Niektórzy z najbardziej mistrzowskich marketerów na świecie są przede wszystkim mistrzowskimi nauczycielami.
Jesteś nauczycielem, gdy piszesz post na blogu, który pomaga rozwiązać trudny problem, z którym borykają się Twoi odbiorcy.
Jesteś nauczycielem, gdy prowadzisz webinar.
Jesteś nauczycielem, gdy pokonujesz obiekcje na stronie docelowej. Podczas rozwiązywania problemów z klientem przez telefon. Kiedy tworzysz produkt, nagrywasz film, wygłaszasz przemówienie.
Zrozumienie siebie jako nauczyciela, bez względu na to, jaki jest Twój biznes, sprawia, że twój biznes jest bardziej opłacalny i bardziej satysfakcjonujący.
Jako przedsiębiorca wiesz, jak ważne jest znalezienie potrzeby i wypełnienie jej, znajomość rynku, pisanie przekonujących kopii.
Jednak kuszące jest pominięcie równie ważnej części przepisu: jak faktycznie uczysz.
- Jak rozwijasz swoje treści i je dostarczasz.
- Jak nawiązujesz kontakt ze swoimi uczniami.
- Jak dostosowujesz się do różnych stylów uczenia się.
- Jak dbasz o siebie, abyś mógł uczyć bez wypalania.
Wszystko to jest tak samo ważne, jak to, czego uczysz i jak przekazujesz.
Ale ponieważ wielu z nas nie postrzega siebie jako nauczycieli, pomijamy naukę, jak uczyć. A potem zastanawiamy się, dlaczego nasze firmy słabną lub nasza energia wyczerpuje się.
Niektórzy ludzie są naturalnymi nauczycielami … nie jestem jednym z nich
Kobieca Księga komfortu stał się bestsellerem, gdy miałem 29 lat.
Zostałem natychmiast wepchnięty do roli nauczyciela. Prowadziłem warsztaty i wykłady, ponieważ zostałem zaproszony i chciałem sprzedawać książki. Nie miałem pojęcia, co robię. Wymachiwałem sobie. Traciłem dni na przygotowania, a potem upadałem, kiedy moje Nauczanie nie szło tak, jak sobie wyobrażałem.
A jeśli uczniowie nie będą zachwyceni? Byłem zdruzgotany. Czułem się tak zawstydzony i samotny w moich niepowodzeniach.
Potem zacząłem zaprzyjaźniać się z innymi” sławnymi ” nauczycielami w miejscach takich jak Omega i konferencje, i radość! Poznałem tajemnicę” udanych ” nauczycieli: większość z nich czuła to samo.
Wielu nauczycieli boi się, że są do bani, przez większość czasu
Wszyscy to zmyślaliśmy. Czasami to działało. Często: nie tak bardzo.
Zacząłem badania: co sprawia, że skuteczny nauczyciel? Jak mam wyzdrowieć? Co mam zrobić z tymi studentami, którzy nigdy nie mówią? Czy ci, którzy nigdy się nie zamkną? Dlaczego jestem tak wyczerpany po nauczaniu? Skąd mam wiedzieć, czy dobrze się spisałem?
Przez lata studiowania nauczania i uczenia się odkryłem kilka kluczy do zrównoważonego, satysfakcjonującego nauczania:
1. Nie próbuj być ekspertem-bądź twórcą bezpieczeństwa i kontekstu
Próba bycia czołowym ekspertem na świecie (zwłaszcza, gdy byłem najmłodszy w pokoju) wielokrotnie mnie podskakiwała.
Tak, musisz znać swój temat, ale to nie znaczy, że masz każdą odpowiedź. Niech “Nie wiem” stanie się Twoim ulubionym słowem.
Poza tym to, co wiesz, jest o wiele mniej ważne niż Twoja prawdziwa praca, czyli wspieranie:
Bezpieczeństwo: Pomaganie swoim uczniom czuć się na tyle bezpiecznie, aby wziąć to, co oferujesz i zadawać pytania-boją się nie wiedzieć tak samo jak ty!
Kontekst: Pokazanie uczniom, jak ta nauka może przynieść korzyści ich życiu. To tak jak pisanie dobrej kopii – musisz je sprzedać, dlaczego mają się tym przejmować.
2. Nikt cię nie namaszcza, tylko Ty
Niedoszli nauczyciele często wstrzymują się i czekają, aż ktoś wyleje na nich święconą wodę i powie: “tak, jesteś gotowy, aby teraz uczyć. Wiesz wszystko!”
W tym samym czasie doświadczeni nauczyciele mogą się wypalić, gdy zmęczą się biciem siebie za to, że nie są wystarczająco “prawowici” lub wiedzą wystarczająco (Patrz #1).
Uniknij tego bałaganu: daj sobie pozwolenie na nauczanie. Ugruntuj się w tym, co wiesz, ucz się dalej — bądź skromny – ale przestań czekać!
3. Poznaj siebie
Kuszące jest myślenie, że nauczanie polega na ustanowieniu niszy lub znalezieniu” doskonałego ” rynku i nie ma nic wspólnego z tym, kim jesteś.
Bardzo bym chciała, żeby to była prawda! Ale znając siebie, brodawki oraz lśniące talenty i chęć bycia uczciwym wobec siebie zrobi więcej, aby zwiększyć swoją skuteczność niż cokolwiek innego, co robisz.
Na przykład, naprawdę chcę, żeby wszyscy mnie lubili i myśleli, że jestem mądry. Kiedy mogę stawić temu czoła, a nie udawać, że jest to głupie lub poniżej mnie, Jestem bardziej obecny, elastyczny i mogę skupić się na moich uczniach zamiast na własnej potrzebie. Czasami jest to ciężka praca wewnętrzna, ale pomiń ją, a Ty i twoi uczniowie cierpicie.
4. Najlepsi nauczyciele uczą w ramach własnej nauki
Spośród dziesiątek Mistrzów, z którymi rozmawiałem-uczą wszystkiego, od pisania po medytację do trzeciej klasy-większość wspomina o tym.
Nie chodzi tylko o to, aby pozostać na szczycie swojego tematu — “ostrzenie piły” poprzez ciągłe doskonalenie swoich umiejętności.
Nie. To o wiele głębsze. Ich nauczanie zawsze służy ich własne nauka.
Pozostają studentami na całe życie. Zwłaszcza z przodu pokoju. Dobre nauczanie to potężna okazja do nauki. Uczenie się to trwająca całe życie, wieczna, stała cykl dla nich. To, czego się uczą, karmi ich nauczanie i vice-versa.
5. Dbanie o siebie naprawdę ma znaczenie
Jako ktoś, kto napisał tomy (dosłownie!) jeśli chodzi o samoopiekę, uważam, że to bardzo urocze, że najtrudniej było mi się tego nauczyć.
Myślałem, że nauczanie oznacza służenie sobie i dawanie wszystkiego wszystkim. Kiedy znalazłem się schlepping bagaż na jednym z moich własnych rekolekcje, zacząłem przemyśleć to.
Czego potrzebujesz, aby czuć się najlepiej, gdy uczysz? Jeśli to jest filiżanka herbaty i Twitter wyłączony podczas pisania, świetnie. Jeśli jest to dzień sam przed i po wydarzeniu, i (gasp!) Masaż, niech tak będzie.
Nauczanie jest wysokim powołaniem do bycia w służbie (tak, możesz zarabiać pieniądze, będąc w służbie, ale to kolejny post na blogu), a nauczanie jest przekazywaniem twojej energii i serca innym.
Jeśli jesteście wezwani do nauczania, niezależnie od tego, w jakim charakterze, jesteście sobie winni, aby zastanowić się i zwrócić uwagę na to, jak najlepiej to zrobić. Nie musisz się wymachiwać i oblewać, obiecuję! Zamiast tego, naucz się uczyć. A potem uczyć, żebyś mógł się uczyć.