Prosta Czteroetapowa Strategia rozwoju treści, która łączy

Oto prosta formuła tworzenia treści, która skutecznie komunikuje twój punkt widzenia, zwłaszcza jeśli Temat jest nowatorski lub złożony. Ta strategia może również znacznie skrócić czas potrzebny na przygotowanie samouczków, dokumentów lub wszelkiego rodzaju prezentacji.

Kluczem jest pokrycie wszystkich podstaw, jeśli chodzi o różne style uczenia się publiczności. Pozwólcie, że trochę to rozwiążę.

Jednym ze sposobów, w jaki w przeciwnym razie jakość treści nie zaspokoi potrzeb większości potencjalnych odbiorców, jest brak zajęcia się różnymi stylami uczenia się. Co więcej, brak odpowiedniej struktury różnych podejść do przekazywania informacji spowoduje, że wielu czytelników będzie zdezorientowanych, a Twoje treści popadną w chaos z perspektywy przepływu.

Na szczęście jest to łatwiejsze niż się wydaje, dzięki metodologii 4mat opracowanej przez Bernice McCarthy jako strategii dla nauczycieli tworzenia bardziej skutecznych materiałów instruktażowych. To samo podejście pomoże Ci opracować edukacyjne materiały marketingowe, takie jak eseje, posty na blogu i białe księgi, a także opracować treść samouczka, która przyciąga ruch do twojej witryny i tworzy zadowolonych nowych subskrybentów.

Cztery Style Uczenia Się

Badania zidentyfikowały cztery dyskretne style uczenia się w oparciu o różne sposoby postrzegania informacji przez ludzi:

  1. Innowacyjni Uczniowie (około 35% ludzi) chce wiedzieć, dlaczego powinni się czegoś nauczyć i jak będzie to dla nich korzystne. To jest czynnik “co z tego mają”.
  2. Analytic Learners (około 22% ludzi) chce “tylko faktów” i chętnie zobaczy, jak wyglądają funkcje lub dane pomocnicze po przekazaniu korzyści.
  3. Zdroworozsądkowi Uczniowie (około 18% ludzi) są zainteresowani tym, jak rzeczy działają i są najlepiej obsługiwane przez konkretne, empiryczne działania edukacyjne.
  4. Uczący Się Dynamicznie (około 25% ludzi) są zachwyceni możliwościami oferowanymi przez informacje, polegają w dużym stopniu na własnej intuicji i starają się uczyć zarówno siebie, jak i innych.

Integracja czterech stylów uczenia się

Niezastosowanie się do żadnego z czterech stylów uczenia się prawdopodobnie zmniejszy wpływ treści. Co ważniejsze, cztery style są współzależne, ponieważ uczniowie typu 3 i 4 nie mogą optymalnie połączyć się z lekcją bez uprzedniego doświadczenia treści skierowanych do uczniów typu 1 i 2. Ponadto, rozwiązanie każdego stylu uczenia się oferuje coś dla każdego, niezależnie od preferowanego stylu uczenia się danej osoby.

Dlatego podejście 4MAT nazywa się cyklem i jest reprezentowane jako sekwencyjny Wykres kołowy z każdym typem uczenia reprezentującym fazę instrukcji. Uporządkowanie pisania lub Prezentacji z myślą o tym cyklu może sprawić, że będziesz skuteczniejszym komunikatorem.

  • Faza Pierwsza:DlaczegoOprócz kierowania na największą grupę stylów uczenia się, rozpoczęcie treści z powodem, dla którego informacje są wartościowe, jest fundamentalnym elementem reszty artykułu. Ma również kluczowe znaczenie dla przyciągnięcia uwagi. Dlatego nagłówek i akapity otwierające muszą szybko i wyraźnie wyrażać praktyczne korzyści dla czytelnika i dlaczego prezentacje muszą przyciągać uwagę natychmiast przed wejściem w treść.
  • Faza Druga:CoTeraz dochodzimy do tego, co uczniowie analityczni nazywają mięsem-cech produktu i danych pomocniczych. Innymi słowy, chcą zimnych, twardych faktów i analiz. Ta faza Twoich treści naturalnie podąża za stwierdzeniem “dlaczego”, a niezastosowanie się do fazy drugiej przez rozważanie zbyt dużej ilości puchu z góry zrani cię z tymi ludźmi, a także bagno w dół ogólnej dostawy.
  • Faza Trzecia:JakGdy zdroworozsądkowi uczniowie dowiedzą się, dlaczego i co, są gotowi do nurkowania i uczenia się-robiąc. Podczas gdy ludziom trudno jest dostać się w ręce podczas czytania lub słuchania, możesz zaspokoić jak tłum z konkretnych przykładów i ilustracji, jak rzeczy działają w prawdziwym świecie. Studia przypadków i inne konkretne scenariusze łączą rzeczy dla zdrowego rozsądku uczącego się i dodają dodatkowego zrozumienia dla innowacyjnego i analitycznego ucznia.
  • Faza Czwarta:Co Jeśli…Dynamiczny uczeń przyswoił sobie wszystko, co do tej pory zaoferował, i zastanawiał się, co by się stało, gdyby x jest zmodyfikowany, albo co jeśli zrobiłem y zamiast tego, bo Moja sytuacja jest nieco inna? Są to ludzie, którzy świecą podczas Q i a na prezentacji, którzy poświęcają czas na wysłanie pytania do autora i którzy zostawiają komentarze z prośbą o wyjaśnienie lub oferując własne ilustracje, aby wyostrzyć ich zrozumienie. Interaktywna obecność w Internecie uzupełnia cykl uczenia się i pozwala na rozprzestrzenianie się rozmowy na inne blogi i serwisy społecznościowe.

Włączanie lewego i prawego mózgu

Teraz, gdy masz czteroetapowy cykl w dół, dokonaj prezentacji przepływu informacji, utrzymując czytelnika stale zaangażowanego na obu półkulach mózgu. Jak? Śledź fakty lub główne punkty z historiami, anegdotami, odpowiednimi cytatami … w zasadzie wszystko, co fajne, które przyciąga uwagę i wzmacnia naukę. Ta metoda angażuje lewy i prawy mózg w zdrowej kadencji, która sprawia, że doświadczenie mniej obowiązków, a bardziej zabawne.

Cztery fazy i blogowanie biznesowe

Pewnie zauważyłeś, że ten post jest ciężki na dlaczego oraz co, z odrobiną jak i bardzo mało opowieści i ilustracji. Komentarze są otwarte, więc możemy zaangażować się w co jeśli… Jednak wspaniałą rzeczą w stosowaniu tej metodologii za pośrednictwem bloga jest to, że możesz zrobić serię postów na ten sam temat i podejść do tematu z każdego z czterech stylów uczenia się lub w inny sposób rozbić treść w sposób, który ma sens. Dlatego blogi mogą być tak potężnymi narzędziami zarówno do edukacji, jak i przekształcania czytelników w klientów i klientów-pozwalają na prowadzenie dialogu poprzez łatwo przyswajalne porcje.

Jakieś pytania?

Total
0
Shares
Related Posts