unikalne korzyści
Na przykład “jak zasnąć w mniej niż 1 minutę”, to prawdziwy post.
Powiedzieć, że stało się wirusowe w sieciach społecznościowych, jest niedopowiedzeniem. Tylko na Facebooku otrzymaliśmy ponad 300 000 akcji:
W tym przypadku “akcja” zasypiaĺ ‘a, a unikalnÄ … korzyĹ” ciÄ … jest to, Ĺźe moĹźna to zrobiÄ ‡ w mniej niĹź minutÄ™.
Prawdziwy punkt sprzedaży pochodzi z wyjątkowej korzyści. To musi być coś pożądanego.
W tym przykładzie ludzie desperacko chcą szybko zasnąć ,więc jeśli masz rozwiązanie, które działa szybko (jak twierdzi nagłówek), czytelnicy będą zainteresowani.
Jeśli rzeczywiście masz dobry artykuł, aby utworzyć kopię zapasową nagłówka, to Wola podziel się.
Dlaczego to działa: Istnieje kilka powodów, dla których więcej blogerów powinno używać nagłówków “jak”, jeśli to możliwe.
Po pierwsze, są proste do napisania.
Podziel go na dwa główne składniki:
- akcja
- unikalne, pożądane korzyści
Akcja jest zwykle dość prosta, ale poświęć kilka minut na różne sposoby włączenia jej do nagłówka.
Na przykład, z działaniem zasypiania, można śledzić “jak” lub ” jak ” z:
- “Nauczyłem się zasypiać”
- “Fall asleep”
- “Get to sleep”
- “I nod off”
Powodem, dla którego pierwszy wygrał w prawdziwym życiu, było to, że zawierał słowo ” uczony.”
Pomyśl o tym z punktu widzenia czytelnika. Nie zależy im na szybkim zasypianiu-chcą to zrobić sami. Jeśli urodziłeś się z wyjątkową zdolnością szybkiego zasypiania, nie byłby to interesujący artykuł.
Jeśli jednak nauczyłeś się, jak to zrobić sam i możesz udostępnić To rozwiązanie, nagle nagłówek staje się znacznie bardziej intrygujący.
A teraz druga część nagłówka. To trochę trudniejsze.
Zrób listę wszystkich potencjalnych korzyści płynących z działania, które każesz czytelnikowi podjąć. Ponownie, spróbuj skupić się na nim z punktu widzenia czytelnika.
Wymyślmy kilka dla naszego przykładu:
- “In under a minute” (the original)
- “In less than a minute “(a variation)
- “In under 60 seconds “(another variation)
- “Bez względu na to, gdzie jesteś “(inna korzyść)
- “And wake up energized “(another benefit)
Możesz łatwo wymyślić listę nagłówków 20, składającą się z różnych korzyści i różnych sposobów ich opisania.
Wciąż potrzeba praktyki i doświadczenia, aby móc stworzyć i wybrać najlepszą opcję. Ale przynajmniej w ten sposób masz formułę, którą możesz powtarzać w kółko i poprawiać swoje umiejętności pisania nagłówków.
4. Trzy typowe błędy pisania nagłówków
Czas się przyznać.…
Ta sekcja nie jest właściwie o błędach w pisaniu nagłówków.
Ale przyznaj, to cię zaciekawiło.
Co to is o to włączenie słowa “błędy” do nagłówka. To magiczny przymiotnik, który przyciąga uwagę niemal każdego rodzaju czytelnika, co czyni go wszechstronnym.
Ogólnie, ludzie boją się popełniać błędy.
Nie, to może nie być paraliżujący strach-wielu rozumie, że każdy popełnia błędy.
Jednak jest zakorzenione w prawie każdym, że powinniśmy starać się unikać popełniania błędów, gdy tylko to możliwe.
Tak więc, kiedy widzisz nagłówek ze słowem “błędy” w nim, chcesz się upewnić, że nie robisz czegoś, co może być uznane za głupie.
Oto przykład:
20 błędów kosmetycznych, o których nie wiedziałeś, że popełniasz
Nawet jeśli nie jesteś w tej publiczności, możesz zrozumieć urok tego nagłówka.
Do tej pory ten post ma ponad 204 000 udziałów na Pintereście.
Oto kolejny przykład:
Osiem błędów popełnianych przez rodziców w nauczaniu dyscypliny
Do tej pory otrzymaliśmy ponad 148 000 polubień i akcji na Facebooku:
Zachęcam do przyjrzenia się temu drugiemu przykładowi. Zawartość jest bardzo mierny. Jednak silny nagłówek w połączeniu z solidną opinią społeczną wystarczył, aby ten post uzyskał trakcję wirusową.
O jakich błędach powinieneś pisać? Dobrą wiadomością jest to, że masz jedno słowo w nagłówku już postanowione za Ciebie: błędy.
Częścią, która wymaga pewnej praktyki, jest określenie, czy Twoi odbiorcy są zainteresowani pewnym rodzajem błędów.
Warto rozważyć to również przed utworzeniem treści.
Aby to zrobić, musisz odpowiedzieć na jedno ważne pytanie:
Na czym zależy Twoim czytelnikom, ale są niepewni?
Po pierwsze, Twoi odbiorcy muszą się troszczyć. Jeśli napiszę artykuł o błędach popełnianych przez marketerów przy wyborze fryzury, prawdopodobnie nie będziesz zainteresowany.
Ale jeśli napiszę artykuł o błędach popełnianych przez marketerów podczas próby sprzedaży czegoś za pomocą e-mail marketingu, bardzo duża część moich czytelników będzie chętnie go przeczytać.
Moi czytelnicy dbają o przychody, ruch, konwersje, akcje w mediach społecznościowych itp.
Jeśli piszę o błędach, to musi być o błędach popełnianych przez marketerów, które mogłyby wpłynąć na jeden z tych podstawowych celów.
Po drugie, twoi czytelnicy muszą być o tym niepewni.
Nagłówek rodzicielski jest tego świetnym przykładem.
Nikt nie wie, jak być doskonałym rodzicem—nie ma instrukcji. A jednak ludziom bardzo zależy na byciu dobrym rodzicem.
Więc kiedy czytelnicy widzą nagłówek o błędach dyscypliny, które popełnia większość rodziców, nie są pewni, czy popełniają te błędy. Zmusza czytelnika aby przeczytać artykuł żeby się dowiedzieć.
Jeśli większość twoich czytelników jest już ekspertami w temacie, o którym piszesz, będą wiedzieli, że nie popełniają żadnych błędów i nie będą zainteresowani.
Dlatego te nagłówki najlepiej działają na czytelnikach o niewielkim wykształceniu formalnym w tym temacie (jak rodzice).
Jeszcze jeden bonus: Chociaż możesz pisać artykuły o jednym błędzie, którego czytelnicy mogą być ostrożni, często będziesz tworzyć treści wokół wielu błędów.
Przypomina ci coś? Zgadza się, zamienia się w słupek listy.
Możesz połączyć użycie “błędów” w nagłówku z liczbą elementów na liście (z powodów, które pokazałem wcześniej).
5. Jaki jest sekret Wielkiego nagłówka?
Jednym z rodzajów nagłówków, które mogą pomóc ci uzyskać więcej akcji społecznościowych, jest nagłówek pytania.
Zadajesz czytelnikowi pytanie, na które byłby zainteresowany poznaniem odpowiedzi i sugeruje się, że Twoje treści dostarczą odpowiedzi. Podtytuł do tej sekcji jest podstawowym przykładem.
Oto bardziej złożony z ciekawych faktów:
Znany Psycholog Twierdzi, Że Istnieją 4 Typy Osobowości Oparte Na 4 Kolorach. Kim Jesteś?
Od czasu publikacji, został udostępniony na Facebooku ponad 3,6 miliona razy (3,600 tysiące razy!):
Media społecznościowe to świetna platforma do rozpowszechniania takich nagłówków, ponieważ dotyczą one użytkownika.
Ma sens, że widzą nagłówki zadawające im pytania w mediach społecznościowych.
W szczególności prawdopodobnie widzieliście nagłówki pytań dla prawie każdego popularnego quizu na Facebooku.
Jedna kluczowa uwaga, którą należy uwzględnić: Najlepsze nagłówki pytań to te, które mówią bezpośrednio do czytelnika.
Nie pytaj ich tylko:
Jaki jest najlepszy sposób, aby zasnąć?
Zapytaj ich:
Do wiesz. najlepszy sposób na zasypianie?
Zmusza ich do odpowiedzi na pytanie, a jeśli jest “nie”, często sprawia, że szukają odpowiedzi.
6. To najlepszy rodzaj nagłówka w historii!
Słynny badacz dr Hakim Chishti wiele nauczył świata marketingu.
Najbardziej interesowało go ustalenie, co powoduje reakcje emocjonalne u ludzi.
Odkrył, że niektóre słowa budzą emocje bardziej niż inne.
Stwierdził również, że emocje napędzają akcję.
Kiedy ludzie mają przeczucie dotyczące twoich treści, pozytywne lub negatywne, podejmą działania. Może to być komentarz, udostępnienie lub cokolwiek innego. Zazwyczaj jest to coś, co chcesz zachęcić.
I większość tych emocji zostanie wzbudzona, gdy przeczytają Twój nagłówek.
Dlatego warto skupić się na tworzeniu emocjonalne nagłówki.
Postaraj się, aby Twoi czytelnicy byli jak najbardziej pozytywnie—lub negatywnie—naładowani.
Indeks EMV: Emotional marketing value (EMV) index został stworzony, aby spróbować oszacować emocjonalny wpływ słów w zdaniu (lub nagłówku).
Według analizy 1 miliona najpopularniejszych artykułów, wynik EMV bardzo dobrze koreluje z liczbą akcji, które otrzymuje artykuł.
Im wyższy wynik EMV, tym więcej akcji artykuł zazwyczaj dostaje.
Technicznie, najwyższy wynik to 100, ale to nie jest realistyczne.
Zamiast tego dobrzy copywriterzy zwykle otrzymują 30-40% z nagłówkami.
Aby sprawdzić nagłówek, użyj tego analizatora nagłówków EMV. Wpisz nagłówek, wybierz kategorię, a następnie prześlij ją do analizy:
Natychmiast wypluje wynik EMV dla Twojego nagłówka:
Jak korzystać z tego narzędzia: Moją najlepszą radą jest stworzenie co najmniej 20 różnych nagłówków dla Twoich treści.
Następnie zdobądź wynik EMV dla wszystkich nagłówków, aby określić, jak emocjonalne są.
Wybierz z najlepszych wyników.
7. Nie potrafisz wyjaśnić skomplikowanych tematów? Oto jak pisać nagłówki jak…
Jedną z najtrudniejszych części tworzenia świetnego nagłówka jest znalezienie sposobu na wyróżnienie się spośród wszystkich innych, którzy napisali o Twoim temacie.
Jeśli potrzebujesz posta o szybszym pisaniu, nie chcesz po prostu powiedzieć:
5 wskazówek, jak szybko pisać (naprawdę, naprawdę szybko! Obiecuję!)
Istnieją tysiące artykułów na ten temat, więc nawet jeśli Twoje treści są świetne, naprawdę trudno jest przekazać, jak bardzo są przydatne.
Ale oto proste rozwiązanie: start nazwa spada.
A gdybyś napisał nagłówek jak:
5 wskazówek jak pisać tak szybko jak Neil Patel
Zakładając, że Twoi odbiorcy są zainteresowani marketingiem, samo dodanie mojego imienia ułatwia podkreślenie wyniku, który może przynieść czytelnikowi Twoja treść.
Oto rzeczywisty przykład:
Nie jest to najbardziej zwięzły nagłówek, ale wszystkie te wysoce uznane marki znacznie zwiększają postrzeganą wartość dla czytelnika.
Jest tylko jeden klucz do używania marek w nagłówkach gazet: Jest to bardzo prosta, ale skuteczna technika.
Jednak prawdopodobnie zastanawiasz się, które marki uwzględnić w nagłówku. To kluczowe że marka jest dobrze znana wśród Twoich czytelników.
I nie tylko to, powinno być związane z Twoim tematem.
8. Jeden prosty sposób na wyleczenie Twoich nagłówkowych problemów na zawsze
Podnieciła Cię ta linia?
Jeśli tak, to przepraszam.
Nie ma prostego sposobu, aby zostać ekspertem w dziedzinie pisania nagłówków z dnia na dzień. Chociaż jeśli użyjesz taktyki w tym artykule,wyprzedzisz 90% innych marketerów.
W szczególności ta technika polega na tym, że masz prosty sposób na rozwiązanie dość skomplikowanego problemu, który mają Twoi czytelnicy.
Na przykład, co powiesz na “prosty sposób na gotowanie ryżu, który może zmniejszyć o połowę kalorie”?
A może “5 prostych i zdrowych sposobów cięcia porcji”?
Nie jest tajemnicą, że jeśli chcesz dodać wartość do życia swoich czytelników (i uzyskać z tego korzyści), musisz rozwiązać problemy w ich życiu, na których im zależy.
Jednak równie ważne jest sposób, w jaki je rozwiązujesz.
Zdecydowana większość ludzi chce proste rozwiązanie.
Jeśli ktoś potrzebuje komputera, nie chce się uczyć, jak go zbudować od zera; chce wiedzieć, który kupić.
Oba są rozwiązaniami, ale jedno jest o wiele łatwiejsze od drugiego.
I dlatego użycie “simple” w nagłówku to świetny sposób na przyciągnięcie uwagi.
Druga zaleta prostych rozwiązań: Kiedy tworzysz nagłówek i opisujesz rozwiązanie jako proste, zmusza cię to do naprawdę dobrego zdefiniowania problemu.
Możesz zacząć od czegoś takiego jak:
Odkryłem proste sposób na (rozwiązanie problemu).
Ludzie chcą rozwiązania jednego problemu na raz. W przeciwnym razie są przytłoczeni, więc działa to idealnie.
Postaraj się uzyskać jak najbardziej konkretny problem.
9. Sposób na połączenie nagłówków i podtytułów
Powodem, dla którego tworzenie wspaniałych nagłówków jest tak trudne, jest to, że twoim celem jest nie tylko wzbudzenie ciekawości, ale także zapewnienie jasności.
Jeśli czytasz o copywritingu, już wiesz, że bycie zbyt sprytny to źle.
Jednocześnie pewien poziom sprytu polega na tym, jak tworzysz intrygę.
Więc potrzebujesz po trochu obu.
Jednym z najlepszych sposobów, aby to osiągnąć, jest napisanie naprawdę krótkiego sprytny nagłówek i zawierać bardziej tradycyjny pod-nagłówek, wszystko w jednym.
Robię to dość często dla moich postów na blogu.
Oto przykład:
“Get more out of Facebook” jest trochę abstrakcyjny, ale jest to zdanie, którego użyliby moi czytelnicy i prowokuje trochę ciekawości.
Po tej części natychmiast następuje bardziej tradycyjny nagłówek dla postu na liście.
Ten post, w szczególności, był udostępniony ponad 1,000 razy na tylko Facebooku i Twitterze.
10. Social proof działa wszędzie, zwłaszcza w mediach społecznościowych
Oto bardzo prosty sposób na napisanie dobrego nagłówka.
Nie można go używać cały czas, ale działa dobrze konsekwentnie.
Zacznij swój nagłówek od “Kto jeszcze chce…”.
Powodem, dla którego to działa, jest to, że pokazuje, że co najmniej jedna inna osoba już czegoś chce.
Większość ludzi podąża za innymi, więc jeśli zatwierdzili pomysł lub produkt, większość czytelników da mu szansę.
Drugim powodem, dla którego działa, jest to, że prosi czytelnika o dołączenie do grupy. Czy chcą dołączyć do tej grupy ludzi, którzy czegoś chcą?
Ludzie są istotami społecznymi i lubią należeć do grup, co zwraca jeszcze większą uwagę na Twój nagłówek.
11. Spraw, aby Twoje nagłówki świeciły dzięki tej metodzie…
Ostatnim sprawdzeniem, które możesz zrobić, aby upewnić się, że nagłówek pokrywa wszystkie jego podstawy, jest sprawdzenie, czy spełnia każdy punkt na liście “SHINE”.
SHINE jest akronimem często używanym do nagłówków. Oznacza:
- S: Specyficzność
- H: Pomocność
- I: Bezpośredniość
- N: Aktualności
- E: wartość rozrywkowa
1. Czy twój nagłówek jest konkretny? Powinno być jasne, że Twoje treści dotyczą jednego konkretnego tematu.
Rozważ nagłówek: “jaki jest najlepszy sposób na gotowanie?”
To może być o cokolwiek.
Lepszym nagłówkiem byłoby: “jaki jest najlepszy sposób na gotowanie stek?”
Ma konkretny temat.
2. Czy wykazuje przydatność? W sercu każdego kawałka treści musi być coś wartościowego dla czytelnika.
Twój nagłówek powinien jasno wskazywać, że Twoje treści rozwiążą problem lub zapewnią coś innego przydatnego.
3. Czy jest coś pilnego? Powinno być coś, co zachęci czytelnika do natychmiastowego przeczytania treści.
Jeśli czytelnik nie jest zmuszony do zrobienia tego od razu, jest mało prawdopodobne, że zrobi to później.
Jeśli rozwiązujesz duży problem, pilność jest wbudowana.
W przeciwnym razie musisz obiecać jakąś natychmiastową korzyść, którą czytelnik uzyska z treści.
4. Czy trzeba to mówić? Każda treść powinna mieć w sobie coś nowego, bez względu na temat. W przeciwnym razie, dlaczego ktoś miałby przeglądać twoje treści, skoro mógł je zobaczyć w przeszłości?
Co jest warte opublikowania w Twoich treściach?
Aby pokazać, że masz coś wartościowego do udostępnienia, użyj następujących słów:
- daty (np. przewodnik SEO na rok 2016)
- “aktualizacja”
- “discovered”
- “new way to”
5. Czy to brzmi zabawnie, choć trochę? O ile nie masz bardzo zmotywowanych czytelników, nikt nie szuka treści, które ich nudzą.
Jeśli odniosą wrażenie z nagłówka, że Twoje treści są nudne, prawdopodobnie przekażą je do czytania lub udostępniania.
Niektóre tematy, co prawda, są trochę suche. Użyj przymiotników, aby urozmaicić nagłówek, aby brzmiał trochę bardziej zabawnie:
- “attract”
- “clever”
- “fun”
- “inventive”
Wniosek
Twój nagłówek jest najważniejszą częścią twoich treści, jeśli chodzi o uzyskanie ruchu i udziałów społecznościowych.
Ale stworzenie świetnego nagłówka nie jest łatwe; wymaga dużo praktyki i wiedzy.
Pokazałem ci 11 różnych sposobów, które możesz natychmiast zastosować, aby zacząć pisać lepsze nagłówki.
Zacznij ich używać tak szybko, jak to możliwe. Poprawisz się od razu i nadal będziesz się poprawiać, gdy z czasem będziesz stosować taktykę.
Czy masz jakieś pytania na temat tego, co sprawia, że nagłówek jest świetny? Daj mi znać w komentarzach poniżej.